Ketjun avausviestissä mainitsemassani GOG-firmassa on nyt sen verran hyvä tarjous, että siitä on syytä mainita. Legendaarisesta Leisure Suit Larrysta tehtiin tänä vuonna
uusi "Reloaded"-versio uudistetuilla grafiikoilla ja hitusen laajennetulla sisällöllä, tekijäporukassa mukana ainoa oikea Al Lowe. Pelistähän tehtiin Super-VGA-päivitys vuosia sitten, mutta tämä uusi versio antaa klassikkopelille taas uuden kasvojenkohotuksen.
Larry-sarja on minulle ollut niin merkittävä pelisarja aina alkuperäisestä alkaen, että pakko se on tämäkin uusi versio ostaa, periaatteessa jo kolmannen kerran samasta pelistä pulitan rahaa. Mutta nyt ei tarvitse edes paljoa pulittaa, peli on tarjouksella alle 12 dollaria, ja sen voi siis GOGin pelien tapaan ladata rajoituksetta suoraan koneelleen ilman joutavaa DRM-hässäkkää.
Samaan hengenvetoon suosittelen roolipeliklassikko
Wizardry 7:aa, jonka saa yhdessä Wizardry 6:n kanssa alle kuudella dollarilla. Wiz7 on omasta mielestäni yksi kaikkien aikojen parhaista tietokoneroolipeleistä koskaan, ja pelin olen pelannut läpi monen monta kertaa. Pelaamiseen tuli tosin tuoreimpien Windows-järjestelmien myötä taukoa, koska vanhan DOS-pohjaisen pelin (ja sen Win95-päivityksen) saaminen pelikuntoon vaati turhan paljon vaivaa. GOG-ostosten hieno puolihan on se, että pelit toimivat uusillakin koneilla ja virittelyn vaiva on jo nähty ostajan puolesta.
Wizardry 7 vaatii aikaa ja se on varsinkin alussa välillä melko armoton, mutta juoni ja pelimaailma on sen arvoinen, samoin kuin se, että pelin voi pelata usealla eri tavalla läpi ja loppuratkaisu riippuu pelin aikana tehdyistä valinnoista. Nykypäivänä tämä on toki yleistäkin, mutta se ei ollut sitä vuonna 1992. Valtavia eroja loppuratkaisuissa ei ole, mutta onpahan kuitenkin - ja ne vaikuttavat seuraavan osan eli vuonna 2000 tulleen Wizardry 8:n aloituksiin. Wizardry 8:kin on GOGissa tarjolla, ja eipä sekään huono ostos ole.
Toivottavasti en kuulosta miltään GOG-mainosmannekiinilta, mutta pidän suuresti monesta vanhan liiton tietokonepelistä ja nuoruuteni klassikosta, ja GOG on ollut ylivoimaisesti paras paikka niitä hankkia pikkurahalla ja automaattisesti nykykoneilla toimivina. Olen laskujeni mukaan tuolta ostanut muutaman vuoden aikana kymmeniä pelejä erilaisten alennuskampanjoiden myötä.