Red Dead Redemption 2

  • 221 645
  • 965

Kuuukko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi
Eilisistä "Dead or alive" keskusteluista heräsi ajatus, että onko kukaan koskaan päässyt tuonne vankilaan tunkeutumaan? Kyseessä siis saari Saint Denisin lähellä, josta John käytiin vapauttamassa tarinassa. Kerran tuonne saarelle menin pyörimään, ja rauhassa sain kulkea kunnes avasin tulen, jonka jälkeen vartijoita spawnasi loputtomasti. Jossain vaiheessa kiipesin vartiotorniin, josta sitten olikin hieman haastetta päästä elossa pois, koska vartijat piiritti tuon tornin täysin. Lopulta pääsin tuolta saarelta pakenemaan, mutta vankilan portteja en päässyt sen tarkemmin kolkuttelemaan.

Toinen no go zone mihin olen koittanut päästä on tuo intiaanireservaatin lähellä oleva armeijan linnoitus, mihin tarinassa tunkeudutaan vapauttamaan intiaanihefen poikaa. Netistä bongasin, että muurien yli pääsisi myöhemmin kiipeämään jonkun tietyn mallisen hevoskärryn päältä (joku maitokärry tai vastaava), mutta en koskaan tuota kyseistä kärryä ole löytänyt. Ilmeisesti tuon jollain viritelmällä pitäisi spawnata Rhodesin kaupan eteen, mutta en tuossa koskaan ole onnistunut ja toisekseen tuolta on aika pitkä matka itse linnoitukselle vielä, ainakin omalla tyylillä jossa heppakärryillä painetaan täyttä vauhtia koko matka.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Muutaman kuukauden tauon jälkeen laitoin pelin taas koneeseen. Olin jäänyt Chapter 4:n loppuun, siinä oli pari tarinatehtävää jäljellä joten tiedossa oli että tässä on nyt paskoja aikoja tulossa Artturille. Kyllä ne Lenny ja Hosea kuolivat vaan tälläkin kertaa siinä Chapter 4:n viimeisessä tehtävässä, ei perkele onnistunut mitenkään se että olisi ne pari tyyppiä ampunut ennen kuin Lennystä päästetään ilmat pihalle. Hosean kanssa nyt ei ollutkaan edes mahdollisuuksia, mutta tuo Lenny on harmillinen kun siinä ollaan ihan itse ohjaksissa.

Guarma on kyllä edelleen ihan sitä itseään, tämä nyt etenkin sen vuoksi ettei tuonne pääse enää mitenkään uudelleen. Tai no vissiin pääsee jonkun bugin avulla, eli pitää ratsastaa tietyssä paikassa niin kauan että tiput kartasta läpi ja sitten herätään Guarmasta. Tosin en tiedä onko tuo bugi korjattu. Mutjoo, ehkä tuonkin paikan olemassaolon voisi oikeuttaa sillä tavalla järkevämmin että sinne voisi myöhemmin matkustaa vaikka laivalla. Miksi ei? Se alue on kuitenkin tehty peliin, niin typerää ettei sinne voi palata.

Tajusin muuten senkin, että se Guarman jälkeinen väliaikainen leiri on ihan sen yhden pusikkoraiskaajan mökin vieressä, lisäksi sitä Night Folk -jengiä pööpöilee ihan suht lähellä. Olin tuolla paikalla nyt vähän normaalia pidempään, yleensä tuossa tulee heti tehtyä se tehtävä missä mennään sinne Murfree kusipäiden luolalle, mutta nyt kävin tekemässä parit jutut muualla ja siellä tuli sitten yöaikaan pyörittyä sen verran, että Night Folkeja näkyi.

Olen maininnut tästä jo aiemminkin, eli Artturin kondis alkaa heiketä heti sen Guarmasta paluun jälkeen vaikka lääkäri ei olekaan vielä ottanut positiivista koronatestiä. Hahmon tiedoissa nimittäin lukee jo tässä vaiheessa "unwell" ja statsit heikkenevät, vaikka vielä se sairaus ei varsinaisesti pelatessa näykään. Yksi sellainen kova yskäkohtaus tulee jos suorittaa sen Murfree tyyppien luolan valtauksen ennen kadulle tuupertumista, eli heti sen jälkeen kun Artturi herää uuteen aamuun siellä niin siinä sitten hetki yskitään ennen kuin jatketaan matkaa. Toki on niitä yskäkohtauksia aiemminkin, mutta tuo on sellainen mikä teknisesti ottaen pitäisi tulla vasta sen lääkärikäynnin jälkeen. Tai siis, jos tätä pelaisi "oikein" niin se lääkärireissu kuuluisi tehdä ennen tuota luolan valtaamista.

Tuo Murfree molopäiden luolan valtaus on kyllä jotenkin vittumainen tehtävä. Siis joo, eihän niitä loppupeleissä edes paljon ole siellä luolassa, enemmän niitä itse asiassa on silloin siellä jos sinne alueelle menee sekoilemaan muussa yhteydessä. Mutta jotenkin tuo on inhottava tehtävä, ylipäätään kyseiset kusipäät on koko pelin vastenmielisintä osastoa. Niitä on kyllä kiva lahdata tuosta mainitusta syystä, mutta jotenkin vituttaa aina se kun niihin törmää reissuilla ja ne on siellä tonkimassa ihmisten tavaroita ja ovat pistäneet jotain telttailijoita kylmäksi. Ihan Bodomjärven touhua tuollainen.

Kyllähän sinne St. Denisiin pitää jossain vaiheessa mennä, ei se Artturi tästä enää tokene ja asiat on muutenkin eskaloituneet sen verran paskaan suuntaan että joku ikuisen majapaikan pitäminen siellä luolan edessä on ihan yhtä tyhjän kanssa. Itse asiassa Chapter 6:ssa on ihan vauhdikkaita tehtäviä, lisäksi kun siitä joskus hypätään Johnin housuihin niin siinä on ihan hauskoja hetkiä myös silloin kun ollaan äijäporukalla rakentamassa taloa.

Mulla on tässä vaiheessa rahaa noin seitsemän tonnia, joten siinä mielessä hieman huvittavaa tilanne miten Artturi valittaa persaukisuuttaan ja tilanne on muutenkin heikko. Veikkaan että tuolla summalla pyörittäisi leiriä ihan reilun aikaa ja Pearson voisi tehdä soppaa porukalle ilman huolta huomisesta.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Yhtä juttua olen miettinyt mutta en ole ikinä kokeillut, eli voiko tuossa pelissä käydä jotain hassutuksia jos olet retkeilemässä, pistät oman leirin pystyyn ja sitten pööpöilemään johonkin kauemmas? Eli voiko sinne omalle telttapaikalle mennä ihan jotain random-tyyppejä pyörimään, vai nököttääkö se vaan paikoillaan siinä vaikka olisit ollut ties missä?

Jostain syystä ei ole tullut ikinä retkeiltyä tässä niin, että pistäisi leirin johonkin ja seikkailisi ympäriinsä ja palaisi sitten omalle leirille.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
En ole koskaan pahemmin nettipelejä pelannut, olen enemmän tykännyt tarinapohjaisista yksinpeleistä ja kaikenlaisesta free roamista joten tuo Red Dead Online ei ole itselle mitenkään tuttu. Mietin että pitäisiköhän tuota kuitenkin kokeilla. Onko se miten ns. wörtti näin vuonna 2024? Ilmeisesti sitä pystyy edelleen onlinessa pelaamaan, vaikka mitään isompia päivityksiä ei ole kaiketi tullutkaan siihen.

Mutta mikä siinä on siis ideana, ilmeisesti siinä on jotain tarinapohjaista sisältöä mutta myös kaikenlaista muuta missä on siis luonnollisesti muita verkkopelaajia mukana. Ilmeisesti joku oman elämänsä Del Lobo Murfree Lemoyne Driscoll voi hyökätä kimppuun ja pistää kylmäksi yms? Mites jos tuossa kuolee, ilmeisesti jonkin aikaa keräillään kamoja ja voi kuitenkin jatkaa pelailua edelleen?

Jäänyt täysin vieraaksi sekä tämä RDR Online että GTA:n vastaavat, tykkään tosiaan kuitenkin itse viedä sitä tarinaa omassa maailmassa eteenpäin ja vähän hajottaa ajatus siitä että joku molopää ihan vittuillakseen hyökkää kimppuun.
 

Grainger

Jäsen
Suosikkijoukkue
La Decimoquarta
GTAn online oli aikanaan parasta huttua koskaan ikinä. Kaveriporukalla sekoiltiin harva se ilta deathmatcheja randomvihulaisporukoita vastaan ja ihan hyvällä recordilla.

Reiskassa ei online lähtenyt ihan samalla tavalla, osasyynä yksinpelin huikeus.
 

Pottakameli

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Reiskassa ei online lähtenyt ihan samalla tavalla, osasyynä yksinpelin huikeus.
Suurin ongelma PC:llä on se, että peli kaatu 5 minuutin välein ja on täynnä kaiken maailman koodareita, jotka tuovat toki joskus ihan hauskojakin hetkiä peliin.

Mutta yhdeksi syyksi tuohon kaatuiluun on esitetty juuri tuota suurta määrää erilaisten huijausten käyttäjiä.

Itse olen tykännyt myös Onlinen pelaamisesta, mutta se on nykyään lähes mahdotonta.

Toki peli on myös aika sisältököyhä, mutta kyllä sitä kavereiden kanssa touhuilee ilman sitäkin.
 
Suosikkijoukkue
Colorado, Toronto, sympatiat Krakenille
Yhtä juttua olen miettinyt mutta en ole ikinä kokeillut, eli voiko tuossa pelissä käydä jotain hassutuksia jos olet retkeilemässä, pistät oman leirin pystyyn ja sitten pööpöilemään johonkin kauemmas? Eli voiko sinne omalle telttapaikalle mennä ihan jotain random-tyyppejä pyörimään, vai nököttääkö se vaan paikoillaan siinä vaikka olisit ollut ties missä?

Jostain syystä ei ole tullut ikinä retkeiltyä tässä niin, että pistäisi leirin johonkin ja seikkailisi ympäriinsä ja palaisi sitten omalle leirille.
Itse olen joskus testannut tätä, mutta en törmännyt mihinkään kummoisempaan itse leiriin liittyen. Tähän testausrupeamaan tosin liittyi tännekin muistaakseni kirjoittama tapahtuma, jossa legendary beaverin asuinseuduilla hengaava kullanhuuhtoja suuttui ja lähti jahtaamaan Artturia. Painelin heposella suosiolla turvallisen välimatkan päähän ja jatkoin puuhastelujani, kunnes samainen turhautunut huuhtoja ilmestyi minuutteja myöhemmin toisen osavaltion alueelle ja vaati hyvitystä. Napakka luuvitonen tiputti kaverin, mutta tajusin siltä seisomalta tehneeni virheen, kun en testannut, miten pitkälle heppu tulisi seuraamaan ja vaikuttaisiko esimerkiksi leiriytyminen uudelleen mitenkään. Hauskinta olisi tietysti herätä aamulla ja saada suoraan nyrkistä naamaan. Olen yrittänyt toistaa tämän tapahtuman useita kertoja, mutta ilmeisesti joku päivitys on pilannut tämän hupiukon scriptauksen.
 
Suosikkijoukkue
Mäenpää, Kantner,KalPa,JoKP ja Pittsburgh Penguins
Olen pelannut red dead 2 läpi jo jonkin aikaa sitten,

pakko sanoa että kyllä siinä herkistyy lopussa. Jotenkin eläytyy niin vahvasti Arthur Morganiin ja koskettaa jengin jäsenien menehtyminen ja alasmeno.
Ainoa huono asia pelissä että sen voi kokea vain kerran.
 

Pottakameli

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Olen pelannut red dead 2 läpi jo jonkin aikaa sitten,

pakko sanoa että kyllä siinä herkistyy lopussa. Jotenkin eläytyy niin vahvasti Arthur Morganiin ja koskettaa jengin jäsenien menehtyminen ja alasmeno.
Ainoa huono asia pelissä että sen voi kokea vain kerran.
Itse olen aloittelemassa toista läpipeluuta tässä keväällä. Muuten olen säännöllisesti Johnilla pyörinyt vain huvikseen ympäri mappia

Tavoitteena perseillä ja tehdä päinvastoin kuin itse toimisin. Lisäksi jengin tiettyjä tyyppejä tulee alusta asti hiillostettua, ellei kaikkia sitten.
 
Suosikkijoukkue
Mäenpää, Kantner,KalPa,JoKP ja Pittsburgh Penguins
Itse olen aloittelemassa toista läpipeluuta tässä keväällä. Muuten olen säännöllisesti Johnilla pyörinyt vain huvikseen ympäri mappia

Tavoitteena perseillä ja tehdä päinvastoin kuin itse toimisin. Lisäksi jengin tiettyjä tyyppejä tulee alusta asti hiillostettua, ellei kaikkia sitten.
Joo tuli pelailtua kanssa johnilla ja pyörittyä ympäri tätä aavikkoaluetta joka sitten on RDR1:ssä, mutta nyt pelaan chapter kakkosta Arthurina että voi tehdä kaikenmaailman sivutehtävät.
 

ipaz

Jäsen
Tavoitteena perseillä ja tehdä päinvastoin kuin itse toimisin. Lisäksi jengin tiettyjä tyyppejä tulee alusta asti hiillostettua, ellei kaikkia sitten.
Itsekin yritin kerran pelata ns. kusipää Arthurina. Välinpitämättönä vittupäänä joka tappaa kaiken vaan tappamisen ilosta ja vittuilee ihmisille koska voi. En pystynyt, vaan veri veti koko ajan pelaamaan niin reilusti ja ystävällisesti kuin mahdollista. Merkillistä.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Itsekin yritin kerran pelata ns. kusipää Arthurina. Välinpitämättönä vittupäänä joka tappaa kaiken vaan tappamisen ilosta ja vittuilee ihmisille koska voi. En pystynyt, vaan veri veti koko ajan pelaamaan niin reilusti ja ystävällisesti kuin mahdollista. Merkillistä.
Ongelmahan tässä on se, että mulkku-Artturina pelatessa tuo pelin rakenne tai tarina ei muutu mitenkään. Artturi on mukava mies ja Linttosen Marikin kovasti kehuu (vaikka ottaakin hatkat), joten se on ihan sama vaikka pistäisit koirista ja lapsista lähtien suunnilleen koko St. Denisin kylmäksi. Artturi on hieno mies.

Ihan pieniä kosmeettisia eroja tulee sen huonon honorin kanssa, eli huonolla honorilla yksi stranger mission jää tulematta, peura vaihtuu kojoottiin Artturin kuvitelmissa ja auringonpaisteen tilalla taitaa olla pimeyttä ja vesisadetta. Lisäksi Artturin kuolema eroaa pahalla honorilla siten, että Micah antaa sen lopullisen silauksen silloin. Itse asiassa ihan oleellinen syy olla pelaamatta mulkvistina tuota läpi.

Jotkut dialogit menee vähän eri tavalla epilogissa jos Artturi on ollut mulkku, ainakin Karlesi kertoo Jonille silloin että ei se Artturi mikään hyvä mies ollut mutta kukapa meistä oli. Muuten mitään eroja ei oikeastaan taida sitten ollakaan, päinvastoin siinä käytännössä menettää yhden tehtävän kun vetää huonolla honorilla. Harmi kun eivät tuohon panostaneet sen enempää, en nyt tiedä olisiko se vaatinut niin kovin paljon jos olisi ollut hieman erilaisia sisältöjä tehtävissä sun muissa jos pelaa pelin mulkkuna tai sitten hyvänä tyyppinä.
 

FASlapsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Itsekin yritin kerran pelata ns. kusipää Arthurina. Välinpitämättönä vittupäänä joka tappaa kaiken vaan tappamisen ilosta ja vittuilee ihmisille koska voi. En pystynyt, vaan veri veti koko ajan pelaamaan niin reilusti ja ystävällisesti kuin mahdollista. Merkillistä.
Minä lähdin kolmannella läpipeluukerralla tätä samaa harrastamaan, ajatuksena myös tuo että tapan vaan kaikki ihmiset ja eläimet mitä vastaan tulee, en auta ketään, en tee leirissä mitään, en peseydy, kerään kaikki rahat vaan omaan käyttöön, pimppaan aseeni mahdollisimman kalliiksi kultavehkeiksi ja ostan kalleimmat mahdolliset vaatteet, syön itteni läskiksi ja välillä juon viinaa ja vittuilen leirissä kaikille kännissä hienoissa vermeissäni ja dollarit taskuista pursuen, vaikka ne muut on siellä nälkäkuoleman partaalla.

Mutta se kävi aika tylsäksi, kun ei meininki kauheasti mihinkään muutu. Ei siellä leirissä kellään mitään hätää ole, ja kaikki on Artturille kuitenkin ihan ystävällisiä vaikka se olisi 15 kertaa putkeen tyrmätty vittuilun takia ja aliravitut leiriläiset joutuvat raahaamaan tajuttoman läski-Artturin aina vain kauemmas leiristä virkoamaan. Tehtävissäkin yritin aina tehdä jotain mahdollisimman sairasta ja sadistista, mutta eipä hirveästi oltu skriptattu mitään ihmeellisiä juttuja. Jäi kolmas läpipeluu kesken.

Sen muistan, että siinä alkutehtävässä missä Kaarle opetti Artturia ampumaan peuroja puhtaasti ja humaanisti jousipyssyllä, Kaarle jotain närkästyneenä kommentoi kun räiskinkin peuroja jalkoihin revolverilla ja jätin ne lumeen kitumaan ja kuolemaa tekemään. Ja jossain tehtävässä kun piti parilla laukauksella pelotella lammasfarmarit helvettiin laumansa luota, Jouni vaan sanoi että oliko pakko kun ammuinkin yhtä farmaria päähän.

Ja jos kesken jonkun tulitaistelun jäin mätkimään jo kuolleita pahiksia machetella, kaikki muut leiriläiset vaan huusi että tuu nyt jo auttaa sieltä mutta eivät mitään kommentoineet että saatana sä oot vatipää. Mutta sitten jos menin ottamaan kuolleiden tyyppien hatun, siitä tuli aina jotain kommenttia että se edellinen oli parempi, tai että minä en ikinä käyttäisi kuolleen miehen hattua. Kaarlen kanssa kokeilin myös aina, kommentoiko se jotain jos vaikkapa jossain ratsastustehtävässä pysähdyn ja alan mätkimään omaa hevostani turpaan, mutta ei se mitään siitä virkannut. Katteli vain kun ensin hevosen turpaan mätkähti Artun nyrkki, ja sitten läski-Arttu jo lensikin hevosenpotkun voimasta pari metriä jonnekin suuntaan.

Aina jos tuli joku kärryajelu-tehtävä jonnekin, sillee että mentiin jollain kärryllä missä kyydissä oli muita leiriläisiä, oli hauska kokeilla mitä tapahtuu jos lähtee ajamaan jonnekin huitsin vittuun. Useimmiten siitä tuli että mission failed, mutta muistaisin että joku kärryajelu jossain Rhodesin alueella jatkui aina vain, vaikka varmaan vuorokauden verran ajeltiin vaan ympäri karttaa, se tehtävä taisi failata vasta kun ajoin sen kärryn jostain sieltä lumivuorialueelta löytyneeltä kivalta kielekkeeltä alas.
 

Kuuukko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi
Itsekin yritin kerran pelata ns. kusipää Arthurina. Välinpitämättönä vittupäänä joka tappaa kaiken vaan tappamisen ilosta ja vittuilee ihmisille koska voi. En pystynyt, vaan veri veti koko ajan pelaamaan niin reilusti ja ystävällisesti kuin mahdollista. Merkillistä.
Mielenkiintoinen ilmiö kyllä, itsekin tuota joskus kokeilin, mutta tuntui niin väärältä että loppui aika lyhyeen.

Arthuria kun miettii hahmona, niin jotenkin niin hieno tarina hänelle on pelissä kirjoitettu, ettei tuommoinen GTA-Trevormäisyys vain mitenkään istu tuohon. Laajemmin kuin ajattelee niin missään muussa pelissä mikään hahmo ei vastaavaa tunnejälkeä ole lähellekään onnistunut jättämään kuin Arthur ja tuon kuoleman jälkeen oli kyllä pidemmän aikaa vaikea motivoitua lapioimaan paskaa ja ryhtyä asuntovelalliseksi Johnina, samalla kun alkoholisti-Uncle päivästä toiseen lusmuilee nurkissa. Epilogin loputtua Johnina on sitten helpompi pyöriä ympäri karttaa kokeilemassa mitä kaikkea voi tehdä, honorista piittaamatta, mutta Arthurina paljon enemmän tuli tehtyä asiat kuten itsekin tekisi.
 

Pottakameli

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Itsekin yritin kerran pelata ns. kusipää Arthurina. Välinpitämättönä vittupäänä joka tappaa kaiken vaan tappamisen ilosta ja vittuilee ihmisille koska voi. En pystynyt, vaan veri veti koko ajan pelaamaan niin reilusti ja ystävällisesti kuin mahdollista. Merkillistä.
Aloitin tosiaan alusta ja tietyille porukan tyypeille ja random npc:eille pystyy olemaan kusipää. Mutta jännä nähdä miten homma vaikeutuu jatkossa, kun eteen tulee sellaisia isompia yksittäisiä tilanteita, joissa on toiminut jo ns. Oikein.

Muutama päätös pitänyt tehdä ja vaikka se nyt onnistui, niin vähän kuitenkin mietti, että voiko...
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös