Raumalaiset kiekkotoimittajat

  • 142 074
  • 507

L4E

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauma Luk
Näin ulkopaikkakuntalaisena voin todeta, että onneksi tuo radioselostus on kohdallan, ensin Pekka ja nyt tuo Ripa!
Kelpaa kyllä kuunnella. Tähän ei tarvitse puuttua!

Lehtipuoli onkin vähän sitä ja tätä.

UR:ssä on Rantanen, jolla on sinikeltainen sydän, mutta ei kyllä kauheeta kiekkotaustaa!
Valioligaa taisi mies kuunnella jo 80-luvulla tai jostain omista vermeistä?(näin olen kuullut, miehen tietäviltä).
Urheilusta kyllä tietää, muttei mikään lätkätietäjä! Ja ulosanti on kuin meikäläisellä. Lopputulos neutraali.

LS:ssä on tuo tanhuuja! Se ehkä kertoo kaiken.
Olen pitänyt miestä varmaanlin yli 20 vuotta tunelona ja edelleenkin loistaa sillä samalla linjalla!

En viitsinyt Rautakorven meriittejä sotkea enää näihin paikallisiin.
Siksi tämä ketju. Taisi muuten Roku tanhuaja hyökätä ennen Tapparaa jo Jypiä kohtaan(sellainen muisto ois). Sellanen muisto olisi myöskin , että mies hyppäsi jopa the Masaa vastaan joskus muinoin!

Rauma TV:tä en kommentoi, kun silloin kuin viimeksi kuulin ei siellä "mitään selostusta ollut" :) .

Lisätty:
ps. Tuntuu että UR:llä on paremmat välit Lukkoon kuin länkkärillä, vaikka tuo Ramona länkärin kait onkin
 
Viimeksi muokattu:
Rantaseen olen tyytyväinen, myös koko UR:n "Lankin takaa"-osasto on hieno juttu, sieltä tulee yleensä luettua lukkoa koskevat uutiset ensimmäisinä.
Tanhuanpää sen sijaan on aivan omaa luokkaansa, yleensä olen viitannut kintaalla Länsi-Suomen jutuille, jotka ovat hänen kirjoittamiaan.
Länsi-Suomessa on sentään hyväkin kiekkotoimittaja; nimittäin Samuli Lahdenmaa, hän ei vaan taida kirjoitella paljon muuta kuin otteluraportteja, mutta ne ovat aina hyviä.
 

L4E

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauma Luk
Viestin lähetti Lakaisija
UR:n "Lankin takaa"-osasto on hieno juttu, sieltä tulee

Jep, hyvä on tuo juttu. Asia kyllä kohdallaan, mutta kirjoituksen laadullinen taso on ei vasta odotuksia. Onhan kyse sentään lehdestä!

Roku heittelee täällä paljon parempia juttuja.
 

Skoda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Kyllä meillä on Raumalla todella hyvää palvelua jääkiekon suhteen: Lankin takaa on nopea ja luotettava, Ramonan selostukset erinomaisen laadukkaita ja viihdyttäviä ja kaiken lisäksi nyt myös kuultavissa netissä. Rauma-TV vai Ganal-TV, mikä nykyään lieneekin, näyttää vielä sokerina päälle jälkilähetyksenä ottelut, neljänneksittäin maalikoosteet ja lisäherkkuina mm. näitä historiallisia kausikoosteita.

Ei tämmöstä serviisiä ole saanut millään muulla kiekkopaikkakunnalla jossa minä olen asustanut. Tampereella tosin joskus 80-luvun lopussa ja 90-luvun alussa oli mainio paikallisteeveekooste paikallisten seurojen peleistä, mutta sekin loppui sitten lyhyeen. Helsingissä tilanne on suorastaan surkea, mitään ekstraa ei ole tarjolla.
 

Mogilni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pronssilla
Samaa mieltä Skodan kanssa. Tulee katsottua joka kerta lukon kotipeli seuraavana päivänä ganalilta vaikka olisin ollut paikan päällä peliä katsomassa (avovaimo tykkää vähän kyttyrää :) ). Ihan hyvä selostaja sielläkin on. Ramonan selostaja taasen on niin omaa luokkaansa että hänelle pitäisi antaa Mertarannan kruunu mm-kisojen selostajana kun Mertaranta päättää lopettaa! Voin kuvitella hänet hiillostamassa jokaista pientäkin leijona tilannetta kuin hullu! :)
 

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Kun tämä nyt tuon yhden toimittajan (Tanhuanpään) ympärillä tuntuu vellovan, niin sen verran on pakko Tanhuanpäätä puolustella, että hän on kyllä toimittaja jonka jutut herättävät aina keskustelua. Askon kirjoituksista joko tykätään tai ei tykätä, mutta kylmäksi ne eivät jätä ketään. Valitettavasti vähän toisin kuin nuo muiden Länsi-Suomen toimittajien värittömät kirjoitukset.

Askohan oli mm. ihan ensimmäisiä, jotka toivat julki sen että SM-liiga näissä Hockey Nighteissaan ei toimi ollenkaan puolueettomasti vaikka niin väittääkin (90-luvulla siis). 90-luvun puolivälin tienoillahan kun tuo työsulku NHL:ssä oli, Hockey Night meni ja muutti tv-peliksi ennalta päättämänsä Lukko-Ässät-pelin sijaan HIFK:n ja Jokerien kohtaamisen. Tästä Asko kirjoitti värikkään kolumnin ja pääsi sen takia oikein telkkariinkin selittelemään mitä hän tarkoittaa, ja mm. Hesarin toimitusharjoittelijat katsoivat oikeudekseen tölviä Askoa ja ihmettelivät hiukan -tai aika paljonkin- aiheesta poiketenkin, että onko se muka "helsinkiläisten syy että Helsingissä on enemmän asukkaita kuin Raumalla?".

Mutta kuten Asko tuolloin telkkarissa sanoi: "Minulla on sinikeltainen mieli, mutta ei koskaan sinikeltainen kieli". Eli tuosta varmaan johtuu sekin, että hän usein on napit vastakkain Lukon johdon kanssa.

Minusta asiasta saa kirjoittaa, negatiivisestakin sellaisesta, mutta Askon tyyli tehdä kärpäsestä härkänen menee hiukan liiallisuuksiin.

Muuten raumalainen jääkiekkotoimittaminen on mainiossa mallissa. Ramona ja Risto Leino paahtavat jokaisen pelin niin kotoa kuin vieraistakin eetteriin, Rauma TV näyttää jokaisen ottelun jälkilähetyksenä (miinus on se että meilläpäin ei moinen kanava näy...), Länsi-Suomi antaa palstatilaa paljon Lukolle ja kaiken kruunaa mainio Uuden Rauman Lankin Takaa-sivusto, jota Janne ja Late päivittävät nopeasti viikonloppupelienkin jälkeen.
 

Skoda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Paikalliselle kaapeli-tv:lle

Jos nämä Ganal-Tv:n taustaihmiset vaikka sattuisivat tätä Suomen suosituinta kiekkopalstaa lukemaan, niin esittäisin sellaisen pyynnön että jospa nuo vuosien saatossa tallennetut Lukon ottelut ja haastattelut tulisivat jossain vaiheessa myös myyntiin. Itse ainakin olisin halukas moiset hankkimaan, mielellään tietysti DVD-formaatissa, aikamoinen liuta videokasetteja tuosta tulisikin.

Jos tuo taltiointi, paketointi ja levitys on kovasti kallista niin harkita sopisi sellaistakin vaihtoehtoa että ne voisi netistä ladata itselleen maksua vastaan.

Hienoa olisi jos joku viitsisi niistä editoida erilaisia koosteita: vuosikymmenen komeimmat maalit, taklaukset, torjunnat, voitot ja niin edelleen.

Kovasti kiekkohenkiseltähän tuo uusi kanava tuntuu ja hyvä niin. Kaikenlaista kivaa on varmasti vielä tulossa.
 

RaLu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Re: Paikalliselle kaapeli-tv:lle

Viestin lähetti Skoda
Jos nämä Ganal-Tv:n taustaihmiset vaikka sattuisivat tätä Suomen suosituinta kiekkopalstaa lukemaan, niin esittäisin sellaisen pyynnön että jospa nuo vuosien saatossa tallennetut Lukon ottelut ja haastattelut tulisivat jossain vaiheessa myös myyntiin. Itse ainakin olisin halukas moiset hankkimaan, mielellään tietysti DVD-formaatissa, aikamoinen liuta videokasetteja tuosta tulisikin.

Hyvä idea, mutta eihän tällä ganal-tv:llä ole mitään tekemistä Lukon otteluiden videoinnin kanssa. Westmedia tjsp hoitaa tämän homman eli sinne suuntaan pitäisi varmaankin asiaa ehdotella.
 

Pronger

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Re: Paikalliselle kaapeli-tv:lle

Viestin lähetti Skoda
Jos nämä Ganal-Tv:n taustaihmiset vaikka sattuisivat tätä Suomen suosituinta kiekkopalstaa lukemaan, niin esittäisin sellaisen pyynnön että jospa nuo vuosien saatossa tallennetut Lukon ottelut ja haastattelut tulisivat jossain vaiheessa myös myyntiin. Itse ainakin olisin halukas moiset hankkimaan, mielellään tietysti DVD-formaatissa, aikamoinen liuta videokasetteja tuosta tulisikin.

Jos tuo taltiointi, paketointi ja levitys on kovasti kallista niin harkita sopisi sellaistakin vaihtoehtoa että ne voisi netistä ladata itselleen maksua vastaan.

Hienoa olisi jos joku viitsisi niistä editoida erilaisia koosteita: vuosikymmenen komeimmat maalit, taklaukset, torjunnat, voitot ja niin edelleen.

Kovasti kiekkohenkiseltähän tuo uusi kanava tuntuu ja hyvä niin. Kaikenlaista kivaa on varmasti vielä tulossa.

Loistava idea! Ja tahanhan voitaisiin jopa panostaa hieman enemman ja poistaa se casiosoundi kokonaan.. joko ensi jouluksi?
 

L4E

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauma Luk
Korjattakoon se, että mielestäni taso on hyvä niinkuin täällä on on mainittukin. Verrataan nyt esim. Poriin, niin kaiketi ei näy kuin Lukon pelit kaapelssa :) (itselläni ei kyseinen kaapeliverkko näy).

Tuollaista selkään puukottamista ei vai näissä pienen budjetin porukoilla kaivata omalta porukalta.
Ymmärrän jos rahaa kylvetään hirveesti niin voidaan vaatia mitä vain!

Vaikka voi se lian heittäminenkin olla joskus eduksi, niin kuin nyt esim. Ässät sai potaskaa niskaan ja otti pari voittoa. Halli oli tämän jälkeen taas yleisön mielen.

Mutta tanhuajan pitäisi tajuta se, että juttu lukosta riittää jo siihen, että raumalaiset sen lukee. Ei tarvitse lähteä hakemaan mitään iltapäivälehtien lööppejä tai yli lyöntejä!
 

Tumpula

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko. Vaan ei ne huonoja ole muutkaan...
Juu, se voisi olla ihan hyvä homma, kun en ole Raumalla viiteen vuoteen pahemmin pyörinyt ja edelleen mielessä 'pinttyneinä' pyörivät Lukon 93-95 -kausien rallit. Muistan erityisesti yhden Luovin ja Kolnikin tekemän maalin, mutta onhan noita hienoja maaleja nähty tässä kausien saatossa. Vaan itselläni ei ole niin minkäänlaista mielikuvaa Lukon pelin tasosta esimerkiksi flopiksi jääneeltä Lindforsin kaudelta.

Jos näitä maalikoosteita tai kokonaisia pelejä tosiaan olisi mahdollista saada, jos ei DVD:llä, niin edes CD:lle poltettuna. Mikäs siinä. Tietysti hinnan pitäisi olla kohtuullinen, koska aika pian esimerkiksi DVD:n hinta menee tällaisissa tapauksissa aika tolkuttomaksi, eikä siihen yhdelle DVD:lle nyt niin montaa matsia mahdu, ellei tingi sitten kuvan tasosta aika paljon.

Toisaalta, ulkopaikkakuntalaisena toivoisi näkevänsä jonkinlaisia koosteita noista Lukon matseista. Täällä Turussa ei näy sen enempää RaumaTV kuin GanalTV. Tiedä pitäisikö harkita jonkinlaista diiliä jonkun raumlaise gans, että keräisivät vaikka kasetille jonkinlaista koostetta noista matseista, joita Raumalla käydään. Sitten vaikka sitä kasettia postitse...

Konstit lienee monet, vaan eipä tule niin hirveästi noita ajateltua. Johan lykästi, kun Ramonan selostukset alkoivat kuulua netin kautta ja se on jo ollut aikamoista mannaa. Kiitos siitä Lukolle ja Ramonalle!
 

Skoda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Tuo Lindfordsin kausi muuten puuttui kokonaan siitä pääsiäisen kiekkomaratonistakin. Onkohan se sensuroitu vai mistä on kysymys? Olisi hauska katsella miltäs ne Lööfit, Rossit ja kumppanit oikein siellä jäällä näyttikään.
 

Metsästäjä

Jäsen
Suosikkijoukkue
JVDT
Minulla on sellainen mielikuva, että Lukko hätyytteli Lindforsin aikoihin sijoja 10. Asuin tuona vuonna Jyväskylän nurkilla ja siellä oli opiskelukavereita Jyväskylästä. Jyp oli pitkiä aikoja tuona talvena jopa toisena ja kuulin kyllä kavereilta Lukon surkeasta menestyksestä.

Olin katsomassa kyllä yhtä vierasottelua Jyväskylässä eli JYP-Lukko ottelua ja Lukko sai tuossa ottelussa rutosti jäähyjä ensimmäisessä ja toisessa erässä. Tuomarina oli pillipiipari nimeltä Ingman, josta lehdistötilaisuudessa Lindfors sanoi seuraavaa:" Ingmanhan on ruotsia ja suomennettuna se on ei mikään mies. Tässä ottelussa Ingman oli kyllä ihan nimensä veroinen mies." Toisella erätauolla peli oli 1-1 numeroissa ja ja siinä juttelin parin paikallisen JYP-fanin kanssa jäähyistä ja meinasin, että Ingman kyllä jäähyillään antaa ilmaisen voiton Jypille. Jyp fani totesi, että "Ingman vanhojen tapojensa mukaan ei puhalla kolmannessa erässä jäähyn jäähyä, että sen puoleen voit olla rauhallinen" Niinpä siinä sitten kävi kuten jyppiläinen sanoi.

Tuossa ottelussa oli huomion arvoista ainakin jäähyherkkyys ja jotenkin tuntui, ettei hommassa ollut semmoista puristusta. Olisikohan ollut ratkaisijoiden puutetta joukkueessa tai mistä oli kysymys.

Kävin Uudenkaupungin jäähallissa katsomassa Jääkotkien pelejä. Siellä oli aika pitkään mm. eräs noista ruotsalaisista Högardh meinaan. Muistaakseni Länsi-Paperi kertoi hänestä nuorena tulevaisuuden lupauksena. En vain tajua, että miksi kävi Raumalla, kun ei oikein tahtonut mahtua edustukseen ja Jääkotkissakaan ei saanut niin suuria mainetekoja aikaan, vaikka olikin jotain loukkaantumisen jälkeisiä juttuja todennäköisesti alla. Ackerströmhän oli kuitenkin noista ruotsalaisista se positiivinen tulokas SM-liiga jäille.

Ei kummoisempia muistoja itselläni tuosta Lindforsin joukkueesta.
 
Viimeksi muokattu:

Walton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Viestin lähetti Lukon metsästäjä
Kävin Uudenkaupungin jäähallissa katsomassa Jääkotkien pelejä. Siellä oli aika pitkään mm. eräs noista ruotsalaisista Högardh meinaan. Muistaakseni Länsi-Paperi kertoi hänestä nuorena tulevaisuuden lupauksena. En vain tajua, että miksi kävi Raumalla, kun ei oikein tahtonut mahtua edustukseen ja Jääkotkissakaan ei saanut niin suuria mainetekoja aikaan, vaikka olikin jotain loukkaantumisen jälkeisiä juttuja todennäköisesti alla.
Peter Högardh oli Raumalle tullessaan erittäin lupaava pelaaja. NHL-varaus yms. Alkukaudesta hänelle tuli paha loukkaantuminen, josta selvittyään hän ei enää joukkueeseen mahtunut. Taitojensa ja peliesitysten puolesta hänellä olisi ollut ehdottomasti paikka joukkueessa, mutta henkilökemiat eivät osuneet ollenkaan kohdalleen. Pari kokeneempaa kotimaista pelaajaa savusti väkisin Högardin joukkueesta pois. Vaatimuksena oli että jos Ruotsalainen jatkaa he lähtevät. Koska toinen näistä herroista oli joukkueen oma kasvatti ja Raumalaisten suosikki, oli joukkueen johto pakotettu luopumaan Högardhista. Silloinen joukkueen johto oli kylläkin tietoinen millainen helmi heillä oli käsissään, mutta olivat kuitenkin pakotettuja tähän ratkaisuun.

Sittemmin Högardh on takonut kovia pisteitä varsinkin Elitserienissä, voittaen mm. maalikuninkuuden.

Ikävä tapaus, mutta juuri tälläistä sekoilua oli tuo Lindforsin kausi.
Parhaimpana muistona kaudesta jäi EHL-ottelut ja varsinkin se legendaarinen Rouen-Lukko.
 

Kotkafani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Högardh pelasi Jääkotkissa 4 peliä ja teki niissä tehot 1+2. Tuo yksi maali syntyi kotipelissä Haukkoja vastaan ja oli hieno yksilösuoritus ruotsalaiselta. Pelaamattomuus näkyi kuitenkin kaverissa ja tietysti oudot ketjukaverit, ei neljässä pelissä ihmeitä tehdä. Ja lisäksi kaveri oli juuri toipunut selkäleikkauksesta.
 

korkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen urheilu (ja yks raumalainenkin joukkue)
Sopii varmaan tähän ketjuun tällainen kysymys: Mahtaako sen raumalaisen jääkiekko-pilapiirtäjän (olisiko ollut "Raikke" nimeltään) piirroksia saada albumina? Kaverilla on aika paljon hyviä piirroksia ja monta olen nähnytkin mutta haluaisin nähdä kaikki mahdolliset vaikka niissä nyt Ässiä yleensä nauretaankin...
 

Johto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Viestin lähetti korkki
Sopii varmaan tähän ketjuun tällainen kysymys: Mahtaako sen raumalaisen jääkiekko-pilapiirtäjän (olisiko ollut "Raikke" nimeltään) piirroksia saada albumina? Kaverilla on aika paljon hyviä piirroksia ja monta olen nähnytkin mutta haluaisin nähdä kaikki mahdolliset vaikka niissä nyt Ässiä yleensä nauretaankin...

On ainakin saanut, itsekin omistan sellaisen..."Raikken parhaat" on tuo albumi nimeltään. Kyllä niissä piirroksissa Lukkoakin pilkataan, hyvää huumoria miltei kaikki piirrokset ovat.

edit. Korkki: Westpoint on painanut tuon teoksen vuonna 1998 eli suht. vanha ainakin tuo versio on minkä minä omistan.
 
Viimeksi muokattu:

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Asko Tanhuanpää tölväisee uusimman Kiekkolehden kolumnissaan Jukka Rautakorpea vähän:

"... Hyvää työtä nimenomaan juniorien kanssa tehneen Lehkosen kannalta on valitettava asia että hedelmien poimija on eri. Erik Hämäläinen, Pasi Saarela, Toni Porkka, Sami Torkki ja Petri Vehanen ovat toki omia poikia hekin, mutta Lehkosen aikanaan tarkoittamat omat pojat eli juniorit ovat ovat valitettavasti valuneet Rautakorven alaisuudessa takarivin taaveiksi. En lakkaa ihmettelemästä esimerkiksi sitä, että Rautakorpi peluuttaa puolustuksessa mieluummin keskitason tuontimiehiä Teemu Kesää ja Mikko Purontakasta kuin superlupaavaa Lukkokasvattia Ilkka Heikkistä. Lehkosen Lukossa hienosti aloittanutta Heikkistä ei ole Rautakorven Lukossa nähty..."

Toki Asko samassa jutussa myös kiittelee seurajohtoa siitä että valmentajaa vaihdettiin, ja ihmettelee kuinka asia voi olla niin nurinkurinen että puolustuspelaamisen kautta liikkeelle lähtevä "rautakorpelainen" jääkiekko tuottaa enemmän maaleja ja pisteitä kuin "lehkoslainen" hyökkäävä pelityyli.

Asko myös on tietävinään katsojien mielipiteen, jonka mukaan Lehkosen pelityyli oli ajoittain näyttävämpää kuin Lukon nykyinen peli.

Omana mielipiteenäni sanon, että varmaan ajoittain Ikan pelityyli olikin näyttävämpää: jos verrataan kymmentä peliä Ikan aikana kymmeneen peliin Jukan aikana, niin ehkä yhdessä tai kahdessa pelissä Ikan pelityyli oli näyttävämpää kuin Rautakorven, ei muissa.
 

Skoda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Itse en muista montaakaan Lehkosen aikaista ottelua jossa olisi kolmea syöttöä peräkkäin saatu omille. Ehkäpä nämä sitten tuntuivat näyttävimmiltä kun niitä näki niin äärettömän harvoin.
 

Metsästäjä

Jäsen
Suosikkijoukkue
JVDT
Tuossa Tanhuanpään jutussa kyllä paljastuu miehen asiantuntemus kokonaisuudessaan. Lisää yhtä upeita juttuja lehtiin.

Hämmästyttävä mies tuo A.T. todellakin. Nyt viimeistään polttaa siltojaan jalkojensa alta. Toivottavasti osaa huolehtia terveydestään Raumalla liikkuessaan. Aika hämmästyttävä tapaus. Syödä ja kritisoida nyt omaa työnantajaansa (välillisesti kylläkin) tuolla tavoin. Kauankohan L-S mahtaa palkkaa tuollaiselle maksaa?
 

Mdawg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Viestin lähetti Roku
Asko Tanhuanpää tölväisee uusimman Kiekkolehden kolumnissaan Jukka Rautakorpea vähän:

"...En lakkaa ihmettelemästä esimerkiksi sitä, että Rautakorpi peluuttaa puolustuksessa mieluummin keskitason tuontimiehiä Teemu Kesää ja Mikko Purontakasta kuin superlupaavaa Lukkokasvattia Ilkka Heikkistä. Lehkosen Lukossa hienosti aloittanutta Heikkistä ei ole Rautakorven Lukossa nähty..."

Jaahas, mitäköhän otteluita herra Majuri on mahtanut käydä tällä kaudella katsomassa? Ne pelit jotka Heikkinen pelasi, hän pelasi kyllä varmasti, mutta oli fyysisessä pelissä jatkuvasti jaloissa kun taas Kesä ja Puke nostelevat isompiakin kavereita seinille.
 

Eino_Mies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
En ole oikeastaan koskaan arvostanut Asko "takki-auki" Tanhuanpäätä kiekkotoimittajana. Mies yrittää viljellä tekstin seassa nokkelia kielikuvia ja mukamas hauskoja letkautuksia. Kokemusta lehtimiehenä ja toimittajana hänellä kyllä on, mutta jääkiekosta paremmin kirjoittavia toimittajia Suomesta löytyy varmasti puolen tuhatta.

Olisi vaan jäänyt sinne Kosovoon vai missä nyt olikaan sotakirjeenvaihtajana.
 

L4E

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauma Luk
Viestin lähetti Eino_Mies
En ole oikeastaan koskaan arvostanut Asko "takki-auki" Tanhuanpäätä kiekkotoimittajana.
´
Kaikki jo varmaankin tietävä, että olen Eino_miehen kanssa samaa mieltä tanhuajasta.

Vai, että nyt itku jatkuu kiekkolehdessä.

Jos huomasitte niin hetki sitten oli ainakin LS:n nettiversiossa kahva kitinää. Jutun tekijän nimi puuttui, mutta melkein voi arvata kuka oli tehnyt.
 

Kotkafani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Niin, olen edellisten kanssa hieman eri mieltä. Olen lukenut Länsi- Suomea 80-luvun puolivälistä lähtien ja nykyään lehti tulee minulle - en ole raumalainen. Olen aina pitänyt Tanhuanpään kirjoituksista. Kyllä jutuissa pitää uskaltaa kritisoida tehtyjä ratkaisuja eikä olla rähmällään seuraan päin.

Toinen kirjoittaja jota arvostan Länsi-Suomessa on Jaana Vieno.

Eikö siinä Kiekkolehden kolumnissa ole vinha perä. Näinhän on käynyt peluutuksessa. Toisaalta olen sitä mieltä, ettei näistä "takarivin taaveista" olisi ikinä tullutkaan ratkaisijoita Lukolle. Ajatelkaas nyt vaikkapa Jämsää. Mitä mies on muuta ollut kuin loukkaantunut tai tehoton surffailija. Menkööt kaveri Vaasaan takaisin.

No meni vähän asian viereen....
 

L4E

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauma Luk
Viestin lähetti Kotkafani
Niin, olen edellisten kanssa hieman eri mieltä. Olen lukenut Länsi- Suomea 80-luvun puolivälistä lähtien ja nykyään lehti tulee minulle - en ole raumalainen. Olen aina pitänyt Tanhuanpään kirjoituksista. Kyllä jutuissa pitää uskaltaa kritisoida tehtyjä ratkaisuja eikä olla rähmällään seuraan päin.

Itse olen lukenut länkkäriä 70-luvulta 90-luvun puolen väälin tienoihin. Myöhemmin satunnaisesti ja nykyään nettiversiota aktiivisesti.

Ainut syy miksi nykysin lehden tilaisin on jutut Lukosta.
Tanhuaja on varmaankin suurin syy, miksi ei viitsi vaivautua.

Koskaan en miehen jutuista ole piitannut. Leikkii jotain iltapävälehden toimittajaa ja yrittää keksiä aina jotain "kauuheeeta sensaatiota".

Nykyään postiluukusta putoaa SK ja täytyy myöntää, että kyseinen lehti ei porilaisuudestaan huolimatta ole Lukkoa mollannut.
Päinvastoin viimeviikollakin käsiteltiin Rauman "toriparlamenttia" positiivisessa valossa melkein koko sivun jutussa. Veikkaan, että Lukon pleijari suoritukset saa hyvin lehdessä yllättävän paljon palstatilaa. Ehkä tuo 50km tuo sen puolueettomuuden? :)

Mutta myönnettäköön, että SK:kin omiaan on puukottanut selkään. Onkohan tämä joku Satakuntalainen tapa, että vähän kun joku ei miellytä niin omille puukkoa selkään!

Ei nämä pikkuseurat moista kaipaa. "jallis pallis" miljoonaseurat on asia erikseen!!
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös