Rauli Urama – TPS:n urheilutoimenjohtaja

  • 80 685
  • 504

Slaigard

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mottipäisillä pelaavat
Kyllähän tämä viimeisin tieto nyt hieman latisti omia odotuksia. En näe Kalliolla minkäänlaista kompetenssia joukkueen rakentamiseen. Edes jos olisi hyvä scoutti (josta siitäkään ei vielä riittävää näyttöä ole kumpaankaan suuntaan) niin sekään ei riitä, vaan menestyvän joukkueen rakentaminen koostuu hyvin monipuolisesta palapelistä, paljon tarkemmasta kuin että rosterihahmotelmassa on tyhjänä nämä ja näm pelipaikat ja hankitaan niihin pelaajat.

Kiinnostaisi mitä Urama nyt sitten ihan konkreettisesti tekee? En haluaisi olla kyyninen, mutta "liiton huippu-urheilujohtaja" kuulostaa nimenä melkoiselta suojavakanssilta, ulkopuolisena on täysin mahdotonta arvioida millainen panos juuri Uramalla on ollut junnujoukkueiden hienoon menestykseen. Vähän sama uhkakuva on tässä. Saatiin organisaatioon henkilö jolla on nimellisesti meriitit kunnossa ja "näkemystä jääkiekon tulevaisuudesta" ja alapuolella oikeaa ja seuran tärkeintä työtä tekee ihminen jolla ei ole siihen minkäänlaista pätevyyttä tai kokemusta. Toivottavasti tälle pessimismilleni voi nauraa parin vuoden päästä...

Samat fiilikset. Päällimmäisenä linjauksesta jää mieleen omakohtaisten riskien mitigointi päivittäisen tekemisen osaamisen osalta, eikä niinkään kovan tekemisen asenne. Nyt saadaan johtaja, ei tekijää.

Voisi kuvitella, että Tomppa et co on tällä hetkellä aika paineessa kasata seuraavaa joukkuetta. Tila, joka kenties Kallion toimesta aluksi nähtiin väliaikaisena. Tämänkaltainen lausunto ja kehityskulku tuskin helpottaa heidän kuormaansa. Toivottavasti Kallio oikeasti haluaa juuri tätä verraten aiemmat täällä nähdyt kommentit, muuten tällä on vaikea nähdä haluttua jatkumoa seuratasolla.
 

Mr Hockey

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Ottawa Senators, EK65
Onpa täällä positiivinen ilmapiiri... taas ;)

Ei kai missään kannata rakentaa jotain vain yhden miehen varaan? Luulisi että Palloseurassakin asiat tehdään hyvässä yhteistyössä vaikka vastuu tietysti aina viime kädessä henkilöityy johonkin henkilöön. Se onko esim Urama ja Kallio hyvä tuossa hommassa vai ei, niin se jää nähtäväksi. Sekin jää nähtäväksi minkälainen työjako tulee olemaan enkä hirveästi jaksa ottaa stressiä twiiteistä. Tottakai olisi hienoa jos joka paikalla olisi joku kokenut ja meritoitunut hlö, mut ei sekään aina tarkoita taattua menestystä, vs vaikka päävalmentajapuolelta Mike Babcock Torontossa... ja kyl historia myös tuntee onnistumisia sellaisilta henkilöiltä jolla ei hirveästi ole aikaisempaa kokemusta juuri siitä työkuvasta.

Posia posia hei :)
 

Juippi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
Yhteisö, joka rakentaa joukkuetta tulee vieläkin elämään. Sitä on sivuttu myös IS:n tekemässä haastattelussa Uramasta.
Kuten todettua, hommia tehdään porukalla yhdessä, yhteisen hyvän eteen. Perusjuttuja nykään, ei toki läheskään kaikille, se on tullut itsekin huomattua moneen kertaan.
Ruotsissa on joissain seuroissa jo malli, jossa on isompi tiimi hoitamssa tätä ns. UTJ hommaa. On päällikkö, kuten tässä Urama ja hänellä kaverina ns. "kädet saveen" tyypit. Tätä mallia tässä nyt jalkautetaan myös Tepsiin.

– Idea tuli seuran puolelta. He miettivät uudenlaista rakennetta. Eikä tämä rakenteen uudistaminen jää nimeämiseeni, mutta tulemme tämän kanssa ulos myöhemmin.

 
Viimeksi muokattu:

aceman81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät. Pesäkarhut.
Tepsi on kopioinut Ässien työryhmä-mallin. Se ei toki kestänyt paria viikkoa kauempaa.

Varmaan Urama asialla, mutta tapansa puhua on sellasta diipa, daapaa, että sitä hämmentyy entisestään.

Nyholmin näkemys
Kyse on sanavalinnoista. Urama tekee palkkauspäätökset, joten hän on se, joka joukkueen rakentaa.

Mutta ei liiku maailmalla etsimässä pelaajia. Erikoinen muotoilu siis, mutta Urama tietysti voi puhua omasta työstään miten haluaa.

Urama päättää, kuka Tepsissä pelaa.
 

gnarlie

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Offtopikkia mutta sanonpa kuitenkin: aika naivia kuvitella, että toimari kertoisi asioiden yksityiskohdista julkisuuteen ennnen kuin nimet paperissa. Santtu Jokinen ei oo voinu toimia johtotehtävissä tietämättä sitä, että tietoa levitetään need to know -tasolla. Olennainen osa johtamista osata kertoa ihmisille se tieto mikä heidän työtehtävien kannalta pitää tietää.
 

W124

Jäsen
UTJ joka ei vastaa joukkueesta...

Nyt pitäisi palkata vielä urheilupuolen koordinaattori UPK. Urheilutoimenjohtaja ja pelaajakoordinaattori vastaisivat hänelle ja UPK vastaisi toimitusjohtajalle ja toimitusjohtaja hallitukselle.

Mediapuoli voisi vielä tehdä juttua miten joka päivä tullaan hallille ja töitä paiskitaan tosissaan.
 

W124

Jäsen
Offtopikkia mutta sanonpa kuitenkin: aika naivia kuvitella, että toimari kertoisi asioiden yksityiskohdista julkisuuteen ennnen kuin nimet paperissa. Santtu Jokinen ei oo voinu toimia johtotehtävissä tietämättä sitä, että tietoa levitetään need to know -tasolla. Olennainen osa johtamista osata kertoa ihmisille se tieto mikä heidän työtehtävien kannalta pitää tietää.
Ongelmahan tässä oli, että hän alkoi kertoa yksityiskohtia - nämä yksityiskohdat eivät vain pitäneet paikkaansa. Mihin on jäänyt klassinen hyvä
-No comments
tai sitten, että:
-Asia on kesken, mutta toivottavasti pääsemme julkisuuteen mahdollisimman pian
 

Juippi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura

septi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
"Urama vastaa joukkueesta. Urama rakentaa sen. Urama päättää. Mutta joku muu kiertää hallit ja etsii pelaajat - Uraman linjauksen mukaan. "

Tämähän nyt ei ollenkaan vastaa sitä mitä Urama itse on julkisuuteen kertonut, eli että Kallio/"työryhmä" rakentaa joukkueen. Mutta ei ole yllätys ettei tuo zombi ole tätäkään asiaa ymmärtänyt oikein, vaan tulkitsee Urama-Kallion perinteiseksi UTJ-scoutti -akseliksi.
 

Slaigard

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mottipäisillä pelaavat
– Idea tuli seuran puolelta. He miettivät uudenlaista rakennetta. Eikä tämä rakenteen uudistaminen jää nimeämiseeni, mutta tulemme tämän kanssa ulos myöhemmin.

Tämä on huojentava tieto, ettei reagoitu Uraman vaatimukseen, vaan mennään oman suunnitelman mukaan. Iso peukku.
 

Via Dolorosa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна

Guy Lafleur

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Riven Suomi, Chicago Cubs, lädifutis
Joko menee ristiin, tai sitten ihmisillä on vähän liiaksi tapana etsiä piilomerkityksiä lukemalleen. Mene ja tiedä.

Rale vastaa joukkueen rakentamisesta. Ei tee sitä itse. Kallio koordinoi tuon toiminnan konkreettiset tekemiset, eli tekee itse enemmän. Aivan pomminvarmasti komentoketju on, että kustannukset, hyväksyntävastuu ja kokonaisuus on UTJ:n vastuulla, ja pelaajien kartoitus Kallion vastuulla. Miten ihmeessä tästä saa niin hankalaa?
 

Guy Lafleur

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Riven Suomi, Chicago Cubs, lädifutis
Miksi Urama sitten nimenomaan painotti, että hänellä on vain yksi ehto, että hän ei rakenna joukkuetta, vaan vastaa urheilusta?

Aika ristiin nyt menee taas sanomiset.

Sanomiset, ymmärtämiset vai toimittajan (oliko LS vai mikä kyseinen aviisi jossa Ralen "ehdoista" kirjoitettiin) subjektiivinen tulkinta?

Tuosta Ilta-Sanomien tekstistä laitan tähän nyt vaan nämä:

– Perustyön tekee Kallio. Komitea rakentaa ensi kauden joukkuetta tässä vaiheessa. Päätäntävalta on minulla, Urama ilmoitti.

Tähän järjestelyyn päädyttiin seuran toiveesta.

– Idea tuli seuran puolelta. He miettivät uudenlaista rakennetta. Eikä tämä rakenteen uudistaminen jää nimeämiseeni, mutta tulemme tämän kanssa ulos myöhemmin.
 

Via Dolorosa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Sanomiset, ymmärtämiset vai toimittajan (oliko LS vai mikä kyseinen aviisi jossa Ralen "ehdoista" kirjoitettiin) subjektiivinen tulkinta?

Tuosta Ilta-Sanomien tekstistä laitan tähän nyt vaan nämä:

– Perustyön tekee Kallio. Komitea rakentaa ensi kauden joukkuetta tässä vaiheessa. Päätäntävalta on minulla, Urama ilmoitti.

Tähän järjestelyyn päädyttiin seuran toiveesta.

– Idea tuli seuran puolelta. He miettivät uudenlaista rakennetta. Eikä tämä rakenteen uudistaminen jää nimeämiseeni, mutta tulemme tämän kanssa ulos myöhemmin.

Eikö tässä sen joukkueen sitten kaiken järjen mukaan rakenna Kallio? Kallio scouttaa pelaajat, Kallio rakentaa kokonaisuuden, Kallio vie listan pelaajista Uramalle ja sätkynukkena Urama sanoo kyllä kyllä, jonka jälkeen hoidetaan mahdolliset paperiasiat ja pelaajat Turkuun.

En minä mitenkään saa Uraman puheista sellaista käsitystä, että hän sitä joukkuetta rakentaisi millään muotoa ja aika pieni kokonaisuus loppupeleissä hänellä siitä joukkueen rakentamisesta on jos kerta vain päättää sanoa kyllä Kalliolle.
 

Guy Lafleur

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Riven Suomi, Chicago Cubs, lädifutis
Eikö tässä sen joukkueen sitten kaiken järjen mukaan rakenna Kallio? Kallio scouttaa pelaajat, Kallio rakentaa kokonaisuuden, Kallio vie listan pelaajista Uramalle ja sätkynukkena Urama sanoo kyllä kyllä, jonka jälkeen hoidetaan mahdolliset paperiasiat ja pelaajat Turkuun.

Sätkynukkena? Perustuen mihin tarkalleen?

Mitä jos Urama on eri mieltä jostain, sanooko siinäkin tapauksessa "kyllä kyllä" ja hoitaa paperiasiat? Lisäksi, uskotko että yhteistyö Kallion ja Uraman välillä on luokkaa "lähde sinä hakemaan pelaajia, tavataan tämän saman pöydän ääressä 5kk päästä, eikä varmasti soitella, vaihdella tietoja, sovita asioita tai ylipäätään tavata siinä välissä yhtään"? Mikäli uskot, niin perustatko tämän uskomuksesi johonkin tiettyyn asiaan?

En minä mitenkään saa Uraman puheista sellaista käsitystä, että hän sitä joukkuetta rakentaisi millään muotoa ja aika pieni kokonaisuus loppupeleissä hänellä siitä joukkueen rakentamisesta on jos kerta vain päättää sanoa kyllä Kalliolle.

Tässä kiteytyy kyllä kuinka eri tavalla, ja oman näkemykseni mukaan äärimmäisen puutteellisesti kohdallasi voi asioita nähdä tai tulkita. Et kerta kaikkiaan liene kykeneväinen perustelemaan väitteitäsi millään muotoa, joten varmaan on viisainta jättää asia tähän ja todeta että aika näyttää.
 

Via Dolorosa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Tässä kiteytyy kyllä kuinka eri tavalla, ja oman näkemykseni mukaan äärimmäisen puutteellisesti kohdallasi voi asioita nähdä tai tulkita. Et kerta kaikkiaan liene kykeneväinen perustelemaan väitteitäsi millään muotoa, joten varmaan on viisainta jättää asia tähän ja todeta että aika näyttää.

Osaatko sinä lukea vasemmalta oikealle?

Urama sen sijaan paljasti yllättävän seikan. Hän ei käytännössä osallistu TPS:n liigajoukkueen rakentamiseen
.

Liigajoukkueen kasaaminen on Uraman mukaan TPS:n pelaajatarkkailija Tomi Kallion tehtävä.

– Se oli yksi ehtoni, ettei minun tarvitse koota joukkuetta. Se on tärkeä työ, johon menee valtavasti aikaa ja energiaa. Toivon, että sellainen malli yleistyisi, että urheilujohtaja vastaa urheilusta ja pelaajakoordinaattori kokoaa joukkuetta, Urama sanoi.

– Totta kai minä jokaisen hankinnan hyväksyn ja kannan kokonaisuudesta vastuun.

LS24


Mitä minun pitää tästä ymmärtää, jonka Urama itse on sanonut? Herran jeesus.
 

Guy Lafleur

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Riven Suomi, Chicago Cubs, lädifutis
Osaatko sinä lukea vasemmalta oikealle?

Urama sen sijaan paljasti yllättävän seikan. Hän ei käytännössä osallistu TPS:n liigajoukkueen rakentamiseen.

Liigajoukkueen kasaaminen on Uraman mukaan TPS:n pelaajatarkkailija Tomi Kallion tehtävä.

– Se oli yksi ehtoni, ettei minun tarvitse koota joukkuetta. Se on tärkeä työ, johon menee valtavasti aikaa ja energiaa. Toivon, että sellainen malli yleistyisi, että urheilujohtaja vastaa urheilusta ja pelaajakoordinaattori kokoaa joukkuetta, Urama sanoi.

– Totta kai minä jokaisen hankinnan hyväksyn ja kannan kokonaisuudesta vastuun.

LS24


Mitä minun pitää tästä ymmärtää, jonka Urama itse on sanonut? Herran jeesus.

Toisessa artikkelissa sama mies kertoo, että seuraa organisaation ehdottamaa linjaa. Siteerasin sen sinulle.

Lisäksi, tuosta korostamastasi on aika pitkä matka sätkynukkeiluun ja "kyllä kyllä" jokaisen pelaajan kohdalla toteamiseen. Oletko tässä edelleen erimielinen?
 

Via Dolorosa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Toisessa artikkelissa sama mies kertoo, että seuraa organisaation ehdottamaa linjaa. Siteerasin sen sinulle.

Kyllä, niin siteeraasit ja aivan samankaltaisen kuvan siitä saa. Tomi Kallio kokoaa joukkueen, jonka Urama virallisesti hyväksyy. Lukemisen ymmärtäminen sakkaa tässä jommalla kummalla melko pahasti, taikka sitten mediaan kerrotaan ihan puuta heinää. Minä väitin, että Urama ei joukkuetta rakenna, vaan antaa ainoastaan sinettinsä sille ja tämän väitteeksi siteerasin Uraman sanat.
 

Guy Lafleur

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Riven Suomi, Chicago Cubs, lädifutis
Kyllä, niin siteeraasit ja aivan samankaltaisen kuvan siitä saa. Tomi Kallio kokoaa joukkueen, jonka Urama virallisesti hyväksyy. Lukemisen ymmärtäminen sakkaa tässä jommalla kummalla melko pahasti, taikka sitten mediaan kerrotaan ihan puuta heinää. Minä väitin, että Urama ei joukkuetta rakenna, vaan antaa ainoastaan sinettinsä sille ja tämän väitteeksi siteerasin Uraman sanat.

Hän on silti vastuussa siitä ja se on aivan ilmeistä. Roolitus menee käytännössä siten että Rale on UTJ jolla päätäntävalta, ja Kallio on pelaajakoordinaattorin kaltaisessa roolissa operatiivisella tasolla. Onko tuo mielestäsi selvää?

IS:n artikkelin tekstiä en itse pysty tulkitsemaan siten kuin sinä viestissä #114 tuot ilmi. Lisäksi valitsit jättää vastaamatta tuohon sätkynukke-/kylläkyllä-kysymykseeni. Mutta se kertonee tarpeeksi.
 

Via Dolorosa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Hän on silti vastuussa siitä ja se on aivan ilmeistä. Roolitus menee käytännössä siten että Rale on UTJ jolla päätäntävalta, ja Kallio on pelaajakoordinaattorin kaltaisessa roolissa operatiivisella tasolla. Onko tuo mielestäsi selvää?

Rakentaako Rauli palapelin palasista, vai kehystääkö Rauli palapelin joka on valmiiksi hänelle koottu? Minä ymmärsin Uraman puheista, että nimenomaan tämä jälkimmäinen vaihtoehto on lähempänä totuutta ja Raulin osuus joukkueen rakentamisessa on luokkaa pieni.


Lisäksi valitsit jättää vastaamatta tuohon sätkynukke-/kylläkyllä-kysymykseeni. Mutta se kertonee tarpeeksi.

En tiedä onko Rauli Turussa samankaltainen sätkynukke, jota oli Raumalla. Siellä alistui käytännössä täysin hallitukselle/Rajalalle ja Turussa tämä piiri on vielä aavistuksen vahvempi mitä täällä oli aikoinaan. Aika näyttää. Mitään hirveää painoarvoa en lähde sille antamaan, että Raulin sana olisi Turussa niin painava, että saisi vaikuttaa kaikkiin asioihin haluamallaan tavallaan, miten esimerkiksi Sahlstedt Raumalle. Kuvio voi olla hyvä, taikka kuvio voi olla täysi katastrofi, sen näyttää aika. Westerlundin saunakaveri Urama kuitenkin liitosta on.
 

Guy Lafleur

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Riven Suomi, Chicago Cubs, lädifutis
Rakentaako Rauli palapelin palasista, vai kehystääkö Rauli palapelin joka on valmiiksi hänelle koottu? Minä ymmärsin Uraman puheista, että nimenomaan tämä jälkimmäinen vaihtoehto on lähempänä totuutta ja Raulin osuus joukkueen rakentamisessa on luokkaa pieni.

Käytännössä itselleni ei ole etukäteen merkityksellistä, sillä ainoa järkevä mittari on joukkueen menestys tulevalla kaudella sekä ennen kaikkea juhlakaudella 2021-2022. Osuus ei mielestäni voi olla luokkaa pieni, mikäli on koko prosessista vastuussa. Se on se olennainen asia. Jos olet joskus ollut yrityselämässä jostain vastuussa niin saatat ymmärtää homman jujun.

En tiedä onko Rauli Turussa samankaltainen sätkynukke, jota oli Raumalla. Siellä alistui käytännössä täysin hallitukselle/Rajalalle ja Turussa tämä piiri on vielä aavistuksen vahvempi mitä täällä oli aikoinaan. Aika näyttää. Mitään hirveää painoarvoa en lähde sille antamaan, että Raulin sana olisi Turussa niin painava, että saisi vaikuttaa kaikkiin asioihin haluamallaan tavallaan, miten esimerkiksi Sahlstedt Raumalle. Kuvio voi olla hyvä, taikka kuvio voi olla täysi katastrofi, sen näyttää aika. Westerlundin saunakaveri Urama kuitenkin liitosta on.

En saa kiinni tästä lausemuotoilustasi. Et laske todennäköisyyttä kovin korkeaksi sille että Ralen sana Turussa painaa, sitäkö haluat sanoa? Vai että se ei ole merkityksellistä tuleeko Rale jyrätyksi vai ei? Itse ajattelen jälkimmäisestä että miksi tulisi. TPS:ssä on tuuletettu rakenteita aika kovalla kädellä nyt ja omistajaohjauksen on syytä nähdä olevan aika maltillista sen perusteella mitä julkisuuteen kannattajatilaisuudessa kertoivat.

Siitä ainoastaan samaa mieltä että aika näyttää miten menestyksekkäästi Ralen aikakausi Turussa sujuu. Ainakin Suomen maajoukkueilla on kulkenut viime vuodet ihan kivasti, saunottiin Erkan kanssa sitten kuinka pitkiä tai lyhyitä löylyhetkiä tahansa niin pirun tuotteliasta saunomista kyllä! Jaksamista Raumalle, lainatusta päätellen sitä tulee nyt sinne vähän muistaa osoittaa.
 

Via Dolorosa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Jaksamista Raumalle, lainatusta päätellen sitä tulee nyt sinne vähän muistaa osoittaa.

Mikäli Ralen aikakaudella alkaa TPS:n uusi dynastia, lupaan ensimmäisenä olla asiasta vilpittömästi onnittelemassa.

Ei tää niin vakavaa ole, vaikka ei samoja mielipiteitä jaeta. Tää on vaa kiekkoo. Cheers!
 

Defensor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikki Luvialta Paraisille
Täällähän aletaan olla keskustelupalstan tarkoituksen syvässä ytimessä. Voisiko joku Uraman tunteva palstalainen pirauttaa sille ja tulla sitten kertomaan mitä se tarkoitti. Ensi käden faktat voisivat johtaa uusille urille tässäkin spekulaatiossa.
 

Jalasvaara

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS ja WSH Capitals
Onhan tuo hivenen erikoinen juttu, että tälläiseen ratkaisuun päädyttiin, mutta ans kattoo miten meitin käy. Toimiakseen tuo pelaajien tarkkailu vaatisi kyllä muutaman ukon enemmän eikä niin, että Pyydys kiertelee yksin hakemassa pelaajia. Mielellään sellainen 4-8 henkeä joille Rale lyö valmentajan kanssa keskusteltuaan tiedot siitä, että millaista ukkoa haetaan. Kallista toki tuo on, mutta mikäli jotain tehdään, niin tehdään se ennemmin kunnolla eikä niin, että jätetään homma vajaaksi.

Oikeastaan ainoa toivomus joka mulla on tähän Ralen pestiin on se, että mies saisi Tepsiin iskostettua sellaisen kunnon vaatimustason, että päivittäisen tekemisen laatu lähtisi nousuun ja saataisiin Tepsistä taas sellainen kiinnostava paikka nuorille ja nämä nuoret kehittyisi täällä eikä vasta siirryttyään johonkin paremman arjen omaavaan seuraan. Ja toki voisi hoitaa hommat myös niin, että nimeltä mainitsematon maalivahtivalmentaja pysyisi siinä omassa roolissaan eikä leikkisi fysiikkavalmentajaa, päävalmentajaa ja omistajaa siinä sivussa.
 

Slaigard

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mottipäisillä pelaavat
Käytännössä itselleni ei ole etukäteen merkityksellistä, sillä ainoa järkevä mittari on joukkueen menestys tulevalla kaudella sekä ennen kaikkea juhlakaudella 2021-2022. Osuus ei mielestäni voi olla luokkaa pieni, mikäli on koko prosessista vastuussa. Se on se olennainen asia. Jos olet joskus ollut yrityselämässä jostain vastuussa niin saatat ymmärtää homman jujun.

Olen tuosta menestyksen mittarista täysin samaa mieltä ja myös vastuussa olosta johtajana. Mielestäni tärkein palanen tuota mainittua menestystä on tulevien joukkueiden pelaajakokoonpanot, jos ja kun valmentaja on jo valittu. Siksi minun mielestäni olikin hyvin outoa, että tämän tärkeimmän palasen tuleva vastuujohtaja rajaa itsensä välittömästi ulos päivittäisestä tekemisestä melko selväsanaisesti. Itse johtajana halusin kyllä ensin tietää osaako tämä aivan keskeisesti omaan menestykseeni sidoksissa oleva alainen hommansa, ennen kuin uskalsin vastuuttaa roolit oman fokuksen ulkopuolelle. Mutta kuten todettua, näistä Iltalehtien ja Twittereiden vedoksista lienee turha tässä kohtaa kohkata enempää - aika näyttää miten pumppu muovautuu.

Se luontainen ennakoitu kehityskulku aina on, että kun tuodaan yksi ohjaava johtaja norsunluutorniin, joudutaan tekevää osastoa vahvistamaan ja niin käy nytkin. Organisaatio näkee tässä kuitenkin lisäarvoa, joten on kannattajan on vain luotettava TPS:n visioon.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös