Rasvaimut ja selluliitit?

• 773
  • 3

mauri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
En tiedä, mistä näkökulmasta aihetta nyt lähtisi pyörittämään...mutta tuli vain mieleeni vilkaistuani päivällä televisiota ja siellä pyörivää selluliittimainosta, että voisihan tästäkin hieman keskustella.
Jotenkin tuntuu sairaalta, että yhtäaikaa toisaalla maha pömpöttää aliravitsemuksen merkkinä, ja toisaalla maha pömpöttää ylensyönnin vuoksi. Tämän aiheen kanssa voi helposti jeesustella, mutta ehkäpä tähän löytyy rakentaviakin näkökulmia?
On ihan ymmärrettävää, että nuori, piukee nainen/mies kiinnittää positiivista huomiota. Mielestäni se ei ole millään tavoin moralisoitavaa tai tuomittavaa. Herättää vain aika paljon ajatuksia tällainen kiinteyden ja nuoruuden palvominen, jonka vuoksi ollaan valmiita kuvottaviin rasvaimuoperaatioihinin ja kalliisiin voiteisiin siinä toivossa, että näin "kelpaamme ja täytämme vaaditut mitat". En nyt tarkoita sitä, että hyvinvoinnista sinänsä pitäisi syyllisyyttä kokea, mutta...mutta...äh, en nyt oikein edes tiedä, mitä ajatella.
Tiedättekö te?

Anikos

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Mä nyt en ainakaan jaksa kokea syyllisyyttä tollasesta. Se, että mä en murehtisi omasta selluliitistani, ei pelasta yhtäkään nälkää näkevää... Mä murehdin jos musta siltä tuntuu, tuntematta pistoa sydämessäni. Toki mä kolikot pussista laitan keräyksiin(sikäli mikäli pussissa on rahaa...) jos siltä tuntuu et en nyt sentään ihan tunteeton ole..

Annuli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Latvija
Tietäisipä vai joku kuinka paljon tuollaiset yleiset mielipiteet ja ajatukset vaikuttaa ihmisiin. On todella vaikea olla oma itsensä, jos sattuu olemaan vaikka pyöreähkö. Aina katsotaan sen näköisenä, että voisit säkin jotain tehdä... Tai suunnilleen anorektiset kaverit juttelee, kuinka heidän masunsa on nyt sitten alkanut pömpöttää, täytyy varmaan alkaa laihikselle... hohhoijaa sanon minä...

Rasvaimuun en voisi mennä, vaikka läskiä olisi enemmän kuin nyt. Inhoan kaikkea, mikä tuottaa kipua...no, en ihan kaikkea... mutta kuitenkin, tuntuu etovalta ajatukselta vain moinen. Näin tuon mainoksen, mistä puhuttiin tänään ekaa kertaa ja ensimmäiset reaktiot oli suunnilleen säälittelevät...joku raukka laittaa rahansa tuohonkin.

NÄin meitä huijataan...uskonkin, että tuollaisten hömppätuotteiden keksijät ovat maksaneet maltaita mainosyhtiöille, jotta nämä käyttäisivät mainoksissaan aina vain laihoja ihmisiä...rahan ylivaltaa ei voi kukaan estää.... punainen lippu liehumaan.

mauri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Viestin lähetti AnHaKo
Mä nyt en ainakaan jaksa kokea syyllisyyttä tollasesta. Se, että mä en murehtisi omasta selluliitistani, ei pelasta yhtäkään nälkää näkevää... Mä murehdin jos musta siltä tuntuu, tuntematta pistoa sydämessäni. Toki mä kolikot pussista laitan keräyksiin(sikäli mikäli pussissa on rahaa...) jos siltä tuntuu et en nyt sentään ihan tunteeton ole..

Tätä juuri en tarkoittanutkaan eli syyllistää. Ajattelin vain hakea suhteellisuutta asioihin...
Kirjoitan hereillä enemmän.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy