Rangaistuslaukaukset

  • 1 984
  • 6

Shayne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vihreäpaitainen mies & Petun pelistragedia
Mitä vtua, rankkareilla lisäpisteitä? Kuulemma, kannattaisko ottaa? Emmä tiedä.

Onko (olen huomannut, että on..) joku muukin miettinyt Kaken aivoituksia rankkariskaboissa? Minkä vitun takia sinne pitää laittaa, sinänsä roolissaan kunnostautuneita, mutta kuitenkin siihen tarkoitukseen aivan käsittämättömiä valintoja? Mikä oli tämä juttu Hurmeen kanssa viime kaudella? Kerran onnistui se patjaan veto, koska patja ei ollut silloin edessä. Samaa "kikkaa" Hurme kokeili jonkun toisenkin kerran sitten tuloksetta. Ja uudelleen. Oliko silloin ja nyt "taitopelaajien" penkityksen pointti vain siinä, että joku Laddy Kohn veti kerran ylärimaan? Tai eilen, okei ymmärrän Kalton koska kaverillahan on käsiä enemmän kuin sillä kullanvärisellä lootusasentokaverilla, mutta että Lada. Siis meidän ikioma viime vuosien lähestulkoon ainoa ilonaiheemme, joka tuskin on se jätkä jota kannattaa syyttää kun ei rankkari mene sisään. Eikä sitä syytetäkään, mutta olisko nyt joku toinen kaveri löytynyt? Mitä vittua sä Kake mietit? Onko tää nyt joku salaaharjoiteltu kuvio, jota mä vaan en tajua (vrt. passiivinen alivoimanelikkosi) vai mitä tää on..? Mikä siinä on niin vaikeaa?

Mulle ei mahdu monikaan asia kaaliin, se nyt on nähty jo kätilöopistolla, mutta kyllä mä tätä ihmettelen, vallan mahdottomasti.

(P.S. Jos sä hait jotain legendojen legendaa, että kun Lada tälläs IM tasoihin ja sitten kun olis vielä rankkuskaban ratkaissut, niin olishan se ollu huikeeta. Mutta sitä se Lada on jo täälläpäin ennestään, FYI)
 

vision

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Samaa ollaan ihmetelty. Tämän hetken bluesista löytyy kynäyksen omaavia pelaajia esim. Kohn, Viitaluoma, Kariya sekä Lehtonen mutta viimeksi kerhoa vastaan rankut vetivät Kalto sekä Laatikainen. Vaikka molemmat tekivät maalit mieheen niin eivät he olisi omissa papereissani kaksi ensimmäistä vetäjää oikein missään tilanteessa. Kalto tuntui jäätyneen aivan täysin päästyään metrin etäisyydelle maalista ja yritti liian hienoa kylmän ratkaisun sijaan. Kalto vaan on tainnut saada liian nopeat kädet.
 
Suosikkijoukkue
Two Degrees of Mike Sillinger
Kolme ensimmäistä olisi syytä olla sellaisia, jotka pystyvät hyviin ratkaisuihin. Juuri nuo pelaajat mitkä vision mainitsi ovat hyviä sellaisia. Bambin rankkareita en vielä koskaan ole nähnyt, mutta isosta koosta voi hyvinkin olla hyötyä rankkareissa.

Muutama muu on sitten sellainen, jota voi yrittää myöhemmillä kierroksilla mutta ei siinä tilanteessa, että on pakko tehdä maali. Sopivat siis paremmin vuoroon silloin, kun vastustaja aloittaa rankkarit.
 

Alonzo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoon Blues
Espoon Siniset kirjoitti:
Bambin rankkareita en vielä koskaan ole nähnyt, mutta isosta koosta voi hyvinkin olla hyötyä rankkareissa.

Lehtosta tosiaan kannattasia kokeilla, koska pehmeiden käsien lisäksi omaa myös erittäin kovan kudin ja myös ulottuvuutta löytyy kiitettävästi.

Ainoa vaarana vetämään laittamisessa voi olla se, että jos Lehtonen lähtee hakemaan "turhan hienoa".
 
Suosikkijoukkue
Espoo Blues
Ihan turha sinne on mitään hillittömiä kynääjiä laittaa ampumaan. 1,25 erän jälkeen jää on sen verran surkeassa kunnossa, että harhautuksissa kiekko nousee pystyyn lähes poikkeuksetta.

Lehtonen voisi olla ihan mielenkiintoinen ratkaisu/kokeilu, mutta kyllä Donitsi olisi ehdottomasti paras veto. On se rannari vaan niin kovaa tasoa.
 

Ekonyymi

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo, Blues, Honka
Kaken "pelikirja"

Rankkarit on ihan oma lajinsa ja niitä pitää harjoitella ynnä panna ampumaan ennalta valitut ja siihen harjoitetut pelaajat. Olin suuresti hämmästynyt HPK-ottelun valinnoista. Eihän se, että pelitilanteessa tekee maalin tai maaleja tee pelaajasta "kuumaa" rankkareihin. Voipi olla jopa päinvastoin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös