Rammstein – konemetallia Itä-Berliinistä

  • 184 138
  • 1 249

444

Jäsen
Jos ei nyt aivan mitään ylitsepääsemätöntä ole, niin ensi kerralla ostan kyllä lipun näiden keikalla, jos vaan vielä Suomeen tulevat. Maksakoot vaikka kuinka vitusti sitten, muta onhan tuo show nyt aikamoinen ollut näköjään.
Jos ei Tallinna ole ihan mahdottoman matkan päässä, niin ensi heinäkuussa ovat siellä esiintymässä.
 

Gneisenau

Jäsen
Suosikkijoukkue
Eisbären Berlin, Preussen Devils, DEB
Upea keikka mutta psyyke ei meinannut kestää yleisön kanssa.

Ihan järjetön määrä lelunatseja, keski-ikäisiä persuja ja muita housuun pissanneita ressukoita.

Seuraavaa keikkaa varten suosittelen perehtymään yhtyeeseen tarkemmin ja käymään vaikka saksankielen alkeiskurssin jossain kansalaisopistossa.
 

Lystikäs

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Itselleni tämä oli ensimmäinen Rammsteinin keikka, ja on vähän sanaton fiilis. Vaikea uskoa, että mikään bändi pystyisi tuosta laittamaan enää paremmaksi - eli edessä on pelkkää alamäkeä tämän jälkeen.
 

jäämies-70

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Die Mannschaft
Olipa huikea elämys eilinen Rammstein -spektaakkeli! Aiemmin en ole livenä bändiä nähnyt, nyt tuli sekin koettua!
Visuaalinen elämys 6/5!
Keikan puolivälissä nostivat mökää lisää, ehkä aavistuksen liikaa, koska omaan korvaan kuulosti että puuroontui?
Pyrotekniikka ja valot pääsivät oikeuksiinsa illan hämärtyessä.
Biisilista oli vähän liikaa uuteen levyyn painottuva, mutta ei siitä sen enempää.

Oli täysin rahanarvoinen keikka!
Sehr gut!
 

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
Perkele kun oli huikea keikka, hitto kun en tajunnut ottaa paketillista makkaraa ja puutikkua mukaan.
 

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
Ihan järjetön määrä lelunatseja, keski-ikäisiä persuja ja muita housuun pissanneita ressukoita.
Huudeltiinko siellä sitten jotain natsihuutoja/rasistisia juttuja, vai mikä homma? Itse en huomannut mitään, tosin keskityin kyllä keikkaan vain ja ainoastaan.
 

ipaz

Jäsen
Upea keikka mutta psyyke ei meinannut kestää yleisön kanssa.

Ihan järjetön määrä lelunatseja, keski-ikäisiä persuja ja muita housuun pissanneita ressukoita.

Seuraavaa keikkaa varten suosittelen perehtymään yhtyeeseen tarkemmin ja käymään vaikka saksankielen alkeiskurssin jossain kansalaisopistossa.

Mun on vaikea ymmärtää tätä miten ihmiset jaksavat seurata toisten olomuotoja ja tekemisiä jossain keikalla. Niin kauan kun kukaan ei aiheuta mitään suurempia tönimisiä tai kaada vaikka olutta suoraan rinnuksille, niin jokainen saa olla ihan mitä haluaa.

Tuolla facebookin keikka-ryhmässä ihmiset itkee että mitäköhän bändi oikein ajattelee kun suomalaiset vaan katsovat juroina keikkaa kädet puuskassa. Mitä vittua sillä on väliä jo haluaa katsoa keikkaa niin! Siitä on maksettu esiintyvälle artistille vähintään 99e/lippu, niin ei se maksaja ole enää keikan aikana yhtään nyrkinheilutusta velkaa esiintyjälle. Jos yhtään on käynyt isommilla keikoilla, niin aina se menee niin, että eturivissä on suurin osa niistä faneista jotka laittavat bileet pystyyn, ja sitten taaempana kentällä ja istumakatsomossa ovat ne jotka "juroina katsovat" esitystä.

Itse olin perjantain keikalla ja siellä oli aivan varmasti enemmän sellaista porukkaa, jotka eivät olleet minkäänsortin faneja, vaan olivat ostaneet liput koska tuli mahdollisuus nähdä paljon hehkutettu yhtye. Relatkaa nyt ihmiset vähäsen ja antakaa niiden keski-ikäisten persujenkin yrittää nauttia elämästään. (itselläni nyrkki pystyssä suurin osa keikkaa luonnollisesti).
 

Gneisenau

Jäsen
Suosikkijoukkue
Eisbären Berlin, Preussen Devils, DEB
Huudeltiinko siellä sitten jotain natsihuutoja/rasistisia juttuja, vai mikä homma? Itse en huomannut mitään, tosin keskityin kyllä keikkaan vain ja ainoastaan.

Juu pariinkin otteeseen oli A2ssa tämä tilanne ja samoin miesten vessajonossa.
 

Gneisenau

Jäsen
Suosikkijoukkue
Eisbären Berlin, Preussen Devils, DEB
Mun on vaikea ymmärtää tätä miten ihmiset jaksavat seurata toisten olomuotoja ja tekemisiä jossain keikalla. Niin kauan kun kukaan ei aiheuta mitään suurempia tönimisiä tai kaada vaikka olutta suoraan rinnuksille, niin jokainen saa olla ihan mitä haluaa.

Bingo! Vessassa joku sankari meinasi kusta mun jaloille, olutjonossa 19 aikoihin oli useampi tilanne jossa haettiin myllyä.

Vaikka tahti on nykyään laantunut, olen kierrellyt keikkoja ja festareita pikku kersasta asti ja silti tämä ördäilyn taso yllätti.
 

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
Juu pariinkin otteeseen oli A2ssa tämä tilanne ja samoin miesten vessajonossa.
Okei. Itse seurasin keikkaa sisääntuloaukon ja vessojen lähellä, lavan läheisyydessä. Mitään ongelmia ollut missään.
 

rancid

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Bingo! Vessassa joku sankari meinasi kusta mun jaloille, olutjonossa 19 aikoihin oli useampi tilanne jossa haettiin myllyä.

Vaikka tahti on nykyään laantunut, olen kierrellyt keikkoja ja festareita pikku kersasta asti ja silti tämä ördäilyn taso yllätti.
Sama. Olin perjantain keikalla autolla, kun Rammsteinin keikkaa ei viitsi pilata juopottelemalla. Etenkin kentän takaosassa, josta keikkaa seurasin, oli koko ajan havaittavissa näitä megalärveissä pyöriviä urpoja, joiden ainoa taroitus tuntui olevan edes pienen hässäkän aiheuttaminen. Olen elämäni aikana nähnyt lukemattomia isoja keikkoja, mutta en koskaan näin paljon toisten illan pilaamista yrittävää paskasakkia.
Konsertti itsessään omalla mittarilla kaikkien aikojen top3:ssa, ja heittämällä. Olen jo vuosia itse pitänyt Foo Fightersia aikamme kovimpana livebändinä, mutta visuaalisuudessaan Rammstein omassa luokassaan. Ja mahtaa muuten Spinal Tapin jätkiä vituttaa kun niiden 11:n asti menevät marshallit ei riitä mihinkään Rammsteinin rinnalla
 

mikse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Edmonton Oilers
Jos ei Tallinna ole ihan mahdottoman matkan päässä, niin ensi heinäkuussa ovat siellä esiintymässä.

Pari vuotta sitten Tallinnassa oli vielä parempi keikka kuin nyt perjantainen. Laululava on erittäin hyvä keikkapaikkana ja toki silloin ei ollut vielä pakkosoitossa uuden levyn biisejä. Joka tapauksessa ensi kesänä Tallinnaan uudelleen.
 

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
Joka tapauksessa ensi kesänä Tallinnaan uudelleen.
Tuleekos Tallinnasta vielä minkälaisia kulkuneuvoja Suomeen, jos haluaa samana päivänä pois? Vai olisiko vaan fiksumpaa/halvempaa jäädä suoraan Tallinnaan yöksi ja seuraavana päivänä pois?
 

Gneisenau

Jäsen
Suosikkijoukkue
Eisbären Berlin, Preussen Devils, DEB
Okei. Itse seurasin keikkaa sisääntuloaukon ja vessojen lähellä, lavan läheisyydessä. Mitään ongelmia ollut missään.

Aika monelta ongelmalta olisi vältytty jos liian päihtyneille ei olisi myyty lisää alkoholia. Onnea oli matkassa ettei esim. portaissa pyörineille käynyt pahemmin.

Paljon oli porukkaa joiden kondis oli sellainen että 1) ei olisi pitänyt päästä alueelle edes sisään 2) missään nimessä ei olisi pitänyt myydä heille lisää viinaa.

Vaikka voittoa yritetään tehdä niin toivoisin ettei alkoholi ja känni olisi suomessa niin hemmetin pyhä asia.
 

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
Vaikka voittoa yritetään tehdä niin toivoisin ettei alkoholi ja känni olisi suomessa niin hemmetin pyhä asia.
Ymmärrän täysin kantasi. Mikään ei vituta niin paljoa, kuin että maksat kalliit liput sellaisen esiintyjän keikalle, joka voi jäädä ensimmäiseksi ja viimeiseksi kerraksi elämässäsi ja sitten joku känniurpo häiritsee sekoilullaan edessä. Minä olen kanssa just se sivummassa jurottava kaveri, joka haluaa vain nauttia musiikista ja showsta.
 

mikse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Edmonton Oilers
Tuleekos Tallinnasta vielä minkälaisia kulkuneuvoja Suomeen, jos haluaa samana päivänä pois? Vai olisiko vaan fiksumpaa/halvempaa jäädä suoraan Tallinnaan yöksi ja seuraavana päivänä pois?

Todettiin pari vuotta sitten, että poistuminen olisi ollut liian vaikeaa joten yöksi vaan. Toki riippuu vähän, koska bändi aloittaa mutta mestoilta on yleensä joutunut kävelemään muutaman kilsan ytimeenpäin, koska tiet ovat poistuvasta yleisöstä tukossa. Mä en siis uskaltaisi suositella "nopea taksi pois ja satamaan" tms ratkaisua.
 

TKO

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, KuPS, NFL
Anniskelun osalta oli eilen ainakin B-katsomossa turhan vähän myyjiä ja aika pitkiä jonoja pitkin iltaa. Ymmärrän hyvin, ettei myyjä siinä kovin paljoa lähde analysoimaan asiakkaan kuntoa ja vääntämään tämän kanssa miksi hänelle ei tarjoilla. Pisteitä olisi tosiaan saanut olla enemmän, jolloin myyjilläkään ei olisi ollut jatkuva paine kaataa uutta juomaa. Jonoja kasvatti myös tuo juomien kaataminen mukiin sen sijaan, että olisi annettu tölkki kouraan. Muki tosin oli ihan mukava muisto keikasta.

Tuolla B-puolella en kyllä juurikaan havainnut suurempaa örveltämistä. Yhtä jamppaa vietiin neljän järkkärin toimesta pihalle, kun ei ollut halukas lähtemään, mutta siinäpä ne minun silmiini osuneet tapaukset melkeinpä olivatkin. Myöskään mitään natsihuuteluita en onneksi havainnut.

Keikka oli kyllä mahtava. Ensimmäistä kertaa näin Rammsteinin ja kyllä tässä kova houkutus on lähteä vuoden päästä Tallinnaan.

Lisätään vielä peukku siitä, että istumakatsomo oli anniskelualuetta.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Upea keikka mutta psyyke ei meinannut kestää yleisön kanssa.

Ihan järjetön määrä lelunatseja, keski-ikäisiä persuja ja muita housuun pissanneita ressukoita.
Kyllähän siitä varmaan moni innostuu kun Deutschland -kappaleessa sanotaan sanat übermensch, Deutschland Deutschland über allen ja musavideolla simuloidaan juutalaisten hirttoa. Luulisi kyllä ihan maalaisjärjellä voivan päätellä että kappale on nimenomaan yhteiskuntakriittinen.

Ilmeisen hyvä meno ollut keikoilla ja mikäs sen parempaa. Onhan Rammstein hieno yhtye, Provinssissa näin vuonna 2016 livenä ja oli kyllä erinomainen silloinkin. Kyllä tuon voisi joskus käydä katsastamassa uudestaan, nyt vaan oli ehkä turhan suolainen lipun hinta yhdestä artistista. Vaikka toisaalta, loppupeleissä aikalailla se ja sama onko se lipun hinta 70e vai 100e.
 

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Suomi, KTP
Risto ei tykännyt, kertoo tamperelainen.fi
Kaikki eivät Rammsteinin menosta perustaneet, näin konserttia kommentoi Tamperelaisen lukija – "Se ei ollut musiikkia vaan melusaasteaivopesua"

"– Yksitoikkoinen, samaa kuviota toistava bassojumputus lienee vienyt stadionilla olijat jonkinlaiseen transsitilaan. Se ei ollut musiikkia vaan melusaasteaivopesua."

Ei sillä, basso on kyl pahimmillaan muodoton, resonoiva möykky, jossa ei ole mitään miellyttävää ja joka pitää altistuneen aistit avoinna ja tekee esim. nukkumisesta mahdotonta.
 
Itsellä n.5 km Ratinasta etelään päin, ja eilen jyrisytti perkeleesti, järvi kantoi hyvin ääntä vaikken rannan tuntumassa asukaan. Nyt taas on ihan hiljaista, piti käydä IS:n sivuilta tarkistamassa että ei kai sitä ole peruttu. Noo ehkä tuuli vie vaan äänet muualle.

Tää taisi mennä eri iltoina eri suuntiin. Saksalaista täsmällisyyttä.

Onkohan Rammstein riittävän vanha bändi Kantolan pellolle? Niitä harvoja kuitenkin, joka myisi riittävän määrän pilettejä.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Onkohan Rammstein riittävän vanha bändi Kantolan pellolle? Niitä harvoja kuitenkin, joka myisi riittävän määrän pilettejä.
Vanhuudesta en tiedä mutta kyllähän tuo tosiaan muuten voisi tuolla esiintyä oikein hyvin. Iron Maiden oli jokunen vuosi sitten tuolla ja paikalla oli "vain" 20 000 Maidenin fania.
 

Jomppa

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Meneehän tuo eilinen show heittämällä ihan top ykköseen. Itse seurasin keikan takapäästä ja vieläkin on partakarvat tulessa.

Mitä tulee lieveilmiöön, niin kymmenkunta immeistä vietiin järkkäreitten toimesta ns. ilman jalkoja. Mutta en nähnyt missään vaiheessa minkäänlaista nujakointia.

Jos miettii noita lehtikirjoittelijoita niin...viikolla lehdessä oli että myös Hippalot https://hippalot.fi/ pitäisi siirtää Kantolaan, kun lapset sotkee niin paljon. Kertoo aika paljon Turengin esikaupunkialueesta.
 

SteelGate

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Ilves, Bruins, HC Davos, Tunturi-Kiekko
Olipahan kyllä keikka! Taattua Rammsteinia alusta loppuun. Mentiin kentälle n. kaksi tuntia ennen keikan alkua ja päästiin jonottamatta sisään. Juottopisteissäkään ei tarvinnut jonottaa kuin hetken ja kusilaareille pääsi suoraan. Hyvät oli järjestelyt!
En tiedä hoksasiko joku muukin, mutta ainakin lauantain keikan Ich Willin alussa Lindemann huusi suomeksi "nussitaan!" Ja lämppäribändin toinen pianisteista kyseli keikkansa päätteeksi, että mistä saa parasta mustaamakkaraa.
 

-Ville-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Stadin Jokerit 1967-2014 & 2023> | Leijonat | Nato
Oli kyllä niin uskomattoman upea keikka eilen, että ei meinaa löytää sanoja kuvaamaan tuota kokemusta. Rammsteinin olin nähnyt neljästi livenä ennen lauantaista Tampereen Stadionin esitystä. Olin tähän asti pitänyt vuoden 2013 Rock The Beach -keikkaa Stadissa soitannallisesti bändin parhaana esityksenä, mutta eilinen meni tässäkin asiassa edelle, sillä nautin aivan suunnattomasti uudesta levystä ja oli niin upea saada kuulla siltä biisejä livenä. Tämän kiertueen lavarakennelmat, valot sekä pyrot ovat jo mauttoman suurieleiset, mutta siis aivan fantastiset. Uskomattoman hieno esitys eikä tuollaiseen kokonaisuuteen pysty kuin yksi bändi maailmassa.

Danke Rammstein! Kiitos Rammstein!
 

Jääkaappi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liiga
Jooh, muutaman kunto oli mitä oli, mutta näitä nyt on aina ja jokaisella keikalla. Mitään "normaalista poikkeavaa" örveläintiä en havainnut.

Ainoastaan poistuessa vitutti, kun homma ei luonnollisestikaan edennyt täysin jouhevasti, niin silti joidenkin oli pakko yrittää änkeä siinä ruuhkassa kyynerpäät tanassa eteenpäin.

Tallinna 2020, pakko se kai on.. Oli aivan saatanan kova setti eilen! Muutaman kerran nähnyt livenä ja helposti paras veto.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös