Rammstein – konemetallia Itä-Berliinistä

  • 184 926
  • 1 249

MäkisAtte

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko , O.Jokisen Jukurit, SJS
Se nainenhan, joka tuon twitter tilin tekikin juuri tätä varten on sekaisin kuin seinäkello. Kyllähän noissa Tillin menoissa aina on pilluja metsästelty. Siellä keikan välissähän se käy aina panemassa lavan alla paria tai muutamaa naikkosta, joilta kysytty ketä kiinnostaisi antaa pillua Tillille. Till the end "musiikkivideossa" vasta kovaa mennäänkin.
 
Suosikkijoukkue
Ässät
Samoin tarve syytellä on kova, koska onhan se hieno tarina. Tässä vähän kaiken kohun keskellä meinaa unohtua, että ketään ei ole raiskattu. Kaikki ovat päätyneet lavan eteen ja bilettämään Tillin kanssa omasta tahdosta. Ja saahan sitä pillua kysellä ja voi kieltäytyä antamasta. Ymmärtääkseni mitään rikosilmoituksia/tutkintoja ei ole tehty, niin vaikea tässä on syylliseksikään ketään julistaa. Laihat pissikset vetää viinaa ja on hoito pois, aamuyöstä oksettaa. Muisti meni. Tällaista ei voi tapahtua ilman huumaamista, eihän?

Niin, totta. En syytä, enkä puolusta. Mutta väitätkö että "Laihat pissikset vetää viinaa ja on hoito pois"-lähestymiskulma ei ole lähtökohtaisesti asenteellinen, ts. puolusteleva, jos ei ole tietoa mitä on tapahtunut?
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Niin, totta. En syytä, enkä puolusta. Mutta väitätkö että "Laihat pissikset vetää viinaa ja on hoito pois"-lähestymiskulma ei ole lähtökohtaisesti asenteellinen, ts. puolusteleva, jos ei ole tietoa mitä on tapahtunut?
Tuolla varmaan jossain aiemmassa viestissä sanoinkin, että kaikki syytökset täytyy ottaa vakavasti, mutta kun ei ole tietoa, niin ei ole tietoa syyllisyyden tai syyttömyyden puolesta. Keissi vaikuttaa syyttävän osapuolen kulmasta aika hataralta tällä hetkellä. Ei minulla ole mitään erityistä tarvetta puolustella saksalaista miljonääriä, mutta olisi hyvä olla jotain konkreettisempaa, kuin sekavat syytökset ja kuvakaappauksia viesteistä, jotka kertovat vastaavista tapauksista, jotka voivat ihan hyvin olla hänen itsensä kirjoittamia. Ja viestejä tyyliin ”kuulin Rammsteinin kokilta, että Tillin pitää panna viittä naista ennen keikkaa!”. Toki traagista, jos tyttö on huumattu, eikä kukaan usko. Mutta tuo koko tarina on niin ontuva. Menee lavan alle ja Till suuttuu, kun ei antanut, vaikka oli Joe Letzille luvannut, että antaa. Jos haluaisi melkein kansaneläkeiässä panna pari minuuttia kesken keikan lavan alla huumattua naista, niin kuitenkin ottaa huomioon kieltäytymisen?
 
Olisi kyllä "kiva" tietää Till Lindemannin seksitautien määrä. Jos noin pervo on, että kesken konserttienkin on päästävä panemaan, niin ei varmaan paljon kortsut sun muut kiinnosta. Niitä naisia myös vähän ihmettelen, jotka tuohon lähtevät. No panevathan miehetkin prostituoituja paljaalla Thaimaassa.
 

Outsider

Jäsen
Olisi kyllä "kiva" tietää Till Lindemannin seksitautien määrä. Jos noin pervo on, että kesken konserttienkin on päästävä panemaan, niin ei varmaan paljon kortsut sun muut kiinnosta. Niitä naisia myös vähän ihmettelen, jotka tuohon lähtevät. No panevathan miehetkin prostituoituja paljaalla Thaimaassa.

No nyt oli kyllä niin aukoton päättelyketju, että näin sen täytyy olla. Varmasti syö myös pikkulapsia aamupalaksi.
 

teroz

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, KPU, Eno Jets & Jan Lundell
Itsellä ei ole mitään näkemystä tuosta settilistasta paitsi netin väylien kautta, mutta on tällä kiertueella näköjään kuitenkin tämän verran ”uutta”:

- Rammlied (first time since 2011)
- Bestrafe Mich (first time since 2001)
- Angst (live debut)
- Giftig (live debut)

Ja ilmeisesti jotain muuta kierrätystä myös tuoreemmaltaan. Kaikilla näillä bändeillä sama ongelma, että yli puolet setistä on sellaista, joka pitää aina soittaa.

Itselle puuduttavin osa setistä oli tuohon Linksin ja Deutschlandin väli, ei oikein lähteny. Loppu oli sitten taas paljon mielekkäämpää - paitti se pianopimputus, Engel olisi kaivannut lisää poweria.
 

Morgoth

Jäsen
Olisi kyllä "kiva" tietää Till Lindemannin seksitautien määrä. Jos noin pervo on, että kesken konserttienkin on päästävä panemaan, niin ei varmaan paljon kortsut sun muut kiinnosta. Niitä naisia myös vähän ihmettelen, jotka tuohon lähtevät. No panevathan miehetkin prostituoituja paljaalla Thaimaassa.
Kauanko Till on poissa lavalta keikan aikana? 5 min? Montakohan naista siellä lavan alla keskimäärin on? Kova on Levanterin panemisen tahti kuten vanhassa kansanlaulussa jo laulettiin ja pieksujen hintakaan on tuskin edes kymppiä. 1980-luvulla lavan alle oli satanismin temppeli ja 2020-luvulla näköjään bordelli tai ehkä se oli 1980-luvullakin ja Blackie veti siellä kuin Fuck Like A Beast. Onneksi on flow-festivaali.

Mistäköhän tämä tieto tai "tieto" on peräisin? Tipper Gorelta?
 

opelix

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, JJK

Kohu otsikon mukaan syvenee vaikka itse jutun perusteella ei syvenekään. Jatkoilla ei siis ole tapahtunut mitään erikoista. Joitain nyt vaan ällöttää kun ulkonäön perusteella valitaan porukkaa. No mutta sehän on fiksua toimintaa, kuka nyt rumia jaksaisi pois potkia edestä jos itse voisi tuon valita.
 

kharon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tps
Menee kyllä älyttömäksi nämä nykyajan ajojahdit. Jos rikos on tapahtunut, poliisi varmaan selvittää asiaa. Mitä nyt tuosta huumaustapauksesta luin, niin aika heppoisin perustein on lähdetty solistia syyttämään. Varmaan noista takahuoneen tekokyntisistä riittää jaettavaksi myös henkilökunnan "virkistyskassaan" ja jos siellä joku on jonkun huumannut, niin todennäköinen syyllinen voi löytyä näistä apukäsistä.

Kuitenkin aika iso kohu nyt liikkeellä näinkin heppoisten perusteiden pohjalta.

Jos ei ole rikosta, vaan ikääntyvä muusikko janoaa nuorilta naisilta seksiä, niin sen ei luulisi olevan hirveän iso uutinen tai mitenkään uusi juttu noissa piireissä.
 

Outsider

Jäsen

Kohu otsikon mukaan syvenee vaikka itse jutun perusteella ei syvenekään. Jatkoilla ei siis ole tapahtunut mitään erikoista. Joitain nyt vaan ällöttää kun ulkonäön perusteella valitaan porukkaa. No mutta sehän on fiksua toimintaa, kuka nyt rumia jaksaisi pois potkia edestä jos itse voisi tuon valita.

”Tiedän, että Lindemann tietyllä tavalla varmasti nauttii naiskauneudesta – hän on vähän omanlainen tyyppi.”

Itse olen ollut siinä käsityksessä, että tämä ei kuitenkaan ihan kauhean harvinaista ole miesten keskuudessa.
 

Joe Plop

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Danny sanoo terve...
 

Prookie

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Rammstein on jokusen keikan uransa aikana vetänyt, niin jännä ettei muita "todisteita" kuin jonkun sekavan naisen jutut ole vielä tullut esiin. Näissä bileissä on täytynyt olla vuosien varrella tuhansia naisia mukana.

Piparia on kyllä jonoksi asti tarjolla ilman huumaamisiakin. Tosin jos jotain oikeita todisteita tulee, niin sitten käännän takkini.
 

Näkkäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Jos minä pidän ystävieni kanssa juhlat, niin jumalauta se olen minä ja ystäväni, jotka päättävät ketä sinne juhliin kutsutaan. Oli se jonkun mielestä epäreilua tai ei. Tässä Rammstein- juhlien tapauksessa on kyseessä täysin sama asia. Eivät he ole velkaa yhdellekään fanille mitään. Varmaan joku Klaus Stuttgartista on kuunnellut bändiä vuodesta 1994 lähtien, mutta sen ei kyllä tarvitse taata hänelle pääsyä bändin jatkobileisiin. Sori.
 
Suosikkijoukkue
Ässät
Mä en ainakaan tarkoittanut kontaktin ottamisella yleisöön sitä, että bändin pitäisi heittää yleisölle mitään teennäistä liirumlaarumia joka välissä, vaan lähinnä sitä, että ottaisivat edes jotain kontaktia juuri siihen yleisöön. Ihan vaikka vain sanomalla "let´s do this, Helsinki!" ja sitten mennään. Erilaisille yleisöille toimii eri asiat, mutta kyllä mä pidän sitä tärkeänä, että bändi/artisti pyrkii vähän herättelemään yleisöä huomioimalla sen jotenkin. Itse show on sitten tietysti sellainen, kun on sen on suunniteltu olevankin. Nämä ovat mun mielestäni kaksi eri asiaa. Mutta, edelleen, jos tämä nyt nähty tyyli on Rammsteinin tapa, niin sitten se on ja hyväksyn sen.

Ihan yleisesti, ottamatta nyt vahvasti kantaa tähän esillä olevaan huumauskeissiin, on hyvä pitää mielessä, että tällainen esillä ollut toiminta pohjautuu vallankäyttöön. Ei siis siihen, saako joku pillua paljon, vähän vai ei lainkaan. Usein on myös niin, ettei savua ilman tulta. Mitkään väärinkäytökset tai moraalisesti paheksuttavat teot eivät pysy määräänsä pidempään salaisuuksina. Aina tarvitaan se ensimmäinen, joka uskaltaa puhua. Ja kuten tässäkin keississä on nähty, kynnys ilmoittaa omista kokemuksistaan on äärimmäisen korkea, koska vasta nyt on tullut ilmi vuosien takaisia asioita/väitteitä. Valtaosa ihmisistä ei yksinkertaisesti suostu uskomaan, että joku vaikutusvaltainen henkilö tai varsinkaan heidän idolinsa, voisi olla väärin toimiva kusipää. Tai peräti hyväksikäyttäjä. Tämä asetelma tekee tilanteista sellaisia, että toiminta voi jatkua pitkäänkin, koska uhrit yksinkertaisesti pelkäävät tuoda kokemuksiaan julki. Olen ihan varma, että asian julkisuuteen tuonut nainen on jo saanut tappouhkauksia ja varmaan jotain koiranpaskaakin on postiluukusta tuupattu. Koska niin maailma toimii nykyisin.

Minä en tiedä, mitä oikeasti on tapahtunut, mutta pidän ihan mahdollisena, että väitetyt asiat voivat aivan hyvin pitää paikkaansa. Mikseivät voisi? Siksikö, että Lindemann on kuuluisa eikä hänen tarvitse ruinata pillua? Eihän näissä sessioissa ole pillusta kyse. Jos ihmisellä on tavalla tai toisella halu alistaa toista ihmistä, se kuuluisuus voi tehdä siitä helpompaa ja jopa suojaa siinä. Eikä todellakaan ole mitenkään poikkeuksellista, että tällaisia piirteitä on johtavissa asemissa olevilla, omalla alallaan lahjakkailla ihmisillä tai muuten vain kuuluisilla henkilöillä. Onhan näitä tullut viime vuosina ilmi paljonkin. Miksi Lindemann ei voisi olla sellainen ihminen?

Suurin osa ihmisistä tarvitsee kicksejä tavalla tai toisella. Toisilla ne kicksit tulee äärimmäisistä asioista. Ja kun olet kaikkien ihannoima ja kuuluisa ihminen, se myös rajaa oman elintilan aika pieneksi. Mihin ikinä menetkään, vastassa on aina ihmisiä, jotka tunnistavat ja haluavat kuvia, etkä koskaan saa olla tavallinen mattimeikäläinen. Alussa se voi olla huumaavaa ja siistiä, mutta pidemmän päälle se käy raskaaksi. Kun rahaa on riittävästi, kaikki on mahdollista ja kaikki hoituu. Tavallisten ihmisten haaveet on helposti toteutettavissa ja jossain vaiheessa tulee tilanne, että mikään ei ehkä tunnu enää miltään. Saadakseen adrenaliiniryöppyjä pitää ehkä ottaa riskejä ja lopulta vielä suurempia riskejä, koska kun kaikenlaista on koettu, siitä tulee tavallista. Ja koska toiminta on saanut jatkua vuosia, miksi se mihinkään muuttuisi? Kuka sitä väittäjää uskoisi? Hänhän on nobody, todennäköisesti joku kuuluisuutta hamuava hupakko. Tyhmä ämmä.

En ole ainakaan tässä vaiheessa kivittämässä ketään, mutta selkeästi nyt tiedossa olevien väitteiden perusteella asiaan pitää kiinnittää erityistä huomiota ja ehkä jopa jonkun viranomaisen toimesta tutkia. Vaikka kysymyksessä olisikin lain mukaan aikuisten ihmisten välinen kanssakäyminen, kyllähän 0-riville pääsemisessä käytetään myös varsin kyseenalaisia houkuttelukeinoja. Lähtien jo ihan siitä, että sinne otetaan vain "hyvännäköisiä ihmisiä". Kysymys on siis manipuloinnista. "Sinä olet riittävän hyvännäköinen ja siksi sinulle avautuu nyt tällainen mahdollisuus, jota ei kaikille suoda. Olet siis erityinen." Ja koska olet yksi harvoista, sinun pitää ymmärtää, että siihen voi kuulua "kaikenlaista". Jokainen saa toki valita omat erityisbilettäjänsä, miten haluaa, mutta onhan se nyt oikeasti moraalisesti arvelluttavaa valita ihmisiä puhtaasti kuvien perusteella. Kuvan perusteella ei ole mahdollista arvioida ihmisen henkistä kypsyyttä lainkaan, mutta sillä ei liene väliäkään, koska ulkonäkö ratkaisee. Pitää olla pantavan näköinen.

Joku nuori nainen, jolle merkittävin syy harrastaa seksiä Lindemannin kanssa on hänen statuksensa, ei todellakaan ole tasavertainen kumppani tai edes lähellä sitä. Hän ehkä tajuaa vasta vuosien päästä, että tilanne ei ollut ok. Vaikka olisi itse ollut valintahetkellä "halukas" olemaan panemisen kohteena. Kun ihmisen psyyke nyt vain toimii niin. Päätöksiä pitää ehkä tehdä hyvinkin nopeasti, eikä siinä silloin jää aikaa miettiä, minkälaisia fiiliksiä kokemus herättää jälkikäteen. Tai minkälainen itse akti tulee olemaan. Tuskin tuollainen parin minuutin pikapano sille naisella on mitenkään upea kokemus, varsinkaan, kun hänen tilallaan voisi olla ihan kuka muu tahansa. Hän on pelkkä munan uttamisen kohde. Jo pelkästään se voi olla traumaattista. Iällä on merkitystä. Joku 3-kymppinen on henkisesti jo aivan eri tasolla ja kykenee ihan oikeasti tekemään kestävämpiä valintoja. Ovatko tuon ikäiset jo ulkoisesti liian rupsahtaneita vai mikä lienee syy, että kohderyhmänä on nuoremmat naiset. Tässä huomioidaan siis myös ikäero.

Jos seksiä pitää harrastaa jopa kesken keikan fanien kanssa, eihän kysymys ole itse seksistä, vaan jostain ihan muusta. Seksi on vain väline sen jonkun saavuttamisessa. "Olen kuolematon" tai vastaavaa? Ja sitten lavalle antamaan yleisölle vastinetta rahoille. Itse mietin, että eikö tätä tarkoitusta varten löytyisi sopivaa vakikumppania tai vaikka sitten maksullista naista, joka saa korvauksen tekemästään duunista ja pelisäännöt on selvät? Osa ihmisistä on sinisilmäisiä ja naiiveja, eivätkä ymmärrä asioita, mitä ei suoraan kerrota. Jos kaikki on siis ihan hyväksyttävää ja "normaalia", miksi ei laadita sopimusta, jossa sovitaan säännöistä? Voihan siihen sopimukseen kirjata, että osallistumalla bileisiin, voi tulla eteen tilanteita, missä tullaan harrastamaan seksiä. Ja sitten vielä onnelliselle valitulle uusi sopimus ja NDA allekirjoitettavaksi. Ei poista sitä, että naiselle voi tulla jälkikäteen hyväksikäytetty olo, mutta asiasta on sentään kerrottu suoraan. Ja varmasti suojaa Lindemannin omaa persettä, kun on esittää sopimukset.

Tässäkin ketjussa moni on kirjoittanut asiansa julkisuuteen tuoneesta naisesta alentavaan sävyyn. Miettikää vaikka omaa pikkusiskoanne tai tytärtänne tilanteeseen. Ja tekijäksi kuka tahansa muu 5-kymppinen vaikutusvaltainen mies, jonka toimintatavat ovat tismalleen samanlaisia. Avustaja lähestyy somessa ja pyytää lähettämään kuvan ja antaa tarkat ohjeet, miten pukeutua. Näin toimimalla avautuu mahdollisuuksia, joita ei kaikille suoda. Onko tämä kaikille muillekin henkilöille ihan ok tapa toimia? Kysymys on siis aina teoista, ei siitä, kuka teon suorittaa. Koska sillähän ei pitäisi olla mitään merkitystä.

Ja tiedän, että maailmassa on myös ihmisiä, jotka keksivät asioita ja osaa toimii hyvinkin suunnitelmallisesti päästäkseen asemaan, jossa voivat itse jotenkin hyötyä tilanteesta. Mutta tällaiset henkilöt ovat kuitenkin poikkeuksia. Sairaita ja manipuloivia ihmisiä on keskuudessamme kaikkialla eikä sille voi mitään. Siksi on järkevää toimia aina niin, että toiminta kestää päivänvalon, jos joku esittää väitteen ja sitten aletaan tonkia, mitä on tapahtunut. Kaikki arvelluttava toiminta tulee aina ilmi, ennemmin tai myöhemmin. Varsinkin julkisuuden henkilöille.
Aamen. Loistava postaus. Ihme syyllistämistä osalta muutenkin taas täällä.
Ja ainakin jo vuodelta 2016 löytyi Redditin sivuilta linkki tarinaan näistä Rammsteinin jatkoista, ja ilmeisesti juuri Tillin käytöksestä siellä. Eli eipä taida ihan uusia huhuja nämä olla. Noh, katsellaan mitä selviää vai saadaanko selville mitään.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: BOL

Spire

Jäsen
Jos minä pidän ystävieni kanssa juhlat, niin jumalauta se olen minä ja ystäväni, jotka päättävät ketä sinne juhliin kutsutaan. Oli se jonkun mielestä epäreilua tai ei. Tässä Rammstein- juhlien tapauksessa on kyseessä täysin sama asia. Eivät he ole velkaa yhdellekään fanille mitään. Varmaan joku Klaus Stuttgartista on kuunnellut bändiä vuodesta 1994 lähtien, mutta sen ei kyllä tarvitse taata hänelle pääsyä bändin jatkobileisiin. Sori.
No tietenkin asia on näin, mutta käänteisesti myös pitkäaikaisilla faneilla ja kaikilla muillakin on oikeus paheksua kyseistä toimintaa. Vaikka siitä ei mitään hyötyä olisikaan, eikä muutenkaan mitään mieltä. Onhan noita miehiäkin ollut bailuissa ja ymmärrän paremmin kuin hyvin tarpeen olla nättien naisten ympäröimänä, ei siinä.
 

Flyingbird

Jäsen
Suosikkijoukkue
TUTO Hockey, Mestis, SJS
Jos lähtisin sinkkuna jatkoille, niin kyllähän lähtökohtaisesti kauniiden naisten kanssa olisi ensisijainen tavoite.

No joo. Kyllähän tuo vähän epäreilu on siinä mielessä, että kaikilla faneilla ei ole tasapuolista mahdollisuutta päästä bäkkärille ja mielestäni pitäisi muille myös antaa siihen mahdollisuus. Sitä en kuitenkaan paheksu, että haluaa kauniiden naisten kanssa viettää aikaa.
 

haepis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tuomarit, KooKoo, Red Wings
Jos lähtisin sinkkuna jatkoille, niin kyllähän lähtökohtaisesti kauniiden naisten kanssa olisi ensisijainen tavoite.

No joo. Kyllähän tuo vähän epäreilu on siinä mielessä, että kaikilla faneilla ei ole tasapuolista mahdollisuutta päästä bäkkärille ja mielestäni pitäisi muille myös antaa siihen mahdollisuus. Sitä en kuitenkaan paheksu, että haluaa kauniiden naisten kanssa viettää aikaa.
Miksi maailmankuulun metal-yhtyeen pitäisi päästää juhliinsa ketään muita kuin keitä haluavat? Ei siinä ole mitään epäreilua. Maailmasta löytyy kyllä tähtiä, joita pääsee halutessaan keikan yhteydessä tapaamaan.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Laihat pissikset vetää viinaa ja on hoito pois, aamuyöstä oksettaa. Muisti meni. Tällaista ei voi tapahtua ilman huumaamista, eihän?
Aika hienosti kyllä syytetään naisia tässä ja puhutaan alentavasti pissiksinä. Joku voisi nähdä tuollaisessa jopa jotain sovinismia tai misogyniaa.
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Aika hienosti kyllä syytetään naisia tässä ja puhutaan alentavasti pissiksinä. Joku voisi nähdä tuollaisessa jopa jotain sovinismia tai misogyniaa.
Hohhoijaa. Se mitä Iida Vainiosta kirjoitettiin Jatkoajassa Heljanko-casen yhteydessä oli sovinismia ja misogyniaa. Katselin videoita ja kuvia noista nollarivin tytöistä/naisista ja sana joka kumpusi mieleni syövereistä oli ”pissis”. Sori siitä. Saatan olla jo setämies-iässä, mutta tuskin ajat ovat niin paljon muuttuneet, että huonosti syöneet (pitää näyttää hyvältä rokkistarojen edessä) nuoret naiset saattavat olla parin drinkin jälkeen sekavassa tilassa. Ihan syyttelemättä ketään.
 

opelix

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, JJK
Aika hienosti kyllä syytetään naisia tässä ja puhutaan alentavasti pissiksinä. Joku voisi nähdä tuollaisessa jopa jotain sovinismia tai misogyniaa.

Eiköhän tätä asetelmaa ole ollut iät ja ajat kun puhutaan seksijutuista. Kuka ryhtyisi puolestaan puolustamaan niitä peräkammarin poikia jotka syytävät Onlyfans”tähdille” mojovia summia kuukausittain että näkevät vilauksen pimperosta? Aivan, ei kukaan.

Jospa hyväksytään miten luonto hommiaan hoitaa näissä asioissa ja toki valistetaan niin pissiksiä kuin peräkammarin poikia toimimaan elämässään mahdollisimman järkevästi ettei tulisi sitten katumus päälle syystä tai toisesta.

Edelleen jos lakia rikotaan ja koskemattomuutta/suostumusta ei kunnioiteta voin myös korjata mieleipidettäni.
 

Ulos T.

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko kotimaassa +suomalaiset maailmalla +Kärpät
Aika hienosti kyllä syytetään naisia tässä ja puhutaan alentavasti pissiksinä. Joku voisi nähdä tuollaisessa jopa jotain sovinismia tai misogyniaa.
Rupesin miettimään että tuliko missään @BigRedBob viestistä esille että tässä yhteydessä pissis on naispuolinen? Voiko olla miespuolinen? Tai siis..voiko olla jotain muuta sukupuolta kuin "nainen"?
 

teude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings/Lions, Jokerit, SaiPa
Rupesin miettimään että tuliko missään @BigRedBob viestistä esille että tässä yhteydessä pissis on naispuolinen? Voiko olla miespuolinen? Tai siis..voiko olla jotain muuta sukupuolta kuin "nainen"?
No ei oikein jos käyttää termiä "pissaliisa". Toki voihan kai Liisa olla nykyään mieskin...
 

Vino

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ensimmäistä kertaa olin katsomassa ja jos tulee mahdollisuus lähteä uudestaan, varmasti menen. Olihan sen näkemisen ja kokemisen arvoinen show!

Kentällä oltiin ja aika takana (ei viitsitty ruveta änkeämään eteenpäin), hyvin oli tilaa ja kyllä ne pyrotkin lämmitti.

13 € maksoi 0,5 l lonkero, yhdet me juotiin. Jos olisi känniin halunnut, olisin juomani juonut muualla. Osa ihmisistä oli aika hyvässä seilissä ja muutamia näin että järkkärit talutti pois. Onko järkeä ostaa kallis lippu ja sit kesken kaiken sinut talutetaan ulos. No, jokaisen oma asiahan tuo on, mutta tuntuu olevan aika yleistä Suomessa.

Kaiken kaikkiaan, minä tykkäsin ja niin kun sanoin, menen uudelleen jos vaan mahdollisuus tulee!
 

DonTirri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Stadilaiset jengit sarjasta ja lajista riippumatta
Rupesin miettimään että tuliko missään @BigRedBob viestistä esille että tässä yhteydessä pissis on naispuolinen? Voiko olla miespuolinen? Tai siis..voiko olla jotain muuta sukupuolta kuin "nainen"?
Voi. Pissalasse oli yleinen termi omassa nuoruudessani kun pissis-termi yleistyi
 

redlate

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Ketterä
Voi. Pissalasse oli yleinen termi omassa nuoruudessani kun pissis-termi yleistyi
Me taidettiin puhua vittumarkoista. Keikalla olin myös. Hieman intoa himmentää, että tismalleen sama show kuin Ratinassa. Tytär oli mukana ja oli kyllä tyytyväinen kokemaansa
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös