Mainos

Ralliketju

  • 1 838 231
  • 14 822

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kunnioitettavalle sijalle olisi Kimi vauhtinsa puolesta yltänyt ilman sitä perjantain ulosajoaan, jos oletetaan että muuten tapahtumat olisivat menneet kuten nyt meni. Eiköhän se vielä jossain asfalttikisassa natsaa loppukauden aikana ja tasaisen varmalla suorituksella Kimi ottaa ensimmäisen top-5- sijoituksensa.

Vakuuttavan näköistä pätkäaikaa mies painoi huippuihin verrattuna mm. rallin pisimmän erikoiskokeen toisella ajokerralla, sunnuntaina toiseksi viimeisellä pätkällä eli vajaa 30 kilometrin mittaisella erikoiskokeella 13 oli tulosliuska seuraavanlainen:

P. Solberg 15.22,7
D.Sordo +1,0
S. Ogier +1,4
S. Loeb +5,0
K. Räikkönen +6,5
M. Hirvonen +9,9
J. Latvala +18,0

Ihan ei taida muilla olla saumaa Loebin haastamiseen, Hirvosen paikka oli viime kaudella ja nyt tuo tilanne ja vauhti on muisto vain. Ranskalainen vie ja muut ihailevat ja ihmettelevät, saa nähdä ottaako mies vielä uuden haasteen ja lähtee hakemaan mestaruusputkelle pitkää jatkoa myös ensi kauden sääntömuutosten jälkeen, vai alkaako kohta riittää ja muut saa jäädä kisaamaan uuden sukupolven autoilla mestaruuksista.
 

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Ihan ei taida muilla olla saumaa Loebin haastamiseen, Hirvosen paikka oli viime kaudella ja nyt tuo tilanne ja vauhti on muisto vain. Ranskalainen vie ja muut ihailevat ja ihmettelevät, saa nähdä ottaako mies vielä uuden haasteen ja lähtee hakemaan mestaruusputkelle pitkää jatkoa myös ensi kauden sääntömuutosten jälkeen, vai alkaako kohta riittää ja muut saa jäädä kisaamaan uuden sukupolven autoilla mestaruuksista.

Niin tässä taannoin jossain mainittiin, että Loeb harkitsisi kai aika vahvasti lopettamista tämän kauden jälkeen. Motivaatio on kai vähän niin ja näin kun on saavuttanut rallissa kaiken mahdollisen ja monta kertaa. Lisäksi kaveria ei uusi tuleva "autoluokka" kiinnosta ja taitaa siinä vielä olla pieni pelko siitä, että joku samalla automerkillä ajava voisikin jopa lyödä Loebin. Se saattaisi olla imagotappio hienolle uralle. Vähän niinkuin Schumilla nyt Formuloissa....
 

Jyty

Jäsen
Suosikkijoukkue
käyttää lehväslukkoa logonaan.
Ford teki emämunauksen suostuessaan siihen että tämän kauden autoja ei enää kesken kauden kehitetä eteenpäin. Citroenilla oli jo useampilovisesta vaihdelaatikostaan hyötyä tietyissä kisoissa ja saatuaan kehitettyä C4:n alustan erinomaiseksi viime vuoden lopulla, ovat tulokset nykyisenkaltaisia.
Kyllähän Ford teki sen emämunauksen jo silloin, kun luokittelivat sen viisilovisen vaihdelaatikon. Citroenin moottori on ollut jo vuosia vähintään yhtä hyvä vääntäjä, kuin Fordissakin, mutta silti mentiin harvempaan askiin.

Suurin syyllinen taitaa olla auton pääsuunnittelija joka on täys nihilisti, ja kaikkein tärkeintä on vaan paino ja painopisteen saaminen mahdollisimman alas. Toki viisilovinen laatikko on varmempi toimimaan kuin kuusilovinen. Mutta siltikin niitä etuperinvaihteita olisi saanut olla yksi enemmän.

Mitä sitten tulee tuohon Citroenin kehittelyyn, niin en usko heidän tehneen mitään suurta kehitystä tällä kaudella. Jotain pientä on kuitenkin tehty, ja sillä on ollut juuri se ratkaiseva parannus, mitä varsinkin nyt nähtiin Bulgariassa. Auto istuu tiehen todella hyvin, ja kello tykkää siitä. Ford-kuskit joutuvat ottamaan kovia riskejä päästäkseen samaan aikaan, eikä se pidemmän päälle ole onnistunut yhtälö. Ajovirhe on kokoajan liian lähellä.
 

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Suurin syyllinen taitaa olla auton pääsuunnittelija joka on täys nihilisti, ja kaikkein tärkeintä on vaan paino ja painopisteen saaminen mahdollisimman alas. Toki viisilovinen laatikko on varmempi toimimaan kuin kuusilovinen. Mutta siltikin niitä etuperinvaihteita olisi saanut olla yksi enemmän.

"Kompataan" tätä kommenttia hieman. Taannoin kun Busse ajoi Peugeotilla oli 307 WRC aluksi neljälovinen vaihdelaatikko. Muistaakseni sitä perusteltiin sillä että vaihtamisen määrä pitäisi vähentyä. Toisin kuitenkin oli, Busse joutui vaihtamaan paljon muita useammin ja "menetti" näin ollen aikaa.
tämän linkin takaa löytyy huomattavasti enemän tietoa tuosta vaihdelaatikosta nopealla googlettamisella. Sivusto on englanniksi.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Mini on ilmeisesti ihan tosissaan tulossa mukaan MM-sarjaan, mahdollisesti jo ensi kaudella. Yllättävää kyllä, Mini on tekemässä ralliautoaan isommasta Countryman-mallista. En tiedä lieneekö ihan viisasta koska minusta tuo on vähän liian iso ralliautoksi, mutta kaipa nuo tietävät mitä tekevät kun Prodrivekin on projektissa mukana. Kuljettajaksi on tyrkyllä ainakin Norjan Mads Östberg.

MTV3:n uutinen aiheesta

---

Citikka on julkaissut kuljettajansa ensi kaudelle ja Sordo saa tehdä tilaa Ogierille joka teki kolmen vuoden sopimuksen Citikan kanssa. Loeb teki vain yhden vuoden jatkon joten haluaakohan mies katsoa minkälainen tästä uudesta luokasta muodostuu ennen kuin tekee pidempää jatkoa? Vai onko Loebilla jo maha täynnä ja suunnittelee jo lopettamista? Sordokin saattaa vielä jatkaa Citikalla kunhan talli saa lyötyä budjettinsa lukkoon.
 

Kummeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Washington Capitals
Neste Oil Rally Finland -2010

Rallivuoden kohokohta alkaa olla kohta taas käsillä. Itse olen totta kai menossa paikan päälle kolmatta kertaa peräkkäin. Tällä kertaa parhaaksi paikaksi osoittautui Himoksen EK ja tietysti molempiin suuntiin.

Katsojaoppaasta luin, että katseleminen on sallittu ainoastaan merkityillä katselualueilla. Tuota ei varmaan tänäkään vuonna valvota kovin tarkasti, jos osaa vain valita turvallisen paikan? Ei kiinnostaisi mennä hirveään ihmisrysään kuvailemaan.

Neste Oil Rallin viralliset kotisivut
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Uusimmassa Tuulilasissa on muuten varsin hyvä juttu siitä miksi Citroen on tänä vuonna ollut jokseenkin ylivoimainen Fordiin nähden. Syyt juontavat tuon jutun mukaan jo paljon pidemmälle kuin viime kauden loppuun, yhdeksi syyksi mainittiin mm. siirtyminen Pirellin yksityyppirenkaaseen joka tuotti Fordille suuria ongelmia koska vararenkaiden määrä autossa lisääntyi. Siinä missä Citikka sai sijoiteltua nuo renkaat autoon ihanteelliseen paikkaan painopisteen yms. kannalta niin Ford ei ole pystynyt löytämään autostaan samanlaista paikkaa ja on joutunut paikkaamaan tuota huonoa tasapainoa mm. lukkojen säädöillä yms. Tämä aiheuttaa sitten edelleen Fordille ongelmia takarenkaiden kulumisena ja ajettavuuden heikentymisenä.

Tuon lisäksi Citroen käytti tätä kautta edeltäneen tauon tehokkaasti hyväkseen C4:n kehityksessä kun taas Ford keskittyi pelkästään uuden Fiestan kehitystyöhön. Kauden aikana Citroen on noudattanut kyllä tuota tallien välistä sopimusta ettei autoja enää kehitetä, mutta tuon tauon aikana Citikka ehti vetäistä kunnon etumatkan Fordiin, ja aika todennäköistä on että tulee sen säilyttämäänkin kauden loppuun saakka.

Mutta seuraavaksi vuorossa siis Jyväskylä, ja ei kyllä oikein ole odotukset korkealla vaikka Hirvonen viime vuonna ajoikin erinomaisen hyvän kilpailun. Näyttää tuo Citroenin etumatka sen verran suurelta että voi olla vauhti liian kovaa Fordeille. Loeb on tosin sanonut että hänen ei tarvitse ajaa voitosta Jyväskylässä koska MM-pistejohto on niin selkeä, mutta kyllä se Loeb tällä hetkellä niin kovaa menee että saattaa "puolivaloillakin" viedä voiton. Eikä pidä unohtaa myöskään Ogieria joka taisi jo viime kaudella Jyväskylässä ajella melko hyviä aikoja välillä. Hirvosen pitää kyllä onnistua ihan täydellisesti että pystyy taistelemaan voitosta.

Mielenkiintoista nähdä myös miten Kimi Räikkönen päästelee WRC-autolla. Viime vuoden kisassa nimittäin oli ajat sitä luokkaa hyviä että pitäisi ainakin Wilsonit sun muut pystyä lyömään jos vaan tiellä pysyy. Tuo varmuushan Kimiltä vielä puuttuu ja näitä ulosajoja tulee välillä mutta toivotaan että pystyisi ajamaan Jyväskylän läpi ilman isompia virheitä.
 

Sambody

Jäsen
Mielenkiintoista nähdä myös miten Kimi Räikkönen päästelee WRC-autolla. Viime vuoden kisassa nimittäin oli ajat sitä luokkaa hyviä että pitäisi ainakin Wilsonit sun muut pystyä lyömään jos vaan tiellä pysyy. Tuo varmuushan Kimiltä vielä puuttuu ja näitä ulosajoja tulee välillä mutta toivotaan että pystyisi ajamaan Jyväskylän läpi ilman isompia virheitä.

Tuossahan se mahdollinen kompastuskivi onkin. Viime vuonna mentiin vaan Skakstonnisella eikä pysytty tiellä silläkään ja nyt WRC:n puikoissa vauhtien kasvaessa on Jykylässä niin perhanan pienet virhemarginaalit, kun tullaan isoa kovaa. En pitäisi yhtään mahdottomana tilannetta jossa Räikkönen joko tulee niin sanotusti hyvää kyytiä jolloin luulisi wilsoneiden jäävän taakse, mutta se onkin jännä nähdä kuinka kauan tuota iloa riittää ennen kuin pöpelikkö kutsuu. Toinen mahdollisuus on sitten, että tullaan pikkasen sukkasillaan jolloin heti myös ajat kärsii.

Viime vuonna taisi Loeb todeta, että tuolla ajaminen on hullujen hommaa ja hän ei ollut tarpeeksi pöljä vetääkseen Hirvosen ajolinjoja vaikka niistä saikin nauttia koko viikonlopun ajan. Onhan se toivottava, että Hirvonen vähän hitaammalla kalustollakin pitää haastajat takanaan. Eikä pahitteeksi olisi myöskään Latvalan hyvä ajo. Voi olla ettei Jari-Matilla ole vieläkään sitä itseluottamusta, että voisi alkaa kerätä hedelmää kaikesta siitä vauhtipotentiaalista mitä häneltä löytyy, mutta jos vaikka ensiksi maaliin ja marginaalissa lisätoiveena vähintään podiumpaikka.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Tuossahan se mahdollinen kompastuskivi onkin. Viime vuonna mentiin vaan Skakstonnisella eikä pysytty tiellä silläkään ja nyt WRC:n puikoissa vauhtien kasvaessa on Jykylässä niin perhanan pienet virhemarginaalit, kun tullaan isoa kovaa.

Vaan on siinä se ero viime vuoteen että kokemusta rallista on tullut Kimille rutkasti lisää. Viime vuonnahan Kimi takoi helvetin hyviä aikoja vain parin hassun rallin kokemuksella. Nyt on kuitenkin takana jo puoli kautta MM-sarjaa WRC-autolla ja vaikka niitä ulosajoja tulee vieläkin (kuten esim. Bulgariassa) niin kyllä Kimi on pikkuhiljaa alkanut löytää sen rajan kovaa ajamisen ja ylikovaa ajamisen välillä. Vaan saattaahan siinä toki käydä niinkin että Kimi innostuu liikaa kun pääsee tutuilla teillä vaihteeksi ajamaan, ja tuloksena metsäkeikka, mutta toivotaan että pystyisi suht' virheettömän ja nopean kisan ajamaan.
 

Nickelback

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NHL yleisesti
Katsojaoppaasta luin, että katseleminen on sallittu ainoastaan merkityillä katselualueilla. Tuota ei varmaan tänäkään vuonna valvota kovin tarkasti, jos osaa vain valita turvallisen paikan? Ei kiinnostaisi mennä hirveään ihmisrysään kuvailemaan.

Ei niitä sillain valvota, toki asia annetaan ymmärtää sillain että katsojaoppaassa oleviin paikkoihin saa vaan mennä mutta se on vaan ihan siksi että ihmiset eivät poukkoilisi pätkillä miten sattuu. Ymmärtäähän sen kun 300 000 ihmistä tulee paikan päälle ja tuosta ehkä se max 10% on "osaavia" katsojia jotka kiertelee muissakin ralleissa ja tietää miten sijoittua oikeisiin paikkoihin katsomaan. Loput on sitten niitä Nesterallikävijöitä. Eli kun tulee ajoissa paikalle, ei yleensä kukaan kiellä siirtymistä noista paikoista eteenpäin pätkällä. Tietysti siten että ei ole kuitenkaan vaarallisessa paikassa kattomassa.
 

Kummeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Washington Capitals
Onko kenelläkään tarkempaa tietoa rallissa ajettavasta Historic -kulkueesta? Vähän epäilen, että vauhti on aika hiljainen, koska alla on kuitenkin todella kallisarvoisia autoja, sekä rahallisesti, että tunteellisesti.

Entä millä autoilla siellä ajetaan ja kuinka monta autoa ajaa?
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tullut oltua pariviikkoa pois Jyväskylän seudulta ja tänään ajaessa ohi laajavuoren huomasin, että laskettelurinteeseen on vedetty asfalttia. Ilmeisesti siis laajavuoren EK ajetaan niin, että aloitetaan ajamalla laskettelurinne ylöspäin?
 

Jyty

Jäsen
Suosikkijoukkue
käyttää lehväslukkoa logonaan.
Katsojaoppaasta luin, että katseleminen on sallittu ainoastaan merkityillä katselualueilla. Tuota ei varmaan tänäkään vuonna valvota kovin tarkasti, jos osaa vain valita turvallisen paikan? Ei kiinnostaisi mennä hirveään ihmisrysään kuvailemaan.
Tämähän on järjestäjien normaalia toimintaa. Niihin ns. helppoihin katselupaikkoihin on rakennettu aitauksia, vedetty siimoja jne. jotta saadaan suuri ihmismassa pysymään aisoissa ja ohjattua turvallisille paikoille. Esimerkkinä olkoon joku erikoiskoe, jonne menee vain yksi välitie. Jokainen voi kuvitella, että siinä risteyksessä on paljon porukkaa.

Sellaisen vinkin voi antaa, että osta alueen tarkka GT-kartta ja ota navigaattori mukaan. Niiden avulla löytää niitä pieniä "mustia karvoja", joista pääsee todella hyville kuvauspaikoille. Viime vuonnakin ajoimme yhden yksityisen pihan läpi, ja saimme hienot paikat pienellä kävelyllä, eikä ollut paljotta porukkaa. Ja pystyi vieläpä kävelemään tietä pitkin kokoajan, kun ei ollut järjestymiehiäkään.

Toki se pitää mainita, että pätkältä takaisin tullessamme oli isäntä ajanut traktorinsa poikittain eteen, mutta onneksi olimme maastoautolla liikkellä, niin päästiin helposti ojan kautta ohi.
Uusimmassa Tuulilasissa on muuten varsin hyvä juttu siitä miksi Citroen on tänä vuonna ollut jokseenkin ylivoimainen Fordiin nähden.
Tästä sen verran, että kyseessä oli ns. puntti-ilmiö, josta Mikko ja Jari-Matti eivät pitäneet. Nopeissa mutkissa Fordin takapää oli liian levoton heittäen autoa liikaa luistoon, jolloin auto yliohjasi helposti. Nyt käsittääkseni ongelma on huomattavasti pienempi, eikä esim. Jyväskylän tyylisissä ralleissa se ole mikään haitta. Osasyynä tähän on se, että rengas on myös kehittynyt kokoajan.
Ihan mielenkiintoisen oloinen pätkä.
No jaa. Laajavuori on oikeastaan kaikkea muuta kuin mielenkiintoinen pätkä, mutta kun yleisöä pitää palvella kaupungin ytimessä tai sen välittömässä läheisyydessä, niin siksi näitä tehdään.

Laajavuori menee toki paremmin oikeana pätkänä, koska testi-ek:nä se on suorastaan perseestä. Ei palvele kuskeja yhtään säätöjen tarkistajana, kuten testi-ek:n kuuluu palvella.

Nythän tämän vuoden Neste-rallyn testi-ek:n pitäisi olla hyvinkin lähellä ajettavaa reittiä, joten sielläkin on katsottavaa koko rahalla, kun pojat pääsevät oikein kunnolla kokeilemaan hyppimistä ja alustan säätöjä.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Tästä sen verran, että kyseessä oli ns. puntti-ilmiö, josta Mikko ja Jari-Matti eivät pitäneet. Nopeissa mutkissa Fordin takapää oli liian levoton heittäen autoa liikaa luistoon, jolloin auto yliohjasi helposti. Nyt käsittääkseni ongelma on huomattavasti pienempi, eikä esim. Jyväskylän tyylisissä ralleissa se ole mikään haitta. Osasyynä tähän on se, että rengas on myös kehittynyt kokoajan.

Juuri näin. Ongelma on saatu osittain korjattua mm. lukkojen säädöillä mutta edelleen se ongelma on käsittääkseni olemassa silloin kun ajetaan pätkillä jossa renkaat kuluu paljon (esim. pitkät EK:t). Renkaiden kuluminen ei vaikuta Citroenin käyttäytymiseen niin dramaattisesti kuin Fordin, jossa tuo perän luistelu alkaa voimistumaan heti kun renkaat kuluu.
 

massimo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Devils, FC United of Manchester
Nythän tämän vuoden Neste-rallyn testi-ek:n pitäisi olla hyvinkin lähellä ajettavaa reittiä, joten sielläkin on katsottavaa koko rahalla, kun pojat pääsevät oikein kunnolla kokeilemaan hyppimistä ja alustan säätöjä.

Olisiko jollain pistää testi-ek:n reitistä kartta. Uskon testipätkän vetävän tänä vuonna todella paljon väkeä ja myös Laajavuori tulee olemaan todella täynnä.
 

Jyty

Jäsen
Suosikkijoukkue
käyttää lehväslukkoa logonaan.
Olisiko jollain pistää testi-ek:n reitistä kartta?
Netistä ladattavat kartat ovat salasanan takana, joten niitä ei voi tänne jakaa.

Sen sijaan paperiversiona on saatavilla Vauhdin Maailman uusin lehti, joka toimii samalla Neste-rallin virallisena katsojaoppaana. Hintakin on vain 10euroa, joten kannattaa ostaa.

Lehdestä siis löytyy tarkka kuvaus myös testi-ek:sta.
 

Olpa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia Flyers, Vaasan Sport & Eric Lindros
Vuoden kohokohta lähestyy kovaa vauhtia ja reittisuunnitelmat rupeaa olemaan jotakuinkin mietitty. Kuinkas muilla palstatovereilla?

Töistä saatiin juuri ja juuri pe vapaaksi, joten silloin isketään jo kovaa. Urria 1, Lankamaa & Sirkkamäki 2 lienee perjantain kaavio. Urriaan katsomaan peltovasuriin hartialukkoja. Lankamaan lato lienee jotakuinkin pakollinen (joskin nykyinen ojitus avittaa kuskeja paljon) ja Sirkkamäkeen alun alamäki vasuriin tai maalin pelto oikeaan... luultavasti maaliin helppokulkuisuuden vuoksi. Lauantaina heti aamusta Kolonkulmaan "Grossin paikkaan" ja sieltä sitten leustuun jonnekkin. Ajella leustu läpi to tai pe ja kattoa joku kiva paikka. Siellä on se yksi vasuri tietysti (missä Novikov roikkui ym.), mutta on niin ahdas katselualue ja ysitie olisi tarkoitus välttää niin taidanpa jättää väliin. Toki myös Himoksen alussa olisi ihan kivoja paikkoja.

Viimeisen kerran sitten nykyajan superautot jyskälässä. Hieman tullee ikävä, mutta eiköhän aikansa kuluttua totu taas uusiin menopeleihin. Lisää kärkikuskeja, lisää kärkiautoja. Niitä tarvitaan ja niitä uudet säännöt tarjoavat.

Hyvää ralliviikkoa kaikille. Tiistaina tulee "perinteinen" ralli-ilta lähetys radio suomessa. Lisätietoa ylen sivuilta: http://yle.fi/radiosuomi/ohjelmat/2010/07/ralli-ilta_1803052.html
 
Viimeksi muokattu:

Ruutuässä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Täältä ollaan myös lähdössä Jyskälään. Torstaina on tarkoitus startata ja ohjelmassa näin alustavasti perjantaina Urria kahteen kertaan, Lankamaan latomutka ja Laajavuori. Lauantaina todennäköisesti Kolonkulma ja Leustu tai Himos pariin kertaan. Shakedown ja Laajari I jäävät valitettavasti väliin, kun en pääse lähtemään vielä torstaiaamusta. Shakedown olisi vielä paras paikka nähdä WRC-autoja, sillä ilmeisesti kaikkien on pakko ajaa pätkä läpi neljään kertaan.

Kahden ajopäivän ohjelma sopii kyllä ainakin itselle paremmin kuin se väsynyt sunnuntain kolme pätkää jossain 100 km päässä lauantain pätkistä. Eipä ole monenakaan vuonna enää jaksanut jäädä sunnuntaina katsomaan.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Mini MM-sarjaan

Nyt on saatu sitten vahvistus tuolle pitkään kiertäneelle huhulle, eli Mini lähtee mukaan rallin MM-sarjaan. Ensi kaudella ajavat ilmeisesti muutamia valikoituja ralleja ja koko sarjaan osallistuvat sitten kaudella 2012. Projektissa mukana vanha tekijä rallin parista, eli Prodrive, ja yhdeksi kuljettajaksi on huhuttu jo jonkin aikaa Marcus Grönholmia. Saas nähdä vieläkö Bosse lähtee mukaan sarjaan, toivotaan että lähtee!
 

Olpa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia Flyers, Vaasan Sport & Eric Lindros
Eikös Bosse jo hieman sanonut, ettei koko sarjaa lähde kiertämään, mutta muutamia ralleja (taisi puhua kuudesta) kiinnostaisi. Mutta edes ne niin olisihan se hienoa.

Östberg on esiintynyt jo kauan aikaa Mini huhuissa, joten norjan kruunuilla mies lienee aika varma. PG ja Meeke autosportin mukaan myös kuvioissa mukana.

Veikkaajahan huhuili viime viikolla (muistaakseni), että VW:n projekti olisi edelleen elossa ja tällä viikolla kertoili että Sainz olisi projektiin korvasti tyrkyllä. Sainz ajaa Saksan MM-rallissa nolla autoa VW Scirocco R-Cupilla. Myös elokuussa julkistetaan, lähteekö myös Toyota mukaan ralliin vai vakioautojen mm-sarjaan.

Uuditukset vaikuttavat erittäin hyviltä kun porukkaa on näköjään tyrkyllä. Kun vielä otetaan huomioon että Ford & Citroen on ajattamassa päätallissa kolmea autoa ja kakkostallit (Citroen Junior Team & Stobart) pysynevät myös kuvioissa mukana.
 

Kummeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Washington Capitals
TJ 3

Kolme aamua siis jäljellä siihen, kun menen Himokselle kykkimään. Sitä vaan kyselen, että monenkohan aikaan olisi viisasta lähteä Tampereelta, jos haluaa välttää pahimmat ruuhkat, ja mihinköhän kannattaisi jättää auto? Ja mielellään ei mitään peltoparkkeja, kun ei tuolla veljen autolla ole mitään mahdollisuuksia päästä mihinkään pellolle. Himoksen ensimmäinen pätkä alkaa 12.46.

Katselin ilmatieteenlaitoksen sivuilta Jämsän sääennustustetta ja ihan hyvää se lupailee: lauantaille 23 astetta ja "yksi pisara" vettä. Mielummin tuollainen kuin kymmenen astetta lisää ja pilvetön taivas.
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös