Mainos

Ralliketju

  • 1 837 329
  • 14 813

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Jokohan ne Kallen F1 PR-testit alkaa olla lähellä.


Ainakin niihin valmistautumiseen eli penkki/simulaattori testiä varmaan käynyt tekemässä. Eri asia onko mitään silti sovittu. Mielenkiintoista joka tapauksessa. Itsellä kävi jopa vähän mielessä että ajaako Rovanperä enää Toyotalla tämän kauden aikana. Voisiko jopa Suninen ajaa nelosautoa Japanissa jos halutaan täydellä arsenaalilla hyökätä mestaruuskamppailuun.
 

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United
Voisiko jopa Suninen ajaa nelosautoa Japanissa jos halutaan täydellä arsenaalilla hyökätä mestaruuskamppailuun.
Samalla J-M voisi rasvata pyllynsä ja kumartua Abiteboulin edessä.
 

Dino

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi
Ainakin niihin valmistautumiseen eli penkki/simulaattori testiä varmaan käynyt tekemässä. Eri asia onko mitään silti sovittu. Mielenkiintoista joka tapauksessa. Itsellä kävi jopa vähän mielessä että ajaako Rovanperä enää Toyotalla tämän kauden aikana. Voisiko jopa Suninen ajaa nelosautoa Japanissa jos halutaan täydellä arsenaalilla hyökätä mestaruuskamppailuun.
Kalle taitaa olla sen verran suosittu Japanissa, ja kyseessä Toyotan kotiralli, joten en usko että Kallen poisjäänti Japanista on Toyotalle minkäänlainen vaihtoehto.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kalle taitaa olla sen verran suosittu Japanissa, ja kyseessä Toyotan kotiralli, joten en usko että Kallen poisjäänti Japanista on Toyotalle minkäänlainen vaihtoehto.

Lähinnä pohdin ajaako lopulta tuota kun tuli jo sovitut kisat aikaisemmin täyteen ja mitä aikoo tässä seuraavien kuukausien aikana tehdä.
 

Waluigi

Jäsen
Lähinnä pohdin ajaako lopulta tuota kun tuli jo sovitut kisat aikaisemmin täyteen ja mitä aikoo tässä seuraavien kuukausien aikana tehdä.
Ei kai sovittujen kisojen määrää ole vahvistettu? Keski-Eurooppa jäi pois sovitun kisamäärän suhteen, mutta se ei ota kantaa siihen, sisältyykö Japani mukaan. Ehkä alkujaan kummatkin oli ohjelmassa, mutta Puolan stintti pudotti Keski-Euroopan pois. Japani täten on mukana jos alkujaan oli tarkoitus tai sitten ei ole mikäli ei koskaan pitänytkään.
 

Dino

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi
Kyllä minä luulen, että tuo kotikisa on Toyotalle niin tärkeä, että se on ollut Kallen kalenterissa ns. "kiveen hakattuna" koko ajan. Ja jos ja kun tuohon kaudelle tuli alkuperäiseen suunnitelmaan nähden yksi ylimääräinen kilpailu, niin se on sitten vaan ylimääräinen kilpailu eikä vaikuta tähän Japanin kisaan mitenkään.
 

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United
Samalla J-M voisi rasvata pyllynsä ja kumartua Abiteboulin edessä.

Täytyy ehkä avata tätä vähän pikaisesti kieli poskessa annettua heittoa.

Sunisella ei ole tältä vuodelta lainkaan startteja kisoihin Rally1:llä ja kisoja on muutenkin ollut vähemmänpuoleisesti, niin en usko että Latvala voi mitenkään ottaa Toyotan kotirallissa niin suurta riskiä, ottaen vielä huomioon sen että Toyotan Rally1 on Suniselle täysin vieras(autot kun eivät ole käytökseltään identtisiä) eikä hänelle varmastikaan saada järjestettyä testikilometrejä asfaltilla tarpeeksi(koska testisäännöt).

Ja omana mielipiteenäni Teemu on painetilanteissa vähän liian virheherkkä ja tuollainen yhden rallin "näytönpaikka" voi olla liikaa.

Ja eiköhän mr. Toyoda ole varmistanut että Kalle saa riittävän bonuksen jos tulee myös Japaniin jotta talli voi kotikentällään dominoida Hyundaita.
 

DomBBa-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Jostain muistan lukeneeni, että taitaa tuo Japanin kisa olla kalenterin tärkein Toyotalle, joten eiköhän Kallekin saada paikalle. Kallen voittoa sielä odotetaan suuresti, sillä on kuitenkin 2xMM voittaja.
 

Sawo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Jostain muistan lukeneeni, että taitaa tuo Japanin kisa olla kalenterin tärkein Toyotalle, joten eiköhän Kallekin saada paikalle. Kallen voittoa sielä odotetaan suuresti, sillä on kuitenkin 2xMM voittaja.
Japanin ek:t on Kallen sanoin mikkihiiripätkiä, jotka ei ole aikaisemmin ainakaan sopinut Kallelle hirmu hyvin ja nyt vielä lähtöpaikkakin on sellainen, että mutaa ja paskaa on jokainen mutka täynnä Kallen ajovuorolla perjantaina. Lisäksi keli on aina mysteeri Japanissa, niin ei voitto ihan todennäköinen ole.
 

DomBBa-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Japanin ek:t on Kallen sanoin mikkihiiripätkiä, jotka ei ole aikaisemmin ainakaan sopinut Kallelle hirmu hyvin ja nyt vielä lähtöpaikkakin on sellainen, että mutaa ja paskaa on jokainen mutka täynnä Kallen ajovuorolla perjantaina. Lisäksi keli on aina mysteeri Japanissa, niin ei voitto ihan todennäköinen ole.
Juu en itsekään voittoon usko, mutta pointti olikin eiköhän Toyota halua ykkös tähtensä paikalle näytille.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Sunisella ei ole tältä vuodelta lainkaan startteja kisoihin Rally1:llä ja kisoja on muutenkin ollut vähemmänpuoleisesti, niin en usko että Latvala voi mitenkään ottaa Toyotan kotirallissa niin suurta riskiä, ottaen vielä huomioon sen että Toyotan Rally1 on Suniselle täysin vieras(autot kun eivät ole käytökseltään identtisiä) eikä hänelle varmastikaan saada järjestettyä testikilometrejä asfaltilla tarpeeksi(koska testisäännöt).

Niin no lähinnä pohdintaa jos Rovanperä ei ajaisi niin ajaisiko tuota Katsutan nelosautoa pisteiden ulkopuolella, parempi varmaan olisi kun vaikka Bertelli. Ylipäätänsä en ihmettelisi jos Suninen tässä vielä jollain tavalla pääsee rally1 taakse näyttämään jos Katsutan itseluottamus jatkuu samanlaisena. Toki siellä on myös Lappia ja Mikkelseniä tarjolla.
 

Sambody

Jäsen
Olihan onnettoman lyhyt shakedown CER:ssä. Pajari sitten veti toiseksi kovinta kyytiä ensimmäisellä vedolla.. Enpä olisi uskonut. Tosin kilpailussa sitten nähdään todellinen suorituskyky. Pajarin onneksi ilmesesti on kuivempaa baanaa tarjolla ja aika paljon anti-cut härpäkkeitä mutkissa, joten ehkä olosuhteet pysyvät tasaisempina myös kärjen jälkeen. Eipä kilpailusta tuloksellisesti kannata hirveästi odotella vaikka nyt ravistelussa irtosikin hyvää kyytiä. Auto maaliin niin tavoitteet varmasti saavutettuna, mutta kyllähän tuosta olisi herkullista ottaa päänahkoja porukasta Mikkelsen, Katsuta ja Munster.
 

Jyty

Jäsen
Suosikkijoukkue
käyttää lehväslukkoa logonaan.
Pajari tuskin ajaa millään isolla riskillä , kun mennään vielä asvaltillakin. Paljon on edelleen opittavaa tuossa autossa.

Pitoa ja voimaa löytyy, mutta tiellä on pysyttävä. Kuudes sija on se, josta lähtökohtaisesti ajaa. Ylemmäs ei taida olla asiaa ilman toisten kokemaa epäonnea.
 

Dino

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi
Rossel kusi sitten mestaruussaumansa heti alkuun. Mestaruudesta tulee siis kahden kauppa, ja Pajari taitaisi Japanin kakkossijalla varmistaa pytyn.
 

Sambody

Jäsen
Rossel kusi sitten mestaruussaumansa heti alkuun. Mestaruudesta tulee siis kahden kauppa, ja Pajari taitaisi Japanin kakkossijalla varmistaa pytyn.
Kusiko? Käsittääkseni pääsi jatkamaan vielä rallia. Onko siellä edellä ketään jota ei ajaisi normaalisti asfaltilla 30 sekunttia päihin varsinkin, kun otetaan huomioon, että Gryazin tulee antamaan tietä mikäli hän on voiton esteenä.
 

Dino

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi
Kusiko? Käsittääkseni pääsi jatkamaan vielä rallia. Onko siellä edellä ketään jota ei ajaisi normaalisti asfaltilla 30 sekunttia päihin varsinkin, kun otetaan huomioon, että Gryazin tulee antamaan tietä mikäli hän on voiton esteenä.
Jostakin luin että aamulla ei olisi huoltoa ja vaikka saivat tuon rikkoutuneen renkaan vaihdettua niin koko takapyörä oli ihan vinossa. Joten Rossel saattaa menettää vielä lisää tänään. Mutta ei toki ole vielä kokonaan menettänyt peliä.

E: Itse asiassa taitaa olla niin, ettei koko perjantain aikana ole yhtään "oikeaa" huoltoa vaan ainoastaan etähuollot. Riippunee vähön siitä, mitä tuolta takanurkasta on mennyt rikki, että löytyykö etähuollosta osat sen korjaamiseen. Jos ei, niin Rosselilla on tulossa pitkä päivä.
 
Viimeksi muokattu:

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Jostakin luin että aamulla ei olisi huoltoa ja vaikka saivat tuon rikkoutuneen renkaan vaihdettua niin koko takapyörä oli ihan vinossa. Joten Rossel saattaa menettää vielä lisää tänään. Mutta ei toki ole vielä kokonaan menettänyt peliä.

Ihan näin maallikon silmin näytti siltä että saattaisi olla ihan korjattavissa jos vain tietyt osat mukana, ei kyllä hajua minkälaisia osia ja työkaluja on sitten mukana ja mikä aikataulu aamulla on että jääkö siihen yhtään pelivaraa ilman aikasakkoja. Pari minuuttia vielä saattaisi ajamalla ottaa kiinni jos muille kärkikuskeille tulee ongelmia tai tallikaveri johtaa.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Niin ja onhan tuo aika perseestä jos aamulla ei mitään huoltoa, ei nyt varmaan mikään älytön kustannuskysymys saada joku pienempi etähuolto maaliin, ei joku pieni paku tiettyjen osien kanssa muutamalla työmiehellä paljoa olisi siihen nähden jos saadaan kuskeja pidettyä mukana rallissa..
 

Dino

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi
Niin ja onhan tuo aika perseestä jos aamulla ei mitään huoltoa, ei nyt varmaan mikään älytön kustannuskysymys saada joku pienempi etähuolto maaliin, ei joku pieni paku tiettyjen osien kanssa muutamalla työmiehellä paljoa olisi siihen nähden jos saadaan kuskeja pidettyä mukana rallissa..
Ilmeisesti etähuolto on aamulla ja toinen iltapäivällä. Rosselin kohdalla avainkysymys lienee se, että onko mukana ne tarvittavat osat auton korjaamiseen. Ja riittääkö aika, koska taitaa olla tuo huoltoaikakin lyhyempi kuin normihuollossa.
 

Sambody

Jäsen
Rosselin instagram antoi ymmärtää, että kaikki olisi auton osalta ok. No tänään se varmaan heti nähdään onko auto täysin kunnossa vai ottaako aamulla lisää takkiin.
 

Dino

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi
Rosselin instagram antoi ymmärtää, että kaikki olisi auton osalta ok. No tänään se varmaan heti nähdään onko auto täysin kunnossa vai ottaako aamulla lisää takkiin.
Kyllä se ainakin tässä Dirtfishin videolla (3:43 eteenpäin) aika "crabwalkia" menee. Mutta jos on ollut sopivat varaosat kyydissä, niin kyllähän tuon kuntoon vielä saattaa saada. Käsittääksenihän nuo etähuollot menee niin, että huoltaa saa vain niillä osilla mitkä kulkee oman auton kyydissä, eli huolto ei saa tuoda mitään osia mukanaan.

 

Sambody

Jäsen
Aamusta on tosiaan remote service zone(RSZ) tarjolla. Tiedotteesaan FIA ilmoittaa niistä näin:
allows competitors and teams to carry out repairs or adjustments when there is no return to the rally base at midday, hence helping to keep cars in the competition. Three team members per crew are permitted to transport designated tools and spare parts to the RSZ and perform work alongside the crew within the zone.
 

teude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings/Lions, Jokerit, SaiPa
Pajarilta hävisi hybridi puolessa välissä pätkää, mutta kellossa se ei paljoa näkynyt. Kun ei nyt mitään teknisiä murheita tulisi enempää.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös