Ralliketju

  • 1 675 952
  • 13 382

pikkuvaimo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Dallas, Puustinen ja NATO
Kyllä mä sanoisin myös isä-Rovanperän, Hännisen ja Gardemeisterin olleen "mitat täyttäviä kuskeja", vaikka mestaruudesta eivät ajanetkaan. Paasonen ja Tuohino esittivät lupaavia otteita, mutta huono tuuri (ja Paasosen kohdalla virheet) söi parhaat saumat.

Murskaavaa on Kallen tekeminen tällä hetkellä ja ennen kaikkea varmaa. Fordille kaipailisi jo kunnon tulosta, ja onhan se nyt aika vakavaa että Loeb on milteinpä Breeniä nopeampi... Liekö Breen joutunut pikkasen liian isoihin saappaisiin, esim. Tänakin kakkosena voisi tehdä viime kausilta tuttuja huippusuorituksiaan. Hyundailla meni taas päin puuta, Neuvillellä vieläpä varsin kirjaimellisesti.

Kyllä Kalle hoitaa, jos vaan tekniikka kestää. Mies kyllä kestää.

Joo totta. He myös.

Ford on selvästikin hyvä ja nopea auto. Ykköskuskia vaan ei ole.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Niin kyllähän nuo pari ranskalaista suurmestaria tässä edellisen parinkymmenen vuoden aikana vähän vääristää sitä kuka on "mitat täyttävä" rallikuski. Hirvonen ja Latvala pääsivät molemmat todella lähelle sitä ranskalaisten mestaruusputken katkaisua johon Ott Tänak sitten lopulta pystyi. Itse pidän Hirvosta ja Latvalaa molempia ihan Tänak tason rattimiehinä ja sitä tasoa voinee pitää "riittävänä".

Joo ja sitten kun ihan vaikka Tänäkiä miettii verrattuna Suomalaisiin (wikipedia):
Tänäk 15 voittoa, 36 podiumia, mestaruus ja 4x 3sija
Hirvonen 15 voittoa, 69 podium, 4x 2sija, 2x 3sija
Latvala 18 voittoa, 67 podium, 3x 2 sija, 2x sija

Toki siis Tänäkillä vielä ura jatkuu, mutta halusin tuoda esille kuinka aliarvostettuja tuntuu Hirvonen ja Latvala ainakin osalle olla (toki itsekin saatoin Latvalaa kritisoida uran lopussa), mutta kun mitataa koko uraa.
 
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Joo ja sitten kun ihan vaikka Tänäkiä miettii verrattuna Suomalaisiin (wikipedia):
Tänäk 15 voittoa, 36 podiumia, mestaruus ja 4x 3sija
Hirvonen 15 voittoa, 69 podium, 4x 2sija, 2x 3sija
Latvala 18 voittoa, 67 podium, 3x 2 sija, 2x sija

Toki siis Tänäkillä vielä ura jatkuu, mutta halusin tuoda esille kuinka aliarvostettuja tuntuu Hirvonen ja Latvala ainakin osalle olla (toki itsekin saatoin Latvalaa kritisoida uran lopussa), mutta kun mitataa koko uraa.

Rallissa ajetaan maailman mestaruudesta, ei siellä muisteta kuka on ollut hyvä ajamaan kakkos- ja kolmossijoille. Vain mestarit muistetaan ja sen osalta suomalaiset ovat saaneet pitkän tauon jälkeen todellisen rattimiehen tekemään historiaa. Suomesta löytyy ralliautoilijoita, joilta löytyy hyvät statsit, mutta eipä se taida heitäkään erityisemmin lämmittää, kun ei ole sitä mestaruutta.
 

Rautapohkeet

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, suomalainen Jokerit, ei khl-joukkue
Joo ja sitten kun ihan vaikka Tänäkiä miettii verrattuna Suomalaisiin (wikipedia):
Tänäk 15 voittoa, 36 podiumia, mestaruus ja 4x 3sija
Hirvonen 15 voittoa, 69 podium, 4x 2sija, 2x 3sija
Latvala 18 voittoa, 67 podium, 3x 2 sija, 2x sija

Toki siis Tänäkillä vielä ura jatkuu, mutta halusin tuoda esille kuinka aliarvostettuja tuntuu Hirvonen ja Latvala ainakin osalle olla (toki itsekin saatoin Latvalaa kritisoida uran lopussa), mutta kun mitataa koko uraa.
Jos Hirvosta ja Latvalaa verrataan, niin Mikko pääsi kahdesti starttaamaan kauden viimeiseen kilpailuun, että mestaruus oli mahdollinen. 2009 Hirvonen vieläpä johti sarjaa yhden pisteen erolla Loebiin, kun mentiin viimeiseen kilpailuun. 2011 taisi mestaruusjahti kaatua tekniseen vikaan ja hieman myöhemmin Mikon keskeytyksen jälkeen, myös Loeb keskeytti ja taas jäätiin harmittavan lähelle.

Latvala vaikka huippukuljettaja olikin ei lopulta koskaan päässyt edes lähelle mestaruutta. 2014 tai 2017 olivat ehkä ne kaudet jolloin Latvala on lähimpänä ollut, eikä siis mielestäni kovinkaan lähellä kuitenkaan. Joten näiden kahden väliltä nostan Hirvosen, jopa selvästi Latvalan edellä. Mikko oli todella tasainen kuljettaja huippukausinaan ja ei juuri virheisiin sortunut. Oli myös tarpeeksi nopea kaveri haastaakseen, kenties primessään olleen Loebin mestaruuskamppailuun aivan kauden viime metreille saakka.
 
Suosikkijoukkue
Juniori Jokipojat, JoKP, Anaheim Ducks
nostan Hirvosen, jopa selvästi Latvalan edellä. Mikko oli todella tasainen kuljettaja huippukausinaan ja ei juuri virheisiin sortunut.
Samaa mieltä, Latvala oli todella nopea hetkittäin, mutta kokonaisuutta ajatellen Hirvonen menee edelle. Jostain syystä en kokenut missään vaiheessa, että kumpikaan pystyisi ajamaan mestaruudesta, vaikka välillä Hirvonen pääsikin jo sitten yllättävän lähelle. Hirvonen joutui kuitenkin tyytymään monen kauden ajan kakkoskuskin rooliin ja se vei varmaankin parhaan terän pois suorittamisesta.
 
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, Red Wings, #65
Samaa mieltä, Latvala oli todella nopea hetkittäin, mutta kokonaisuutta ajatellen Hirvonen menee edelle. Jostain syystä en kokenut missään vaiheessa, että kumpikaan pystyisi ajamaan mestaruudesta, vaikka välillä Hirvonen pääsikin jo sitten yllättävän lähelle. Hirvonen joutui kuitenkin tyytymään monen kauden ajan kakkoskuskin rooliin ja se vei varmaankin parhaan terän pois suorittamisesta.
Ainoa syy siihen ettei kumpikaan pystynyt ajamaan mestaruudesta oli se että siihen samalle ajanjaksolle sattui pari ranskalaista kautta aikojen parasta rallikuskia omassa primessään. Saattaisi monen muun suomalaisen mestarin mestaruudet olla jääneet ajamatta näitä kahta herraa vastaan.
 

Jermu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Rallissa ajetaan maailman mestaruudesta, ei siellä muisteta kuka on ollut hyvä ajamaan kakkos- ja kolmossijoille. Vain mestarit muistetaan ja sen osalta suomalaiset ovat saaneet pitkän tauon jälkeen todellisen rattimiehen tekemään historiaa. Suomesta löytyy ralliautoilijoita, joilta löytyy hyvät statsit, mutta eipä se taida heitäkään erityisemmin lämmittää, kun ei ole sitä mestaruutta.
Puhuit "mitat täyttävästä rallikuskista" ja sellaisia on muutkin kuin maailmanmestarit. Ja Suomesta on tullut viimeisen 20 vuoden aikana muitakin mitat täyttäviä rallikuskeja kuin Kalle, kuten on jo aiemmin listattu.

Jotenkin kovin perisuomalaista, että kun meillä on kaikkien aikojen talentti ajamassa mahdollsesti maailmanmestaruuteen ylivoimaisesti nuorimpana koskaan, niin tullaan lakonisesti muistuttamaan, että no oli jo aikakin, kun ei meiltä ole noita rallikuskeja sitten Mäkisen ja Grönholmin tullut, ja tulevaisuuskin näyttää kovin heikolta.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Rallissa ajetaan maailman mestaruudesta, ei siellä muisteta kuka on ollut hyvä ajamaan kakkos- ja kolmossijoille. Vain mestarit muistetaan ja sen osalta suomalaiset ovat saaneet pitkän tauon jälkeen todellisen rattimiehen tekemään historiaa. Suomesta löytyy ralliautoilijoita, joilta löytyy hyvät statsit, mutta eipä se taida heitäkään erityisemmin lämmittää, kun ei ole sitä mestaruutta.

No siellähän esim. Latvalalla MM-historian 10 eniten voittoja, mutta eihän miehestä mihinkään, aina metsässä ja pää ei kestänyt. Paska kuski. Katsotaan nyt sitäpaitsi tämä kausi loppuun, eikös se niin ollut että vain mestarit muistetaan.. pitää eka se Kallenkin se ottaa.
 

Rautapohkeet

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, suomalainen Jokerit, ei khl-joukkue
No siellähän esim. Latvalalla MM-historian 10 eniten voittoja, mutta eihän miehestä mihinkään, aina metsässä ja pää ei kestänyt. Paska kuski. Katsotaan nyt sitäpaitsi tämä kausi loppuun, eikös se niin ollut että vain mestarit muistetaan.. pitää eka se Kallenkin se ottaa.
Latvalahan on itsekin uransa jälkeen hieman myöntänyt, että pääkopasta se homma kiikasti. Pää ei kestänyt. Esimerkkinä mainitsi kaudelta 2014 Saksan rallin. Latvala oli juuri voittanut edellisen kisan joka oli Jyväskylä. Ogierilla tuossa vaiheessa 190 pistettä ja Latvalalla 143 pistettä. Saksasta voitto, niin olisi ollut huomattavan paljon lähempänä. Ogier tuon rallin keskeyttikin ja oli keskeytyksen jälkeen sanonut Latvalalle jotain, mikä sekoitti miehen pään ja taisi omien sanojensa mukaan tehdä jonkun tyhmän ajovirheen ja keskeytti myös tuon rallin. Eihän tuo nyt vielä mitään mestaruutta olisi tuonut vaikka olisi voittoon ajanutkin, mutta olisi ollut alle voiton päässä pisteissä ja eri tarina seuraavaan kisaan. Mutta ei niin ei.

Mitään pois ottamatta, kyllä Latvala hienon uran ajoi, mutta kun ei riitä, niin ei riitä. Mitä Rovanperään tulee, niin kaveri vaikuttaisi olevan jo tuossa iässä henkisesti Latvalaa paljon vahvempi ja onhan Kalle jo nyt uransa kolmannella kaudella pääluokassa tilanteessa, jossa Latvala ei ollut ikinä, mies johtaa mm-sarjaa suorastaan ylivoimaisesti. Latvala taisi kyllä mm-johdossa aikanaan olla, pariin kertaan, mutta aina tuli jotain. Toki teknisiä ongelmia myös, mutta aika usein syypäänä oli mies itse. Harmi kyllä. Puhdas vauhti olisi kyllä riittänyt titteliin.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Rallissa ajetaan maailman mestaruudesta, ei siellä muisteta kuka on ollut hyvä ajamaan kakkos- ja kolmossijoille. Vain mestarit muistetaan ja sen osalta suomalaiset ovat saaneet pitkän tauon jälkeen todellisen rattimiehen tekemään historiaa. Suomesta löytyy ralliautoilijoita, joilta löytyy hyvät statsit, mutta eipä se taida heitäkään erityisemmin lämmittää, kun ei ole sitä mestaruutta.
Sinä puhuit alkuun "mitat täyttävästä kuskista", mutta sen jälkeen kun jo valmiiksi sysipaskat argumenttisi on ammuttu täyteen reikiä niin otat puheeksi maailmanmestaruudet. No ei niitä mitat täyttäviä kuskeja sitten tuolla vaatimuksella ole kovin paljon muitakaan viimeiseen 20:een vuoteen tullut, Grönholmin jälkeen rallin MM-sarjassa on ollut peräti neljä eri mestaria.

P.S maailmanmestaruus kirjoitetaan yhteen.
 

Stevie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Mikäs ralli se oli, kun Latvala töpeksi viimeisellä ek:lla (lyhyt power stage taisi olla) ja Malcolm Wilson oli odottelemassa jo samppanjapullo kädessä.
 

Joe Plop

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Mikäs ralli se oli, kun Latvala töpeksi viimeisellä ek:lla (lyhyt power stage taisi olla) ja Malcolm Wilson oli odottelemassa jo samppanjapullo kädessä.
Puola. Olisko ollut 2009... Kaksoisvoittoa odottivat. No Hirvonen toki voitti mutta JM ei ihan tullut toiseksi...
 

Rautapohkeet

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, suomalainen Jokerit, ei khl-joukkue
Puola. Olisko ollut 2009... Kaksoisvoittoa odottivat. No Hirvonen toki voitti mutta JM ei ihan tullut toiseksi...
Tuossa taisi vielä taustatarinana olla semmoista, että Wilson ilmoitti Latvalalle, että nyt ajetaan rauhassa maaliin ja ei uhata Mikkoa milläänlailla, toisinsanoen ek-pohjia ei yritetä, vaan rauhassa pätkä läpi. Nuoren Latvalan ajatuksiin tämä ei osunut ja mies lähti hyökkäämään pätkälle ja tulos tiedetään. Jotain tämänkaltaista mies puhui Tuomisen podcastissa.
 

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat
Missähän yhteydessä Latvala muisteli tuota Puolaa 2009 hyvinkin yksityiskohtaisesti? On siitä varmaan jo pari vuotta, mutta oliko peräti vielä aktiiviuran aikana. En muista mikä lehti oli kirjallisen jutun tehnyt, mutta siinä Latvala avasi kyllä tosi paljon tapahtumia. Herra Wilson oli muistini mukaan huutanut kurkku suorana Latvalalle ja olisiko peräti suutuspäissään uhannutkin jotain viimeisestä kilpailusta WRC:ssä tai muuta dramaattista. Vaikka Mikko voitti kisan, niin Fordilla oli tyyliin itkua väännetty koko porukan voimin. Sen verran suuri vahinko kyseessä olikin.

Mutta kyllä se rallimaailma osaa olla julma. Latvala ei pääse eroon edes kuljettajauransa jälkeen näistä samoista keskusteluista, mitkä toistuvat tasaisin väliajoin. Myös toiseen suuntaan Latvala ei tunnu saavan hirveän suurta arvostusta tallipäällikkönä, vaikka kaikki näyttää menevän nyt erinomaisesti. Vaikka Latvalasta ei noussut terävintä kuljettajahuippua, ehkä hänelle optimaalisin paikka on rallitiimin johtajana. Ei silläkään paikalla kaikki pärjää, kysykää vaikka Mäkisen Tommilta, joka sai kauniiseen pakettiin paketoidut potkut Toyotalta.

Edit: näköjään Latvalan elämäkerta oli se, jossa tuota Puolaa avattiin tarkemmin. Tässä pari referaattia:


 
Viimeksi muokattu:

Joe Plop

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tomin nuoteissa muistaakseni Anttila kertoi myös tuosta tapauksesta. Oli Wilson lyönyt kyllä hotellissa JM:n aika maanrakoon eikä tainnut pysyä se huonekaan ihan kunnossa. Sinänsä tuohon myös tapettiin se viimeinen mahdollisuus JM:n noususta siihen ihan kärkeen. Tietäen omat luulot ja odotukset ja siihen täysin vääränlainen reaktio tallipääliköltä niin ura olikin siihen käytännössä taputeltu vaikka voittoja sen jälkeen tulikin. Henkisesti täysin murskattu kuljettaja sen jälkeen ja paineensietokvyn viimeisetkin rippeet vedetty vessasta alas...
 

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat
Niin ja toisin kuin usein muistellaan, Wilson ei neuvonut Latvalaa ajamaan pätkää rauhallisesti, vaan häviämään Hirvoselle. Wilson oli korostanut Latvalalle sitä, että vaikka olisitkin maalisuoralla Mikkoa edellä, niin Hirvonen tulee päästää maaliin joka tapauksessa ensimmäisenä. Tähän aikaan ei tainnut viimeisen pätkän voittamisesta saada minkäänlaista etua (pisteitä tai muuta), eli kyseessä oli täysin turha yksityiskohta. Mikon piti voittaa Jari-Matti, että saadaan hienompia kuvia. Tämä oli myös se syy, mikä sai JML:n pois tolaltaan. Ei se rauhallisesti ajaminen, vaan Mikolle väkisin häviäminen.

Kun kaksi luupäätä kohtaa, joista kumpikaan ei ole valmiita joustamaan omissa periaatteissan, niin lopputulos on tuon kaltainen katastrofi.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Mutta kyllä se rallimaailma osaa olla julma. Latvala ei pääse eroon edes kuljettajauransa jälkeen näistä samoista keskusteluista, mitkä toistuvat tasaisin väliajoin. Myös toiseen suuntaan Latvala ei tunnu saavan hirveän suurta arvostusta tallipäällikkönä, vaikka kaikki näyttää menevän nyt erinomaisesti. Vaikka Latvalasta ei noussut terävintä kuljettajahuippua, ehkä hänelle optimaalisin paikka on rallitiimin johtajana. Ei silläkään paikalla kaikki pärjää, kysykää vaikka Mäkisen Tommilta, joka sai kauniiseen pakettiin paketoidut potkut Toyotalta.

Vähän tuntuu samaa olevan kun formuloissa Bottaksen kohdalla, vaikka siellä esim. Massa, Barrichello ja Coulthard jotka kaikki melko arvostettuja kuskeja napannut suurinpirtein saman verran voittoja ja ura jatkuu edelleen kuitenkin Bottaksella niin tilastot kerkee parantua. Mukavampi näin suomalaisena muistella epäonnistumisia kun niitä voittoja.
 

pikkuvaimo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Dallas, Puustinen ja NATO
Vähän tuntuu samaa olevan kun formuloissa Bottaksen kohdalla, vaikka siellä esim. Massa, Barrichello ja Coulthard jotka kaikki melko arvostettuja kuskeja napannut suurinpirtein saman verran voittoja ja ura jatkuu edelleen kuitenkin Bottaksella niin tilastot kerkee parantua. Mukavampi näin suomalaisena muistella epäonnistumisia kun niitä voittoja.

Välillä rupee jo vituttaan suomalaisten ainainen dissaus. Mitä helvettiä pitäis tapahtua että sais arvostusta? Bottaksen voittaa MM? Ei varmaan riittäis, ku ei voittanu yhdeksää kisaa putkeen niinku Vettel.
J-M ja Hirvonen. Paskoja silti. Jos olis vain yksi mestaruus per ukko. Ei oo "mitat täyttäviä kuskeja". Mitähän näiden mielipiteiden takana olevat luuserit on itse elämässään saanu aikaan? Varmaan pari sakkoa jostaki kukan hallussapidosta, ja lapset otettu huostaan.
 

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
Autourheilussa on valtavasti kiinni sattumasta. Mäkinen oli jo sanonut läheisilleen jäävänsä peltotöihin, koska Nissan jätti tyhjän päälle ja aiemmista yrityksistä oli jäänyt velkaa. Muutama vuosi myöhemmin Tommi olikin Mitsubishin kiistaton ykköskuljettaja. Grönholmilla kävi satumainen onni Toyota-sopimuksen kariuduttua; Toyotalla hän olisi ajanut yhden kauden ja sitten olisikin taas pitänyt etsiä paikkaa jostain Skodalta.

Hirvonen ja Latvala tekivät hienot urat, vaikkeivät mestaruutta voittaneet. Ehkä paremmalla ajoituksella olisivat voineet, mutta toisaalta talous on molemmilla kunnossa (JML toki teki asiat itselleen aika vaikeiksi) ja töitä riittää lajin parissa lopun elämäänsä. MM-rallien pokaaleja takkahuoneet täynnä.

On - varsinkin 2000-luvun puolenvälin jälkeen - merkittävä saavutus edes päästä palkkakuskiksi, Hirvonen ja Latvala olivat sitä kymmenkunta vuotta, Harri Rovanperä ja Gardemeisterkin puolenkymmentä. Ja jos on Kallen vauhdissa tekemistä muilla, niin Harri oli soralla ehdotonta eliittiä. Gardella taas oli varmuutta ja kykyä sopeutua erilaisiin olosuhteisiin ja Grönholmin jälkeen hän oli aikansa suomalaisista kokonaisvaltaisin kuljettaja. Ei mies turhaan ajanut jossain Korsikalla palkinnoille, suoritus mikä esim. vaikkapa juuri Harrille olisi ollut sula mahdottomuus.

Mihin muuten katosivat yksittäisten kisojen erikoismiehet? Suomessa Basti Lindholm ja Jarmo Kytölehto ajoivat palkintosijoista, asfaltilla Puras, Bugalski ja Panizzi pitivät MM-sarjan vakikiertäjiä suorastaan pilkkanaan, Thomas Rådström oli aina jonkun tehtaan listoilla Ruotsissa jne.
 

pikkuvaimo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Dallas, Puustinen ja NATO
Autourheilussa on valtavasti kiinni sattumasta. Mäkinen oli jo sanonut läheisilleen jäävänsä peltotöihin, koska Nissan jätti tyhjän päälle ja aiemmista yrityksistä oli jäänyt velkaa. Muutama vuosi myöhemmin Tommi olikin Mitsubishin kiistaton ykköskuljettaja. Grönholmilla kävi satumainen onni Toyota-sopimuksen kariuduttua; Toyotalla hän olisi ajanut yhden kauden ja sitten olisikin taas pitänyt etsiä paikkaa jostain Skodalta.

Hirvonen ja Latvala tekivät hienot urat, vaikkeivät mestaruutta voittaneet. Ehkä paremmalla ajoituksella olisivat voineet, mutta toisaalta talous on molemmilla kunnossa (JML toki teki asiat itselleen aika vaikeiksi) ja töitä riittää lajin parissa lopun elämäänsä. MM-rallien pokaaleja takkahuoneet täynnä.

On - varsinkin 2000-luvun puolenvälin jälkeen - merkittävä saavutus edes päästä palkkakuskiksi, Hirvonen ja Latvala olivat sitä kymmenkunta vuotta, Harri Rovanperä ja Gardemeisterkin puolenkymmentä. Ja jos on Kallen vauhdissa tekemistä muilla, niin Harri oli soralla ehdotonta eliittiä. Gardella taas oli varmuutta ja kykyä sopeutua erilaisiin olosuhteisiin ja Grönholmin jälkeen hän oli aikansa suomalaisista kokonaisvaltaisin kuljettaja. Ei mies turhaan ajanut jossain Korsikalla palkinnoille, suoritus mikä esim. vaikkapa juuri Harrille olisi ollut sula mahdottomuus.

Mihin muuten katosivat yksittäisten kisojen erikoismiehet? Suomessa Basti Lindholm ja Jarmo Kytölehto ajoivat palkintosijoista, asfaltilla Puras, Bugalski ja Panizzi pitivät MM-sarjan vakikiertäjiä suorastaan pilkkanaan, Thomas Rådström oli aina jonkun tehtaan listoilla Ruotsissa jne.

Bugalski voitti kaiken lisäksi etuvedolla (Kit car?) jos oikein muistan. Hurja saavutus.
 

Makinpo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Japani
Bugalski voitti kaiken lisäksi etuvedolla (Kit car?) jos oikein muistan. Hurja saavutus.
Joo, Bugalski voitti 99- kaksi assu kisaa Kit carilla. Taisi noiden voittojen jälkeen kyseisten autojen minimipaino nousta, joka heikensi niiden kilpailukykyä. Kuivalla assulla Kit carit oli keveydensä ansiosta todella nopeita ja eihän moni nelikolla ajanut tehdaskuski ollut ollenkaan tyytyväinen vallitsevaan tilanteeseen.

Tässä kun on monista kuljettajista puhuttu niin muistelen että kun Hirvonen yritti nuorena raivata tietään huipulle, samaan aikaan nousua yritti muuan Antero Saari, jota ilmeisesti pidettiin tuohon aikaan Hirvosta nopeampana kuljettajana kun herrat ajoivat samalla kalustolla. Lopulta Saaren kuten monen muunkin huipulle tähtäävän kuljettajan ongelmana oli rahojen niukkuus, joka esti seuraavalle tasolle nousemisen.
 
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Lopulta Saaren kuten monen muunkin huipulle tähtäävän kuljettajan ongelmana oli rahojen niukkuus, joka esti seuraavalle tasolle nousemisen.

Eikös tämä haaste ole lähes kaikilla suomalaisilla moottoriurheilussa, meno tyssää lyhyeen kansainvälisellä tasolla, jos ei taustajoukot ole kunnossa?

Pitikö Huttusella olla mahdollisuus WRC kalustoon Jyväskylään? Hyundai nimesi kolme kuskia: Neuville, Tänak ja Solberg. Mietin vaan, että mitä virkaa norjalaisella tässä kisassa, kun tuskinpa tuo edes tallipisteitä. Kummallista toimintaa heiltä, vaikka kokemusta tuosta kaiketi yritetään hakea norskille.
 

pikkuvaimo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Dallas, Puustinen ja NATO
Eikös tämä haaste ole lähes kaikilla suomalaisilla moottoriurheilussa, meno tyssää lyhyeen kansainvälisellä tasolla, jos ei taustajoukot ole kunnossa?

Pitikö Huttusella olla mahdollisuus WRC kalustoon Jyväskylään? Hyundai nimesi kolme kuskia: Neuville, Tänak ja Solberg. Mietin vaan, että mitä virkaa norjalaisella tässä kisassa, kun tuskinpa tuo edes tallipisteitä. Kummallista toimintaa heiltä, vaikka kokemusta tuosta kaiketi yritetään hakea norskille.

Kyllä "piti" Huttusen ajaa Jyväskylässä. Ainakin osa asiantuntijoista piti sitä lähes varmana. Todella erikoista ettei saa Rally1-autoa allensa, WRC:llä siellä ei taida ajaa kukaan.
Oliver Solberg on ruotsalainen.
 

Joe Plop

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kyllä "piti" Huttusen ajaa Jyväskylässä. Ainakin osa asiantuntijoista piti sitä lähes varmana. Todella erikoista ettei saa Rally1-autoa allensa, WRC:llä siellä ei taida ajaa kukaan.
Oliver Solberg on ruotsalainen.
Eihän Huttusen ajamista ole vielä torpattu. Huihain kanssahan heillä ei ole enää mitään yhteistyötä joten tuon kolmikon ilmoittaminen ei muuta tilannetta suuntaan tai toiseen. Toki edelleen rahoitusta kaivavat mutta Huttusen sanoin tarvittaessa mennään pankkiin...
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös