Ralliketju

  • 1 659 911
  • 13 214

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Neuville jäänyt siirtymällä korjaamaan autoaan. Jousitus rikki. Kallella kyllä jäätävää menoa, hieman kipeä olo ja ilmoitti vain ajelevansa päivän läpi ja hirveät pohjat! On kuulemma päivän vikalla pätkällä vielä mutaisempia osuuksia tulossa. Todella mielenkiintoinen pätkä edessä ja asetelmat huomiselle saattaa vielä muuttua isostikin.

Ihme jos pääsee tuolla autolla erikoiskokeen läpi jos auto toimii. Voi tulla isot erot, karmeassa mutavellissä ajetaan
 

Olpa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia Flyers, Vaasan Sport & Eric Lindros
Pätkäajoissa (EK 13) toyotat neljän kärki ja viides häviää hitaimmalle toyotalle 1.40min ; kokonaiskisassa toyotat neljän kärki ja viides ~10min jäljessä hitainta toyotaa. Pelottavan ylivoimaista kokonaisuutta ajatellen...
 

Ilmari Ahde

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukiputaan huorakuoro
Rovanperä on ihan ihmejätkä, ajaisi varmasti pohja-aikoja vaikka kaasujalka olisi kipsissä ja vaihdekäsi kantositeessä. Tämänkin rallin piti olla hankala paikka kun piti tietä aurata, vaan niin saa taas muut pidellä Kallen olutta.
 
Suosikkijoukkue
Juniori Jokipojat, JoKP, Anaheim Ducks
Kallessa on paljon samaa kuin Loebissa ja Ogierissa aikoinaan, kun he ajoivat voitosta voittoon ja useita mestaruuksia. Ranskalaisten menestyksen lomassa oli usein puhetta hyvästä tuurista, mutta vaikka sitäkin tarvitaan, niin kyllä se suorittaminen, tekeminen ja varmuus kisasta toiseen on enimmäkseen kuljettajasta kiinni. Loeb ja Ogier ovat suuria mestareita ja Kallella on kaikki mahdollisuudet samaan.
 

Olpa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia Flyers, Vaasan Sport & Eric Lindros
Meni tosiaan hieman itsellä ohi että Neuville tippuu vain muutaman pykälän ja on sijalla viisi keskeytyksen jälkeen.
 

TykkiJutila

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalle Rovanperä, KalPa, Leijonat, ManU, KuPS
Aika ennennäkemätön tilanne, että tallilla neloisjohto ja päätöspäivän voi periaatteessa "ajella vain läpi". Kaikkea voi aina sattua, mutta nyt jos koskaan taktinen järkevyys on tarjottuna Toyotalle kultatarjottimella. Samalla vaimo antoi hyväksynnän sille, että Jyskälään matkaamme reilun kk päästä.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Aika ennennäkemätön tilanne, että tallilla neloisjohto ja päätöspäivän voi periaatteessa "ajella vain läpi". Kaikkea voi aina sattua, mutta nyt jos koskaan taktinen järkevyys on tarjottuna Toyotalle kultatarjottimella. Samalla vaimo antoi hyväksynnän sille, että Jyskälään matkaamme reilun kk päästä.

Saa nähdä mitä talli tekee, nyt jos koskaan pitäisi olla pokkaa jäädyttää sijoitukset eikä esim. Evansin teoreettisia mahdollisuuksia koittaa ruokkia neloisvoiton kustannuksella.
 

CuJo#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins | HIFK | Leijonat | Les Bleus
Kalle Rovanperä suvereeniin voittoon Keniassa! MM-johto sen kuin vankistuu. Historian nuorinta maailmanmestariahan tässä leivotaan. Toyotalle tuli lisäksi neloisvoitto.

Tähän mennessä kuljettajien maailmanmestaruus on ajettu nuorimpana 27-vuotiaana (Colin McRae, 1995). Tuosta lähtisi sitten vielä viisi vuotta pois. Aikamoista.

Koodi:
Kuljettajien MM-pisteet:
1. Rovanperä    145
2. Neuville      80
3. Tänak         62
4. Katsuta       62

Valmistajien MM-pisteet:
1. Toyota Gazoo 246
2. Hyundai      184
3. Ford         144


E
Juha Kankkunen voitti ensimmäisen maailmanmestaruutensa Colin McRaen tavoin 27-vuotiaana (1986). McRae oli kuitenkin voittaessaan muutaman kuukauden nuorempi.
 
Viimeksi muokattu:

Rautapohkeet

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, suomalainen Jokerit, ei khl-joukkue
Kallen omien sanojen mukaan: suunniteltu voitto. On se vaan kova. Nyt uralla kuusi voittoa ja käytännössä jokaiselta mahdolliselta alustalta ja olosuhteesta on voitto nyt irronnut. Ei ole Kallella havaittavissa tätä suomalaisten asvalttiongelmaakaan. Kaikissa ralleissa kulkee. Mm-johto on nyt todella vankka ja kestää kaksi peräkkäistä nollakisaakin ja johto säilyy silti vähintään 5 pisteessä. Huikeaa on juuri nyt suomalaisen meno. Kunhan vain pää pysyy kylmänä ja ei lähdetä tekemään mitään hulluuksia loppukauden aikana ja eritoten Jyväskylässä, jossa kotikisan voitto saattaa kiilua silmissä. Järkihän toki on tällä kaudella mukana ollutkin ja varmuus ollut Kallella huippuluokkaa. Eipä ollut Safarissakaan kuin rallin ensimmäisessä mutkassa virhe. Muuten ei tainnut mitään ongelmia olla. Ei edes rengasrikkoa. Kyllä on lähellä, että saadaan rallin maailmanmestaruus Suomeen! Kuten yllä todettiin, niin aika Sebastienien meiningillä painaa Kalle nyt menemään.
 

knttrtknkn1

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Jyväskylässä ja Virossa Tänak on Hyundai kuskeista nopeampi. Joten jos Kalle vetää sellaiset kisat että on about kolmen joukkossa niin ei olisi mikään ihme jos MM johto vaan kasvaisi seuraavien osakilpailujen jälkeen.

Tänak ja Rovanperä suosikkeina ainakin Jyväskylään kolmosena ehkä Evans. Toyota kai muutenkin sopii paremmin JKL.n nopeille hiekkateille niin voi olla että esim. Evans ehtii Neuvillen edelle.
 

Pratu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Ennen kauden alkua aika yleisesti arvioitiin että kauden alkupuolisko voi olla Kallelle haastava, mutta Viron ja Suomen ralleissa Kalle kirii ja nousee mukaan mm taistoon. Nyt kävi näin, että mestaruus on jo tässä kohtaa sinettiä vailla.

Jyväskylässä tulee olemaan kansaa liikkeellä ja reitin varrella tunnelmaa elokuun alussa.
 
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Kalle Rovanperä suvereeniin voittoon Keniassa! MM-johto sen kuin vankistuu. Historian nuorinta maailmanmestariahan tässä leivotaan. Toyotalle tuli lisäksi neloisvoitto.

Tähän mennessä kuljettajien maailmanmestaruus on ajettu nuorimpana 27-vuotiaana (Colin McRae, 1995). Tuosta lähtisi sitten vielä viisi vuotta pois. Aikamoista.

Koodi:
Kuljettajien MM-pisteet:
1. Rovanperä    145
2. Neuville      80
3. Tänak         62
4. Katsuta       62

Valmistajien MM-pisteet:
1. Toyota Gazoo 246
2. Hyundai      184
3. Ford         144


E
Juha Kankkunen voitti ensimmäisen maailmanmestaruutensa Colin McRaen tavoin 27-vuotiaana (1986). McRae oli kuitenkin voittaessaan muutaman kuukauden nuorempi.

Se on ihan hieno asia, että Suomesta löytyy 20 vuoden tauon jälkeen mitat täyttävä rallikuski. Aika hiljaista on sitten muiden osalta ja eivät ole edes lähellä Kallea, onko edes tulossa.
 

pikkuvaimo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Dallas, Puustinen ja NATO
Se on ihan hieno asia, että Suomesta löytyy 20 vuoden tauon jälkeen mitat täyttävä rallikuski. Aika hiljaista on sitten muiden osalta ja eivät ole edes lähellä Kallea, onko edes tulossa.

No onhan siellä Lappi, Huttunen ja Lindholm ihan tekijämiehiä, rallikuskeiksi jopa nuoria. Väitän että täyden kauden ajaessaan Lappi olisi ihan varteenotettava mestarikanditaatti. Lindholm kehittyy vielä (on muuten R2-luokan autolla ottanut Power Stagelta pisteitä) ja Huttunen kampailee voitosta tietyissä ralleissa.
Lisäksi Hirvonen ja Latvala oli ihan mestari-tason kuskeja. Hirvosen epäonneksi GOATin prime oli samaan aikaan hänen omansa kanssa. Kertoo paljon jos neljä perättäistä voittoa samalla kaudella ei riitä mestaruuteen. Latvala oli ehkä raa'assa nopeudessa ykkönen, turhan usein vaan auto lipesi ulos. En siis ihan osta tota sun kommenttia ettei ole löytynyt/löydy toista "mitat täyttävää" rallikuskia.

E: Unohdin Sunisen. R2-luokkaa dominoinut vauhdin puolesta.
 

Yargon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, KeKi
Niin kyllähän nuo pari ranskalaista suurmestaria tässä edellisen parinkymmenen vuoden aikana vähän vääristää sitä kuka on "mitat täyttävä" rallikuski. Hirvonen ja Latvala pääsivät molemmat todella lähelle sitä ranskalaisten mestaruusputken katkaisua johon Ott Tänak sitten lopulta pystyi. Itse pidän Hirvosta ja Latvalaa molempia ihan Tänak tason rattimiehinä ja sitä tasoa voinee pitää "riittävänä".
 
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Kyllä noi Lapit ja Suniset on jo nähty, ei kestä kummallakaan lanttu, kun pitäisi ajaa kovaa ja vastata muiden vauhtiin. Molemmat ovat saaneet mahdollisuuksia ja eivät ole niitä lunastaneet. Lindholm on kopio isästään, ei riitä WRC tasolle. Huttunen ehkä se isoin toivo näistä, on vielä täysin katsomaton kortti ja tie WRC auton rattiin on mutkien takana, ollut ainakin tähän asti.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kyllä noi Lapit ja Suniset on jo nähty, ei kestä kummallakaan lanttu, kun pitäisi ajaa kovaa ja vastata muiden vauhtiin. Molemmat ovat saaneet mahdollisuuksia ja eivät ole niitä lunastaneet. Lindholm on kopio isästään, ei riitä WRC tasolle. Huttunen ehkä se isoin toivo näistä, on vielä täysin katsomaton kortti ja tie WRC auton rattiin on mutkien takana, ollut ainakin tähän asti.

Mestaruuteen ei kyllä vauhti riitä mutta molemmilla kyllä vauhdin puolesta voisi paikka olla MM-sarjassa, mutta varmuus ei tunnu riittävän. Toyotan kolmoskuskin paikka kyllä taitaa mennä Katsutalle jos ei Lapilta nähdä kärkipään sijoituksia Virosta ja Suomesta. Sunisella taas voisi Hyundaille olla mahdollisuuksia, mutta ei saisi omissa näytönpaikoissa sattua mitä Portugalissa että ylivoimaisessa johdossa ajaa ulos.

M-sport tuntuu taas olevan ihan hukassa kun tuntuu että vain Loeb saa ulosmitattua auton vauhtia, Huttusella kyllä voisi olla hyvä sauma jos Suomessa kulkee.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
No onhan siellä Lappi, Huttunen ja Lindholm ihan tekijämiehiä, rallikuskeiksi jopa nuoria. Väitän että täyden kauden ajaessaan Lappi olisi ihan varteenotettava mestarikanditaatti. Lindholm kehittyy vielä (on muuten R2-luokan autolla ottanut Power Stagelta pisteitä) ja Huttunen kampailee voitosta tietyissä ralleissa.
Lisäksi Hirvonen ja Latvala oli ihan mestari-tason kuskeja. Hirvosen epäonneksi GOATin prime oli samaan aikaan hänen omansa kanssa. Kertoo paljon jos neljä perättäistä voittoa samalla kaudella ei riitä mestaruuteen. Latvala oli ehkä raa'assa nopeudessa ykkönen, turhan usein vaan auto lipesi ulos. En siis ihan osta tota sun kommenttia ettei ole löytynyt/löydy toista "mitat täyttävää" rallikuskia.
Niin ja ajoihan se Marcus Grönholm vielä uransa viimeisellä kaudella 2007 MM-sarjassa toiseksi ja hävisi ainoastaan neljällä pisteellä Loebille.
 

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
No onhan siellä Lappi, Huttunen ja Lindholm ihan tekijämiehiä, rallikuskeiksi jopa nuoria. Väitän että täyden kauden ajaessaan Lappi olisi ihan varteenotettava mestarikanditaatti.
Kyllä mä sanoisin myös isä-Rovanperän, Hännisen ja Gardemeisterin olleen "mitat täyttäviä kuskeja", vaikka mestaruudesta eivät ajanetkaan. Paasonen ja Tuohino esittivät lupaavia otteita, mutta huono tuuri (ja Paasosen kohdalla virheet) söi parhaat saumat.

Murskaavaa on Kallen tekeminen tällä hetkellä ja ennen kaikkea varmaa. Fordille kaipailisi jo kunnon tulosta, ja onhan se nyt aika vakavaa että Loeb on milteinpä Breeniä nopeampi... Liekö Breen joutunut pikkasen liian isoihin saappaisiin, esim. Tänakin kakkosena voisi tehdä viime kausilta tuttuja huippusuorituksiaan. Hyundailla meni taas päin puuta, Neuvillellä vieläpä varsin kirjaimellisesti.

Kyllä Kalle hoitaa, jos vaan tekniikka kestää. Mies kyllä kestää.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös