Ai saatana, sanoi kuski tai kartturi...Esuppi perse edellä sähköpylvääseen päivän ekalla erikoiskokeella ja se on game over.
Jaha ja siinä meni sit Lapin kisa. Perä otti penkkaan ja auto pyörähtää perä edellä sähkötolppaan. Auto tulessa. Ek keskeytetty. Nyt oli kyllä ihan oma virhe, ei voi syyttää huonoa tuuria tästä.
No kyllä Lapilla on ollut ihan puhdasta huonoa tuuriakin mille ei itse ole mahtanut mitään, ihan nyt viimeisimpänä tuo ruotsin rengasrikko.Eikös ne yleensä ole omia virheitä?
Tässä tulee se ero huippukuskeihin, ei kestä hermot ja sitten pilataan oma kisa virheisiin. Eikä ollut edes ensimmäinen kerta.
Niin, viime vuonna Sardiniassa ajoi kärjestä pihalleNo kyllä Lapilla on ollut ihan puhdasta huonoa tuuriakin mille ei itse ole mahtanut mitään, ihan nyt viimeisimpänä tuo ruotsin rengasrikko.
Nii no, sekin keskeytys tuli muisteekseni tilanteessa jossa ek:ta ajettiin toiseen kertaan ja tiestä oli kaivautunut esiin kivi jota ei ensimmäisellä ajokerralla ollut. Siihen sitten auton pohja osui jarruttaessa ja siitä pihalle.Niin, viime vuonna Sardiniassa ajoi kärjestä pihalle
Eikös ne yleensä ole omia virheitä?
Tässä tulee se ero huippukuskeihin, ei kestä hermot ja sitten pilataan oma kisa virheisiin. Eikä ollut edes ensimmäinen kerta.
Ei vaan jotenkin oikein tunnu lähtevän Kallella. Jatkuvasti jää sen muutaman sekunnin kärjestä, vaikka tänään ei ole enää auraajan roolissa. Ei viime vuoden kaltaista dominointia tietysti ole realistista odottaakaan joka vuosi, mutta jotenkin on vähän nihkeästi minusta lähtenyt Kallen kausi liikkeelle. Vaikka tokihan pisteitä on hyvin tullut, että sikäli ei mitään hätää.
Mitä kilpailua mahdat seurata?
Ja Lappi johtaa edelleen vaikka ajokin ulos. Sen verran noita erikoiskokeita peruttiin ja Lapin auto saatiin ajokuntoon.
Lappi ja Ferm ovat niin sympaattisia miehiä, että päähänhän nämä keskeytykset ottavat. Kuitenkin mielummin jotenkin näin puhtaasti omaan ajovirheeseen kärkipaikalta kuin kärkitaistosta paskaan tuuriin, niin kuin esimerkiksi Ruotsissa tai viime vuonna Sardiniassa. Eikä se kivi tuulilasiin ollut mukava yllätys Jyväskylässäkään, mutta onneksi sunnuntain kaadosta selviäminen tasasi tilit tuurien osalta.Nyt tekisi mieli ratketa kyllä ryyppäämään. Esupilta pitkään aikaan aivan mahtava aloituspäivä ja sitten seuraavan päivän ekalla pätkällä tollainen erhe. Voi vittujen kevät.
Ei ookkaan hetkeen suomalaiskuskin ulosajo vituttanut näin reippaasti.
Jokatapauksessa liian paljon on sattunut ja tapahtunut ralleissa kahden viime kauden aikana Esupille. Toivottavasti ei käy Breenejä ja ala lumipallo pyörimään väärään suuntaan nyt, kun alku kauden kisat kaikki mennyt enemmän ja vähemmän päin persettä.
Joo, puolalainen tulee ajetuksi kiinni kahden minuutin takaa. Mutta Solbergin kanssa onkin sitten jo tiukempaa. Ero on kolme minuuttia, matkaa 60 km ja niistä 4 km kivilouhimossa, jossa eroa ei oikein tahdo saada.Tänäk muuten noussut nyt 11sijalle ja ainakin edessä olevan kuskin ohi ajamalla pääsee, vielä kuitenkin paljon kilometrejä ajamatta. Neuville ja Rovanperä kun jäänyt 3-4 sijoille niin melko tasaisena säilyy MM-tilanne.
Siis järkevästihän Kalle on ajanut, ja kuten sanoin niin on myös kerännyt ihan hyvin pisteitä kun on MM-taulukossakin kakkosena. Mutta jotenkin tällä kaudella on Kallen otteista puuttunut minusta se "maaginen ote" mitä häneltä nähtiin esim. viime kaudella, ollut enemmän sellaista tasapaksua suorittamista vähän Neuvillen tyyliin. Mutta ehkä viime kausi opetti jo vähän liiankin hyvälle, kun Kalle näytti ihan "ylikylän mieheltä".Eikö tuo ole juuri sitä järkevää ajamista mitä mestarilta vaaditaan jos lähtöpaikan takia ei voi voitosta taistella. Varsinkin kun MM johtaja saa vain muutaman pisteen ja takana oleva Neuville ei ole voittamassa.
Kyllä tähän ihan järkisyitä löydetään, miksi Kalle ei voita enää jokaista ek:ta puolella minuutilla:Siis järkevästihän Kalle on ajanut, ja kuten sanoin niin on myös kerännyt ihan hyvin pisteitä kun on MM-taulukossakin kakkosena. Mutta jotenkin tällä kaudella on Kallen otteista puuttunut minusta se "maaginen ote" mitä häneltä nähtiin esim. viime kaudella, ollut enemmän sellaista tasapaksua suorittamista vähän Neuvillen tyyliin. Mutta ehkä viime kausi opetti jo vähän liiankin hyvälle, kun Kalle näytti ihan "ylikylän mieheltä".
Lisäisin yhden kohdan tähän:Kyllä tähän ihan järkisyitä löydetään, miksi Kalle ei voita enää jokaista ek:ta puolella minuutilla:
- Hyundai on paljon parempi verrattuna Toyotaan, kuin vuosi sitten tähän aikaan.
- Fordilla on huippukuski verrattuna viime vuoteen, Loeb näytti jo että kyllä sillä autolla ehtii.
- Evans on oppinut vuoden aikana ajamaan paremmin Rally1 autoa.
- Ruotsin reitin ensimmäinen ajopäivä oli suoraa vittuilua Kallelle. Perjantai ja lauantai olisi pitänyt ajaa toisinpäin, niin tulos olisi ollut erilainen.
- Meksikon tyylinen liukkaus on ollut Toyotan "perisynti" kärkiautolle. Vetopitoa puuttuu, toki on nyt parantunut alkukauden testien myötä.