Rahankeräys

  • 938
  • 24

Joe Finley #3

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Edmonton Oilers
Hei,

tässä on muutamassakin ketjussa ollut puhetta, että järjestettäis rahankeräys pelaajahankintoja varten Ruotsin tyyliin. Ajattelin pökätä oman ketjun tälle, kun ei kukaan muu sitä vielä tehnyt.

Itse en henkilökohtaisesti halua nähdä enää yhtäkään hankintaa Ruotsin kolmannelta sarjatasolta (kaikki kunnia Granbergille, ihan hyvin on odotuksiin nähden suoriutunut). Peli kulkee toistaiseksi, ja tilanne on muutenkin erinomainen sarjataulukon kannalta. Lisää laatua joka tapauksessa tarvitaan hyökkäykseen, ja rahojen ollessa niukassa, itse olisin ainakin valmis kantamaan oman korteni kekoon. Olen myös käsittänyt etten ole ihan yksin tämän asian kanssa.

En tiedä miten tämä olisi paras toteuttaa, tai kuka sen pistäisi alulle. Oma ketju tälle kuitenkin ehkä helpottaa suunnittelua, jotta viestit eivät huku muiden keskustelujen syövereihin.

En gång alltid!
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Hyvin te vedätte, kiva jos joku haluaa ojentaa auttavan kätensä miljoonaorganisaatiolle. Itse jatkan vahvasti feikkiheikkinä, eikä tulisi mieleenkään antaa roposiani tällaiseen. Mutta hyvä kun olemme erilaisia.
 

MSU

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Hyvin te vedätte, kiva jos joku haluaa ojentaa auttavan kätensä miljoonaorganisaatiolle. Itse jatkan vahvasti feikkiheikkinä, eikä tulisi mieleenkään antaa roposiani tällaiseen. Mutta hyvä kun olemme erilaisia.
Et ole siis koskaan ostanut matsilippua, mitään fanituotetta tai kanavapakettia? Tässä ollaan samanlaista projektia tekemässä, vastikeellista kauppaa, koska suomessa ihan vastiiketon rahankeräys on monimutkaista byrokatian takia. Se mikä se vastine on, se on IFK:n käsissä jos joskus tälläinen projekti toteutuisi.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Et ole siis koskaan ostanut matsilippua, mitään fanituotetta tai kanavapakettia? Tässä ollaan samanlaista projektia tekemässä, vastikeellista kauppaa, koska suomessa ihan vastiiketon rahankeräys on monimutkaista byrokatian takia. Se mikä se vastine on, se on IFK:n käsissä jos joskus tälläinen projekti toteutuisi.
Tällä kaudella olen toistaiseksi boikotoinut rakasta alkkisfaijaa. Ensi viikolla menen katsomaan Pelsut–IFK -peliä, mutta saa nähdä milloin haluan viedä rahani Nordikselle.
 

PuhdasHaukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Manchester United
Aloitetaanko tässä GoFundMe tai Crowdfunder? Ainakin jonkun pitäisi ilmoittaa toimistolle meidän suunnitelmista.
 
Viimeksi muokattu:

Hokipedia

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK, LA Kings, Underdog
Hei,

tässä on muutamassakin ketjussa ollut puhetta, että järjestettäis rahankeräys pelaajahankintoja varten Ruotsin tyyliin. Ajattelin pökätä oman ketjun tälle, kun ei kukaan muu sitä vielä tehnyt.

Itse en henkilökohtaisesti halua nähdä enää yhtäkään hankintaa Ruotsin kolmannelta sarjatasolta (kaikki kunnia Granbergille, ihan hyvin on odotuksiin nähden suoriutunut). Peli kulkee toistaiseksi, ja tilanne on muutenkin erinomainen sarjataulukon kannalta. Lisää laatua joka tapauksessa tarvitaan hyökkäykseen, ja rahojen ollessa niukassa, itse olisin ainakin valmis kantamaan oman korteni kekoon. Olen myös käsittänyt etten ole ihan yksin tämän asian kanssa.

En tiedä miten tämä olisi paras toteuttaa, tai kuka sen pistäisi alulle. Oma ketju tälle kuitenkin ehkä helpottaa suunnittelua, jotta viestit eivät huku muiden keskustelujen syövereihin.

En gång alltid!
Tässä pitää ymmärtää se, että ulkomailla kun on tehty pelaajahankintoja keräyksen avulla, niin se toimii niin, että seura kertoo, että meillä on mahdollisuus hankkia tämä tietty pelaaja, ja siihen tarvitsemme tämän verran rahaa. Ei niin, että kannattajat keräävät rahaa ja ilmoittavat, että ostakaa jotakin tällä rahalla.

Kaunis ajatus, mutta ei tällaisenaan toimiva.
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Tässä pitää ymmärtää se, että ulkomailla kun on tehty pelaajahankintoja keräyksen avulla, niin se toimii niin, että seura kertoo, että meillä on mahdollisuus hankkia tämä tietty pelaaja, ja siihen tarvitsemme tämän verran rahaa. Ei niin, että kannattajat keräävät rahaa ja ilmoittavat, että ostakaa jotakin tällä rahalla.

Kaunis ajatus, mutta ei tällaisenaan toimiva.
Miksi meidän pitää toimia samalla tavalla kuin muut? Jos eivät itse huomaa tarvetta kunnolliselle sentterille niin näin ainakin huomaavat.
 

Rio Cola

Jäsen
Suosikkijoukkue
Brûleurs de Loups
Itse voisin hyvinkin harkita hankkivani jotain IFK krääsää, jos seura ilmoittaisi myynnistä saadun tuoton menevän lyhentämättömänä tämän tai ensi kauden edarin vahvistamiseen. Tässä tapauksessa vaikkapa 30-50e kahvimukista ei itselleni olisi liikaa. Tämä siitäkin huolimatta, että ei mulla olisi mitään keinoa vahtia noiden eurojen käyttöä.

Tässä pitää ymmärtää se, että ulkomailla kun on tehty pelaajahankintoja keräyksen avulla, niin se toimii niin, että seura kertoo, että meillä on mahdollisuus hankkia tämä tietty pelaaja, ja siihen tarvitsemme tämän verran rahaa. Ei niin, että kannattajat keräävät rahaa ja ilmoittavat, että ostakaa jotakin tällä rahalla.

Kaunis ajatus, mutta ei tällaisenaan toimiva.

Enpä ymmärtänytkään, että @Joe Finley #3 viesti sisälsi ehdotuksen miten tämä varainkeruu oli tarkoitus järjestää.
 

aquanqua

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Yli miljoonan asukkaan talousalue, 7000 katsojan yleisökeskiarvo sarjan korkeimmilla hinnoilla, osakkeenomistajina Suomen rikkaimpia henkilöitä, taloudesta ja urheilutoimesta vastaavat TJ, UTJ ja PV ansaitsevat kuusinumeroista vuosipalkkaa ja ilmoitettu pelaajabudjetti Liigan suurin…

Kertonee kaiken johdon osaamisesta, jos noilla spekseillä pitää vielä kolehtia keräillä faneilta, että saadaan asianmukainen miehistö kasaan; tietyllä tavalla se olisi mielestäni aika irvokastakin.
 
Viimeksi muokattu:

Joe Finley #3

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Edmonton Oilers
En itsekään välttämättä usko, että tämä koskaan toteutuisi, mutta jos loisi edes vähän painetta toimiston puolelle joukkueen vahvistamisesta.
 

Hokipedia

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK, LA Kings, Underdog
Miksi meidän pitää toimia samalla tavalla kuin muut? Jos eivät itse huomaa tarvetta kunnolliselle sentterille niin näin ainakin huomaavat.
On mielestäni hieman naiivi ajatus, että homma toimisi niin, että ilmoitamme seuralle keränneemme x-määrä rahaa, ostakaa näillä sentteri.
 

PuhdasHaukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Manchester United
Tässä pitää ymmärtää se, että ulkomailla kun on tehty pelaajahankintoja keräyksen avulla, niin se toimii niin, että seura kertoo, että meillä on mahdollisuus hankkia tämä tietty pelaaja, ja siihen tarvitsemme tämän verran rahaa. Ei niin, että kannattajat keräävät rahaa ja ilmoittavat, että ostakaa jotakin tällä rahalla.

Kaunis ajatus, mutta ei tällaisenaan toimiva.
Toimii jos ilmoitamme tälläisestä seuralle ja sitten he löytävät pelaajan johon pitäisi saada rahaa jolloin annamme rahallista tukea saadaksemme sen.
 

Hokipedia

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK, LA Kings, Underdog
Enpä ymmärtänytkään, että @Joe Finley #3 viesti sisälsi ehdotuksen miten tämä varainkeruu oli tarkoitus järjestää.
En käsittääkseni niin sanonutkaan. Kunhan nostin esiin mielestäni huomionarvoisen asian, koska tämä keskustelu lienee kummunnut Kossilan Örebro-siirrosta, jossa toimittiin juurikin kuvailemallani tavalla.

Toki jatkoin, että esimerkkinäni kertoma malli tuskin toimii, vaikka ideana onkin kaunis, mutta en tarkoittanut, että lainaamassani viestissä olisi juuri sitä kyseistä mallia ehdottanut.
 

Number#3

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Olin eilen itsekin innoissani tästä ajatuksesta mutta nyt tarkemmin mietittynä niin sanotaan, että jos hypoteettisesti saataisiin vaikka se 200-300k kasaan niin näkisin tämän summan tekevän enemmän hyvää vaikka IFK:n juniori toiminnan tukemisessa kuin yksittäisen pelaajan hankkimisessa. Ns pidemmän aikavälin ratkaisu kuin joku palkkasoturi yhdeksi kaudeksi. Tietysti huipun veljeksen hankkimiseen tähdätty kampanja kuulostaa kivemalle ja ehkä helpompi saada porukkaa mukaan.
 

CreaseMonkey

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Kannattaa olla melkoisen varovainen tällaisten rahankeruujuttujen kanssa.

Olisi melkoisen kurjaa, jos vilpittömän ajatuksen seurauksena päätyy poliisitutkintaan rahankeräysrikoksesta epäiltynä.
 

Mikki71

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Voisin osallistua keräykseen jossa kerätään rahaa Hartikaisen ja Mannisen lopputileihin, Granbergin matkalippuun kotiin jotta seuralle näistä vapautuisi rahaa hyödyllisempien ja parempiem pelaajien hankintaan.
Hartikainen? Miksi?? Lupaavaa menoa kentällä ja tämä kortti todellakin kandee katsoa, katsotko itse pelejä edes
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: BOL

SOF1969

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, KKV, Artun pumppu
Kyllähän korona-ajan tempaukset olivat rahankeruuta, ja niihin osallistuin. Ainakin siihen "peliin, jota ei koskaan pelata", Tillsammans-pelipaidan hankintaan, ja vastaaviin. Ja osallistuisin jatkossakin jos on hyvä tarkoitus. Mutta sellainen "tässä massit, hommatkaa joku pelaaja", ei ole hyvä ajatus.

Samaten fudiksen puolella olen laittanut rahaa Kingien sakkokassaan, ja jotain juttuja sielläkin korona-aikana oli. Kyllä varmasti moni kannattaja on valmis tukemaan, mutta homma täytyisi järjestää fiksusti.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Hartikainen? Miksi?? Lupaavaa menoa kentällä ja tämä kortti todellakin kandee katsoa, katsotko itse pelejä edes
En ole kyllä Hartikaiselta nähnyt mitään lupaavaa. Helvetin pehmeäkin vielä, vaikka kokoa olisi pelata vähän reilumminkin. Kyseessä ei kuitenkaan ole mikään poika enää, voihan se tietysti Lehterän ikään mennessä vähän kehittyä.
 

Pate44

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, QPR, Leicester
Pitäisikö tähän ketjuun liittää äänestys minkälaisen pelaajan haluamme? 3. Sentteri, 2.laituri tms. Vai pitäisikö olla ihan nimiä?
 

MSU

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Aloitetaanko tässä GoFundMe tai Crowdfunder? Ainakin jonkun pitäisi ilmoittaa toimistolle meidän suunnitelmista.
GoFundMe:t ja muut sen kaltaiset ovat lähtökohtaisesti suomessa lainvastaisia, suoriin rahankeräyksiin vaaditaan viranomaisluvat. Se miten tälläiset pitää suomessa toteuttaa noin helpoiten on se että tehdään vastikeellista kauppaa, eli esim. myydään jotain digitaalista tuotetta rahaa vastaan, vaikkapa jotain digitaalista nimmarikorttia (eikä siis nyt ole puhe mistään NFT tms tyyppisestä, vaan ihan vaikkapa PDF tiedosto jossa on jengikuva nimmareiden kera) tms.
 

Tpip

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, L'equip blaugrana, La Albiceleste, Raiders
Se miten tälläiset pitää suomessa toteuttaa noin helpoiten on se että tehdään vastikeellista kauppaa, eli esim. myydään jotain digitaalista tuotetta rahaa vastaan, vaikkapa jotain digitaalista nimmarikorttia (eikä siis nyt ole puhe mistään NFT tms tyyppisestä, vaan ihan vaikkapa PDF tiedosto jossa on jengikuva nimmareiden kera) tms.

Harava-casesta inspiroituneena tein jo kiitoskortin hankkeelle.
 

Liitteet

  • 49B9AFBA-6A4E-4240-A251-67C1D75C8161.jpeg
    49B9AFBA-6A4E-4240-A251-67C1D75C8161.jpeg
    457,5 KB · kertaa luettu: 40

Uncle Becker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Україна
Menette nyt vain ja ostatte kausareita, neljänsadan euron pelipaitoja ja muuta kamaa. Sehän on se tapa, jolla rahaa kerätään. Että pitäisi vielä sen päälle lahjoittaa miljoonaseuralle rahaa? Haloo!!
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös