Hesarissa tänään taas juttua soittolistoista.
Minulla on mennyt totaalisesti hermo radion paskaan tarjontaan. NRJ, Kiss ja Nova ovat täysboikotissa. Listarumputusta saan kuulla aina kun haluan eikä tehosoitto kiinnosta. Monipuolisuudesta nyt on turha puhuakaan näiden mainosmarkka-aaltojen yhteydessä. Ylex sentään joskus tarjoaa jotain, tosin vähänlaisesti aamuisin tai päivisin. Iltaisin tulee jotain ihan hyvää matskua sekä tietysti lauantain Pietarinkadun oilers. YleQ, tuo Ylen radiouudistuksen helmi, joka on suunniteltu nimenomaan minun ikäisille ei ole koskaan kuulunutkaan täällä ja tunnetusti netti ei kulje mukana autossa ja taskussa iltakävelyillä. Tosin loppuvaiheessa nettilähetyskin loppui. Suomi Pop on minulle turhaa rumputusta, jota todistaa myös heidän biisirotaationsa, joka on hädin tuskin isompi kuin Novalla ja NRJ:llä. Toiseksi se ei kuulu täällä ilmateitse lainkaan, joten eipä tarvitse siihenkään tutustua kuin työ-ja lomamatkoilla. Groove FM ja radio suomi omaavat tutkituista kanavista selvästi laajimman valikoiman, mutta jälkimmäinen menee musiikkilinjaltaan täysin ohi ja ensimmäisestä ei ole kuulohavaintoja.
Summa summarum. Radiotarjonnasta voidaan puhua monella tapaa. Netistä löytyy hyvää ulkolaista tarjontaa ja mm. radio Helsinki. Pääkaupunkiseudulla on myös vahvaa ja monipuolista musatarjontaa, mutta kun tullaan tänne periferia-alueille niin tarjonta on ylen lisäksi lähinnä näitä valtakunnallisia humpparadioita (Iskelmä) tai sitten disco-numetal-yms. paskaa syytäviä kanavia (NRJ yms.). Vaihtoehtoja puuttuu pahasti. Digiaika toivottavasti pelastaa, tai sitten ei.
Ps. Ettei nyt kaikkea haukuttaisi niin RadioCityn kuuluminen täälläkin piristää. Sieltä kuulee monesti biisejä, joita nämä muut kanavat eivät juuri levylautasella käytä.
Edit: Ja se mitä radiolta ehkä odotan on lähinnä samaa mitä edesmennyt Mafia tarjosi viitisen vuotta sitten.