Mainos

Putikko/Kanala/Yli-Simo

• 1 697
  • 16

mauri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Olisi kiva kuulla jatkoaikalaisten kokemuksista ja mielikuvista Putikon, Kanalan ja Yli-Simon suhteen.

Itselleni Kanala on aivan erityisen läheinen paikka, sillä siellä olen viettänyt suurimman osan lapsuuteni kesistä. Kanala on pieni keskipohjanmaalainen kylä Halsuan lähellä, ja isäni on sieltä kotoisin. Kylää ei puhekielessä kutsuta Kanalaksi vaan Kanaseksi. Usein muistelen haikeudella kesäiltoja, jolloin isäni kotipaikka oli täynnänsä sukulaisia; porukassa heitettiin tikkaa, paistettiin makkaraa, saunottiin - ja juotiin Rally- ja Perry -limonadia!
Putikko puolestaan sijaitsee Itä-Suomessa, lähellä Parikkalaa ja Punkaharjua. Noillakin seuduilla tuli oltua lapsena kesistä puolet. Siellä etsittiin mummon kanojen munakätköjä, haettiin lehmät laitumilta iltalypsylle, nukuttiin aitassa...ja käytiin kauppa-autossa hakemassa Domino-keksejä!
Yli-Simossa en ole käynyt koskaan, mutta paikka kyllä kiinnostaisi. Onko jollakulla kokemuksia Yli-Simosta?

nedomansky

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Putikosta kokemus samoilta Perrylimun aikakausilta.

Kyselimme paikallisilta myymäläauton pysäkillä, notta
koska se myymäläauto tulee?

- kohta tulloo, kohta tulloo

Auto tuli n. 45 minuutin kuluttua.

masaman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Fc nimetön
mää olin

Parikkalassa viimeks 95, kun mun kummitäti meni naimisiin ja tulin samalla hänen lapsensa kummisedäks...

on ihan hiton hienoo paikkakuntaa!!! en vois tietää yhtään parempaa, paitti tällä hetkellä mun kämppää:D

Guns 'n Rosesin Patience on yks parhaimmista biiseistä mitä on koskaan tehty!!! ja sen mää haluun kertoo mun kummipojallekki, vaikka en välttämättä edes eläis siihen saakka....

Suomi-Salama

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Putikkohan valittiin jokusia vuosia sitten Suomen "vuoden kyläksi". Yksi kaverini on sieltä kotoisin, itsekin tulee silloin tällöin käytyä, kun sattuu matkan varrelle kesämökille mennessä ja se kylänraitti on mukava kulkea valtatien sijasta. Kylähän toki sijaitsee Punkaharjun puolella, ei Parikkalassa.

Pikkuisen kyllä ihmettelen, mistä ihmeestä mauri repi tämän keskusteluaiheen ja miksi... ;)

mauri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Viestin lähetti Suomi-Salama
Putikkohan valittiin jokusia vuosia sitten Suomen "vuoden kyläksi". Yksi kaverini on sieltä kotoisin, itsekin tulee silloin tällöin käytyä, kun sattuu matkan varrelle kesämökille mennessä ja se kylänraitti on mukava kulkea valtatien sijasta. Kylähän toki sijaitsee Punkaharjun puolella, ei Parikkalassa.

Pikkuisen kyllä ihmettelen, mistä ihmeestä mauri repi tämän keskusteluaiheen ja miksi... ;)

Heh. No, kun Turusta ja Helsingistä, niin miksei maalta... :p :p :p

mauri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Viestin lähetti jyp17
Entäs kuka myöntää tietävänsä missä suunnassa on Koskenpää?

Postinumeroluettelon mukaan Jämsänkoskella, postipalvelut löytyy Kyläkauppa Kotikulmasta. Postinumero 42440. Onko se kiva paikka?

jyp17

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP.
Viestin lähetti mauri
Postinumeroluettelon mukaan Jämsänkoskella, postipalvelut löytyy Kyläkauppa Kotikulmasta. Postinumero 42440. Onko se kiva paikka?

Kerrassaan mahtava paikka. En ikinä vaihtaisi toiseen.
Hieman vanhahkoa tietoa ilmeisesti löytyi, sillä Kotikulma lopetti toimintansa joku viitisen vuotta sitten. Omat postipalvelut kyllä löytyy, mutta hieman toiselta taholta.

TheChef

Jäsen
Suosikkijoukkue
Useita hyviä löytyy...
Koskenpää on tosiaan ihan kivan näkönen, pieni maalaiskylä.
Useita kertoja oon ohi ajellu mutta en varmaan kertaakaan oo sattunu pysähtymään.
Samalta suunnalta suomea löytyy myös myös muita mielenkiintoisia ( nimen perusteella!!) paikkoja kuten Hopsu ja Partala.

Sattuuko kukaan muuten tietämään missä päin suomea sijaitsee oma henk.koht. "nimikko"paikkani Jarkko???

theref

Jäsen
Putikossa tuli pikkujunnarina käytyä jonkin verrankin. Sukulaisia asui siellä. Oikein sympaattinen pikkukylänen. Muita noista paikoista en tunnusta tunnistavani.

ruoto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Real Madrid,Skellefteå AIK
Arvatkaapas mikä on Suomen "lyhyin" paikkakunta, siis nimeltään..

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens, (Internazionale), Nash&Suns
Putikko, Kanala, Yli-Simo ja Koskenpää. Ainoa asia joka tulee mieleen on Kinnulan kylä.

Kinnulassa en ole koskaan käynyt mutta isäni toimi alueella joskus kunnanlääkärinä ja kerran kollegoiden kanssa käydyssä tuli sitten ilmi kylän _poikkeuksellisen_ suuret perinnöllisten sairauksien määrät. Mistäköhän tämä sitten johtui...

Ja minä en edes halua tietää mitä lehmille tehdään Kehä III:sen ulkopuolella, täällä niitä lähinnä syödään.

pakollinen wannabetzaddilaistrolli mutta minkäs teet, itse en uskaltaisi pysähtyä kyseisiin paikkoihin vaikka en niitä tunnekaan.

Suomi-Salama

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Viestin lähetti varjo
Putikko, Kanala, Yli-Simo ja Koskenpää. Ainoa asia joka tulee mieleen on Kinnulan kylä.

Kinnulassa en ole koskaan käynyt mutta isäni toimi alueella joskus kunnanlääkärinä ja kerran kollegoiden kanssa käydyssä tuli sitten ilmi kylän _poikkeuksellisen_ suuret perinnöllisten sairauksien määrät. Mistäköhän tämä sitten johtui...

Ja minä en edes halua tietää mitä lehmille tehdään Kehä III:sen ulkopuolella, täällä niitä lähinnä syödään.

pakollinen wannabetzaddilaistrolli mutta minkäs teet, itse en uskaltaisi pysähtyä kyseisiin paikkoihin vaikka en niitä tunnekaan.

Nooh, nooh. Sama kai se olisi sanoa, että esimerkiksi huumehörhöjen yleisyys pistää epäilyttämään, ovatko tzadilaiset jotenkin poikkeavia. Mutta kyllähän se on todettava, että ihmeellisen paljon eräissä Pohjois-Suomen kunnissa erään uskonlahkon valta-alueella tavataan sairauksia ja oireita, jotka johtunevat geeniperimän suppeasta vaihtuvuudesta. Mistä sitten johtunee ja millä asioilla on syy- ja seuraussuhteita, en tunne asiaa sen tarkemmin...

Jaa niin, täällä Kehä III:n ulkopuolella lehmistä lähinnä lypsetään maitoa ja sitten juodaan sitä. Jossain vaiheessa kai ne teuraaksikin laitetaan, mutta päätehtävä on kyllä tuo maidon tuottaminen. Ehkä te siellä Helsingissä todella olette tässä suhteessa poikkeavia. :D

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens, (Internazionale), Nash&Suns
SS: Pitää nyt kysyä yksi kysymys joka on minulle epäselvä:
Tehdäänkö lehmistä maitoa keittämällä vai grillaamalla, viitaten kysymykseeni.

Vaiko tekevätkö lehmät maitoa jota sitten otetaan lehmistä pois jollain etäisesti maskuliinista masturbointia muistuttavilla kädenliikkeillä.

huumejuttuun muuten sen verran että tällä hetkellä Suomen "huumepääkaupunki" taitaa olla Salo joten...

ruoto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Real Madrid,Skellefteå AIK
Eikös Salo oo tsadia?:D
Niinhän sitä jossakin sanotaan, että lisääntykää ja täyttäkää maa.. Olisi ilmeisesti ollut tärkeää lisätä myöskin siihen, että kenen kanssa.

Senior

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti ruoto
Arvatkaapas mikä on Suomen "lyhyin" paikkakunta, siis nimeltään..

ii on väärä vastaus, oikea on.... o

Merkkihän ei kuvaa o-kirjainta, vaan se kuvastaa reikää, siis persereikää. Kaikkihan tiedämme, mikä kaupunki on Suomen perseenreikä?;)

Asianhan voi kuvata näinkin

O -> kuvaa koko kyseistä kaupunkia ja
o -> kuvaa kyseisen kaupungin keskustaa. Makuasioita.
Vielä yksi kuvaava tapa, on kirjoittaa se ( o ) näin, jolloin siihen tulee ikäänkuin 'lihaa luiden ympärille'.:rolleyes:

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy