Puolueiden eduskuntavaaligallupit 2019–2023

  • 335 665
  • 3 270

arvee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi Fineland, North Atlantic Hawks, EU, Jokerit
Marginaalisia muutoksia mielestäni.
Yle maksoi vähän turhasta tutkimuksesta, tässä vuoden vaiheessa ja koronatilanteessa.
Ei aihetta höpötyksiin, suuntaansa tahi toisiin.
 
Suosikkijoukkue
Ipa, ipa, ipa, ipaa...
Vihreiden "intersektionaalinen feminismi" yms. turha

Eli et sitten tuhansine muiden mukana viitsinyt ottaa selvää mistä tossa on kyse? Kuten ei yleensäkään kukaan törmätessään itselle vieraaseen termiin...

Kyllä, on ongelmallista politiikan kannalta, jos yliopistoproffien tarvii esim Hearsisa kertoilla, mitä poliitikko tarkotti, mutta se tarkoittaa vaan sitä, että poliitikko, tässä tapauksessa Ohisalo, käytti oman koulutustasonsa (tohtori) ja ammattinsa kieltä ymmärtämättä, että suurin osa ei sitä ymmärrä.. ja yhdisti sen myös tahallaan väärin ymmärrettyyn ja jostain kumman syystä vihattuun termiin "feminismi". All Hell Break Loose

No, osoitti taas, että "niin on jos siltä näyttää" sekä "ihmiset ei vaan viitsi perehtyä Yhtään Mihinkään"


mutta että turha? Well… oppia ikä kaikki sullekkin
 
Suosikkijoukkue
Reilu peli ja Putinin vastaisuus
Et sinä mitään argumentteja esittänyt, vaan sitä samaa huttua kuin aiemminkin mitä tulee ilmastonmuutoksen torjuntaan tai innovointiin.

Toivekortin varassa eletään mitä tulee Vihreisiin, mutta riippuu kai vaakakupista onko se mahdollisesti saatava hyöty isompi kuin Vihreiden aiheuttama haitta (innovointimahdollisuus vs. Vihreiden "intersektionaalinen feminismi" yms. turha).

Makuasioita varmaankin..

Vihreiden piireissä maailmaa muutetaan mielenosoituksilla, joiden jälkeen pidetään bileet.
Oikeasti maailmaa muutetaan työskentelemällä yrityksissä (joissa ei juurikaan vihreitä äänestellä) ja työpäivön jälkeen mennään nukkumaan että huomenna jaksaa painaa. Motivaattorina toimii henkulökohtaisen taloudellisen ja sosiaalisen edun tavoittelu.

Näin siis nimenomaan ilmastoasioissa.
 

Walrus21

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Vihreiden piireissä maailmaa muutetaan mielenosoituksilla, joiden jälkeen pidetään bileet.
Oikeasti maailmaa muutetaan työskentelemällä yrityksissä (joissa ei juurikaan vihreitä äänestellä) ja työpäivön jälkeen mennään nukkumaan että huomenna jaksaa painaa. Motivaattorina toimii henkulökohtaisen taloudellisen ja sosiaalisen edun tavoittelu.

Näin siis nimenomaan ilmastoasioissa.
Tilastojen valossa vihreillä on korkein työssäkäyvien osuus. Vihreiden äänestäjillä on myös korkein koulutustausta.

Nämä siis tutkimusten perusteella, jos on sellaisesta kiinnostunut.
 
Suosikkijoukkue
Reilu peli ja Putinin vastaisuus
Tilastojen valossa vihreillä on korkein työssäkäyvien osuus. Vihreiden äänestäjillä on myös korkein koulutustausta.

Nämä siis tutkimusten perusteella, jos on sellaisesta kiinnostunut.

Tämän tiedän. En silti tunne yhtään vihreää insinööriä. Työskentelen itse työvoimapula-alalla ja kyllä joukossa vihreitä on. Onneksi ei nykyisessä kunnassa kuitenkaan. Sattumaako, että aika monen työkaverin puoliso on yrittäjä?
 

Vinyl

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aravirran kovuus
Tämän tiedän. En silti tunne yhtään vihreää insinööriä. Työskentelen itse työvoimapula-alalla ja kyllä joukossa vihreitä on. Onneksi ei nykyisessä kunnassa kuitenkaan. Sattumaako, että aika monen työkaverin puoliso on yrittäjä?

Meillä ainakin porukka palkataan töihin osaamisen eikä puoluekirjan mukaan. Sen takia en itsekään tunne yhtään vihreää insinööriä. En tosin tunne yhtään kokoomuslaista saati kristillistäkään. Onkohan niitäkään olemassa?
 

Swearengen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Fortress Europe, turvattomat tilat
Tilastojen valossa vihreillä on korkein työssäkäyvien osuus. Vihreiden äänestäjillä on myös korkein koulutustausta.

Nämä siis tutkimusten perusteella, jos on sellaisesta kiinnostunut.

En sinänsä kiistä (Vihreät kun ovat ennakkoluulojeni mukaan koulutettujen Vasemmistoliitto) näkemättä tutkimusta, mutta laitatko kuitenkin linkin siihen, jos löytyy.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Tämän tiedän. En silti tunne yhtään vihreää insinööriä. Työskentelen itse työvoimapula-alalla ja kyllä joukossa vihreitä on. Onneksi ei nykyisessä kunnassa kuitenkaan. Sattumaako, että aika monen työkaverin puoliso on yrittäjä?
Liekkö myös sattumaa, että vihreiden kannajista on isompi osa yrittäjiä kun millään muulla puolueella eli 17%. Uskoisin että tekevä töitä yrityksissä

Lähde:
Journal.fi
Puolueiden kannatus eri väestöryhmissä ja yhteiskunnallinen vaikutusvalta tutkimus
 

Swearengen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Fortress Europe, turvattomat tilat
Liekkö myös sattumaa, että vihreiden kannajista on isompi osa yrittäjiä kun millään muulla puolueella eli 17%. Uskoisin että tekevä töitä yrityksissä

Lähde:
Journal.fi
Puolueiden kannatus eri väestöryhmissä ja yhteiskunnallinen vaikutusvalta tutkimus


Eduskunta säätää lait ja Vihreillä on viime eduskuntavaalien jäljiltä kokonaiset 1 yrittäjätaustaista kansanedustajaa. Vihreiden sisarpuolueella, Vasemmistoliitolla, yrittäjätaustaisia on yhden sijasta 0 kpl.

35 yrittäjätaustaista nousi kansanedustajiksi – noin puolet heistä perussuomalaisia

Vertailun vuoksi esim. Perussuomalaisilla ainakin nimellistä yrittäjätaustaa omasi 15 edustajaa ja Kokoomuksella 5.

Vihreät ovat sellainen "kaupunkien Vasemmistoliitto", mitä äänestävät kaappikommarien lisäksi myös asioista ymmärtämättömät trendipellet.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Vihreät ovat sellainen "kaupunkien Vasemmistoliitto", mitä äänestävät kaappikommarien lisäksi myös asioista ymmärtämättömät trendipellet.
Ei Persut äänestä vihreitä. Tosin eivät he ole kovin trendikkäitäkään. Se joka kouluttamattomalta kansanosalta jää usein ymmärtämättä ja meillä oikeistolaisiltakin joskus unohtuu, niin vasemmistolainen maailmankuva voi joillakin olla seurausta korkeasta koulutuksesta. Vanha tutkimus kertoo että kauppatieteilijät siirtyvät mikrotaloustieteen opintojen myötä oikealle ja sitten syventävien makrotaloustieteen opintojen myötä vasemmalle.
 

Swearengen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Fortress Europe, turvattomat tilat
Käyttäjän viesteistä on annettu viikon pelikielto
Ei Persut äänestä vihreitä.

Eivät varmaankaan , kun eivät ole ääänestystulosten muodossa kommareita tai kaappikommareita, päinvastoin kuten vihreät. Itse viestini subsanssiin sinulla ei ollut "yllättäen" mitään sanomista.

Sinä itse olet varmaan joku savolainen ex-kommari, joka piilottelee kokoomuksen "liberaali"laidalla paskasiipiään.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Eivät varmaankaan , kun eivät ole ääänestystulosten muodossa kommareita tai kaappikommareita, päinvastoin kuten vihreät. Itse viestini subsanssiin sinulla ei ollut "yllättäen" mitään sanomista.

Sinä itse olet varmaan joku savolainen ex-kommari, joka piilottelee kokoomuksen "liberaali"laidalla paskasiipiään.
Siis sinä kutsut substabssiksi sitä triviaalia ja joutavan päivästä huomiota, että vihreiden 20 kansanedustajista vain yksi eli 5% on yrittäjätaustaisia eli aavistuksen yliedustettuja kansan demografiaan suhtautettuna? Bitch please. En nähnyt tarpeelliseksi.

Minulla on sellainen rokotus kommunismia vastaan, että minulla on ollut nuoresta asti empiiristä evidenssiä että se ei toimi. Ei minua silti tippaakaan hävetä jossitella, että jos olisin ollut nuori 70-luvulla niin mistä sen tietää että olisinko ollut. Huhujen mukaan niillä oli ns paremmat bileet ja sellaisistahan minä tykkään. Enkä minä itseäni niin paljoa Nalle Wahlroosia fiksumpana pidä, ettenkö olisi voinut haksahtaa asiaan. Näin ollen isommaksi asiavirheeksi jää tuo että olisin savolainen, syntymäpaikkanani kun on Helsinki
 
Viimeksi muokattu:

Swearengen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Fortress Europe, turvattomat tilat
Siis sinä kutsut substabssiksi sitä triviaalia ja joustavan päivästä huomiota, että vihreiden 20 kansanedustajista vain yksi eli 5% on yrittäjätaustaisia eli aavistuksen yliedustettuja kansan demografiaan suhtautettuna.

No, ei se lausumasi konteksitssa mikään "triviaali " huomio olllut, vaan hyvnkin oleellinen asia.

Katsotaan keissä sitten uudelleen, kun DDR-lähtöiseessä vihreissä on edes vähän yrittäjäkokemusta verrattuna muihin puolueisiin.
 

Vinyl

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aravirran kovuus
Katsotaan keissä sitten uudelleen, kun DDR-lähtöiseessä vihreissä on edes vähän yrittäjäkokemusta verrattuna muihin puolueisiin.

Eikö sen pitäisi olla nimenomaan positiivinen asia, että ne vihreät yrittäjät toimivat nimenomaan yrittäjinä takomassa valtiolle verotuloja sen sijaan, että kuppaisivat valtion rahoja kansanedustajina? Vai onko se jotenkin parempaa verovarojen haaskuuta, kun niitä rahoja maksetaan ei-vihreille yrittäjille?
 

teppana

Jäsen
Tämän tiedän. En silti tunne yhtään vihreää insinööriä. Työskentelen itse työvoimapula-alalla ja kyllä joukossa vihreitä on. Onneksi ei nykyisessä kunnassa kuitenkaan. Sattumaako, että aika monen työkaverin puoliso on yrittäjä?

Kuinka monen insinöörin poliittisen äänestyshistorian tiedät?

Tällä palstalla on kyllä koomisiin mittasuhteisiin paisuneita stereotypioita. Otsa kipeänä kun muutaman sivun lukee ketjuja joissa käsitellään puolueita.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Eivät varmaankaan , kun eivät ole ääänestystulosten muodossa kommareita tai kaappikommareita, päinvastoin kuten vihreät. Itse viestini subsanssiin sinulla ei ollut "yllättäen" mitään sanomista.

Sinä itse olet varmaan joku savolainen ex-kommari, joka piilottelee kokoomuksen "liberaali"laidalla paskasiipiään.
Parempi ex-kommari kuin YYA ajoille runkkaaminen. Markka takaisin ja bilateraali kauppa! Tehtaat takaisin Suomeen valtion tuella!
 

Swearengen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Fortress Europe, turvattomat tilat
Eikö sen pitäisi olla nimenomaan positiivinen asia, että ne vihreät yrittäjät toimivat nimenomaan yrittäjinä takomassa valtiolle verotuloja sen sijaan, että kuppaisivat valtion rahoja kansanedustajina? Vai onko se jotenkin parempaa verovarojen haaskuuta, kun niitä rahoja maksetaan ei-vihreille yrittäjille?


Tuota näkökantaa en ole tilastoista nähnyt. Vain sen, että vihreät ovat vasemmistoliiton ohella eduskunnassa vähiten yrittäjätaustaa omaavaa sakkia. Vähän sellaista paskasakkia.
 

DAF

Jäsen
Suosikkijoukkue
se kolmikirjaiminen. PISTI PALLON MAALIIN
Tämän tiedän. En silti tunne yhtään vihreää insinööriä. Työskentelen itse työvoimapula-alalla ja kyllä joukossa vihreitä on. Onneksi ei nykyisessä kunnassa kuitenkaan. Sattumaako, että aika monen työkaverin puoliso on yrittäjä?

Vihreillä on toki ollut eduskunnassa varmaan suunnilleen jokaisella vaalikaudella tällä vuosituhannella insinöörejä, jopa tekniikan tohtoreitakin. Ainakin Tekniikan Akateemisissa (pääsääntöisesti DI-tutkinnon suorittaneita edustava ammattiliitto) kamppailevat suurimman poliittisen ryhmän asemasta kokoomuksen kanssa.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Vihreillä on toki ollut eduskunnassa varmaan suunnilleen jokaisella vaalikaudella tällä vuosituhannella insinöörejä, jopa tekniikan tohtoreitakin. Ainakin Tekniikan Akateemisissa (pääsääntöisesti DI-tutkinnon suorittaneita edustava ammattiliitto) kamppailevat suurimman poliittisen ryhmän asemasta kokoomuksen kanssa.
No mitä sitä ruttaamaan jonkun anekdootteja asioista. Niin ne asiat koetaan. Faktoja turha kerroilla.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Vertailun vuoksi esim. Perussuomalaisilla ainakin nimellistä yrittäjätaustaa omasi 15 edustajaa ja Kokoomuksella 5.
Tämä oli hauska, siellä on IL:n mukaan ollut seitsemän perussuomalaista joilla oli tuoreita ulosottomerkintöjä, kun asiaa tutkittiin. Ei taida liikemiestaidot olla kaksisia siiinä porukassa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös