Punamustan tunnustusviesti

  • 7 129
  • 58
Tila
Viestiketju on suljettu.

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Itsekin tuli näemmä 13 sivun verran kirjoiteltua yksityisviestejä elämästä ja musiikista jäbän kanssa, niin tämän kyllä vahvistan. Etenkin kun Punis lähetti linkin videoon, jossa hän piti puheen valmistuvien oppilaiden puolesta keväällä koulussa. Siinä oli kyllä sen verran kypsää tavaraa, että en olisi varmaan samaan pystynyt tuossa iässä.
Olisiko tuo muuten jossain nähtävillä? Ihan mielenkiintoista olisi nähdä. Pistä vaikka yksityisviestillä jos et halua julkiseksi pistää. Jos siis haluat ylipäätään laittaa.
 

vastaantulija

Jäsen
Suosikkijoukkue
Määrätietoisesti HPK
Rehellisyys on näissä hommissa tärkeää, ja tuollainen kiintyminen keskustelupalstaan, jossa kuitenkin kirjoitetaan nimimerkkien takaa on epätervettä.

Punishan kyllä astui ihan tietoisesti tuon rajan yli ja moni tietääkin hänen oikean nimensä. Pitihän hän sitä jopa allekirjoituksessaankin näkyvillä jossain vaiheessa. Sen lisäksi kaveri tunnetusti kirjoitti melkoisen henkilökohtaisia asioita, joita moni ei ehkä kirjoittaisi edes nimimerkin takaa. Tämä varmasti on omiaan tekemään touhusta aika paljon henkilökohtaisempaa ja vähän avaa sitä, miksi tämä hänelle muodostui niin suureksi asiaksi.

Hyvää jatkoa Punikselle.
 

Loorz15

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit | Huuhkajat | Teuvo Teräväinen
Olisiko tuo muuten jossain nähtävillä? Ihan mielenkiintoista olisi nähdä. Pistä vaikka yksityisviestillä jos et halua julkiseksi pistää. Jos siis haluat ylipäätään laittaa.
Itseänikin kiinnostaisi.
 

Ulos T.

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko kotimaassa +suomalaiset maailmalla +Kärpät
Tämä on nettifoorumi ja nyt tuntuu kuin kaveri olisi tosiaan jotain Mika Myllylän testamenttia ollut tässä laatimassa Jatkoajan kansalle. Ei tämän todellakaan pitäisi näin vakavaa olla.
Tämä :D

Nettikirjoittelu kannattaa ottaa rennosti, niin teen itsekin, nimimerkistäni lähtien.
 

A Siente

Jäsen
Jos nettikirjoittelu ottaa näin koville, niin ei se oikea elämä sen helpompaa ole. Ihan käsittämätöntä miten joillain menee jatkoajan kaltainen palsta näin henkilökohtaiseksi. Ihan kuin tässä nyt puhuttaisi jostain tärkeämmästäkin asiasta, mutta puhutaan vain satunnaisesta nimimerkistä, joka lopetti palstalle kirjoittamisen.
 

Lert

Jäsen
Suosikkijoukkue
Manchester United, TPS
Tämä on väärä foorumi käydä kenenkään henkilökohtaisia ongelmia.

Palsta on monelle tärkeä paikka mutta toivon jokaiselle kirjoittajalle henkilökohtaiseen elämään niin paljon hyvää, ettei palstasta tule kenellekään tärkein asia elämässä.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Aika absurdia ajatella, että jonkun mielestä kaveri on vain huomiota hakeva narsistireppana, mutta on sitten tehnyt itse saman joko ennen tai jälkeen tähän ketjuun vastaamisensa.

Ja juuri siksi. Tunnistan nuo samat asiat itsessäni. Olin narsisti ja varmasti vieläkin mutta särmät ovat tasoittuneet. Lisäksi olen suorittanut lähes koko elämäni ajan eli olen pyrkinyt miellyttämään muita. Lapsuusajan lukot ovat alkaneet vähitellen napsahtelemaan auki. Vielä yksi kova juttu, mulla on ollut yhtenä asiana pelko hylkäämisestä. Eli äitini antoi mut 7 vuotiaana pois, kun teki työtä kahdessa vuorossa, eikä pystynyt huolehtimaan musta. Mummo kasvatti mutta se jätti jälkensä. Vaikkakin silloin se ei tuntunut pahalta. Ikää kun tulee tarpeeksi ja joutuu näitä käymään läpi niin ymmärryskin kasvaa.
 

godspeed

Jäsen
Suosikkijoukkue
Heikki Silvennoinen, Ali Leiniö
Ja juuri siksi. Tunnistan nuo samat asiat itsessäni. Olin narsisti ja varmasti vieläkin mutta särmät ovat tasoittuneet. Lisäksi olen suorittanut lähes koko elämäni ajan eli olen pyrkinyt miellyttämään muita. Lapsuusajan lukot ovat alkaneet vähitellen napsahtelemaan auki. Vielä yksi kova juttu, mulla on ollut yhtenä asiana pelko hylkäämisestä. Eli äitini antoi mut 7 vuotiaana pois, kun teki työtä kahdessa vuorossa, eikä pystynyt huolehtimaan musta. Mummo kasvatti mutta se jätti jälkensä. Vaikkakin silloin se ei tuntunut pahalta. Ikää kun tulee tarpeeksi ja joutuu näitä käymään läpi niin ymmärryskin kasvaa.

Jep, rankkaa kamaa. Tiedän näistä jutuista myös jotain, siksi hieman koetan herätellä ihmisiä ajattelemaan muunkin kuin oman kuplan alta. Toivon parempaa tulevaisuutta sinullekin, myös sen nykyisen ongelmasi kanssa, voitat sen kyllä. Mutta haluan nyt silti teroittaa juurta jaksaen vielä erikseen kaikille, jotka itsepintaisesti torppaavat tämän ketjun tuolla iänikuisella mantralla "älä ota sitä niin vakavasti" tai "pitäisi olla presidentti jotta otetaan vakavasti", että kaikki eivät kykene ajattelemaan noin ja olemaan ottamatta vakavasti yhtään mitään mikä jotenkin koskettaa itseä suurella kädellä.

Eikä varsinkaan jos tässä kontekstissa kyse on oikeasti vakavasta mielenterveyden ongelmasta. Sitä ei voi rationalisoida välttämättä ollenkaan, ei edes silloin kun on kaikenlaisia sosiaalisia riippuvuuksia ja suoraan sanoen sairaudenomaista huomionhakua. Tämän takia minusta ei ole ollenkaan ennenkuulumatonta tuoda ketjua koskevalle ihmiselle tietoa, että häntä on kyllä kuultu ja hänelle toivotaan parempaa. Eikä hän ole tehnyt mitään väärin. Tällaisilla toimille me voimme pelastaa mahdollisesti vaikeiltakin ajatuksilta jonkun, tässä tapauksessa "Puniksen". Yksikin tällainen tilanne on ehdottomasti ratkaisemisen arvoinen, ja ajattelen näin siksi, että minäkään en ole saanut aina tarvitsemaani apua nuoruudessani. En ehkä tehnyt tai tee vieläkään läheskään kaikista asioistani julkisia, mutta se ei ole minun tyylinikään. Pitää arvostaa kaikkien tyyliä käsitellä vaikeita pulmia, vaikka käytöksessä olisikin aina parantamisen varaa. Me olemme opin tiellä.
 
Eiköhän tässä ole yhtä nimimerkkiä analysoitu jo tarpeeksi. Oletettavasti ajatuksena on ollut vain välittää terveisensä palstalle. Ja vaikka kyseinen käyttäjä on kertonut itsestään paljon, haluna tuskin on ollut hänen yksityisasioiden tarkka puinti ja ruotiminen.

Voinemme kaikki laittaa tämän pakettiin ja siirtyä toisiin aiheisiin.

Moderaattorit
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös