Puhelimet otteluissa ja muissa tapahtumissa

• 1 656
  • 15

Clark Kent

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät,Leafs,Everton, MuSa,P-Kärpät, Sea City Storm
Eli mitä mieltä porukka täällä on tyypeistä jotka puhuvat puhelimeen kiekko/futismatseissa tai muissa tapahtumissa? Minua henk.koht. häiritsee kun kesken matsin jollain yleisössä puhelin soi (tietenkin vielä kaikista ärsyttävintä soittoääni, eli "mäkitorpan mainos". Eikö sitä puhelinta voisi pistää äänettömälle tai asentoon "off" ottelun ajaksi? On se vähemmän hauskaa kuunnella kun joku puhuu puhelimeen tyyliin "Haloo? Kuka, ai Seppo. Tota mä en nyt kuule kunnolla kun oon täällä matsis. Hei Ässät johtaa 2-0, hei nyt mä en kuule ku joku tossa vieressä huutaa, tääl on kauhee älämölö. Sano vaimolles terkkuja mun täytyy lopettaa... NUIJA!... ei et sinä vaan toi tuomari."
Siinä häiriintyy omakin pelin seuranta. Onneksi näitä tyyppejä on harvassa. Itse jätän puhelimen äänettömälle povitaskuun, jos joku on soittanut niin voi sitten matsin jälkeen turista vaikka kuinka paljon. Ja jos oli tärkeää asiaa, niin kyllä luulisi soittavan uudestaan.

Tj

Jäsen
Suosikkijoukkue
Melchester Rovers
No ei se minua niin paljon haittaa, jos joku haluaa lätkämatsissa puhua luuriin, siellä kun niin paljon muutenkin älämölöä. Aivan eri asia ovat sitten nämä sankarilliset elokuvissa puhelimeen puhuvat / tekstiviestien kirjoittajat (piip-piip-piip piip-pip-pip) puhumattakaan heistä jotka luulevat leffan olevan joku henkilökohtaisten juorujen vaihtopaikka (satuitteko katsomaan toissaviikkoisen Tri Beckerin?)

heka

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Lätkämatseissa, festareilla ja muissa ns. suurtapahtumissa on puhuttu kännyköillä iät ja ajat eikä näissä tapahtumissa kännykkä puhujat ole häirynneet allekirjoittanutta lainkaan. Toinen ääripää juttu on juuri nämä kirjastossa, kirkossa, elokuvissa tai bussissa / junassa olevat kännykkä friikit. On meinaan muutaman kerran mennyt hermo teineihin, joilla on viestien merkkiäänet täysillä ja juuri kun olen paneutunut kirjastossa tehtävien pariin niin nämä teinit tulevat chattaamaan siihen metrin päähän, ja armoton piip-piip alkaa soimaan sekä meikeläisen päässä sekä teinien kännyköissä...

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Konnektink pipul....

Juu, ei se piipitys lätkäpeleissä häiritse. Monessa muussa paikassa kylläkin. En ole koskaan käsittänyt että mikä tarve ihmisillä on kertoa olevansa juuri nyt bussissa, apteekissa, ratikassa, K-kaupan tuulikaapissa, Anttilan sovituskopissa... ei perrr!
Eilen päivällä meinasin tikahtua nauruun paikallisessa ruokakaupassa kun katselin erästä miekkosta joka piteli toisessa kädessään maitotölkkiä ja toinen käsi piteli kännykkää korvalla. Kundi puheli tähän tapaan:
- Juu juu tää tölkki on sellanen haljun sininen... ai että sen pitää olla sinisempi... no kyllä tossa kylmäkaapissa näkyy semmonenkin väri... jaa mutta siinä lukee piimää... pitääks sen nyt olla piimää vai maitoo... ai jaa että maitoo... no ei tossa nyt kyllä sen väristä maitoo näy... tossa on punaistakin maitoo kyllä...

Voi luoja... siinä oli kerrankin kännykästä apua...:D

TM

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Re: Konnektink pipul....

Viestin lähetti Predator

Eilen päivällä meinasin tikahtua nauruun paikallisessa ruokakaupassa kun katselin erästä miekkosta joka piteli toisessa kädessään maitotölkkiä ja toinen käsi piteli kännykkää korvalla. Kundi puheli tähän tapaan:
- Juu juu tää tölkki on sellanen haljun sininen... ai että sen pitää olla sinisempi... no kyllä tossa kylmäkaapissa näkyy semmonenkin väri... jaa mutta siinä lukee piimää... pitääks sen nyt olla piimää vai maitoo... ai jaa että maitoo... no ei tossa nyt kyllä sen väristä maitoo näy... tossa on punaistakin maitoo kyllä...

Voi luoja... siinä oli kerrankin kännykästä apua...:D

Marketit ovat täyteen tavaraa ja aika monessa huushollissa nimenomaan vaimon tehtävänä on hoitaa kauppareissut. Jos äijä sitten joutuu sattumalta kauppaan niin eihän sitä heti välttämättä tiedä minkälaisen maitopurkin se muija pyysi tuomaan jos ei ole tarpeeksi selvästi annettu ohjetta etukäteen. Ajatelkaa kuinka monta perheriitaa jää käymättä kännykän ansiosta kun kaupasta voi soittaa ja kysyä lisätietoja. Muutenhan ilman kännykkää olisi vaara että kun on painavan kauppakassin saanut vietyä kotiin niin ei kestä viittä minuuttiakaan kun muija jo nalkuttaa väärästä ostoksesta. :D

Clark Kent

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toi kiekkkomatsi oli vain esimerkki. Eihän se pirinä/pölinä lätkämatsissa hallilla niin paljoa häiritse, mutta futismatsissa enemmänkin, koska Suomessa ei toi jalkapallon seuranta ole niin kovin äänekästä. Paitsi maaotteluissa...

Leffoissa voi muutenkin kuin kännyllä häiritä toisia katsojia. Yksi pahin kokemus oli kun olin katsomassa MI 2:sta ja vieressä istui kaksi naishenkilöä jotka nauroivat kikattivat koko elokuvan ajan. Siis joka toimintakohtauksessa leffan aikana nämä kaksi nauraa räkättivät, olipa elokuvanautinto... vaikkei elokuva nyt mikään kovin häävi ollut.

Nykyään uus-avuttomuus ulottuu jopa maidon ostoon...;)

Viimeksi muokattu:

juntti

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Hmm Mä en oikein ymmärrä tota kännyköiden täysin perusteetonta vihaamista. Mä ainkin teen töitä junassa/bussissa sillä ja sen vuoksi siihen joudun puhumaan. Lätkämatsissaki saattaa joskus joutua lähettämään sähköpostin tai jonkun tiedoston. Kuitenkin nykyaikana kun on kerta mahdollista olla ihmisten tavoitettavissa niin pitäähän sitä olla.

Kirjastot, kirkot ja muut paikat jossa ei yleensäkään turhia puhella on sitten aivan eri asia. Eikös se ole aivan sama puhunko minä kännykkään vai viereiselle ihmiselle.

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
No eipä tuo kännyköiden käyttö minua julkisilla paikoilla minua häiritse, välillä tosin huvittaa melkoisesti. Minkä takia tämä juro kansa yhtäkkiä kadottaa kaikki estonsa ja uskaltaa julkisella paikalla kailottaa kovaan ääneen luuriinsa vaikkapa: "Joo mä olin sen Mirkun kaa viikonloppuna, mä en tiedä oliko se saanu jonku taudin sieltä Espanjasta, kun nyt munat kutisee niin saatanasti. Just. Sitten mulla on perjantaina se tyräleikkaus. Joo moi." En nyt ihan noin räikeisiin tapauksiin ole törmännyt, mutta vastaaviin kuitenkin.

Sitten ihmetyttää ne puhelut. "Moi mis' sä oot?" - "Joo mä oon metros" - "Täs, mikä tää nyt on, Siilitien kohdal" - "Joo moi". Eli keskustelun pituudesta päätellen ei ehditä muuta kuin kertoa missä on. Onko se kaveri todella niin tärkeä, että täytyy vähän väliä tietää "mis' sä oot".

Muutama vuosi sitten jossain lehdessä oli osuva kuva kännykällisestä ja kännykättömästä ihmisestä. Kännykätön kulki vapaana, mutta kännykän omistajalla oli kaulapanta ja talutushihna kaulassaan. Ehkä niinki, mutta kyllä siitä vehkeestä hyötyäkin on. Ainakin joskus. Saattaa olla...

teemu73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Itse laitan aina puhelimen äänettömäksi tärkeiden tapahtumien, kuten lätkämatsin ajaksi. Tekstarit ja pikapuhelut voi hoitaa erätauollakin. Useasti ihmettelen ihmisiä jotka tulevat matseihin pelkästään puhumaan puhelimeen. Ei se nyt suoranaisesti häiritse kuitenkaan.

Enemmän minua häiritsee kännykkään puhuvat, autolla päin punaisia ajelevat ihmiset. HF pakolliseksi ja äkkiä!

Dieppe

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Clark Kent

Heitänpä tähänkin tuon saman vinkin minkä laitoin jo tuonne aiempaan kännykkäkeskusteluun(siltä varalta ettet ole sitä oman tekstisi jälkeen lukenut). Eli valittelit 3310:n lyhyttä toiminta-aikaa. Kännykkämyyjänä voin kertoa, että sen pitäisi jytistä yhdellä latauksella noin. 4-5 päivää(riippuen tietysti puheen määrästä). Mikäli se ei niin pitkään kestä on todennäköisesti syynä vanha ohjelmaversio, joka ilmoittaa puhelimelle akun täydeksi ennen aikojaan ja näin akku ei koskaan tule täyteen. Takuuaikana päivitys hoituu ilmaiseksi valtuutetussa Nokian huollossa.

Ande

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Meikäläisellä on ainakin kesällä ostettu 3310 toiminut hyvin.
Kovin moni ei välttämättä malta ladata sitä ensimmäistä 16-tuntista. Lisäksi uusi akku tulisi antaa mennä tyhjäksi ja ladata aivan täyteen muutaman kerran peräkkäin.
Tein, kuten ohjekirjassa luki, ja toiminta-aika on sen 4-5 päivää.

En tosin puhu kännykällä hirveästi viikolla. Viikonloppuna puhelin on ehdoton yhteydenpitoväline.
Silloin juurikin tulee soiteltua näitä jonkun kritisoimia "Moro, missä oot? No mä oon Vanhassa Montussa. Tuutko Tänne? Okei, mää tuun kohta." - puheluita.
Mielestäni kännykkä on nimenomaan tällaisia yhteydenottoja varten.

nim. Sadan markan puhelinlasku

Tommy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Eipä kyllä ole muiden kännykät häirinnyt hiljaisella LänsiAuto-Areenalla. Mutta oman kännykkäni laitan äänettömälle otteluiden ajaksi. Välillä kun unohtuu äänet päälle matsissa ja niin vihasena vastaa kun puhelin tärisee: "Etsä tiedä et mä oon lätkämatsissa, ei mulla oo mitään asiaa".

vision

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kirjastoissa ym. tuommosissa "hiljaisissa" paikoissa tottakai äänet pois, julkisilla paikoilla se ei juurikaan häiritse.

Se kyllä ihmetyttää kun ihmisten pitää rääkyä siihen kapulaan niin lujaa, että se kuuluu varmasti kilometrin päähän. Se siis hajottaa:mad:

Pakko lisätä kun luki tuon JanJ:n viestin, HuhHuh!! Mun suurin lasku on ollut 450:- ja keskimäärin pyörii siinä 60-100:-. Se on viesti kaverille, asia ja perään soittele tahi yksi pirahdus ja kaveri soittelee takasin. Pihi kun olen...

Viimeksi muokattu:

JanJ

Jäsen
Ite oon kyllä oppinut käyttämään sitä äänetöntä toimintoa.
pikkasenkin kun tuntuu siltä ettei nyt huvittais vastata,
pistän äänen pois. koskaan en silti sammuta puhelinta
(edes öiksi)

nimimerkki ei alle 2000mk/kk puhelinlaskuja 3 vuoteen
(viimeisin 2700mk)

Clark Kent

Jäsen
Suosikkijoukkue
Re: Kiitos vinkistä

Viestin lähetti Birkku
Heitänpä tähänkin tuon saman vinkin minkä laitoin jo tuonne aiempaan kännykkäkeskusteluun(siltä varalta ettet ole sitä oman tekstisi jälkeen lukenut). Eli valittelit 3310:n lyhyttä toiminta-aikaa. Kännykkämyyjänä voin kertoa, että sen pitäisi jytistä yhdellä latauksella noin. 4-5 päivää(riippuen tietysti puheen määrästä). Mikäli se ei niin pitkään kestä on todennäköisesti syynä vanha ohjelmaversio, joka ilmoittaa puhelimelle akun täydeksi ennen aikojaan ja näin akku ei koskaan tule täyteen. Takuuaikana päivitys hoituu ilmaiseksi valtuutetussa Nokian huollossa.
Tosiaan akkuni on aika "sökö" vaikka olen tyhjentänyt sen ennen kuin olen alkanut lataamaan sitä. Alussa kun hankin (viime joulukuussa) tämän kyseisen Nokian niin toiminta-aika oli juuri tuo n. 5 päivää, mutta nyt se on alkanut lyhenemään koko ajan. Jos joku on saanut tämän ketjun perusteella minusta kännykän vihaajan kuvan, niin on väärässä. On ollut melko tärkeä väline ihan vaan alanikin takia. Mutta joskus olis hyvä pistää sekin kapine äänettömälle. Se oli tämän ketjun pointti...

t: Nimim. 100-200 mk:n puhelinlaskut ja HF autoileville vakiovarusteeksi

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy