Mainos

Pudotuspelit alkoivat jo

• 3 586
  • 26

Lare

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
"Kuka tästä kaikesta sitten hyötyy? Oikea vastaus on totta kai jääkiekkoa seuraava kansa. SM-liigaa on syytetty hajuttomaksi, mauttomaksi ja värittömäksi. Yhden tv-pelin jälkeen arvostelu on ainakin hetkeksi aikaa laantunut. Kansa on huomannut, että pelissä on edelleen tallella ne samat perinteiset elementit. Ne pitää vaan kaivaa esille. Tunne ei olekaan kuollut. Vaikka tapa, jolla se tuli esille, ei kansaa miellytäkään, voimme olla tyytyväisiä, että se kuitenkin tuli esille. "

----------

Ei näin. Lätkän pitääkin herättää tunteita, mutta mikäli siihen tarvitaan loukkaantumiseen johtavia otteita ja kaukalon ulkopuolisia temppuja, olaan todellakin väärillä jäljillä. Tähän sisältyy uhka, että laji on siirtymässä urheilusta kohti yleistä showta, jossa itse peli, pääasia, on vain mukana tuleva välttämätön paha.

Tärkeintä olisi, että itse jääkiekkopeli, sellaisenaan kuin sitä pelataan ilman ylilyöntejä, herättäisi tunteita. Näin ei kuitenkaan ole, koska estämiset ja ronkkimiset estävät maalipaikkojen synnyn ja vauhdikkaan pelin, sekä koska koko liigan imago on jo ummehtunut sen sulkemisesta johtuen.

Ollaan siis väärällä tiellä, mikäli itse urheilulajiin kuulumattomat asiat ovat se lajin tunteita herättävä tekijä.

GT

Jäsen
Suosikkijoukkue
ACO
Viestin lähetti Lare

----------

Ei näin. Lätkän pitääkin herättää tunteita, mutta mikäli siihen tarvitaan loukkaantumiseen johtavia otteita ja kaukalon ulkopuolisia temppuja, olaan todellakin väärillä jäljillä. Tähän sisältyy uhka, että laji on siirtymässä urheilusta kohti yleistä showta, jossa itse peli, pääasia, on vain mukana tuleva välttämätön paha.

Tärkeintä olisi, että itse jääkiekkopeli, sellaisenaan kuin sitä pelataan ilman ylilyöntejä, herättäisi tunteita. Näin ei kuitenkaan ole, koska estämiset ja ronkkimiset estävät maalipaikkojen synnyn ja vauhdikkaan pelin, sekä koska koko liigan imago on jo ummehtunut sen sulkemisesta johtuen.

Ollaan siis väärällä tiellä, mikäli itse urheilulajiin kuulumattomat asiat ovat se lajin tunteita herättävä tekijä.

Hiukan eri mieltä. Tuo tapaus herätti ensimmäistä kertaa tällä kaudella kunnolla tunnetta. Vaikka kyseessä olikin ikävä loukkaantuminen, niin se ei poista tätä tosiseikkaa.

Jääkiekon SM-liiga ei nykytilanteessa herätä tunteita. Siihen ovat nyt havahtuneet päättäjätkin. Pelkällä pelaamisella ei saada toivottua muutosta aikaiseksi. Pelkät maalit, tammikuun tyhjennysoperaatiot ja lähes merkityksetön runkosarja eivät ihmisiä säväytä. Kentältä puuttuu intensiteetti. Tunnelma on väljä. Sunnutain otteluketju kerää palstalla kauden suurimman keskustelun. Mitä tämä kertoo?

Valitettavasti jääkiekkoon kuuluu osana loukkaantumiset. Sitä ei voi kieltää. Siihen kuuluu osana myös tappelut, kovat taklaukset, henkinen sodankäynti yms. lieveilmiöt. Voisin väittää, että nuo kaksi viimeistä kiinnostavat kansaa enemmän kuin tyhjänpäiväiset välisarjat ja alemmat pudotuspelit. Niiden häviäminen vei liigan siihen alakuloon, missä se on.

Valmentajien purkaukset kertovat siitä, että he yleensäkin reagoivat asioihin. Samoin Vopatin käyttäytyminen. Show on tästä kaukana. Nämä kommentit, syytökset, taklaukset ja kentälle hyppäämiset johtuvat siitä, että peli herättää ainakin joissain tahoissa tunnetta.

Samaa mieltä siitä, että on erittäin harmillista, että tällainen episodi tapahtui.

grace

Jäsen
Suosikkijoukkue
CBJ
Päätoimittajalta hyvä kirjoitus. Viime sunnuntain HN-peli käänsi todellakin katseet pois iänikuisesta kahva-estämis-liigakiekosta. Tämä kahvaus onkin tammikuun lopun jälkeen lähes ainoa asia, joka on herättänyt keskutelua liigan nykytilasta. Erinäisiä toimenpiteitä imagon palauttamiseksi ollaankin tekemässä, mutta ainakaan minä en usko yhden komitean tekevän kevättä.

Toisaalta "ikävällä" tavalla liiga sai taas hieman eloa itseensä. Rumat otteet ja niitä seuraavat mahdolliset loukkaantumiset eivät ole ainakaan minun listoillani niitä kärkipään asioita, joita haluan nähdä jääkiekko-ottelussa. Mutta joskushan sen herätyksen ja "vanhan fiiliksen" on tultava takaisin. Ja tällä kertaa siihen riitti yksi polvitaklaus ja päähän kohdistunut taklaus.

Pudotuspelit lähestyvät ja ainakin IFK ja TPS ovat todenteolla aloittaneet henkien taiston myöhempää kevättä ajatellen. Jos ko. joukkueet kohtaavat pleijareissa niin toivon, että tässä olisi ainakin yksi pari, joka ei pelaisi pelkästään puolustuksen kautta-välttäen virheitä-virkamieskiekkoa. Sitä nähdään varmasti enemmän kuin yhden pudotuspeliparin osalta. Tosin kertoihan Ilveksen Peltomaakin Lukko-pelissä olleen sellaista play-off-henkistä huutelua hallin käytävillä, joten itse odotan toiveikkaana alkavaa pleijari-rumbaa. Ei välttämättä ylilyöntejä, mutta kovaa taistelua sääntöjen rajamailla. Ennusmerkit ovat mielestäni jo nyt aikas hyvät ;)

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
NHL:ssä 10 peliä pelikieltoa on tullut tapauksissa joissa pelaaja on tullut kentälle tappelemaan. Missä kohtaa peliä tapeltiin? Mikä siinä voi olla niin vaikeaa tajuta??!!

SM-liigan sääntöjen mukaan kiistaan osallistumisesta tuomio on 2+2+20 eli täsmälleen se, minkä Vopat sai (lähde: matsiketjuun oli joku kaivanut kohdan)

Lare

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Viestin lähetti Kärpät#18
Pelkät maalit, tammikuun tyhjennysoperaatiot ja lähes merkityksetön runkosarja eivät ihmisiä säväytä. Kentältä puuttuu intensiteetti.

Tammikuun siirtoruletti ja välisarjat eivät toki katsojia innosta, mutta hyvätasoinen peli tekee sen. Tunteita herättävän ottelun edellytys ei ole ennenkään ollut loukkaantumiset ja vaihtoaitioista kenttäkahinointiin osallistuminen. On sinällään kiva, jos tunnelmaa tulee edes niiden myötä, mutta kääntöpuolena on, että ilman näitä peliin kuulumattomia asioita ei tunnelmaa synnykään. Tällöin ei tule niinkään hurrata tunteiden kuohahtamisen puolesta, vaan keskittyä siihen, miten saadaan itse peli jälleen kiinnostavaksi.

Mikäli kirjoitus oli kannanotto kovemman, mutta rehdin kontaktin puolesta kaukaloissa, vaikkapa tappeluiden muodossa, en voi väittää vastaan. Mikäli se taas antoi hiljaisen hyväksynnän ylilyönneille kaukalossa tunteiden nostatuksen nimissä, tuomiten teot ainoastaan muodon vuoksi, kuten rivien välistä tulkitsin, ollaan mielestäni pahasti väärillä jäljillä.

theref

Jäsen
Viestin lähetti dana77
SM-liigan sääntöjen mukaan kiistaan osallistumisesta tuomio on 2+2+20 eli täsmälleen se, minkä Vopat sai (lähde: matsiketjuun oli joku kaivanut kohdan)

Itse asiassahan se taitaa ulkomuistista mennä niin, että "pelaajalle joka ensimmäisenä kiistan aikana poistuu vaihto- tai rangaistuspenkiltä, tuomitaan 2+2+PRK (20 min).

Ja kiistaan ensimmäisenä osallistuvalle pelaajalle tuomitaan pelkkä PRK (20 min).

Sääntökirja löytyy täältä ja siellä ylläolevat rangaistuksen on määritelty kohdissa "väkivaltaisuus/nyrkkitappelu" ja "pelaajien lähteminen vaihto- tai rangaistuspenkiltä."

GT

Jäsen
Suosikkijoukkue
ACO
Viestin lähetti dana77
NHL:ssä 10 peliä pelikieltoa on tullut tapauksissa joissa pelaaja on tullut kentälle tappelemaan. Missä kohtaa peliä tapeltiin? Mikä siinä voi olla niin vaikeaa tajuta??!!

Los Angelesin Kip Brennan sai kymmenen ottelun pelikiellon, kun palasi tappelun jälkeen pukukoppikäytävästä takaisin jäälle. Ei kuitenkaan lyönyt ketään.

Vopatin tilanteen voi ymmärtää myös niin, että hän oli tulossa kentälle tappelemaan, mutta tuomarit estivät sen.

Viestin lähetti Kärpät#18
Los Angelesin Kip Brennan sai kymmenen ottelun pelikiellon, kun palasi tappelun jälkeen pukukoppikäytävästä takaisin jäälle. Ei kuitenkaan lyönyt ketään.

Vopatin tilanteen voi ymmärtää myös niin, että hän oli tulossa kentälle tappelemaan, mutta tuomarit estivät sen.

Jos oikein muistan niin Vancouver Canucksin voimahyökkääjä Todd Bertuzzi sai about 3 kautta sitten vastaavan 10 ottelun pelikiellon hypättyään vaihtoaitoista kentälle tappelemaan.

Tatzka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Ballard_Duracell
Jos oikein muistan niin Vancouver Canucksin voimahyökkääjä Todd Bertuzzi sai about 3 kautta sitten vastaavan 10 ottelun pelikiellon hypättyään vaihtoaitoista kentälle tappelemaan.

Muissa ketjuissa tulikin jo aikaisemminkin esille, että liigoja on turha verrata, säännöt ja tavat ovat hyvinkin erilaisia.vai milloinka puhtaasta tappellusta on sm-liigassa tuomittu 5min, ilman peli tai ottelurangaistuksia? Vopatin tapaus ei tainnut tapahtua Nhl:ssä, vai?

Mitään tappeluahan ei tilanteessa ollut havaittavissa.

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
En tiedä jäikö tämä vielä epäselväksi, mutta eihän kumpikaan mainituista NHL:ssä tapahtuneista tilanteista vastannut tätä tapausta tippaakaan. Ei pelirangaistuksen jälkeen kentälle palaaminen, eikä vaihtoaitiosta tappelemaan tuleminen.

"Vopatin tilanteen voi ymmärtää myös niin, että hän oli tulossa kentälle tappelemaan, mutta tuomarit estivät sen."

Voihan sen niin ymmärtää jos oikein haluaa. Kuitenkaan liigassa selviää ilman jäähyä, jos tuomarit menevät väliin torikokoukseen ja estävät tappelun. Pelaajille ei siis esim. tuomita 5+20 koska "tilanteen voisi ymmärtää tappeluksi, jonka tuomarit estivät"

Kiitos theref:ille tarkan sanamuodon esilletuomisessa, tuotahan minä tarkoitinkin. :D

Maple Leaf

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, Pat Quinn -lahko
Jos tappelut tulkitaan osaksi peliä, ei vaihtoaitiosta voi hypätä tappelemaan, koska sieltä ei hypätä ylimääräiseksi mieheksi pelaamaankaan.

Jos taas vaihtoaitiosta saa hypätä ylimääräiseksi mieheksi tappelemaan, muttei pelaamaan, tarkoittaa se kääntäen myös sitä, ettei tappeleminen kuulukaan pelaamiseen.

Svante

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, FC Bayern
Raukkamaisin teko

Muuten asiallinen kirjoitus mutta miksi, miksi ja miksi aina verrataan johonkin NHL:ään. Ja Vopatin hyppääminen loodaaan on herra päätoimittajan mukaan kaikkein raukkamaisin teko NHL:ssä. Vai niin, entäs sitten? Tialnne sattui Helsingissä ja sm-liigasssa. Pitäisikö meidän todellakin miettiä mitä NHL:ssä asioista ajatellaan?? Eikö polvitaklaus ole raukkamaisempi teko kuin hyppiä ylimääräisenä pelaajana laatikkoon.

Voin sanoa, että tässä asiassa menit hieman väärää uraa pitkin.
Kaikkein raukkamaisin teko on kääntää selkäsi taklaustilanteessa tai filmaaminen, ainakin niiden NHL-videoiden, matsien ja juttujen mukaan joita minä olen "urallani" nähnyt ja kuullut.

Raukkamaista on myös lyödä rillipäistä kaveria. Sen takia mulla on rillit - ja punaiset sellaiset ;-)

Edit: En lukenut muita kirjoituksia. Olisi ehkä kannattanut.

Bismarck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Hoh hoijaa...

" Rapakon takana kannuksensa hakenut gooni Roman Vopat veti omat johtopäätöksensä ja hyppäsi ylimääräisenä miehenä kentälle. Teko, jota maailman kovimmassa kiekkosarjassa pidetään kaikkein raukkamaisimpana temppuna."

Arvon päätoimittaja ei ainakaan tällä jutulla pahemmin säväyttänyt. Pohjois-Amerikkalaisen kiekon tuntemus heikkoa vai tunteen palossa kirjoitettu erittäin subjektiivinen näkemys? Perustelut olisi ollut kiva saada tuolle väitteelle "raukkamaisimmasta tempusta".

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Joo mä kans vähän ihmettelin tota kirjoitusta. Ja oikein päätoimittajan kirjoittamana. Varsinkin tota Vopatin juttua ihmettelen, ja kun sitä verrataan NHL.llään. Varmaan siellä saa 10 ottelua jos ylimääräinen pelaaja tulee tappelemaan kentälle, mutta SM-liigan sääntöjen mukaan tuosta Vopatin uhoamisesta pitääkin antaa juuri tuo minkä Vopat saikin. Jos kerta puhutaan kaikenmaailman raukkamaisista kentälle hyppäämisistä niin kannattaa muistaa miten törkeä ja vaarallinen taklaus sattui kentällä Hifk.n huippupelaajaa ja kapteenia kohtaan.

Toimitus

Jäsen
Arvon palstalaiset taitavat nyt sekoittaa kaksi asiaa. Ehkäpä en osannut tarpeeksi selvästi sitä sanoiksi pukea.

Tarkoituksena oli todellakin ottaa esille se tosiseikka, että Vopatin tapaus oli viime vuosia muistellen täysin poikkeuksellinen. SM-liigassa ei olla tällaiseen totuttu. Jutun pointti oli siis se, että onko kurinpitäjällä kanttia tehdä tapauksesta jonkinlainen ennakkotapaus? Tuo NHL oli pelkkä vertaus. Siellä todellakin olisi sanktiot olleet huomattavasti mittavampia.

NHL:ssä ylimääräisenä pelaajana jäälle tulemista pidetään erittäin raukkamaisena. Vielä raukkamaisempaa on se, että pelaaja menee kolmantena miehenä tappeluun väliin. Nythän Vopat ei "jostakin syystä" sen enempää kontaktia Elorantaan halunnut ottaa.

Ja jos luette jutun tarkasti, löytyy se kunniakin sieltä. Eli ottelun tuomarin jakamat tuomiot meni aivan sääntökirjan mukaan. Niitä ei kannata sekoittaa sitten tähän kurinpitoasiaan.

En kannata missään nimessä NHL:n matkimista Suomeen. Siinä ei ole mitään järkeä. Mutta koska tuoreessa muistissamme ei ole ennakkotapausta ylimääräisenä pelaajana kentälle tulemisesta, otin tuon NHL-aspektin esille. Ehkei olisi pitänyt. Kaikki eivät ole sanomaani havainneet. Se oli se, että pudotuspelit lähenee ja lämpö nousee.

Minun silmissä molemmat teot ovat erittäin paheksuttavia.

Jarmo Korhonen

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Minä en ole tapausta nähnyt, mutta jatkoajan keskustelupalstan mukaan Tomek Valtonen olisi (käsitteekseni kesän harjoituspeleissä) hypännyt kaukaloon ja ajanut päin jotain pelaajalla vauhdilla. Neljä peliä oli tullut kieltoa, mutta tämä tapaus ei ole mitenkään identtinen nyt nähtyyn.

Muutenkin vähän ihmettelen tätä kohtaa "NHL:ssä ylimääräisenä pelaajana jäälle tulemista pidetään erittäin raukkamaisena". Varsinkin vanhaan hyvää aikaan bench clearing fightit olivat maan tapa ja vaikka NHL niitä onkin niitä tietoisesti lähtenyt karsimaan, niin ei ne minun käsittääkseni mitään erityistä moraalista tuomiota ole saaneet, ellei tapahtumaan liity 3rd man in fight aspektia. Olivat vain osa good-old-hockeya joka ei enää palaa. Tähän tapaukseen edellinen ei liity mitenkään, sillä mitään tappelua nyt ei nähty.

JanJ

Jäsen
Viestin lähetti Toimitus
Tarkoituksena oli todellakin ottaa esille se tosiseikka, että Vopatin tapaus oli viime vuosia muistellen täysin poikkeuksellinen.
- Ivan Majesky, Ässät - Ilves. 2 minuuttia.
- Pasi Nielikäinen, Ässät - HIFK, OR

Tuossa pari Porin ottelujen vastaavaa tapausta viim. 3 kauden aikana. Joku muu saa listata oman paikkakunnan tapaukset.

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Joo, mä kanssa muistelen että jotain tämän tyylistä olisi tapahtunut ennenkin, siis että pelaaja olisi vaihtoaitiosta tullut tappelemaan. Mutta eihän Vopat tapellut, eikä edes tainnut koskea vastustajaan. Tietenkin hänen kielen käyttönsä oli rumaa, mutta tämä ei varmaan ole niin kovinkaan epätavallista jääkiekossa. Eikä vastustajalle uhoaminen kovinkaan harvinaista ole, varsinkaan kevään lähestyessä. Sattui vaan olemaan tv-kamera melkein vieressä, ja suora lähetys kyseessä. Kentällä ei ollut minkäänlaista tappelua menossa ennen Vopatin kentälle tuloa, eikä sen jälkeenkään, ainoastaan törkeä ja vaarallinen taklaus huippupelaajaa kohtaan. NHL.ssä ehkä ruman taklauksen esittäjä voi joutua myöhemmin ottelussa tai joukkueiden seuraavassa kohtaamisessa joutui jonkun "tappelijan" kanssa vastaamaan teoistaan.

SM-liigan ohjeissa kyllä mainitaan tuosta pelaajan kentälle tulosta ja Vopat sai juuri sen mukaisen rangaistuksen. Tietenkin se on väärin tulla kesken kentälle mutta mielestäni siitä ei pitäisi ainakaan pitkää pelikieltoa antaa, varsinkaan jos pelaaja ei tappele eikä muutenkaan vahingoita ketään. Vaaralliset taklaukset on sitten erikseen.

Svante

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, FC Bayern
Viestin lähetti Toimitus
Arvon palstalaiset taitavat nyt sekoittaa kaksi asiaa. Ehkäpä en osannut tarpeeksi selvästi sitä sanoiksi pukea.

Tarkoituksena oli todellakin ottaa esille se tosiseikka, että Vopatin tapaus oli viime vuosia muistellen täysin poikkeuksellinen. SM-liigassa ei olla tällaiseen totuttu. Jutun pointti oli siis se, että onko kurinpitäjällä kanttia tehdä tapauksesta jonkinlainen ennakkotapaus? Tuo NHL oli pelkkä vertaus. Siellä todellakin olisi sanktiot olleet huomattavasti mittavampia.

" Rapakon takana kannuksensa hakenut gooni Roman Vopat veti omat johtopäätöksensä ja hyppäsi ylimääräisenä miehenä kentälle. Teko, jota maailman kovimmassa kiekkosarjassa pidetään kaikkein raukkamaisimpana temppuna."

HUOM! Sana "Teko"!! Tähän sanaan minä tartuin ja tartun edelleen, jästipää kun olen.

Miten ihmeessä tätä sanaa (tai koko lausetta) voi ymmärtää siten kun olet halunnut (katso yllä)??

Pitäisikö tästä "teosta" antaa sanktiot vain siksi, että tätä "tekoa" pidetään maailman kovimmassa kiekkosarjassa raukkamaisimpana temppuna??

Kaikella kunnioituksella, mutta nyt haiskahtaa selittely.

juba

Jäsen
Suosikkijoukkue
ässät
Kyllä minun mielestäni tästä pitäisi tehdä jonkinmoinen ennakkotapaus vaikka hifk fanit eivät siittä pitäisikään tai tehdä tästä lähtien periaatepäätös miten toimia vai pitäisikö penkkien antaa tyhjentyä aina kun tulee jotain kiistaa.

mitä tulee vertailuun NHL-systeemiin niin jos siellä Vopat olisi koittanut tuota hän olisi saanut vastaavan tason miehen vastaansa jolloin elorannan kouluttaminen olisi kuitenkin jäänyt suunnilleen hänen itsensä tasoiselle pelaajalle.

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Mulla on aivan uusi ehdotus. Annetaan sille ensimmäiselle penkiltä poistujalle 2+2+20. Ja jos syntyy tappelu niin pelikieltoa.

L4E

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauma Luk
Saattaapi olla, että Woman Ropatin tapuksessa painoivat kauden aikaisemmat neiteilyt.

Svante

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, FC Bayern
Viestin lähetti L4E
Saattaapi olla, että Woman Ropatin tapuksessa painoivat kauden aikaisemmat neiteilyt.

Voi viddu, etten itse älynyt, että tästähän koko homma olikin kiinni. Toista se on NHL:ssä.!!!!!
Muistaako kukaan (enää) kuinka täällä uhottiin miten Jarkko Ruutu tulee saamaan turpaansa NHL:ssä kun sinne joskus pääsee. NHL on se paikka, jossa KAIKKI parhaat ja lahjakkaimmat pelaavat, ne aidot jääkiekkoilijat. Neidit saa siellä turpaansa - AINA!

Jos Vopatille kuuluu antaa neiteilystä jäähyä tai muuta rangaistusta niin siitä vaan, mitä me täällä siitä huudetaan.
Suurin neiti tilanteessa oli Eloranta.

RoopeS

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ketkä pelaavat Playoffseissa?

Tein äsken pienen taulukon johon rustailin kärkijoukkueiden jäljellä olevat ottelut. Tavoitteenani on selvittää ketkä ovat ne kuusi joukkuetta jotka varmasti pelaavat jatkossa. Tämä on taas pelkkää spekulaatiota, mutta yritin arvuutella jokaisen ottelun lopputulosta. Mukana analyysissäni on HIFK, Ilves, Lukko, HPK ja Jokerit. TPS ja Kärpät ovat varmasti kaksi kärjessä. Tappara ei pääse kuuden joukkoon enään millään.

Tässä analyysin kohteena olevien joukkueiden ottelut, sekä arvioni voitoista.

HIFK kohtaa Ilveksen, Lukon, HPK:n, ja Kärpät, josta nappaa voitot Ilveksestä, HPKsta ja pelaa tasurin Kärppien kanssa.

Ilves kohtaa HIFK:n, TPS:n, Kärpät, JYPin ja Jokerit, josta nappaa voitot JYPiltä ja Jokereilta.

Lukko kohtaa TPS:n, HPK:n, HIFK:n, Bluesin ja JYPin, josta nappaa voitot HPK:lta, HIFK:lta ja JYPistä.

Jokerit kohtaa Tapparan, SaiPan, Pelicansin ja Ilveksen, josta nappaa voiton Tapparalta, Saipalta ja Pelicansilta.

HPK kohtaa JYP:in, Lukon, HIFK:n ja TPS:n josta nappaa voiton vain JYPiltä.

Näillä oletuksilla homma menee näin:

Joukkue/nykyiset pisteet/lisäpisteet/loppupisteet/PO

HIFK / 66 / 5 / 71 / 1,27
Lukko / 61 / 6 / 67 / 1,20
Jokerit / 60 / 6 / 66 / 1,18
Ilves / 61 / 4 / 65 / 1,16
HPK / 62 / 2 / 64 / 1,14

Kun kerran Kärpät ja TPS (toivottavasti tässä järjestyksessä) valloittavat kaksi kärkipaikkaa tulevat HIFK, Lukko, Ilves ja Jokerit nappaamaan seuraavat neljä. HPK joutuu tällä mallila säälipleijareihin.

Tässä oli vain minun näkemykseni tilanteesta. Monet näistä otteluista ovat kylläkin Playoff-tyyppisiä, joten pakka mennee vielä pahasti sekaisin, ja yllätyksiä on varmasti tulossa. Jokereilla on selvästi helpoimmat ottelut, ja joutuvat kyllä sähläämään todella pahasti jos eivät mahdu kuuden joukkoon.

Päivitän analyysin sitä mukaan kun faktaa tulee lisää pelattujen otteluiden kautta.

En tiedä kuuluuko tämä tähän ketjuun, mutta se tuntui luonnolliselta valinnalta.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy