Pudotuspelit 2014 – kenen bandwagonissa?

  • 94 294
  • 349

Jupa

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ei kai täällä nyt kukaan ole takkia kääntämässä. Itse asiassa ketjun voisi yhtä hyvin nimetä "Kenen mestaruus vituttaisi vähiten?"

Hyvin sanottu siellä takarivissä. Muistetaan vielä lisätä, että jos haluaa katsoa hyvää lätkää, puolen valitseminen lisää aina jännitystä. Ainakin minulla.

Jupa
 

Humpauttaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Varmaan tulossa sairaaksi tai jotain mutta kyllä se näistä on Kärpät. Yllätyin itsekin kun tämä valkeni minulle. Vanha mestari on herännyt.

SaiPaa luulin symppaavani, mutta jostain syystä ei pysty. Varmaan jäi jotain hampaankoloon. Tosin enpä usko että JYP olisi Kärppiä pystynyt haastamaan yhtään enempää. SaiPalle toivon ehdottomasti pronssia.

Tappara ja Lukko ei herätä mitään tunteita, täysin hajuttomia porukoita poislukien Pekka Jormakka. Toivon kuitenkin, että Tappara menee jatkoon, jotta saadaan koko kauden hallinneet jengit finaaliin ja kunnon väännöt aikaan.
 

WigWam

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Warkis, KalPa.
Varmaan tulossa sairaaksi tai jotain mutta kyllä se näistä on Kärpät. Yllätyin itsekin kun tämä valkeni minulle. Vanha mestari on herännyt.

SaiPaa luulin symppaavani, mutta jostain syystä ei pysty. Varmaan jäi jotain hampaankoloon. Tosin enpä usko että JYP olisi Kärppiä pystynyt haastamaan yhtään enempää. SaiPalle toivon ehdottomasti pronssia.

Tappara ja Lukko ei herätä mitään tunteita, täysin hajuttomia porukoita poislukien Pekka Jormakka. Toivon kuitenkin, että Tappara menee jatkoon, jotta saadaan koko kauden hallinneet jengit finaaliin ja kunnon väännöt aikaan.

Peukku tuolle, itsehän huomasin viime vuonna istuvani vanhan arkkivihollisen ja inhokin Jokerien vaunuissa. Olisi ansainnut koko viimekauden esitysten perusteella enemmän. Pelasi taktisesti hienoa kiekkoa, tunne ei sitten kuitenkaan riittänyt. Mitään Ässiltä pois ottamatta tai Tapparalta. Jokerit oli viimekaudella liigan paras joukkue.
 
Viimeksi muokattu:

Sopuli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen Mestari 2013 - Porin Ässät -
Kyllä se Sputnik näistä on. Tappara sais pudota 4-sijalle, kuvottava joukkue, kuvottavane valmentajaneen ja Niemisen Villeneen. Toisaalta onhan se ollut ihan herkkua katsella Aaltosen muuvsseja, upea pelaaja.
 

kaspeerk

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Pittsburgh
Itselle tuli jopa hämmentynyt olo eilen katsoessani Oulun matsia. Jollain tapaa päädyin jopa Kärppien puolelle. Tiedä sitten johtuiko vain siitä, että myös rahat oli pistetty likoon kotivoitolle.

Kärppien pelaamista oli vaan ilo seurata. Taitoa löytyi ja viisaita ratkaisuja tapahtui paljon. Taitolätkää on kuitenkin lopulta mukavampi seurata kuin ryminähenkisempää taistelukiekkoa.

Jatketaan kuitenkin vielä SaiPa Bandwagonissa, mutta tosiaan en pistä ollenkaan pahakseni jos poika suuntaa kauden päätteeksi idän sijaan Ouluun.
 
Suosikkijoukkue
JYP, Suomen maajoukkueet
Nyt kun tämä oman joukkuueen tippumisen aiheuttama vitutus on edes hiukan helpottanut, niin ehkä vähiten nega tunteita aiheuttaa,itselle ainakin yllättäen Kärpät. En nyt mitenkään tätä jengiä ihannoimaan ala, mutta jos joukkue on rakennettu omaa pelitapaa edistävästi ja se osaa myös toteuttaa sitä, niin onhan se hatun noston arvoinen asia.

Toivon että kohdattas taas poffeissa ensi vuonna, mukavia ja ei niin mukavia muistoja takavuosilta riittää.
 

chubster

Jäsen
Ihan se ja sama kuka voittaa, kunhan pelit ovat hyviä ja kovatasoisia, myös toivottavasti mahdollisimman tasaisia.

Jos nyt jolleki pitäis kultamitalli suoda niin Filip Riskalle, aina.
 

Taskulamppu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Täytyy sanoa että kausi on erinäisistä syistä mennyt enemmän ja vähemmän ohi. Etenkin kevään osalta. Puolivälieriä pystyin edes katsomaan/kuuntelemaan yhden pelin verran. Tuo game 7:n. Kyllähän SaiPalle voi koko sydämestä toivoa vain parasta. Eikä kevät olisi ollenkaan huono kunhan Kärpät ei nostele pyttyä.
 

Jyy-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Penguins
Eihän se mitään jääkiekon seuraamisesta luopumista tarkoita, jos ei SM-liigaa seuraa. Maailmassa pelataan huhtikuussa paljon parempaakin lätkää kuin SM-liigan pleijareita.

Tässä hain vähän yleisempää näkökulmaa, koska samaa kaavaa voi soveltaa kaikkiin jääkiekkosarjoihin. Itse seuraan sarjamuotoisista Liigaa ensisijaisena ja toissijaisina tulevat NHL, SHL & Allsvenskan sekä Mestis. Missään näissä sarjoista omalla kohdallani ei mielenkiinto, ja tämän kautta jääkiekon (ko. sarjan osalta) seuraaminen lopu, vaikka oma suosikkiseura ei post-seasonilla pelaisi.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Kyllä mä olen aina sympannut Lukkoa. Ja vaikka täällä puhutaan raumalaisista mitä tahansa niin mä pidän suuresti itse kaupungista sekä ihmisistä. Johtunee pitkälti siitä, että on satamakaupunki kuten Turkukin eli löytyy merenkulkuun liittyviä perinteitä.
 

ahal

Jäsen
Kyllähän SaiPalle voi koko sydämestä toivoa vain parasta. Eikä kevät olisi ollenkaan huono kunhan Kärpät ei nostele pyttyä.
Niin toivotaan, niin kauan kuin pelejä riittää. Jos keltamustat pronssipeliin päättää kautensa, yhdyn tuohon jälkimmäiseen lauseeseen. Kaksi muuta ovat neutraalimpia tapauksia, kumpi tahansa saa voittaa. Perusteet voi lukea vaikka otteluketjuista.
 

Mac^

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara & Suomi lajista riippumatta
Ei siihen tarvitse kenenkään tarttua, kun asia on totta.

:D

Erik Karlssonin sirklatessa joukkueessa Jokerit oli - runkosarjassa - liigan paras joukkue. Runkosarjan lopullakaan Jokerit ei ollut enää paras seura, vaan kuntopuntarienkin mukaan Ässät ja muistaakseni myös Tappara. Pudotuspeleissä sitten jopa Lukko oli Jokereita parempi, ja pudotuspeleissähän parhaat joukkueet lopulta ratkaistaan.

Ässät rämpi syksyllä, mutta kyllä se silti oli viime kauden paras joukkue, ja sillä sipuli.
 

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
Kirjoitin aiemmin tähän ketjuun etten todellakaan liity kenenkään bandwagoniin, mutta kummasti huomaan nyt olevani Kärppien kelkassa mukana. Kärpät.
 

Woofer

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Barca
Mitään Ässiltä pois ottamatta tai Tapparalta. Jokerit oli viimekaudella liigan paras joukkue.

Tää nyt oli ihan pohjat. KalPako oli sitten paras joukkue sitä edellisellä kaudella?


Kärppien kelkassa edelleen mennään. Aika valjut välierät tulossa tätä menoa. Huomenna jos kotijoukkueet kairaa pelinsä, niin sen on sitten viimeistään siinä. Toivottavasti jos ja kun Kärpät sekä Tappara finaaliin menee, niin pääsee mittaamaan toisensa yhtä levänneinä. Noh, huomenna jatkuu.
 

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Toivottavasti jos ja kun Kärpät sekä Tappara finaaliin menee, niin pääsee mittaamaan toisensa yhtä levänneinä. Noh, huomenna jatkuu.
Ei taida olla paljonkaan merkitystä kuka Kärppiä vastaan pelaa, levänneenä tai ei. Jollakin muista joukkueista kootulla all star tiimillä vois Kärpiltä erän viedä, siinä se. Ihan ylikylän hevonen näihin karkeloihin.

Jos nyt onnittelis Kärppiä mestaruudesta niin sais olla eka.
 

Ribals

Jäsen
Itse ollaan Tapparan bandwagonissa. Hieno finaalisarja oli viime vuonna ja Tappara & Ville ansaitsee sen pytyn tänä vuonna. Eikä se haittaa, vaikka Kärpät sen Kanada-maljan veisi Ouluun, sen verran vakuuttavaa peliä pelaavat Oulun pojat.
 

Iso Paha

Jäsen
Suosikkijoukkue
Go IFK
Lieneekö universaali ilmiö vai ihan kotikutoinen, mutta pieneksi ja sympaattiseksi altavastaajaksi mielletty joukkue saa usein kannatusta yli seurarajojen. Aikanaan sarjanousijat Jokerit, JYP ja Kärpät olivat pieniä ja sympaattisia. Eivät ole enää. Edellä kirjoitetulla logiikalla toivoisin että Saipa ja Lukko vielä nousisivat, tosin Lukon taustalla, pienestä paikkakunnasta huolimatta, toimii iso sponsori. Joten Saipa.
 

Borre

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Ei taida olla paljonkaan merkitystä kuka Kärppiä vastaan pelaa, levänneenä tai ei. Jollakin muista joukkueista kootulla all star tiimillä vois Kärpiltä erän viedä, siinä se. Ihan ylikylän hevonen näihin karkeloihin.

Siltähän tuo näyttää. Silti uskon, että Tapparalla, jos jollain, on mahdollisuus horjuttaa Kärppiä. Se taitaa olla selvää, että mikään "hurmoskiekko" ei tee oululaisten oloa tukalaksi. Tappara ei sellaista edes yritä. Tappara pystyy parhaimmillaan puuduttamaan ja hyydyttämään Kärppien kiekollisen pelin. Se on tylsää ja raskasta katsottavaa ulkopuolisen silmin, mutta Kärpät on ylivoimainen heidän omassa pelissään. Siinä heitä ei voi edes haastaa.

Välierät pitää tietysti pelata ensin.

Ja ketjuun varsinaiseen aiheeseen: jos Tappara ei voita, jonkun muun kuin Kärppien ottaisi päähän kahta kauheammin.
 
Viimeksi muokattu:

ahal

Jäsen
Siltähän tuo näyttää. Silti uskon, että Tapparalla, jos jollain, on mahdollisuus horjuttaa Kärppiä. Se taitaa olla selvää, että mikään "hurmoskiekko" ei tee oululaisten oloa tukalaksi.

Ja ketjuun varsinaiseen aiheeseen: jos Tappara ei voita, jonkun muun kuin Kärppien ottaisi päähän kahta kauheammin.
Termi "hurmoskiekko" on median kevään keksintöä ja vailla perusteita. Mielestäni yksikään joukkue ei sitä tunnista ja tunnusta. Ellei sitten HPK:n hurjaa taistelua pidetä sellaisena. HPK ehkä pelasi hurmoksessa Kärppä-sarjansa, mutta ilman kärkipelaajia tulos jäi laihaksi. Propsit silti Hämeenlinnaan.

SaiPa on paljolti samassa tilanteessa, kärkipelaajat eivät ole täydessä iskussa ja muita rasittavat raastavat puolivälierät. Runkosarjan neljättä sijaa ei saavuteta millään hurmoskiekolla. Joukkuetta on koeteltu kevään aikana todella rankasti, mikä heijastuu sen omaan pelisysteemiin. Paketti ei pysy kasassa ja virheitä sattuu.

Toivotaan, että Rautakorpi ja Nieminen lyövät ratapölkyn Kärppä-rattaisiin.
 

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Toivotaan, että Rautakorpi ja Nieminen lyövät ratapölkyn Kärppä-rattaisiin.
Mä luulen, että ainoa keino jarruttaa Kärppien menoa on käydä kusasemassa niiden bussin tankkiin. Junno tosin on niin ovela näätä, että sillä voi olla varabussi jossakin jemmassa.

Mä olen tuomarien bandwagonissa, siellä on hyvää tilaa.
 
Suosikkijoukkue
Mestaruuden jälkeinen krapula 2022-
Jos Lukko jollain ihmeen kaupalla vielä tässä tilanteessa pystyy itsensä finaaleista tiputtamaan, niin kai se viime kauden tapaan Tapparan vaunuun pitää kavuta. Kärpät ei ole myöskään huono vaihtoehto, kunhan nyt vaan tiputtaisivat SaiPan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös