Positiivisuusketju

  • 840 000
  • 3 832

Rademoottori

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liigan tippumuspelit
Hyvä kokemus niille, jotka olivat mukana. Kakkoskorin Pelicans-pelaajat ynnä muut lainamiehet mukana valko-rybyjen maalla. Rankkareista jokainen upposi, ei olisi uskonut.
 
Viimeksi muokattu:

egar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, AC Milan, FC Lahti
Huomasitteko saman, mutta Pelicans pelasi tänään jotenkin virkeästi, ilman niitä peruspaheita.
Ei pyöritty kulmissa, puolustajat avasi peliä [etenkin Ek!] ja nousi mukaan hyökkäyksiin haastamalla, puolustus antoi kovuutta välillä vähän ylikin mutta pääasia että antoi, peli oli suoraviivaisempaa ja laukauksia lähti melko usein...

Ei sovi tähän ketjuun, mutta mua on alkanut ärsyttämään Nemon ilmeen vastustajan maalien jälkeen! Poissa on se raikas isällinen kannustus, lähinnä ilme näyttää ivalliselta ja ilkeältä. Joukkuehan meni taas ihan lukkoon kun tuli maali omiin, tiedä sitten onko se valmennuslähtöistä..
 
Suosikkijoukkue
Pelicans
Ei sovi tähän ketjuun, mutta mua on alkanut ärsyttämään Nemon ilmeen vastustajan maalien jälkeen! Poissa on se raikas isällinen kannustus, lähinnä ilme näyttää ivalliselta ja ilkeältä. Joukkuehan meni taas ihan lukkoon kun tuli maali omiin, tiedä sitten onko se valmennuslähtöistä..

Jos ammattipelaajat menevät lukkoon vastustajan maalista kun oma valmentaja näyttää ilkeältä täytyy alkaa kasvaa vain henkisellä tasolla aikuiseksi.
 

egar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, AC Milan, FC Lahti
Jos ammattipelaajat menevät lukkoon vastustajan maalista kun oma valmentaja näyttää ilkeältä täytyy alkaa kasvaa vain henkisellä tasolla aikuiseksi.

Totta sekin. Tarkoitin vaan sitä että Nemo ei reagoi oikein mitenkään, tai sano mitään. Se vaan tuijottaa. Oon tarkkaillut livenä ja tv:ssä usein sitä kuvataan maalin jälkeen.
Viime kaudella se monta kertaa kävi puhumassa jotain maalin aikana kentällä olleille pelaajille maalin jälkeen. En tiedä on se sitä "korotettua vaatimustasoa", mutta..

Kritiikki kasvattaa, mutta jos sitä kritiikkiä ei sanota vaan tuijotetaan vaan tilanteeseen hieman erikoinen virne naamalla, niin itse ainakaan en tietäisi mitä ajatella. Voi olla että olen täysin väärässäkin ja joukkue tietää mitä Nemo silloin ajattelee eikä mitään tarvitse sanoa.
 

Wenzel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahden Pelikanat
Kyllähän sieltä eilenkin Nemolta tuli näitä "Hyvä, hienosti päästiin yli siitä! Nyt vaan jatketaan jne. jne. jne." tsemppejä kun selätettiin joku hieman vaikeampi vaihe pelissä. Jatkuvastihan se ohjeistaa, että "tunnista tilanne!", eli vaatii pelaajia myös itse löytämään ja tekemään ne solmut aukaisevat ratkaisut noissa pattitilanteissa, joita on kyllä käyty läpi.
 

Bobby

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Tuon tason pelaajat tietää mitä kentällä on tapahtunut, ja jollei tiedä niin siitä keskustellaan joko kentällisen kesken tai joku tulee sanomaan.

Täällä nyt vähän ylikorostetaan valmentajan roolia pelin aikana, siinä ei voi taikatemppuja tehdä.
 

Tounaii

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Kyllähän sieltä eilenkin Nemolta tuli näitä "Hyvä, hienosti päästiin yli siitä! Nyt vaan jatketaan jne. jne. jne." tsemppejä kun selätettiin joku hieman vaikeampi vaihe pelissä. Jatkuvastihan se ohjeistaa, että "tunnista tilanne!", eli vaatii pelaajia myös itse löytämään ja tekemään ne solmut aukaisevat ratkaisut noissa pattitilanteissa, joita on kyllä käyty läpi.

2-2 tilanteessa myös tsemppas jengiä, että ovat aloitteellisempia kuin vastus yms.
Tykkäsin kyllä Nemon tyylistä penkin takana!
 

egar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, AC Milan, FC Lahti
Kuten sanoin, heti vastustajan maalin jälkeen. Siis heti. Kyllä se siinä about 5min myöhemmin kun oli jo toinen häkki tullut, Nemo kannusti ihan oikein kyllä silloin. Yleensä vaan siinä heti takaiskun jälkeen odottaisin jotain muuta kuin vaivaantunutta hiljaisuutta..
Eikä siinä tosiaan pelin aikana taikatemppuja tehdä, siksi se olisikin tärkeää pelin aikana luoda ja ylläpitää se positiivinen ilmapiiri, eikä painostava, jolloin pelaajat alkavat pelätä virheitä ja miettiä liikaa pelaamistaan. Rento pelaaja saa itsestään aina enemmän hyvää irti kuin ahdistunut. Taktiikat jne luodaan tietty pelien välissä.

Sen mitä itse olen joukkuepelejä pelannut, niin ei se kyllä saa olla valmentajan tehtävä yksin luoda sitä tunnetta, vanhemmat ja johtavat pelaajat on tärkeässä roolissa siinä yleensä. Nyt odottaisin Jaakola-Aaltonen-Björninen-Vartiainen linjalta sitä että käytäisi pelin aikana vähän läpsimässä polvareihin ja kannustamassa. Jaakola sitä on tehnytkin noissa peleissä mitä olen paikanpäällä käynyt katsomassa ja hieman yllättäen Pietroniro myös.
 
Suosikkijoukkue
Lahen Pelicans, Dallas Stars, Leksands IF
No siis voitettiin, eli posin puolelle eilinen menee vaikka maalinteko tuottaa yhä aivan järkyttävän suurta tuskaa. Ehkä se siitä kohta? Ainakin oma pää pysyi nyt puhtaana mikä on ollut tällä kaudella harvinainen näky. Olkoonkin että vastassa oli Kallen uppoava paatti, niin tämä saattoi olla joukkueen itseluottamuksen kannalta se voitto mitä sitten muistellaan vielä keväällä... Noh, kattellaan miten seuraavat pelit lähtee rullaamaan. YV pitäisi kyllä edelleen saada toimimaan edes kohtalaisella tehokkuudella.
 
Suosikkijoukkue
Pelicans
Kuten sanoin, heti vastustajan maalin jälkeen. Siis heti. Kyllä se siinä about 5min myöhemmin kun oli jo toinen häkki tullut, Nemo kannusti ihan oikein kyllä silloin. Yleensä vaan siinä heti takaiskun jälkeen odottaisin jotain muuta kuin vaivaantunutta hiljaisuutta..

Halusit Nemolta kritiikkiä vastustajan maalin jälkeen. Se vaan on niin että maalin jälkeen pään aukominen pelaajille lähinnä pahentaa asiaa. Ammattilaiset kyllä tajuavat itsekkin virheensä, ei siinä naismainen nalkuttaminen nosta kuin vitutuskäyrää lisää. Kritiikki on parempi käydä pelin jälkeen läpi kun tunteet ja kiima on rauhoitunut, silloin siitä voi ottaa opiksi.
 

egar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, AC Milan, FC Lahti
Halusit Nemolta kritiikkiä vastustajan maalin jälkeen. Se vaan on niin että maalin jälkeen pään aukominen pelaajille lähinnä pahentaa asiaa. Ammattilaiset kyllä tajuavat itsekkin virheensä, ei siinä naismainen nalkuttaminen nosta kuin vitutuskäyrää lisää. Kritiikki on parempi käydä pelin jälkeen läpi kun tunteet ja kiima on rauhoitunut, silloin siitä voi ottaa opiksi.

Kritiikkiä tai mielummin kannustavaa, mutta kunhan sanoisi jotain, sitä hain. Pelaajat ovat yksilöitä, jotkut reagoivat kritiikkiin hyvin, jotkut huonosti. Se on ihmisjohtamista kuitenkin pohjimmiltaan.
Yleensä valmentajat niissä sanoo jotain tyyliin "Hei jätkät ne sai tän mutta me ollaan hyvin pelin päällä, jatketaan vaan samaa" tms.
Suurin kritiikki pitääkin käydä aina läpi pelin jälkeen, eikä koko joukkueen edessä edes pakosti.
 
Suosikkijoukkue
Pelicans
Kolme maalia Raksilassa, siihen ei moni joukkue pysty. Kauden paras Pelicans askissa sen Juhiksen maalin jälkeen. Tyytyväinen voi olla tulokseen, vaikka sössittiinkin ihan turhaan piste loppumetreillä. Koska viimeksi muka noustu kolmen maalin takaa tasoihin ja vielä Kärppiä vastaan?
 

Jägen_pelsut

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Kolme maalia Raksilassa, siihen ei moni joukkue pysty. Kauden paras Pelicans askissa sen Juhiksen maalin jälkeen. Tyytyväinen voi olla tulokseen, vaikka sössittiinkin ihan turhaan piste loppumetreillä. Koska viimeksi muka noustu kolmen maalin takaa tasoihin ja vielä Kärppiä vastaan?
Olin juuri tulossa kirjoittamaan samaa, hei kolme maalia! Fonzie peukut siitä joukkueelle. Tärkeintä on, että joukkue pystyy maalin tekoon kun sille päälle päästään.
 

Koffeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
PAINI, KJK, Pelicans, Toronto Maple Leafs
Jos pakko on jotain posia tän paskan keskeltä löytää, niin toisessa erässä 0-6 maalin jälkeen karvaaminen ja riistopelaaminen oli jopa hyvännäköstä. Siellä ihan oikeesti jopa taklattiin ja väännettiin hyökkäyspäässä. Tanus, Salonen, Ylönen, Merelä ja Tyrväinen etunenässä.

Monta tuntia kesti laannutella vitutusta että pysty tänne kirjottaan. Hamekangasta oon tähän mennessä tarjonnu koko porukalle niin koitetaan ny antaa kehu vaihteeksi jos se vaikka auttais...
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös