Positiivisuusketju

  • 2 761 815
  • 11 100
Suosikkijoukkue
Jokerit, Detroit Red Wings
Njaa. 9.10 IFK - Kärpät pelissä vain päälle sata katsojaa enemmän, kuin samaan aikaan pelattavassa Jokerit - Riika pelissä. Vain sata. Ei tuhat. Ja eikös Kookoo ole ihan kova joukkue Liigassa.

Toteamus oli lähinnä sen vuoksi, kun täältäkin saa lukea, että Liiga vetää enemmän porukkaa ja Jokereiden yleisö alkaa koko ajan vähenemään.
En tiedä onko tåmä muutenkaan hedelmällistä vertailua. Nordiksen tilannetta en tiedä, mutta ainakin meidän päässä on paljon jengiä, ketkä haluaisivat loppuunmyytyyn Eteläpäätyyn, mutta kun lippuja ei saa, niin katsovat sitten mielummin himasta. Tiedän lukuisia tyyppejä, ketkä olisivat halunneet kausarin Päätyyn, mutta jäivät ilman.
 

ketjuruletti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Niinno. Jaffalla oli vieraana SKA. Nordiksella KooKoo.
Jos vastustajat olis ollu Severstal ja Kärpät respectively ni voin taata että luvut ois ollu toisinpäin.
Muistaakseni KooKoo on onnistunut yllättämään punaiset kissat joissain vieraspeleissä, ainakin jonkun juhlamatsin taisivat ryssiä, kuten tavallista. Viime kauden runkosarjassa KooKoo 5., HIFK 6. Tiukkoja ja mielenkiintoisia pelejä odotettavissa siis, voisi veikata.
 

Hokileidi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dynamo Moskova, NHL, Jokerit 2014-2022
Kun tässä on Jokereiden positiivisuusketjusta kyse, niin pysyn positiivisissa asioissa. Niitä on tämän hetken Jokerikannattajana helppo löytää, koronasta huolimatta.

Olen seurannut jääkiekkoa eri tasoilla vuosikymmeniä juniorikiekosta Suomisarjan ja SM-liigan kiekkoon. Viimeisten 10 vuoden ajan olen keskittynyt enenevässä määrin KHL- ja NHL-kiekkoon.

Hetkeäkään en ole valintaani katunut. Minulla ei vapaa-aika yksinkertaisesti riitä kuin kahden maailman parhaan jääkiekkosarjan seuraamiseen. Lähisukulaisen muutto USA:han muutama vuosi sitten on lisännyt mahdollisuuksia ja intoa käydä katsomassa NHL:ää paikan päällä. Voi ehkä myös todeta, että henkilökohtainen kiintiöni juniori-, Suomisarjan ja SM-liigakiekkoon on täynnä.

Jokereissa on organisaationa ollut yksi asia, jota en ole kokenut milloinkaan aikaisemmin vuosikymmeniä jääkiekkoa seuratessani.

Olen saanut Jokereilta kuuden vuoden aikana neljä kyselyä, joissa on haluttu tietää, mitä mieltä olen ottelutapahtumasta, Jokereista yleensä ja miten haluan toimintaa kehittää. Yksi kyselyistä liittyi johonkin opinnäytetyöhön eikä tullut muistaakseni Jokereilta, mutta senkin taustalta ja tulosten hyödyntäjänä saattoi löytyä opiskelijan lisäksi Jokerit. Viimeisimmän kyselyn sain ennen tämän kauden alkua.

Arvostan sitä, että Jokerit on osoittanut arvostusta ja kiinnostusta minun ja muiden ihmisten näkemyksiä kohtaan, jotka monista ristipaineista huolimatta käyvät kaudesta toiseen uskollisesti myötäelämässä ja kannustamassa Jokereiden peleissä.

Olen yrittänyt antaa oman panokseni vastaamalla kyselyihin rehellisesti ja antamalla kehittämisideoita, myös tyytyväisyyskyselyjen ulkopuolella. Mahdollisesti kaksi kehittämisideaani olen saanut lävitse. Ainakin kaksi ideaani on toteutunut ottelutapahtumissa, toinen on kuultavissa ja toinen nautittavissa muulla tavoin.
 
Mun mielestä posiketjun kamaa on se, että muutamaa kommenttia twitterissä ja täällä lukuunottamatta Jokereita ei ole "lahdattu" koronatartuntojen takia.

Ja kohta taas pelataan, koronasta huolimatta.
 

Hokileidi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dynamo Moskova, NHL, Jokerit 2014-2022
Olen ollut löytävinäni asian, jonka perusteella pystyy erottelemaan Jokereiden nykyiset ja entiset kannattajat (, jotka eivät siis ole kannattajia):

Nykyiset kannattajat tarkastelevat Jokereita eri näkökulmista, periaatteessa samalla tavalla kuin muita joukkueita, mutta joukkueen ja seuran heikkoina hetkinä ja aikoina ulkopuolisia lempeämmin, vaikkakin tunteikkaasti. Eletään Joukkueen mukana iloiten joukkueen menestyksestä ja kärsien joukkueen tappion hetkillä.

Entiset kannattajat etsivät mielessään koko ajan ainakin yhtä asiaa, joka on Jokereissa pielessä ja löytäessään sen tuntevat iloa. Suurin elossa olemisen tunne herää jokaisesta Jokereiden kohtaamasta vastoinkäymisestä.

Olen itse menettänyt ensimmäisen ja suurimman kiekkojoukkuesuosikkini omaan vaikutuspiiriini kuulumattomien asioiden (lue talous) takia, mutta en voisi kuvitella jääväni nyyhkimään asiaa loppuelämäni ajaksi yrittäen samalla loukata ja lytätä joukkueen nykyisiä, fuusion jälkeen jatkaneita kannattajia.

Ymmärrän, että eri ihmisillä on erilainen resilienssi, mutta silti - pahimmassa tapauksessa jumittuminen menneeseen voi pilata koko oman loppuelämän. Voihan olla, että esim. Jokereiden KHL-taival kestää kauemmin kuin kenenkään meistä elämän taival.
 

Otacon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tälle kuukaudelle merkitty vielä 8 peliä. Aika raskaat pari viikkoa edessä olettaen että korona ei sekota pakkaa. Uskooko siihen kukaan että kaikki pelit pelattaisiin ilman yhtään tartuntaa? Tuskin. Miksi laitoin tämän positiivisuus ketjuun? En tiedä.

Joka toinen päivä voi olla pelipäivä!
 

Valle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit. SJK.
Tälle kuukaudelle merkitty vielä 8 peliä. Aika raskaat pari viikkoa edessä olettaen että korona ei sekota pakkaa. Uskooko siihen kukaan että kaikki pelit pelattaisiin ilman yhtään tartuntaa? Tuskin. Miksi laitoin tämän positiivisuus ketjuun? En tiedä.

Joka toinen päivä voi olla pelipäivä!

Toivottavasti. Alkaa nämä jatkuvat tauot syödä miestä/naista. Jokereiden pelien ollessa tauolla olen jopa yrittänyt seurata Liigan pelejä. Vaikeaa se on ilman suosikkia. No veikkaus tuo jotain mielenkiintoa edes noihin.
 

SirKepola

Jäsen
Suosikkijoukkue
AS Roma
Muutaman pelin jaksoi alkukaudesta katsoa, mut sit luovutin. Ei vaan kiinnosta, niin ei kiinnosta.

Täälläkin nyt syksyllä tullut katsottua varmaan lähemmäs 5 Liigan peliä, kun huomasin sattumalta niiden toimivan CMoressa nykyisellään. Edellisellä 5 kaudella en ole varmaan katsonut yhteensä edes 3 matsia.

Hauska ollut kyllä katsoa pitkästä aikaa Tampereen paikallista, Satakunnan derbyä sekä HIFK:n matseja myös, kun siellä nyt niin mielenkiintoisia pelaajia ollut useampi syksyn aikana. Esim. myös Ipan peliä ollut kiva katsoa, kun todella mielenkiintoisia nuoria nimiä rosterissa ollut syksyn aikana melkein kymmenkunta. Pelaavat kaiken lisäksi hyvää lätkää ja homman kruunaa Euroopan paras maalivahti Dostal.

KHL:ssa tullut katsottua 6 kauden aikana varmaan max. 3 peliä sellaisia missä Jokerit ei ole ollut mukana. Ei kyllä saa yhtään mitään niin syvää tarttumispintaa, että tulisi katsottua esim. jotain SKA-CSKA pelejä vaikka varmasti laadultaan hyviä pelejä ovatkin.
 

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
@SirKepola ehdottomasti olet oikeutettu tuohonkin näkökulmaan. Mielipiteet on kuin persreikiä. Kaikilla niitä on, ja erilaisia semmoisia.

Itse en saa mitään tarttumapintaa enää Liigan katselusta. Joukkueet on täysin hmv-kamaa itselle. Siitä on jo niin monta vuotta. Mieluummin katson sarjaa, missä oma joukkue pelaa. Myönnetään tosin se, että pelin tasolla on tekemistä asian kanssa. En katsoisi ryssäjoukkueiden kohtaamista hetkeäkään, jos se olisi paskatasoista. Niinkuin en katsoisi yhdysvaltalaisten tai kanadalaisten joukkueiden kohtaamisia. Isänmaallisuuden nimissä otin Telian All Stars passin alkukaudesta, mut irtisanoin sen aika äkkiä ja vaihdoin Viaplayhin, kun huomasin, että ei noita pelejä kiinnosta katsoa. Ei liity Jokereihin mitenkään, eikä peli vakuuta.

Onhan siellä mielenkiintoisia nuoria pelaajia, mut heidänkin kohdalla jyskyttää vaan ajatus, että mielenkiintoisempi olisi katsoa niitä kovemmissa sarjoissa. Olo on vähän kuin katsoisi jotain juniorisarjaa. Tulevaisuuden pelaajia, mutta ei vielä vakuuta globaalisti.

No, se tuosta sarjasta ja ajatuksista siihen. Ei liity ketjuun.
 

Tonny

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Toivottavasti. Alkaa nämä jatkuvat tauot syödä miestä/naista.
Hauskaa maksaa 35e/kk että näkee muutaman matsin. Mutta toisaalta posiketjussa kun ollaan, niin onpahan ainakin ne harvat matsit sitten normaalia mielenkiintoisempia, jopa ne matsit jotain Severstalia vastaan.
 

SirKepola

Jäsen
Suosikkijoukkue
AS Roma
Onhan siellä mielenkiintoisia nuoria pelaajia, mut heidänkin kohdalla jyskyttää vaan ajatus, että mielenkiintoisempi olisi katsoa niitä kovemmissa sarjoissa. Olo on vähän kuin katsoisi jotain juniorisarjaa. Tulevaisuuden pelaajia, mutta ei vielä vakuuta globaalisti.

Kyllä, paljon on mielenkiintoisia nuoria pelaajia ja erityisesti nyt syksyn aikana ollut, kun paljon tullut noita Pohjois-Amerikan apuja jengeihin. Varmasti aika vähiin tippuu pian itselläkin pelien seuraaminen, kun tuosta se sanotaan 20-30 nuorta suomalaista kärkipelaajaa häviää Pohjois-Amerikkaan.

KHL:ssa pelaa paljon myös loistavia nuoria pelaajia, mutta valitettavasti ei tietenkään nämä Venäjän lupaukset kiinnosta itseäni samalla tapaa kuin Rädyt, Lundellit, Lamberdit ja Maccellit jne.
 

Otacon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Toivottavasti. Alkaa nämä jatkuvat tauot syödä miestä/naista. Jokereiden pelien ollessa tauolla olen jopa yrittänyt seurata Liigan pelejä. Vaikeaa se on ilman suosikkia. No veikkaus tuo jotain mielenkiintoa edes noihin.
Itsekin erehdyin tilaamaan liigakanavat kuukaudeksi. Kyllähän tämä poikkeustilanne aiheuttaa sen että hyviä nuorukaisia pelaa meidän kotoisessa liigassa eikä se ole ollenkaan hullumpaa viihdettä.
 

pappi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Muutaman pelin jaksoi alkukaudesta katsoa, mut sit luovutin. Ei vaan kiinnosta, niin ei kiinnosta.

--‐--------------------

Onneksi ylihuomenna pelataan!
Se on sinun ongelmasi. Positiivista on se toki myös, että kun Jokerit palaa liigaan niin sinua ei onneksi näy liigan pelejä seuraamassa. Olen katsonut enemmän liigan pelejä kuin Venäjän sarjaa. Ei kiinnosta yhtään muiden joukkueiden pelit tuolla sarjassa kuin Jokereiden.
Mitä enemmän seuraan liigan pelejä sitä enemmän kaipaan sinne Helsingin Jokereita.
 

pappi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Miksi ei näkyisi? Onko uskon miehellä nyt vähän känkkäränkkä päällä? Ei tää nii vakavaa oo. Tsemppiä Lappeenrantaan.
Ei ole känkkäränkkä päällä, mutta jatkuva liiga kiekon parjaaminen rupeaa jo ottamaan päähän.
Toki liigakin pitäisi Ruotsin malliin avata ja sinne pitäisi urheilullisesti nousta.
 

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
mutta jatkuva liiga kiekon parjaaminen rupeaa jo ottamaan päähän
Kyse ei ole parjaamisesta, vaan omasta katselumieltymyksestä. Nyt kun Jokerit ei Liigaa pelaa, ei mua sitä kiinnosta katsoakkaan. Enhän mä katso futiksen Norjan liigaakaan, mutta huippusarjoja tulee katseltua.

Ei näistä tarvii suuttua. Nää on jokaisen mielipiteitä.
 

YamahaGPR

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Yhden pelin naapurin hallilla ja yhden TV:stä nähneenä ihmetyttänyt (+ noita tulosruudun ym maalikoosteita) miten älyttömän paljon noissa peleissä annetaan / on tilaa kun ajetaan vaikka maalille. Samoin pakit saavat paljon tilaa viivassa viritellä vetoaan tai mitä nyt päättävätkään tehdä.

Sitten hommataan näitä junttiloita ja vaikkapa Krejcik ja ihmetellään kun eivät saa mitään aikaan (kun tilaa ja aikaa murto-osa vrt Liiga).

Toivottavasti nämä edellämainitut vahvistukset haettaisiiin jatkossa mieluummin pieniin kaukaloihin tottuneilta nuorista potentiaalisista AHL jyristä niin saataisiin samaan pakettiin usein myös röyhkeyttä ja kovuutta.
 

Hokileidi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dynamo Moskova, NHL, Jokerit 2014-2022
Yhden pelin naapurin hallilla ja yhden TV:stä nähneenä ihmetyttänyt (+ noita tulosruudun ym maalikoosteita) miten älyttömän paljon noissa peleissä annetaan / on tilaa kun ajetaan vaikka maalille. Samoin pakit saavat paljon tilaa viivassa viritellä vetoaan tai mitä nyt päättävätkään tehdä.

Sitten hommataan näitä junttiloita ja vaikkapa Krejcik ja ihmetellään kun eivät saa mitään aikaan (kun tilaa ja aikaa murto-osa vrt Liiga).

Toivottavasti nämä edellämainitut vahvistukset haettaisiiin jatkossa mieluummin pieniin kaukaloihin tottuneilta nuorista potentiaalisista AHL jyristä niin saataisiin samaan pakettiin usein myös röyhkeyttä ja kovuutta.
Alkuosasta samaa mieltä. En ole seurannut SM-liigaa kuuteen vuoteen, mutta olen ihmetellyt urheilu-uutisten klipeissä samaa: vastustajan maalille meno ja vapaaseen laukaisupaikkaan pääsy näyttää SM-liigassa helpommalta kuin KHL:ssä. Olen itse päätellyt, että kovuutta ja äijämäisyyttä sekä senttejä ja kiloja puuttuu SM-liigan pakistoista. Kyllähän KHL:ssä lähes jokaisesta joukkueesta löytyy vähintään yksi kookas ja kovaluonteinen peruspakki, joka nk. tarjoaa ”lihaa” (sanonta venäläisessä somessa) oman maalin edessä.

Johtopäätöksestäsi eri mieltä siinä mielessä, että minun mielestäni SM-liigastakin löytyy kultakimpaleita. Harmi, että he ovat useimmiten ulkomaalaisia ja saavat KHL:ään siirtyessään parempia palkkatarjouksia muista KHL-seuroista kuin Jokereista.
 
Yhden pelin naapurin hallilla ja yhden TV:stä nähneenä ihmetyttänyt (+ noita tulosruudun ym maalikoosteita) miten älyttömän paljon noissa peleissä annetaan / on tilaa kun ajetaan vaikka maalille. Samoin pakit saavat paljon tilaa viivassa viritellä vetoaan tai mitä nyt päättävätkään tehdä.

Kyllähän siellä aika rauhassa saa touhuta. Sitten ihmetyttää se, miten jotkut Kärpät, Tapparat ja IFK:t pelaa niin huonosti, kun katsoo kokoonpanoja? Kaikkien pitäs voittaa +30 peliä runkosarjassa.
 

AC/DC MAN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United
Positiivinen juttu on että tänään pääsee taas hallille. Traktor vastassa.. Ku kattoi eilisen Pakarisen haastattelun, niin into on ainakin piukassa. Hyvä niin. Ja saadaan Karanteenista jätkiä takas. Tänään taas hallille!!. Hauskaa päivää kaikille faneille!! Arenalla nähdään!!
 

Hugotron

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Vajaaseen viikkoon ei ole tullut lätkää seurattua oikeen missään muodossa, joten kiva, että tänään mennään! Mukavaa pelipäivää itse kullekin!
 

Hokileidi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dynamo Moskova, NHL, Jokerit 2014-2022
Sushiateriaa oli kehitetty ja se sisälsi riisiä ja lohta kahdessa eri muodossa. Oli mahtavan hyvää. Aikaisemmin olen jättänyt osan syömättä, kun muut kuin lohijutut eivät ole maistuneet hyviltä.

P.S. Ennen tämän kauden sushiaterioita Hartwall Arenalla en syönyt sushia varmaan 6-7 vuoteen erään ikävän kokemuksen takia.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös