Poppaaminen?

  • 1 145
  • 4

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Yksi ehdokas sarjaan "kaikkien aikojen turhimmat viestiketjut".

Päätinpä hankkia pikku naposteltavaa oluen seuralaiseksi ja ostoskoriini tipahti neljä pussia Estrellan mikropopkornia (tarjous 10 mk). Siinä sitten monimutkaisia valmistusohjeita tavatessani, kiinnitin huomiota uudissanaan(?) poppaaminen. Popkornin valmistaminen on siis nykyään poppaamista. Minä kun kuvittelin, että se on lasten käyttämä sana sille, että joku polttaa tai vaihtoehtoisesti sitä, mitä popparit tekevät.

No, joka tapauksessa pussiin painettu ohje kertoi, että aikuisen ihmisen tulee seurata poppaamista, poppaaminen kestää 1,5 - 4 minuuttia ja jos poppaaminen ei ala kahden minuutin kuluessa, pussilla voi heittää vesilintua. Varoitettiin myös, että ei saa popata liian kauaa, sillä mikro voi rikkoontua tai popkornit kärähtää.

Minä sitten tietysti poppasin vähän liian kauan, osa pääsi kärähtämään. Vaikeaa tuo ruuanlaitto. Tuloksena pussillinen hieman tummunutta, lämmitettyä styroksia. (50% vähemmän rasvaa = 100% vähemmän makua?) Onneksi ei käynyt sentään yhtä huonosti kuin joku vuosikymmen takaperin, kun halkaisin vanhempien mikrosta pohjalevyn, kun vastoin ohjeita päätin popata (tuolloin siis vielä puhuttiin valmistamisesta) pussin ilman aluslautasta.

Eipä muutenkaan ole ilta mennyt oikein putkeen, kun kahvinkeitin päätti sanoa sopimuksen irti, juuri kun oli vieraita tulossa. Muutaman päivän oudon jäykästi toiminut virtakytkin päätti humahtaa aukostaan kokonaan sisään, eikä tullut sieltä ulos tai muutenkaan en pystynyt sitä enää päälle laittamaan. No, ei muuta kuin lähikauppaan hankkimaan uusi keitin. 199 mk, p*rk*l*... Onpa nyt ainakin kunnon merkkiä, toisin kuin se ein-mark-aparat, joka oli mistälie halpahallista hankittu. Ehkä silti olisi halvemmalla irronnut jostain alan liikkeestä keskustasta...

Tarjoilija, tuoppi täyteen!
 

pale

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Lebarin Pantterit
Joku mainosguru on näköjään ylittänyt itsensä ja keksinyt ihan oman saman popkorni-pussin kylkeen.

Mun korvaani on jo jonkin aikaa pistänyt shamppoita mainostettaessa termi "Järjestelmä". Mikä helvetin järjestelmä?
Annetaan vaikutelma ihan kuin jotain todella mullistavaa olisi keksitty itse tuotteeseen ja Nobel on vain ajan kysymys?

Toisaalta, jos pussin ohje onkin epätoivoisille vanhemmille suunnattu ohje seurailla jälkikasvun poppaamista noin yleisesti, niin 1.5-4 min. ei riitä alkunkaan. Kokemuksesta voin kertoa, että siihen menee koko ilta.

Omaan poppaamiseen sen sijaan riittää hyvinkin se neljä minuuttia...

pale
 

Andrej

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Wanha, tietämätön kysyy: eikös "poppers" ole ns. katunimi ecstasylle? Irti mun huumeista ry. paikalle ja äkkiä.
 

TommyT

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Viestin lähetti Andrej
Wanha, tietämätön kysyy: eikös "poppers" ole ns. katunimi ecstasylle? Irti mun huumeista ry. paikalle ja äkkiä.

Eipä taida olla.

Poppersit ovat nimittäin pieniä kummallisia hassun olon hetkeksi aikaa aiheuttavia nestepulloja.

Eli siis Englannissa ollessani törmäsin näihin popperseihin, niitä oli ihan vapaasti ja laillisesti myynnissä siellä, ne olivat hyvin pienen ruskean lääkepullon näköisiä, ja niitä "impattiin" eli siis imaistiin nenään höyryt, jotka aiheuttivat hassun olon joksikin hetkeksi. Yleensä sitä tuli ensin punaiseksi kuin BigRedCat ja sitten väri katosi kasvoilta. Koko homma kesti pari minuuttia.

Mutta siis eivät mitään huumeita olleet, ihan harmitonta touhua, vertaisin lähinnä aikuistenkin lapsettavina hetkinä harrastamaan heliumin hönkäilyyn. Tietenkin noita popperseja on sitten varmasti saatavana kiljoona kertaa tehokkaampana huumeversiona, tiedä sitä sitten.

-TommyT-
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös