Poliittinen kantanne?

  • 4 287
  • 71

Poliittinen kantanne?

  • Oikea

    Ääniä: 91 60,3%
  • Vasen

    Ääniä: 60 39,7%

  • Äänestäjiä
    151

CMX

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat, Detroit Red Wings, Kärpät, HIFK
Olen aina miettinyt, että minkähän aatesuunnan kannattijia jääkiekon seuraajista löytyy eniten. Eli äänestäkää kantanne ja keskusteluakin saa toteuttaa. Mikäli ette halua leimautua, niin voitte vain äänestää ilmoittamatta kantaanne sen enempää.
Jos ette ole varmoja kannastanne, niin jättäkää äänestämättä.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Oikealta tietenkin. Ei kuitenkaan äärioikeisto missään nimessä. Nuorsuomalaisuus oli ehkä se kaikkein lähinnä ollut suuntaus, mutta nykyisin yleensä Kokoomus saa ääneni. Tosin yleensä hieman vapaamielisemmät edustajat.
 

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Minä en koskaan jätä mitään väliin. En ole koskaan jättänyt yhtään ilmaista safkaa tai viinaa väliin, enkä jätä väliin tätäkään tilaisuutta. Vastaan siis: JOKU MUU...
 

Timi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit - Schalke 04
Suomalaisista puolueista lähimpänä minun ajatusmaailmaani on kokoomus, joten oikealla ollaan.
 

Voittaja

Jäsen
Kokoomusta olen aina äänestänyt, kun vain on ollut mahdollisuus. Ja tulen tekemään näin myös vastaisuudessakin.
 

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Oikealla, joku voisi sanoa että osittain jopa äärioikealla. En tunnusta mitään puoluetta omakseni, nykypuolueet kun ovat kaikki suht samanlaisia.
 

CMX

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat, Detroit Red Wings, Kärpät, HIFK
Mielenkiintoista, että kukaan ei ole vielä tunnustautunut vasemmistolaiseksi, vaikka ääniä on jo 5 sitäkin suuntausta kohtaan.
No, itse tunnustan kuitenkin oikeistolaisuuden olevan lähempänä sydäntä.
 

Annuli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Latvija
Tunnustan, värillä on väliä eli vasemmistolainen. Ehkä enemmän puna-vihreä kuitenkin. Olen ollut tällainen aivan pienestä asti, minkäs luonnolleen voi.
 

Oloneuvos

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, ÄTPPOMK,Ottawat Senaattorit
En tunne oikein omakseni mitään näistä hajuttomista ja mauttomista puolueista, joita demokratian nimissä on ihmisten huviksi ja toisaalta harmiksi perustettu. Oikealla ollaan kuitenkin.
 

bisnesman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Oikealle suuntautunut. Mutta ei todellakaan äärioikeistolainen.

Olen äänestänyt vaaleissa kerran Kokoomusta ja kahdesti SDP:tä.
Kokoomusta kunnallis ja SDP:tä euro ja pressavaaleissa. Tosin oman tai lähimmäisen edun tavoittelumielessä.
Mutta kusipäitä ovat..

Jos/kun jossain vaiheessa harkitsen eduskuntaan menemistä, puolue on todennäköisesti ehdokkaansa näköinen, eli:

* Työnteko kannattavaksi
* Yrittäminen kannattavaksi
* Panostetaan lasten hyvinvointiin
* Asevelvollisuusjärjestelmä remonttiin
* Pummaaminen kannattamattomaksi (tukia niille jotka tarvitsevat, ei siipeilijöille).

Eli mikään nykyinen puolue ei tule kyseeseen..
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Politiikka ei sanottavammin kiinnosta, mutta suurista puolueista vähiten ärsyttävä on Kokoomus. Viisari heilahtaa siis hieman enemmän oikealle ja täytyy myötää, että viime aikoina kaiken maailman kuokkavierashörhöt ja yltiösuvaitsevaiset hipit ovat hivuttaneet viisaria hitaasti, mutta varmasti kohti oikeaa.

Molemmat ääripäät ovat pahasta, mutta toisaalta juuri em. syistä on melko helppo ymmärtää muutamana viime vuotena Euroopassa yleisetyneet äärioikeiston "protestiäänillä" saamat voitot.
 

M@rko77

Jäsen
Suosikkijoukkue
LFC, FC Lahti ja Pelicans
Viestin lähetti CMX
Olen aina miettinyt, että minkähän aatesuunnan kannattijia jääkiekon seuraajista löytyy eniten. Eli äänestäkää kantanne ja keskusteluakin saa toteuttaa. Mikäli ette halua leimautua, niin voitte vain äänestää ilmoittamatta kantaanne sen enempää.
Jos ette ole varmoja kannastanne, niin jättäkää äänestämättä.

Öö..vihreät ja kd; minne ne sijoittuvat? Uskoakseni ne ovat enemmän oikeata kuin vasenta..
 

Ghost

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Pittsburgh Penguins
Ehkä se lievästi oikealle menee. Kuitenkin melko keskellä. Vaikka liekö noilla nyt nykyaikana enää niin merkittäviä erojakaan. Ainoissa vaaleissa joissa olen saanut äänestää tähän mennessä (kirkollisvaalit) äänestin keskustaa. Tosin asun pienessä vain noin 2000 asukkaan kunnassa, jossa vaaliehdokkaista tuntee aina vähintään puolet ja kyllä sitä tulee tulevaisuudessa kunnallisvaaleissakin varmasti mietittyä muita asioita kuin puoluekantaa. Ainoat vaalit, joissa puoluekantaa tulee mietittyä tarkasti, ellei itse sitten puolueeseen joskus tule liityttyä, ovat tuloillaan olevat eduskuntavaalit. Tällä hetkellä on ääni niissä vaaleissa menossa joko kokoomukselle tai keskustalle.
 

werther

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Silloin kun terveyskeskuksen hammaslääkäristä kehotettiin suuntamaan yksityiselle, olisin ollut valmis äänestämään Demareita.
Silloin kun kuljen Karhupuiston ohi Pelastuarmeijan ruuanjakelun jälkeen ja näen roskapöntöt täynnä niitä ruokapaketteja, olen valmis äänestämään Pohjolan Valtakunnanpuoluetta (onkohan sellaista?)

Oikesti taidan olla sinivihreä, jos kohta olenkin elämäni aikana äänestänyt eri vaaleissa Kokoomusta, SDP:tä, RKP:tä, Vihreitä, SMP:tä ja Nuorsuomalaisia.
 

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Re: Re: Poliittinen kantanne?

Viestin lähetti M@rko77
Öö..vihreät ja kd; minne ne sijoittuvat? Uskoakseni ne ovat enemmän oikeata kuin vasenta..

Vihreät nyt on niin vasemmalla kuin olla ja voi. KD on kai vähän kumpaakin. Vihreiden yleispuolue ilmoitus kyllä selkeytti puolen selvästi.

Edittiä:

Viimeiseen asti ollaan maalaisliittoa vastaan!
 
Viimeksi muokattu:

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Politiikka oksettaa minua. En voi samaistua yhdenkään puolueen ideologiaan saati allekirjoittaa mitenkään niiden edustamia asioita voimatta pahoin. Kaikissa on jotain niin mätää. Suurin mätäpaise on kuitenkin kokoomus. Kokoomuslaisuudessa on jotain niin sanoinkuvaamattoman etovaa, että ämpärit esiin. Toiseksi huonoin vaihtoehto on keskusta. Tai kristilliset kivikautisine asenteineen, hyi helvetti. Siinä tuli varmaankin top 3 surkeimmat.
 

Pressiboxi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Palloseura
EOS!

Diggailin vilpittömästi 90-luvun nuorsuomalaisten liberaalia osaa, samaisen Lönkan jengin libertaristinen siipi sitten olikin suoraan Ruissalosta. Kaiken kaikkiaan maa kaipaisi kunnon liberaalipuoluetta poliittiseen keskustaan nostamaan Kepun ja vihreät seinälle. Myös nykyisen liberaalipuolueen voisi korniudessaan lopettaa samantien. Sinitukkaisia järkensä hukanneita vanhuksia varten on omat järjestönsä.
 

Tuamas

Jäsen
Sen mitä nyt olen suomen politiikkaa seurannut, olen päätynyt antamaan tukeni Kokoomukselle, kun Nuorsuomalaiset menivät ja lopettivat toimintansa.

Kristillisiä, ruattalaisia tai taistolaisia (vasemmisto & vihreät) en äänestäisi ikinä, ehkä sitten joskus mahdollisesti Demareita tai Keskustaa, jos ei Kokoomuksesta sopivaa ehdokasta löytyisi.
 

Tj

Jäsen
Suosikkijoukkue
Melchester Rovers
Vastustan:

-Hippejä
-Kasvissyöntiä
-Aktivistejä
-Mielenosoituksia
-Huumeidenkäyttöä
-Kadunvaltauksia
-Uskontoa
-Kiihkoilua
-Yhteiskunnan rahoilla loisivia

Kannatan:

-Lihansyöntiä
-Yksityisautoilua
-Nykyistä poliittista järjestelmää
-Suvaitsevaisuutta


Pitäisiköhän äänestää Tony Halmetta?
 
Kannatan talouselämän kannalta tärkeimpien tuotantovälineiden siirtämistä yhteiskunnalliseen omistukseen/valvontaan, homoparien oikeutta adoptioon, siviilipalveluksen lyhentämistä kuuteen kuukauteen sekä polttoaineveron nostamista suurissa kaupungeissa.

Olenko hippi, olenko, saatana.
 

Vaughan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Keskitysleiriltä pelastuneen punakaartilaisen jälkeläisenä en voinut äänestää muuta...

No, ei se tietenkään oikea perustelu ole. Tosiasiassa sijoittaisin itseni piirun verran keskiviivan vasemmalle puolelle. Kannatan ehdottomasti markkinataloutta, koska se on tehokkain tapa organisoida taloutta. Se ei kuitenkaan takaa aurtomaattisesti oikeudenmukaisuutta. Siksi se tarvitsee tasoittavia mekanismeja, joiden määrästä ja laadusta voidaan neuvotella yhteiskunnallisen tilanteen mukaan. Näin niin kuin lyhyesti sanottuna...

Ps. Aika hyvin tämän hetkinen tilanne äänestyksessä vastaa valtakunnan poliittista jakaumaa.
 

Ramchester

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Oikean asian puolesta. Kokoomuksen jäsenmaksu tulee maksettua vuosittain, vaikka koko homma tuntuu hieman nuoruusvuosien jäänteeltä. Kokoomuksella on edessään melkoinen kriisi Saulin poistuttua takavasemmalle, koska potentiaalisia johtaja-ehdokkaita ei löydy nykyisten kokoomuslaisten riveistä. Kokoomukselle on käymässä samalla tavalla kuin kaikille muillekin puolueille, joissa "ollioikariset" keräävät suurimmat äänimäärät - se hyvä puoli asiasssa on, ettei ainakaan ole pelkoa, että näistä "olleista" olisi uusiksi hitlereiksi:)

Politiikkaan siirtymiseen pitäisi saada jonkinlaisia minimivaatimuksia. Ehdokkaalla pitäisi olla esittää muutamia meriittejä(kunnnallispolitiikka, poliittiset nuorisojärjestöt etc.) politiikan saralta ennen kuin pääsisi eduskuntavaaleihin. Muuten koko eduskunta ja hallitus on täynnä näitä kouluttamattomia vatipäitä, jotka vastailevat rastatukissaan asiallisiin kysymyksiin, "en mää mitään tierä, mutta mää hankin suomalaiselle musiikille ulkomaanvienti tukia...".

Hullu saa olla muttei tyhmä...
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös