Pokerikeskustelu

  • 896 484
  • 6 377

Lawless

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Olet osittain oikeassa. Tottakai löytyy pelaajia, jotka eivät osaa pelata, ja sellaisilta pitääkin rahat nyhtää pois. Eli tosin sanoen, tuollaisia pelaajia vastaan tuskin koskaan kannattaa bluffata tai muuten kikkailla. Mainitsemasi kädet ovat usein varsinkin ennen floppia ns. ongelmakäsiä (täydessä pöydässä), joilla ei käytännössä koskaan kannata varsinkaan uudelleenkorottaa. Ovat nimittäin usein dominoituja. Tuollaiset, jotka ylipelaavat em. käsiä, ovat unelmavastustajia. On suorastaan ilo työntää rahat keskelle AK:lla kun siellä on KQ vastassa.
 

Setit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Washington Capitals
Tätä samaahan Helmuth kiroaa lähes aina.
Phil on velliperse, joka itse pelaa myös huonoja käsiä, ihan samalla tavalla kuin kuka tahansta muukin. Mutta jos joku hänet huonommalla voittaa niin tämä on perseestä. Jos hän itse voittaa huonommilla korteilla niin se on "pelin lukua".
 

Lawless

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Hellmuth on erinomainen pelaaja, ja tätä nykyä nuo tunteenpurkaukset kuuluvat jo hänen brändiinsä. Ties vaikka kuuluisivat sponsorisopimuksiinkin. No, mutta viihdyttäviähän nuo kuohahdukset ovat, jos ei hirvittäviin törkeyksiin mennä.
 

tuomari-70

Jäsen
Suosikkijoukkue
jokerit
no ei todellakaan ole. Ainahan nuo huippupelaajat ovat elvistelleet, nyt vain Ilari sattui pääsemään iltapäivälehtien otsikoihin. Kyllä kaverilla massia riittää, joten ei häntä nyt ihan suoraan nykäseen voi verrata yhden vähän isomman potin häviöllä.

Ilari on yksi maailman parhaita potti-ompun vetäjiä, välillä kuitenkin nuoren miehen elkeet ovat ehkä liian kansainvälisiä, kuten Matilla oli. Tosin Ilarin kunniaksi on sanottava, että suurimman osan ajasta jalat pysyvät maassa ja hän on kohtelias ja fiksu herrasmies.
 

Setit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Washington Capitals
Hyvä pelaaja, naurettavaa käytöstä. Mutta onhan tuosta ollut puhetta että tekisi sitä tahallaan vain pitääkseen kiukkupussin mainetta yllä.
 
Suosikkijoukkue
Mestaruuden jälkeinen krapula 2022-
Suomalaisesta Jens Kyllösestä tuli juuri minuutti sitten kautta-aikain kolmas, tai toinen, ei voi muistaa..suomalainen EPT-voittaja. Onneksi olkoon. 900te maistuu 19-vuotiaalle varmaan kohtuu hyvältä.
 
Viimeksi muokattu:

tiikeri

Jäsen
Paljon onnea Jensille, oli kyllä aika helvetin kova suoritus! Kaveri oli shorttina vissiin aika pitkän aikaa turneessa ja finaalipöydässä, mutta sieltä vaan noustiin. Tämä oli siis kautta aikojen toinen suomalainen EPT:n, Pate Antoniushan otti sen ensimmäisen muutamia vuosia sitten.

EDIT. no oliko se muka jo kolmas suomalainen voittaja, sama se..
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Livepokeriturnausta pelannut tässä parina perjantaina. Noin 15 pelaajaa ollut aina mukana. Viikko sitten 3:s, pre flop alli init AQ:lla, se maksoi (mun stacki 10 000, sen 20 000, kolmannen 30 000), niin se maksoi Q7:lla. Seiska tuli ja tipuin sitten siinä. Eilen 4 jäljellä, suht sama stackitilanne, mulla AQ, sillä Q6. Riveriin 3 ja se veti kutosellaan suoran ja meikä ulos. Vois jestas missä seurassa pääsenkään pelaamaan.

Melkein meinaa harmittaa. AQ ei näemmä nykyaikana ainakaan mulla toimi. Kuitenkin satojen eurojen menetys tullut kahteen kertaan tuolla kouralla ja ainoat all innini molemmissa turnauksissa.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Melkein meinaa harmittaa. AQ ei näemmä nykyaikana ainakaan mulla toimi. Kuitenkin satojen eurojen menetys tullut kahteen kertaan tuolla kouralla ja ainoat all innini molemmissa turnauksissa.
Muistan lukeneeni viisauden jostain pokeriopuksesta:

Never go broke with a lady in hand.

Tilanteen mukaanhan nuo aina menevät. All-in syvillä stäkeillä AQ:lla ei ole keskimäärin paras liike. Syöksystäkillä se on taas aivan loistava hanska. Tärkeintä kuitenkin on, ettei suhtaudu tunteella mihinkään lähtökäteen.
 

Mogly

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ite pelaamisen ohessa olen viihdyttänyt, itteäni Miikka "Interpol" Anttosen blogia lueskelemalla. On huikeita reissuja kaverilla, kannattaa pokerisivujen foorumeilta lukea enemmän kyseisen herran "entistä" blogia.

Interpolin Blogi
 

TML

Jäsen
Ite pelaamisen ohessa olen viihdyttänyt, itteäni Miikka "Interpol" Anttosen blogia lueskelemalla. On huikeita reissuja kaverilla, kannattaa pokerisivujen foorumeilta lukea enemmän kyseisen herran "entistä" blogia.

Interpolin Blogi

Kyllä, mielenkiintoinen sälli kyseessä. Aika uskomatontakin kuinka paljon sälli jakaa mielipiteitä tolla foorumilla ja kuinka paljon herran tekemisiä kyseenalaistetaan.

Äijä nauttii pokerista ja elämästä täysin rinnoin, eikä kanna kyllä hirveesti huolta (rahasta) huomisesta.

Tottakai Sahamiehen blogia psivuilla aina odottaa, joskin Ilari tuntuu päivittelevän kerran parissa kuukaudessa. Wahlbeckilla on aina hyvää asiaa joskaan se ei liity kovin usein pokeriin.

Noose kertoo blogissaan urheilusta, vedonlyönnistä ja pokerista, ihan hyvää kamaa sekin on. Teresa pokerin "kulisseista" ja oheistoiminnasta, sekä Helppi turnauksista.

Sitten on nämät kaksi nuorta sälliä jotka elävät unelmaansa pokeriammattilaisiana nuoresta iästä huolimatta. Todella loistavaa oli tuo Jeansin voitto kun on itsekin päässyt "läheltä" seuraamaan hänen nousua. Foorumeilla keskustellut hänen kanssaan ja lukenut ja seurannut läheltä hänen ajatuksia ja pelejään. Toivottavasti jatkaa kovaa menoa, lahjakas sälli kyseessä!
 

tuomari-70

Jäsen
Suosikkijoukkue
jokerit
Suomi jyrää

Suomeen tuli saman viikon lopun aikana Jeansin lisäksi myös toinen turnausvoitto, kun Johanna "akin vaimo" Pyysing voitti Tallinnasta European Masters of Poker (EMOP)- turnauksesta komeat 74.000€.

Turnaus oli muutenkin täynnä suomalaismenestystä, sillä finaalipöydässä oli peräti viisi suomalaista.

Lähde: Pokeritieto
 

tiikeri

Jäsen
Mistä johtuu että italialaiset ovat niin järkyttävän paskoja pelaajia? Aina koolataan jollain vitun kallekakkosilla, osutaan viimeistään riverissä ja sitten on taas apinatiltti päällä. Pitkässä juoksussa tämä on tietenkin hyvä asia, että paistit istuu samassa pöydässä, mutta viime aikoina ei ole kauheasti noista iloa ollut. Jos ja kun ne vetää aina ohi, niin sitten tehdään markvosit ja luikitaan karkuun (takaisin sinne nl10 pöytiin luultavasti). Onko joku joskus tavannut oikeasti hyvän italiaanon pokeripöydässä, itse en ainakaan vielä ole ja kovasti olen alkanut uskoa, että niitä ei ole olemassakaan.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Kävi tuossa iltapäivällä mielenkiintoinen tapaus. Pelasin Paffilla 50 sittaria ja sain taskupariksi rouvat, löin 4 x bb ja yksi lähti mukaan. Flopilta pöytään roskia ja tarkoitukseni oli korottaa kunnolla, mutta ohjelma jumiin. Eli en päässyt tekemään mitään, jouduin sitoutiin, mutta ei tässä vielä kaikki. Seuraavassa kädessä tuli naulat ja olin UTG+1 ja heitin näin ollen naulat pois... No, flopilta kolmas ässä ja riveriltä neljäs, chipleaderillä taskukurkopari ja all-in ja yksi maksaja... eli olisin putsannut aika hyvin. Elämä on.
 

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Seuraavassa kädessä tuli naulat ja olin UTG+1 ja heitin näin ollen naulat pois...

Häh? Mikäs järki tuossa nyt on muka olevinaan? Eihän nyt nauloja viskata pois pf yhtään mistään positiosta.

Edit: Äh, vittu, ymmärsin nyt ihan väärin tuon UTG+1 kohdan merkityksen. Paskaa tuuria kyllä.
 
Viimeksi muokattu:

Leicester

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Hiljaisten seiväshyppääjien kerho
Häh? Mikäs järki tuossa nyt on muka olevinaan? Eihän nyt nauloja viskata pois pf yhtään mistään positiosta.

Siinähän se sanotaan kahdessa edellisessä virkkeessä. Eli jumitus ja sitout.

Flopilta pöytään roskia ja tarkoitukseni oli korottaa kunnolla, mutta ohjelma jumiin. Eli en päässyt tekemään mitään, jouduin sitoutiin, mutta ei tässä vielä kaikki.

Toi on kyllä tosi paskamaista. Itselläni jumitteli Unibet alkuvuodesta. Asiakaspalvelu opasti, että temporary internet files tyhjäksi ja lisäksi piti poistaa cookiesit. Näillä ohjeilla on pätkiminen loppunut.
 

tuomari-70

Jäsen
Suosikkijoukkue
jokerit
Mistä johtuu että italialaiset ovat niin järkyttävän paskoja pelaajia?

1.Koulutuksen/sivistyksen taso on etelä-euroopassa kaukana Suomesta
2.Italialainen supermachomies on usein taikauskoinen ja asenteella "minuhan ei bluffata perkerle".

Aina tietenkin löytyy poikkeuksia, mutta yleensä ottaen etelä-euroopan pelaajat ovat totalpaisteja.
 

Myyrä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Spurs
Onko jatkoajassa paljon pokeria pelaavia jäseniä? Joskus muinoin pelattiin jotain turnauksiakin jatkislaisten keskuudessa viikonloppuisin. Onko innostus kokonaan hiipunut vai olisiko tällaiselle halukkaita vielä, jos vaikka joku kerta järjestettäisiin. Tai jos intoa löytyy ylenpalttisesti, niin sitten vaikka joku pieni turnaussarja. Binit olisi varmaan aika pieniä ja pääasiallinen palkinto olisikin tietysti mainetta runsain mitoin.
 

Crapbag

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, NY Rangers, Southampton, Fc Jazz, A's..
huoh..

Niin, tähän ketjuun harvemmin tulee mitään asiaa, itkuja lähinnä, ainakin tästä suusta. Mietinpä taas, miten on mahdollista että se paska kasautuu aina isompaan ryppääseen? Tässä on taas viikon sisään kaikki isot kädet hävitty 2 tai 3 -outtisiin. Eihän ohivedot tunnu miltään kun on pelejä jonkun verran takana, mutta esim. 300k (190+10$) takuuturnauksesta kolmannella tunnilla ulos AKs vs AQs (runner-runner väri) pullahtaminen tuntuu aika raskaalta. Etenkin kun pakka oli hiton kylmä ja stäkki pysyi elossa ainoastaan parin todella heikon pelaajan ansiosta.

Tietty cashissa tuli takkiin samaan tyyliin, tosin siinä sentään flopilla sain itse värinvedon ja vihulta kuoli yksi akka. No eipä riittänyt.

Eilen livepeleissä, itse napilta pf korottamaani pottiin (5xBB AJs) tuli 3 maksua, flop 445.. kohelo lyö edestä all in muut kippaa, itse maksan positiosta reilun puolikkaan lopuista merkeistäni, koska tiesin ettei siellä ole yhtään mitään. Vastassa täysin dominoitu J9o ja tietty river 9 ja iso potti valui pöydän toiselle puolelle.

Ja cash tänä aamuna.. limppaan 44:llä flopatakseni setin, tosin pöytä oli 2h4hKh. Positiosta lähdin kasvattamaan pottia, yksi kaveri innostui tilanteesta ja rahaa meni keskelle kohtalaisesti ennen turnia. En uskonut flopattuun väriin siis. Turn Jx ja saatiin merkit keskelle ja sieltähän se löytyi, JJ ilman herttaa ja merkit naapurille.


Näihin tietysti joutuu maksumieheksi itse, koska fold -napin käyttö on edes hivenen hallussa omissa peleissä. Silti jaksaa ihmetyttää miten sen kipinän peliin sammuttaja saapuu aina samaan tyyliin, pariin iltaan kaikki suuret pelit kääntyy noin. Cash pelit oli hiukan isossa pöydässä, johon otin shottia aamulla puolikkaalla buy-inillä. Olin jo noussut täyteen biniin kun nuo häviöt helähti, miltei samalla hengenvedolla. Sammutin pöydät ja softan ja ajattelin tuhannennen kerran, ongame on rigged.

hoh, jopas helpotti taas!
Eniten harmittaa se kun tekee hyviä lukuja pelissä ja ne palkitaan vihujen onnenkantamoisilla. Ei saisi vaikuttaa peliin mutta kyllähän se vaan sotkee ainakin mulla, siksi kait oonkin puuhastelija edelleen, en osaa hävitä:F
 

InTheYear2000

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Jälleen tuli suomalaismenestystä EPT turnauksesta! Tällä kertaa Kalle Niemi sijoittui mahtavasti toiseksi San Remon EPT:ssa.
 

Paha_Kurki

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Jälleen tuli suomalaismenestystä EPT turnauksesta! Tällä kertaa Kalle Niemi sijoittui mahtavasti toiseksi San Remon EPT:ssa.

Niin tuli. Kattelin turnauksen loppuun EPT:n sivuilta siitä saakka kun 4 pelaajaa oli jäljellä. Kallea moitittiin monta kertaa siitä että pelasi aivan liian tiukkaa. Muutti Heads upissa vähän strategiaa (toki hyvin luonnollistakin) ja rupesi vähän enemmän hyökkäämään. Viimeinen jaossa A-T:llä All-in ja kaveri käänsi naulat vastaan.. Kalle sai vielä flopissa kympin, mut eipä siitä paljoa apua ollut...

Huhu kertoo että tuo oli Kalle Niemen ensimmäinen live-turnaus.. Et ihan ookoo startti. Onnittelut Kallelle! Kelpo massitkin siitä jäi käteen, reilu 800 Kilo €uroo.
 

tuomari-70

Jäsen
Suosikkijoukkue
jokerit
Pokerimestareilta:

21-vuotias turkulainen Kalle Niemi pelasi upeasti San Remon EPT-turnauksessa ja palkintona oli 862 000 euroa kakkossijasta. Niemi pelasi elämänsä ensimmäisen ison live-turnauksen päästyään mukaan 27 dollarilla PokerStarsin satelliitista.


Lisäksi suurimmassa sivuturnausessa Suomalainen Kimmo Kurko nappasi yli 200k, joten Nyt suomi jyrää.

HYVÄ SUOMI!
 

mirasane

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Penguins, sympatiat Ässille
Ja cash tänä aamuna.. limppaan 44:llä flopatakseni setin, tosin pöytä oli 2h4hKh. Positiosta lähdin kasvattamaan pottia, yksi kaveri innostui tilanteesta ja rahaa meni keskelle kohtalaisesti ennen turnia. En uskonut flopattuun väriin siis. Turn Jx ja saatiin merkit keskelle ja sieltähän se löytyi, JJ ilman herttaa ja merkit naapurille.

Tuo kuulostaa niin omalta aamun sessioltani. Pelasin ennen töihin lähtöä hetken shorttipöytää, jossa meno oli aika villiä. UTG korotti 4BB, mutta kun löysin buttonissa kädestäni AA:n, oli helppo painaa siihen kylkeen. Vihu maksoi ja pöytään tuli 998 kahdella ristillä. Kaveri löi siihen heti potillisen ja minä päätin viheltään pelin poikki lyömällä kaikki keskelle. Vastustajalta instamaksu ja hän näytti T9:n ja tuplasi.

Ei muuta kuin reload ja pikkutiltissä uuteen nousuun. Samaa pelaajaa vastaan lähes identtinen tilanne. Hän korottaa 3BB, minä painan KK:lla kylkeen. Floppiin 933 ja kaikki merkit molemmilta keskelle. Kaveri näyttää T3s:n ja minulta menee taas kaikki. Tuossa vaiheessa piti alkaa tehdä lähtöä ja lyödä kone kiinni, vaikka olisi tehnyt mieli jäädä saalistamaan tuota sankaria. Ehkä parempi näin, koska parin binin häviön jälkeen pelin taso tippuu herkästi.
 

Hauptmann

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Kiinnostaisiko tulla nyt pelaamaan 0,50$-0,50$ Pot Limit omahaa Ongamelle? Joitakin pokeritietolaisia on siellä jo ja pokerisivulaisia lienee tulossa. Kirjoittakaa vaikka viesti jatkoaika, niin päästän sisään. Pöydän nimi on vonhaeften´s OH ja Private-puolelta löytyy. Full -pöytä on.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös