[poistettu moderaattoreiden toimesta. Tällaiset syytökset eivät....?

  • 4 342
  • 30

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens, (Internazionale), Nash&Suns
Mitä ihmettä täällä on nyt tapahtunut?
Onko IS uhkaillut myös Jatkoaikaa vai mistä tällainen toiminta johtuu.
Okei jos noissa viesteissä tosissaan haukutaan tms. jotakin henkilöä mutta kuitenkin...
 

Sergei

Jäsen
Suosikkijoukkue
Petoluolan punaiset lemmikit + Pässipaidat savosta
Mitä täällä siis luki?
 

Castillo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikki jotka Sport kaudella 2015-2016 voittaa.
Äkkiä oikeudet pois. Jatkoaijan pitää tarttua härkää sarvista ettei tämä laajene. Voitteko te ottaa sen koko kirjoituksen (alustoineen) pois jotta ei tule näitä poistettu kuramoottorien toimesta?
 

theref

Jäsen
Kuten tuolla ketjussa lukeekin, purinton lähti pienelle hengähdystauolle noiden törkeiden syytöstensä takia. Nämä törkeydet oli poistettu moderaattoreiden toimesta.

p.s. IS on paras lehti!
 
F

Flonaldo

Eiköhän kyseessä olleet sellaiset väitökset, josta tulee käräjillä satavarmasti langettava tuomio - sekä purintonille että Jatkoajan ylläpidolle. Ruotsissa juurikin suositun keskustelufoorumin päätoimittaja sai ehdollista vankeutta, isot sakot ja foorumi suljettiin neljän anonyymin natsikirjoituksen takia. Ja tästä ketjusta on poistettu theLockin viesti, jossa kerrattiin poistettujen viestin sisältöä - nämä kaikki poistetaan myös jatkossakin.
 
F

Flonaldo

Viestin lähetti varjo
Mitä ihmettä täällä on nyt tapahtunut?
Onko IS uhkaillut myös Jatkoaikaa vai mistä tällainen toiminta johtuu.
Okei jos noissa viesteissä tosissaan haukutaan tms. jotakin henkilöä mutta kuitenkin...

Pitää vielä tätäkin kommentoida. Miksi ihmeessä aina ensimmäinen reaktio moderaattoreiden toimiin - olivat ne sitten mitä tahansa - on suunnaton epäluulo ja syytöksien esittäminen? Voisitko varjo esimerkiksi vastata miksi avasit tämän otsikon ja muotoilit viestisi kuten se nyt tuossa ylhäällä lukee. Kiitos.
 

belenos

Jäsen
Suosikkijoukkue
RAUMAN LUKKO
Varmaankin hän on FutisForumin lukijoita ja FutisForumiin oli otettu yhteyttä sanoma wsoy:ltä ja uhattu oikeustoimilla mm. äänestys tulosten manipuloinnista ja Aatos Erkon kuvien postaamisesta.
 

mirasane

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Penguins, sympatiat Ässille
Haluaisin kuulla, mikä tämä poistettu teksti oli. Jos sitä ei julkisesti voi tänne heittää, niin ehkä joku moderaattori voi lähettää sen minulle yksityisviestinä.
 

mikaw

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Re: Re: [poistettu moderaattoreiden toimesta. Tällaiset syytökset eivät....?

Viestin lähetti Flonaldo
Miksi ihmeessä aina ensimmäinen reaktio moderaattoreiden toimiin - olivat ne sitten mitä tahansa - on suunnaton epäluulo ja syytöksien esittäminen?
No eikös se ole aika ilmeistä. Jos on jotain outoa tapahtunut eikä itse sitä nähnyt niin kyllähän mielenkiinto herää. Aika normaalia. Varsinkin erillisen otsikon tekeminen on omiaan lisäämään kiinnostusta. Eli en tuota nyt ihan epäluuloksi/syytökseksi sanoisi.
 

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens, (Internazionale), Nash&Suns
Koska ketjun aloitin niin pitänee vastata kysymykseen miksi sen aloitin:
Eli kun minä näen tekstin [poistettu jonkun toimesta] niin totta helvetissä uteliaisuuteni herää. Mitä on tapahtunut ?
Kuka on tehnyt mitä?
Miksi teksti on poistettu?

Ehdin kuitenkin lukea tuon TheLockin viestin joten tiedän nyt mistä oli kyse mutta huomautan kuitenkin että tuollaisia viestejä törkeämpää on yrittää sulkea niiden olemassaolo. Ehkä maininta "epäasiallisia huomatuksia pelaajien henk.koht. elämästä" olisi selkeyttänyt asiaa. Nyt en aluksi tiennyt mistä on kyse ja siksi halusin saada asian selville.

Tunnustan uteliaisuuteni, tulkoon siitä vaikka vuosi pelikieltoa.
 

Wolves

Jäsen
Voisiko joku ystävällinen laittaa yv:llä mistä hitosta täällä on kymysys.
 
Viestistä poistettiin sellaista jota ei voi julkisesti väittää, ilman perusteluja ja todisteita. Varsinkaan nimettömänä, eli tässä tapauksessa Jatkoajan päätoimittajan selän takaa, ei lievempiäkään herjauksia tulla hyväksymään myöskään jatkossa.

Ihmisiä ei voi syyttää ihan mistä vaan ilman todisteita ja niitä todisteita tässä tapauksessa oltaisiin mahdollisesti kysytty sitten Jatkoajan päätoimittajalta ja koska niitä tosiaan ei olisi löytynyt, olisi hän voinut joutua oikeudelliseen vastuuseen Purintonin väitteistä.

Aika paljon olemme kaikkinemme valmiita tämän sivuston eteen tekemään, mutta rikosrekisteri ja mahdollisesti vankilaan, jotta joku kirjoittajista voi syyttää nimeltä mainiten ihmisiä pedofiileiksi? Ei sentään. Tässä kohdassa ei edes tarvinnut harkita sitä, että onko jonkun väittämän julkaiseminen oikein vai väärin - se oli laitonta, ja siksi jo käytännön syistä poistettava.

Nyt kun taas sitten keuhkotaan sensuurista, niin kehotan teitä katsomaan ympärillenne. Tämä palsta on täynnä paskaa, jonka annetaan olla. Mutta raja menee jossain, ja Purintonin viesti ei ollut rajalla, vaan kaukana sen toisella puolella.

Tässä ei poistettu mitään sellaista, jolla olisi ollut informaatioarvoa. Myöskään Varjon syytökset viestien olemassaolon salaamisesta eivät oikein tunnu luontevilta, koska viestejä sinällään ei salattu ja tämäkin ketju saa olla olemassa - kaikessa turhuudessaan.

Purintonin väitteitä ei tulla toistamaan, joten sen pyytämisen voi lopettaa.
 

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens, (Internazionale), Nash&Suns
homma roger.
Ja sitäpaitsi en syyttänyt teitä viestin salaamisesta vaan informaation salaamisesta. Jos väite olisi vaikka koskenut minua itseäni niin olisin mielelläni tahtonut tietää että haukkuiko purinton a)minua b) minun tekemisiäni c) jotain muuta.

Jonkinlainen vakiovastausluokka voitaisiin ottaa käyttöön mallia:
"Perusteeton henkilön mustamaalaaminen"
"Perusteeton järjestön mustamaalaaminen"
"Yleinen epäsuotava kielenkäyttö"

ym. Okei tyhmältähän tuo tuntuu mutta ainakin tietäisi heti miksi joku viesti on poistettu eikä tarvitsisi ruveta arvailemaan.
 

Tatzka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti varjo
homma roger.
Ja sitäpaitsi en syyttänyt teitä viestin salaamisesta vaan informaation salaamisesta. Jos väite olisi vaikka koskenut minua itseäni niin olisin mielelläni tahtonut tietää että haukkuiko purinton a)minua b) minun tekemisiäni c) jotain muuta.

Jonkinlainen vakiovastausluokka voitaisiin ottaa käyttöön mallia:
"Perusteeton henkilön mustamaalaaminen"
"Perusteeton järjestön mustamaalaaminen"
"Yleinen epäsuotava kielenkäyttö"

ym. Okei tyhmältähän tuo tuntuu mutta ainakin tietäisi heti miksi joku viesti on poistettu eikä tarvitsisi ruveta arvailemaan.

Harvinaisen oikeassa olet Varjo. Ihminen on utelias ja kiinnostuu kumminkin asiasta ja sitä enemmän mitä enemmän sitä salataan tai kierrellään. Jonkinasteinen vakio vastaus kutedn ylhäällä olisi hyvä, jollei kyseistä syytä sen arkaluontoisuuden vuoksi voide julkaista, ehkäpä se selventäisi asioita ja rauhoittaisi pulinaa.

Epätietoisuus lisää tuskaa, tieto on valtaa.
 

Vakio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Man City
Ottamatta millään tavalla kantaa tapahtuneeseen ilmoittaisin, että ainakin minulla lukee tuolla pelikiellon perässä 8.3.2002-8.10.2002, mikä tekee laskujeni mukaan 7 kk. Itse teksti puhuu kuitenkin viikon pelikiellosta. Miten se nyt siis oikeasti meni?
 

Castillo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikki jotka Sport kaudella 2015-2016 voittaa.
Oikeudet pois. Mun mielestä tämän pitäisi olla varoittava esimerkki.
 
Viestin lähetti Vakio
Ottamatta millään tavalla kantaa tapahtuneeseen ilmoittaisin, että ainakin minulla lukee tuolla pelikiellon perässä 8.3.2002-8.10.2002, mikä tekee laskujeni mukaan 7 kk. Itse teksti puhuu kuitenkin viikon pelikiellosta. Miten se nyt siis oikeasti meni?
Pelikiellon ilmoitettiin olevan viikon mittainen, mutta pyydettäessä ilmoitan uudelleen sen olevan viikon mittainen.

Päivämäärät joihin viittasit rajaavat ilmoituksen voimassaoloajan eli tuon viestin joka keskustelualueille lähetettiin näkyvillä olemisen. Käytännössä nuo poistuvat uudempiensa tieltä.

Onko tämä salapoliisityö tosiaan tarpeen? Onko meillä jotain päteviä syitä valehtelemiseen, koska osa käyttäjistä tuntuu automaattisesti olettavan ylläpidon valehtelevan aina kun jotain tapahtuu.
 

Vakio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Man City
Viestin lähetti Moderaattorit

Pelikiellon ilmoitettiin olevan viikon mittainen, mutta pyydettäessä ilmoitan uudelleen sen olevan viikon mittainen.

Päivämäärät joihin viittasit rajaavat ilmoituksen voimassaoloajan eli tuon viestin joka keskustelualueille lähetettiin näkyvillä olemisen. Käytännössä nuo poistuvat uudempiensa tieltä.

Onko tämä salapoliisityö tosiaan tarpeen? Onko meillä jotain päteviä syitä valehtelemiseen, koska osa käyttäjistä tuntuu automaattisesti olettavan ylläpidon valehtelevan aina kun jotain tapahtuu.

Anteeksi nöyrimmästi. En todellakaan tarkoittanut arvostella enkä vittuilla. Ihmettelin vain tuota päivämääräjuttua. Ei olisi näköjään pitänyt.
 

jiimo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, HJK
Kylläpäs modet on herkällä päällä. En minä ainakaan Vakion juttua minään vittuiluna ymmärtänyt. Ymmärrän toki, että jatkuva vastaileminen ym. muu saattaa olla vaivalloistakin, mutta suurimmaksi osaksi järkeviähän nämä viestit ovat täällä olleet. Kaikki "salaperäinen" herättää kiinnostusta. Ehkäpä asioiden selventämiseksi tuo varjon ehdotus voisi olla järkevä. Näin voitaisiin välttyä myös tällaisilta viestiketjuilta.
 

Tatzka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti jiimo
Kylläpäs modet on herkällä päällä. En minä ainakaan Vakion juttua minään vittuiluna ymmärtänyt. Ymmärrän toki, että jatkuva vastaileminen ym. muu saattaa olla vaivalloistakin, mutta suurimmaksi osaksi järkeviähän nämä viestit ovat täällä olleet. Kaikki "salaperäinen" herättää kiinnostusta. Ehkäpä asioiden selventämiseksi tuo varjon ehdotus voisi olla järkevä. Näin voitaisiin välttyä myös tällaisilta viestiketjuilta.

Ehkäpä tämä syiden ilmaiseminen yleisillä ilman yksityiskohtaisia selvityksiä tulee käytäntöön, kannatan.

Kaikken paras ratkaisu olisi, että pelikieltoihin ei tulisi aiheita ja liian helpolla niitä ei vieläkään ole mielestäni tullut, linja on aika salliva , mutta samalla pahimmat törkyt karsiva.
 

finnishninja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gunnilse IF
Olipas harmin paikka etten kerennyt näkemään missä raja kulkee. Olen niin monesti sitä mielessäni arvaillut.

Voiskos mitenkään saada vinkkiä yv:ä... lupaan että vaikenen ja tuhoan tietokoneen heti viestin luettuani...
 

Tatzka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti finnishninja
Olipas harmin paikka etten kerennyt näkemään missä raja kulkee. Olen niin monesti sitä mielessäni arvaillut.

Voiskos mitenkään saada vinkkiä yv:ä... lupaan että vaikenen ja tuhoan tietokoneen heti viestin luettuani...

Itsetuho viritetty jo, niin kuumaa kamaa tiedossa.
No tuskinpa ;) Mutta raja ei ole matalalla, kuten varmaan oletkin aikaisemmin huomannut.
 

railwayman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät (& Devils)
Ei minulla ainakaan ole valittamista moderaattoreiden toimista, ehkäpä enempikin aktiivisuus olisi hyvä, kun näyttää siltä ettei nimimerkkien arvostelukykykään aina toimi.

Siitä olen samaa mieltä, että aika paljon paskaa palstalla on. Se on jyrkästi sanottu ja parempi olisikin sanoa, että palstalla on paljon sellaista, jonka oikea osoite olisi joillakin toisilla sivuilla.

Joka tapauksessa näillä sivuilla on enemmän hyvää kuin huonoa. Ongelma usein onkin eräänlainen runsaus ja sekavuus, jossa asiallinen keskustelu usein tukehtuu väittelyn ja inttämisen alle.

Kärpistä voin keskustella Kärppien palstalla, joten se ei täällä kiinnosta. Kuitenkin yleisellä tasolla yrittäessäni kommentoida jotakin, niin mielipide teilataan kulloinkin kyseessä olevan seuran kannattajien toimesta.

Välillä näyttää järjettömältä tämä yhteinen palsta, jossa kunkin seuran kannattajat kehuvat seurojaan omissa ketjuissaan. Moinen ei kehitä ketään yhtään, mutta vika ei tosiaankaan ole moderaattoreiden.

Meni hieman ohi, anteeksi.
 

masaman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Fc nimetön
Viestin lähetti Moderaattorit
Nyt kun taas sitten keuhkotaan sensuurista, niin kehotan teitä katsomaan ympärillenne. Tämä palsta on täynnä paskaa, jonka annetaan olla. Mutta raja menee jossain, ja Purintonin viesti ei ollut rajalla, vaan kaukana sen toisella puolella.


Voiko asiaa paremmin sanoa:D HYVÄ MODET!!!! TE OLETTE KUNINKAITA!!!!!!!! juhuuuuuuuu........
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös