Tämän sarjan voittaja vieköön mestaruuden, näin toivotaan.
Itse sarjaan olen pitkään jo tähän varautunut ja oma vahva mielipide on ollut, että kotiedun saanut vie sarjan ja oma veikkaus kallistuu Ässien puolelle.
Runkosarjakohtaamiset ovat olleet verrattain omituisia tällä kaudella, enkä suoranaisesti noista nyt hirveästi tähän sarjaan perusta.
Enemmän olen sitä mieltä, että Ässät lähtee, kotiedun lisäksi, sarjaan paljon paremmasta asemasta, mitä TPS.
TPS on kaksi vuotta putkeen ollut finaaleissa. Nyt 100v juhlakausi kahden hopean jälkeen päättyy runkosarjan sijalle 9 ja vieraspeliin sääleissä. Aika valtava on pettymys tällä hetkellä Turussa. Ässillä taas tilanne on aikalailla toinen, pitkän tauon jälkeen Porissa pelataan pudotuspelejä ja yleisö on välittömästi lähtenyt mukaan joukkueen matkaan.
En pitäisi ollenkaan mahdottomana, että maanantaina Porissa hallissa on tunkua ja tiistaina Turussa ehkä 3000 löytää paikalle ja halli on hieman yli neljänneksen täynnä. Näen tässä myös valtavan voimavaran Ässille.
Toisin sanoen, toivon kovasti, että TPS löytää parhaan vireensä näihin peleihin, mutta en pysty itselleni kyllä valehtelemaan, eli pakko on todeta, että itse ihan tosissaan pidän Tepsiä heikompana osapuolena tähän pariin. Mitä vaan voi tapahtua toki näin lyhyessä sarjassa, ja maanantaina voitolla TPS kääntäisi heti koko asetelman 90-10 eduksi itselleen jatkaa.
Pari yötä ja sitten mennään.