Play-offsien tuomarointi.

• 1 322
  • 6

Castillo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikki jotka Sport kaudella 2015-2016 voittaa.
Ahh. Taas päästiin siihen niin rakkaaseen ja kotoiseen aiheeseen. Aloitetaan loanheitto linjatuomareista. Aivan käsittämätöntä pilkkimistä harrastetaan aloituksissa. Eikö sitä kiekkoa vain voida heittää siihen jäähän ja painua viivalle kyttäämään paitsioita? Vastaan kysymykseen itse itseäni toistaen (Bonus) Ei voi. Ainakin Sportin matseissa pitää kokoajan olla vaihtamassa aloittajaa. Toinen hommeli on tämä pitkien kiekkojen viheltäminen. Mitä siitä nyt voi sitten sanoa. Sportin kotiotteluissa on tuominnut kokoajan samat linjatuomarit (Lajunen-Turtonen) ja voi sitä pitkien kiekkojen ja vihellettyjen sekä viheltämättömien paitsioiden määrä. Tämä sama pätee myös linjatuomareihin Mikkelissä viime keskiviikkona. Kokoajan oli käsi pystyssä.

Sitten päästään herraan joka taitaa olla koko play-offsien kuumin nimi. Hämeenlinnalainen Teemu Salminen. Kyllä on tullut pas*aa niskaan ennen tärkeitä matseja kun olen häntä haukkunut. On väitetty, että haukun tuomarit aina kun Sport häviää. Play-offsit ovat sitten saaneet epäilijöille luun kurkkuun, nimittäin Salminen on ollut yhtä ottelua lukuunottamatta täysi (sensuroitu). Salminen oli Kouvolassa ensimmäisessä välierässä ollut kuulemma aivan susi. Samoin voi sanoa toisesta välierästä Vaasassa. Ja tiedoksi sitten, että Sport voitti ottelun =). Mies tuomitsee aivan täysin ilman linjaa ja jättää selvät jäähyt viheltämättä, mutta sitten jostain aivan pikku hipaisusta lentää boksiin. Ottelun jälkeen Salminen sai Kenneth Westerbackilta kunnon satikutia ja totesi tähän jokseenkin näillä sanoilla: "Se on hyvä, että tulee kritiikkiä". Voi samputti sanon minä. Sehän on huono asia jos tulee kritiikkiä. Se osoittaa, että homma ei ole toiminut sillä tavalla kuin sen pitäisi toimia.

Tässä kohtaa kysyn missä on mielestäni Mestiksen kaksi parasta tuomaria Jarkko Kosonen ja Kimmo Nurminen? Nurminen ottaa biitsillä arskaa sen merkkinä, että häntä ei Mestiksen play-offseissa tarvita. Kosonen sentään merkittiin mukaan, mutta ei häntäkään liikaa ole nähty.

Mitä Mestis/jääkiekkoliitto tällä pelleilyllä oikein haluaa? Mikä tässä sarjassa oikein on vialla kun edes kunnon tuomareita ei peleihin saada?

Olen äärimmäisen pettynyt näkemääni ja toivoisin, että edes jostain saataisiin tällaiselle rantaruottalaisellekkin pätevät perustelut, että mikä on kun maan pahimmat näkövammaiset saadaan juuri Mestiksen play-offseihin tuomitsemaan. Näistä tuomioista ei siis kärsi pelkästään Sport, vaan niistä on kärsinyt myös Jukurit ja Kalpa. Samoin kuulemani mukaan myös muut joukkueet mukaanluettuina Kookoo ja KiVa. Tämä on siis koko Mestiksen ongelma.

Viimeksi muokattu:

kakes

Jäsen
Jaska,Jälleen soi sama vanha levy.Kun sport putosi,haet syytä taas aivan jostain muualta kuin kuin itse pelistä.
Pienet asiat ratkaisee mutta sellaisessa pelissä en vielä koskaan ole ollut jossa tuomari olisi ratkaissut pelin.
Ilmeisesti salminen on sellainen tuomari joka ottaa kritiikistä vain opikseen eikä anna sen vaikuttaa tuomarointiinsa.
Hyvä tuomari antaa"poikien"pelata kovaa ja rehdisti eikä puutu kaikkiin pieniin hipaisuihin.Jälkipeli ja mailalla hakkaaminen aiheuttaa herkemmin penalttin.
Toivotaan että siellä vaasassa kolmas kerta toden sanoo eli hoidatte "pikkupojan"eli pronssit kotiin sieltä Kouvolasta.Noita pronssimetallejakaan ei sovi väheksyä,sportissakaan ei ole kovin montaa sellaista pelaajaa joka olisi voittanut urallaan mitään arvometalleja.Vai olenko väärässä?

laatokka

Jäsen
En usko, että tuomari lopulta ratkaisee matseja, mutta kyllä Jukureiden välierävastustajilla on jo uskomattoman huono mäihä, kun neljä (4) kertaa on Jukurit voittanut jatkoajalla! En yhtään aliarvioi Jukureita, mutta kyllä jatkoajalla se maali on aina kiikun kaakun tuuria, kun ei varsinaisella peliajalla pystytä ratkaisuihin.
Kylmä todennäköisyys nimittäin alkaa kääntää puntteja toiseen suuntaan, jos vielä jatkoajoille mennään.

Viikate

Jäsen
Suosikkijoukkue
Diskos, JYP, KooKoo, HeKi
Viestin lähetti Jaska85
Tässä kohtaa kysyn missä on mielestäni Mestiksen kaksi parasta tuomaria Jarkko Kosonen ja Kimmo Nurminen? Nurminen ottaa biitsillä arskaa sen merkkinä, että häntä ei Mestiksen play-offseissa tarvita. Kosonen sentään merkittiin mukaan, mutta ei häntäkään liikaa ole nähty.

Kaikki Kososen fanit ovat tervetulleita katsomaan Diskoksen pelejä, sillä niitä Jarkko vihelteli tällä kaudellakin enemmän kuin kukaan meistä olisi halunnut.

Toivon minäkin, että Kosonen saa ensi kaudella tuomita enemmän pelejä Mestiksessä. Ei sillä, ettäkö hän nostaisi Mestiksen tuomaritoiminnan tasoa, vaan sillä, että hän viheltäisi tällöin vähemmän Suomi-sarjaa (jossa Diskoskin ilmeisesti ensi kaudella pelaa).

VTVH

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Tällä kertaa täytyy kyllä puolustaa Jaska85:n mielipiteitä, sillä Salmiselta karkasi Kouvolassa pelattu välieräpeli täysin käsistä. Voi tietysti olla, että pudostuspeleihin oli sovittu sellainen linja, että ei vihelletä ennen kuin pelaaja loukkaantuu ja silloinkin vasta jälkikäteen, mutta kyllä sillä kaverilla, jolla on oranssi nauha kädessä pitäisi olla pokkaa viheltää itse selvistä tilanteista, ettei tarvitsisi neuvotella linjatuomareiden kanssa joka tilanteen jälkeen. Kaikki tuomarit tekevät virheitä pelissä ja aika linjatonta viheltämistä on nähty ennenkin, mutta Salminen on ainoa nimi, joka minulle on jäänyt muistiin huonona tuomarina ja se muistijälki kestää. (...ainakin kesään asti.)

Kososesta tai Nurmisesta en muista mitään, mutta tuskin herrat ovat montaa peliä Kouvolassa viheltäneetkään tällä kaudella. Yritin tällä kaudella laittaa aina hyvien tuomareiden nimet muistiin, mutta ei niitä nyt tule mieleen kun pitäisi. Hyvin tämä kausi kuitenkin kokonaisuudessaan tuomaroinnin osalta meni ja olen suht' tyytyväinen jos samanlainen taso jatkuu ensi kaudellakin.

Välieriä ovat näköjään tuominneet: Teemu Salminen, Tom Laaksonen, Jussi Perttu ja Tommy Grönlund

Missä on viime kauden parhaaksi tuomariksi valittu Sebastian Auger? Onko minulta jäänyt jotain tärkeääkin huomaamatta? Luulisi nyt Augerin ainakin olleen välieriä tuomitsemassa. Luulen, että Perttu tai Laaksonen viheltää pronssipelin.

...tai no Salminen sen kuitenkin viheltää

Teemu Salminen, mestiksen paras tuomari 2003

Castillo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikki jotka Sport kaudella 2015-2016 voittaa.
Viestin lähetti kakes
Jaska,Jälleen soi sama vanha levy.Kun sport putosi,haet syytä taas aivan jostain muualta kuin kuin itse pelistä.
Katoppa kuules pikkusen tuota aikaa koska ketju on avattu, ennenkuin tulet pistämään sanoja suuhuni.

23.03.2003 23:27

Siinä on aika jolloin kirjoitin tuon ja tällöinen kenelläkään ei olut varmaa tietoa siitä, että kuinka ottelusarjassa käy. Tuona päivänä ottelusarja oli tilanteessa 1-1 ja Sport oli voittanut edellisen ottelun vaikka Teemu Salminen olikin tuomarina. En syytä todellakaan tuomareita siitä, että Sport tippui. Laaksonen oli eilen hyvä muutamaa virhettä lukuunottamatta, mutta hän ei todellakaan peliä ratkaissut. Ottelusarjan ratkaisu oli Jukurien tasainen neljän kentän peluutus johon Sportilla ei ollut mitään saumaa vastata. Toki kaikkensa jätkät kentällä antoi, mutta näissä peleissä toinen voittaa ja toinen häviää. Sport kaatui saappaat jalassa ja me Vaasalaiset olemme todella ylpeitä omista pelaajistamme.

Sumu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sentteri Jumalan armosta Patrik Westerback
Viestin lähetti kakes

Nono kakes! Mielestäni Jaksa ei itkenyt kuten itse tuossa annat ymmärtää. Jaskan juttu on laajempi analyysi eikä mikään itkuvirsi. On se kumma kun joku älähtää ,tällä kertaa herpafani, kun ruvetaan analysoimaan tuomarointia.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy