En osaa sanoa, paljonko aikaa tarvittaisiin, mutta nykyinen torstain HN on joka tapauksessa täysin tarpeeton. Sekä YLE, MTV3 että Nelonen kertovat urheilu-uutisissaan aivan yhtä paljon otteluista. HN:stä voisi kasata jonkinlaisen yhteenveto-ohjelman, jossa (kuten täällä on ehdotettu) käytäisiin läpi edellisen viikon ottelut (esim. ennen HN-ottelua) ja sitten arvioitaisiin tulevaa viikkoa (HN-ottelun jälkeen). Kaikkia maaleja en välttämättä halua nähdä, vaan enemmän toivoisin otteluiden käännekohtien näyttämistä (siis: niitä, joista täällä puhutaan). Maaleistakin voisi näyttää hiukan enemmän tilanteen kehittymistä eikä vain sitä viimeistä syöttöä, josta toinen kiekon maaliin lapioi. Tai jotain, nykyinen formaatti on katsojan aliarvioimista. Lopettaisivat kokonaan, jos ei enempää kiinnosta uhrata aikaa & vaivaa sen tekemiseen.
Olen ihmetellyt acidjamin tapaan, että miksi MTV3 näyttää vain yhden ottelun viikossa, jos omistaa televisiointioikeudet? Jos lafkaa ei kiinnosta näyttää muilta päiviltä otteluita, niin voisiko telkkarioikeudet sitten vaikka jakaa jonkun toisen kanavan kanssa? Näyttäisivät edes jälkilähetyksinä muita otteluita...
Toinen ihmetyksen aihe on ollut se, että onko MTV:llä todellakin niin kiire näyttää mainoksia, että niitä pitää pistää erien aikanakin taivaalle ("...ja pidetään tässä välissä pieni tauko...")? Eikö ne voisi ajoittaa erätauoille? Itse olen tyytyväisenä katsellut Kärppien kotiottelut jälkilähetyksinä (Urheilukanavalta), joissa eriä ei ole pilkottu mainoksilla. Toki tyytyväisyyteen vaikuttaa myös "Stenkan" "lievästi" kotiinpäin vetävä selostus, joka on toiselta planeetalta verrattuna Saukkosen & kumppaneiden iänikuiseen "neutraalien" kliseiden viljelyyn...
EDIT: Ai niin, miksei kiekkolähetyksiin voisi ottaa divaripelejä & -joukkueita mukaan? Itseäni ainakin kiinnostaisi nähdä "iki-inhokki" KalPan otteita toisinaan - samoin kuin tietysti Sportin ja Hermeksen otteita. Samaan koostelähetykseen liiga & divari, kiitos. Ja vähän vielä lisää: vaikka liiga on suljettu ja sitä kautta ei tarvitse "tiedusteluinformaatiota" joukkueista, niin olisi ihan kiva nähdä divarissa kovaa jälkeä tekevien pelaajien otteita, koska nämähän saattavat hyvinkin pelata piakkoin liigassa.