Pitäisikö otteluseurantaketjuun asettaa ikäraja?

  • 1 504
  • 22

Pitäisikö asettaa otteluseurantaan ikäraja?

  • Kyllä K-18

    Ääniä: 26 20,6%
  • Kyllä K-20

    Ääniä: 9 7,1%
  • Kyllä K-25

    Ääniä: 26 20,6%
  • Ei ikärajoja

    Ääniä: 54 42,9%
  • Olen teini, mikä on ikäraja?

    Ääniä: 11 8,7%

  • Äänestäjiä
    126

Olkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen mestarit 20-21
Mitäkäs mieltä ollaan :)

Pitäisikö asettaa ikäraja? Nykyään saa lukea otteluseurannasta melkoisen paljon viestiä, " meille jäähy paska tuomari", hetken päästä sama kirjoittaja kirjoittaa, "noille jäähy, kylläpä ne sikailee, toivottavasti rankastaan". Oikeastikkin se on aika raskasta luettavaa, mutta vähän leikkimielellä tämän avaan. Mitä mieltä, pannaanko ikäraja ja jos, niin mihin kohtaan?
 

scholl

Jäsen
ikä on numero. Osa on ydinfyysikkotasoa teini-iässä ja osa lapsen tasolla keski-iässä.

Parempi niin, että viikate heiluisi eli kaikista huonoimmat viestit systeemi poistaisi.

No itse asiassa rehellisesti sanottuna otteluketjun tarkoitus on saada mahdollista lisäinfoa, jos itse ei ole aivan yhtä hyvien tiedonsaantikanavien päässä, joten jos siellä on turhaa materiaalia niin se skrollataan nopeasti ohi kiinnittämättä sen enempää huomiota.
 

Hockey 24/7

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hockey Fights and Fighters
Kyllä mielellään. Rajaksi 45 vuotta ja jonkin sortin Professorin tutkinto.
Tymät kyykyyn ei armoa.
 

iso-D

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Ja miksiköhän jonkun tietyn ikäiset eivät saisi seurata otteluita?
 

Olkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen mestarit 20-21
iso-D kirjoitti:
Ja miksiköhän jonkun tietyn ikäiset eivät saisi seurata otteluita?

Tutustuppa ketjun avaus viestiin, äläkä ole tosikko.
 

KPL

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, Q
Jotenkin on vaikeaa hahmottaa tuota otteluseurantaketjujen syvintä olemusta. Spämmätä sinne ei saa, joten mitä jää jäljelle? Televisioitavien otteluiden kommentointi nyt vielä saattaa tarjota jotakin(kun voi vertailla näkemyseroja), mutta mitä lisäarvoa esimerkiksi jonkun Eero Taurun radioselostuksen siteeraaminen tarjoaa?
 

Nikke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sinivalkokeltainen
KPL kirjoitti:
Jotenkin on vaikeaa hahmottaa tuota otteluseurantaketjujen syvintä olemusta. Spämmätä sinne ei saa, joten mitä jää jäljelle? Televisioitavien otteluiden kommentointi nyt vielä saattaa tarjota jotakin(kun voi vertailla näkemyseroja), mutta mitä lisäarvoa esimerkiksi jonkun Eero Taurun radioselostuksen siteeraaminen tarjoaa?
Tätä samaa kyselin tässä jo aiemmin. Mä en kerta kaikkiaan ymmärrä mikä funktio koko ketjulla on kun siellä lukee 4 kertaa peräkkäin "Jokereille 2 min jäähy väärästä vaihdosta" tjsp. No, viimeksi mua taidettiin kehoittaa olla lukematta jollei kiinnosta. Niin olen tehnytkin mutta näköjään ko ketju ottaa myös muita hermoon.

Koska herrasmies Olkku ei ikävä kyllä laittanut vaihtoehtoa "lopetetaan ko ketjut" päädyin äänestämään vaihtoehtoa "Olen teini, mikä on ikäraja?"
 

KPL

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, Q
Nikke kirjoitti:
Mä en kerta kaikkiaan ymmärrä mikä funktio koko ketjulla on kun siellä lukee 4 kertaa peräkkäin "Jokereille 2 min jäähy väärästä vaihdosta" tjsp. No, viimeksi mua taidettiin kehoittaa olla lukematta jollei kiinnosta. Niin olen tehnytkin mutta näköjään ko ketju ottaa myös muita hermoon.

Se on sitä asiasisältöä se. Paljon hauskempaahan sitä olisi lukea, jos siellä vaikka avoimesti vittuiltaisiin vastustajan kannattajille, mutta kun muistaa sen Blues-Ilves otteluketjun aiheuttamat rangaistukset, niin taitaa olla turha toivo(ehkä säälittävintä moderointia pitkään aikaan). Täällähän ilmeisesti tarkastetaan jopa testialueen ketjuja ja lukitaan tarvittaessa. Säälittävää. Tämän kaltaisella moderoinnilla palstalta on onnistuttu aika hyvällä prosentilla karsimaan kaikki hauskat kirjoittajat ja jäljelle on jäänyt sitten pelkästään jotain turenkilaishuumoria tai muuta vastaavaa. Sellaista näpsäkkää rivien välistä kuittailua kyllä löytyy sivukaupalla, mutta aika kuivaa huumoria se lopulta on.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
KPL kirjoitti:
Se on sitä asiasisältöä se. Paljon hauskempaahan sitä olisi lukea, jos siellä vaikka avoimesti vittuiltaisiin vastustajan kannattajille, mutta kun muistaa sen Blues-Ilves otteluketjun aiheuttamat rangaistukset, niin taitaa olla turha toivo(ehkä säälittävintä moderointia pitkään aikaan).

Niin, sanoisinkin ettei minullekaan oikein avaudu aina tuo otteluseurantaketjun syvin olemus. Toisinaan siitä olen löytävinäni jotain yritystäkin informaatiokanavaksi mikä palvelisi sellaisia katsojia jotka eivät pääse seuraamaan peliä paikalta eivätkä näin ollen pääse kiinni pelin syvimpään tunnelmaan mutta heti seuraavassa hetkessä kyseinen illuusio (painotan: illuusio) romahtaa täysin kun joku tai jotkut viiripää vetävät peräkanaa ketjun samansisältöistä viestiä "joukkueen x pelaaja y sai 2 min. vitun homo tuomari".

Ennemmin soisin kyseisen ketjun romuttamista ja vaikkapa nykyisten otteluketjujen auki pitämistä otteluiden ajan mutta ehdottomalla chattikiellolla. Sen sijaan soisin, että moderaattorit eivät niin hanakasti käyttäisi kuittivihkoaan sanansäilällä taistoa käyviä sotureita vastaan. Mikään ei ole miellyttävämpää kuin lukea kuinka oivallisella tapaa vittumoinen kirjoittaja (nimiä en tälläkään kertaa mainitse) naulitsee jonkin poloisen lautaseinään armottomilla sivalluksillaan ja lopulta viimeistelee iskun täydellisellä tyrmäyslyönnillä. Nautinko siitä kun pienempiä kiusataan? En mutta nautin kun joku joka luulee itsestään liikoja palautetaan maanpinnalle ja vähän sen allekin.

Lätkä on miesten peliä mutta toisinaan tuntuu kuin moderaattorit tuomitsisivat tätä peliä ringeten säännöillä (ja sanon, että nykyisetkin säännöt antavat mahdollisuuden käyttää harkintaa ja samalla kuitenkin pitää palsta puhtaana turhuuksien latelijoista ja kirjoittajista joilla ihan aikuisten oikeasti ei ole mitään tarjottavaa palstalle).

vlad.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Sinänsä nuo ketjut on aika turhia informaatiolähteenä, koska ne samat tiedot saa kuka tahansa joko sm-liigan tulospalvelusta tai helpoiten radiota kuuntelemalla. Varmasti jokainen ainakin jommasta kummasta pystyy ne tiedot kätevämminkin etsiä kuin lukemalla sekameteliketjua. Usein vielä sitä samaa tietoa (maalintekijä, jäähyilijä jne.) tarjoaa 2-3 viestiä peräkkäin. Ja myönnän joskus itsekin "infonneeni" tuolla tapaa, tosin olen vähentänyt sitä, koska se on aika turhaa viestittelyä toisaalta muutenkin. Jonkinlaisia tunnetiloja ja pika-analyyseja nuo otteluseurantaketjut ehkä palvelee, mutta tiedä sitten, onko sekään niin tärkeää.

Minun mielestäni nuo ottelukohtaiset ketjut saisi olla koko ajan auki ja valvottaisiin vaan. Menee mielestäni turhan monimutkaiseksi säätämiseksi kaikkien noiden ketjujen kanssa. Muutenkin penaltteja tulee tästä muutoksesta huolimatta tasaiseen tahtiin, joten en tiedä, onko tämä muutos liiemmin parantanut tilannetta verrattuna entiseen. Jollain tapaa lapsellista touhua koko säätäminen, jos luvalla sanon. Huonoa viestittelyä tulee toki karsia, mutta ei se saa olla liian itsetarkoituksellista ja täsmällistä toimintaa, se syö keskusteluhalukkuutta ja tekee ihmisistä liiankin varovaisia.

No, tälläisiä ajatuksia. Tuskin mitään uutta tuo (en ole lukenut kaikkia edellisiä viestejä), mutta ilmaisinpa mielipiteeni. Mielestäni vaan yksinkertainen asia tehdään liian monimutkaiseksi säätämällä liian montaa rautaa samaan aikaan.
 

Pleksi(t)

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
En nyt välttämättä lähtisi ainakaan poistamaan noita ketjuja, kieltämättä jokainen voisi välillä miettiä mitä sinne laittaa. Mutta se on hyvä yhteenveto kierroksen tapahtumista, kun ihmiset kuuntelevat eri otteluita ja eri tuuteista. Monesti tuolta löytyy tieto ensimmäisinä esim. loukkaantuneista ja erikoisista tilanteista, ja esim. tänäänkin tuli hyvin esille että maalit oli ensin siellä kuin ne tuli edes nettiradiosta. Mutta kyllä minä jaksaisin sen minuutin odottaa, tuskin tuolla nyt jokaista maalia tarvitsee raportoida. Muuten siis ihan ok, pois vain nuo "Tuomari on nuija"-tyyliset kommentit, varsinkin kun kuunnellaan jotain paikallisradion selostusta.
 

RV16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chilinakit ja muu paskansyönti
Ei mielestäni ikärajaa. Tehokkain keino olisi sulkea Satakunta keskustelun ulkopuolelle.
 

Olkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen mestarit 20-21
Kuten avausviestissä kirjoitin, "avasin äänestyksen leikkimielellä", eli pilkettä pitää olla. Ei saa herneitä vetää näin pienestä kukaan, kun kuitenkin suurinosa kirjoittajista on huumorimiehiä/naisia. Jatketaan äänestelyä, mutta ei aleta nuss... fiilaamaan pilkkua.
 

mauri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
En kannata ikärajaa.. Kyllä modet pistävät sivuun ne, joilla ei ole mitään asiallista kommentoitavaa peleistä, ikään katsomatta.
 

masaala

Jäsen
Ei ikärajoille. (Pitäisiköhän muuten hallillakin lätkästä älykkyysraja sisäänpääsyyn. Eipähän pääse dorkat huutelemaan "seepraa"/"nuijaa". =) )

Itse olen seuraillut otteluita juuri täältä otteluseurantaketjusta, eikä isompia ongelmia ole ilmennyt. Täytyy kyllä myöntää, etteivät nuo "tuomari haisee" kommentit tuo mitään lisäarvoa seuraamiseen, mutta eivat haittaakaan kunhan esiintyvät harvakseltaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös