Pitäisikö kannabis laillistaa Suomessa?

  • 526 135
  • 4 746

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Kumpikaan ei ole nuoren aivojen kehitykselle harmiton, mutta käsittääkseni kannabis on alkoholia pahempi turmelemaan nimenomaan kehittyviä aivoja.

Aikuisten pitäisi ymmärtää mitä kehollaan tekevät, mitä mikäkin nautintoaine aiheuttaa tai voi aiheuttaa ja tehkööt mitä tekevät jos eivät aiheuta muille ongelmia. Mielelläni kuitenkin suojelisin lapsia sekä nuoria ja heidän aivojaan.

Siksi en tue ehdotusta kannabiksen laillistamisesta.
Mulla olisi tähän radikaali ehdotus, joka ratkaisisi molemmat ongelmat. Tehdään sellainen kompromissi, että laillistetaan kannabiksen myynti mutta asetetaan sille ikärajaksi esim 18v!
 

Kauko Viisas

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Mulla olisi tähän radikaali ehdotus, joka ratkaisisi molemmat ongelmat. Tehdään sellainen kompromissi, että laillistetaan kannabiksen myynti mutta asetetaan sille ikärajaksi esim 18v!
TUUT, TUUT, PRÖÖT, PRÖÖT, PADAM!

Anteeksi, sarkasmitutkani se vain on. Tuollaista ääntä se välillä pitää.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Minun puolestani voisi laittaa Alkoihin. Nimi pitäisi kyllä vaihtaa. Viina & Pössy olisi hyvä nimi firmalle.

Mie en ole pössytellyt tällä vuosituhannella. 90-luvulla toki kokeilin, eikä se ollut ihan mulle sopivinta. Tykkään viinasta enemmän. Mutta en näe suurta yhteiskunnallista dilemmaa siinä, jos nyt hipit saisi pajautella ihan kaikessa rauhassa. Leppoisaa jengiä, enkä nyt muista kenenkään yrttipäissään puukotelleen kaveria. Kossupäiset tätä tekee.

Mulle ruoho ei käy, koska siitä tulee ihan helvetinmoinen nälkä ja väsy. Mulla on muutenkin aina nälkä ja väsy, ei tarvitse niitä tunteita enää voimistaa. Muistan kun joskus 95 polteltiin yhden Jussin kanssa ihan kutkulleen Jussin kämpillä. Jätkä oli väsännyt ruokaa, ihan saatanan iso vuoka oli kaalilaatikkoa. Söin melkein kaiken ja nukuin 18 tuntia. Se minun polttelustani. Olen enemmän viinamiehiä, mutta en halua ottaa polttelijoilta mitään pois. Jos se kasvaa luonnossa, poimi ja nauti!
 

Mostal0

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Minun puolestani voisi laittaa Alkoihin. Nimi pitäisi kyllä vaihtaa. Viina & Pössy olisi hyvä nimi firmalle.

Mie en ole pössytellyt tällä vuosituhannella. 90-luvulla toki kokeilin, eikä se ollut ihan mulle sopivinta. Tykkään viinasta enemmän. Mutta en näe suurta yhteiskunnallista dilemmaa siinä, jos nyt hipit saisi pajautella ihan kaikessa rauhassa. Leppoisaa jengiä, enkä nyt muista kenenkään yrttipäissään puukotelleen kaveria. Kossupäiset tätä tekee.

Mulle ruoho ei käy, koska siitä tulee ihan helvetinmoinen nälkä ja väsy. Mulla on muutenkin aina nälkä ja väsy, ei tarvitse niitä tunteita enää voimistaa. Muistan kun joskus 95 polteltiin yhden Jussin kanssa ihan kutkulleen Jussin kämpillä. Jätkä oli väsännyt ruokaa, ihan saatanan iso vuoka oli kaalilaatikkoa. Söin melkein kaiken ja nukuin 18 tuntia. Se minun polttelustani. Olen enemmän viinamiehiä, mutta en halua ottaa polttelijoilta mitään pois. Jos se kasvaa luonnossa, poimi ja nauti!

On mukava huomata, että jollain täällä foorumilla on kyky muuttaa ja kehittyä mielipiteissään, propsit siitä. Ja tämä siis ihan täytenä kohteliaisuutena ilman sarvia ja hampaita, aikanaan kys. käyttäjän kanssa käyty hyvinkin kiihkeää väittelyä aiheesta. (Pahoittelut jos muistan nimimerkin väärin.)

Ettei menisi ihan lätinäksi niin todetaan tähän tällainen; On melko yleinen näkemys todeta, että ruoho ei sovi, siitä tulee väsy ja sammun. Näinhän usein käy, mutta usein jää myös huomioimatta, että se ensimmäinen kerta on vetästy kännin päälle neljän aikaan aamulla ja vielä jotain överikukkaa. Onko ihmekään jos vähän jalat lähtee alta? Kannabistahan on lajikkeita niin miljoonaa eri sorttia ja uskallan väittää, että jos kaikilla olisi täysin vapaat kädet etsiä ja käyttää erilaisia lajikkeita, melko suurelle osalle ihmisistä löytyisi vallan sopiva lajike. Ei tietenkään kaikille, mutta monille. Kannabistahan koskee ihan täysin sama ongelma kuin muitakin laittomia päihteitä; kun ostaessa et voi tietää mitä se on. Mielestäni "en tykkää kannabiksesta, koska se vetää jalat alta ja tulee huono olo" on vähän sama, kun toteaisi, että en pidä alkoholista, vedin kerran kossupullon ykkösellä alas ja siitä tuli huono olo.
 

Stirner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Che Guevara
Mä ostin kannabisklubille membership-kortin, 20e hintaa. Sillä sitten pääsee klubille sisään ja siellä "saa lahjoittaa" 10e jota vastaan saa gramman hyvää kukkaa siellä poltettavaksi, lainsäädäntö on sellainen että näillä tietyillä klubeilla saa poltella mutta ulos sitä ei saa viedä. Käytännössä kuitenkin täysin demikriminalisoitu.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Nuo "mässyt" vähenee kun polttelee hieman vakituisemmin. Mulle ei sativa voittoinen käy kun tulee pirusti rytmihöiriöitä. Muutenkin tykkään pajautella vasta myöhäis illalla eli kunnon indigaa olla pitää. Yleensä yksi jointti riittää ja saa kunnon, rentouttavat unet. Toleranssista nämä ovat kiinni.
 
Suosikkijoukkue
KK
Niin siis mietin tuota Christianiaa ja "poliisiasemaa". Siellä se on kyllä mahdollisuuksien rajoissa. Metka paikka kaiken kaikkiaan, ehdottomasti käymisen arvoinen jos kiinnostaa nähdä ainutlaatuisia hippipesäkkeitä ja poltella vähän siinä ohessa.
Been there, done that. Muutamat kerrat käynyt ja siellä edelleen poliisit tekee ratsioita. Ei Köpiksessä mitään "poliisiasemaa" edes ole.
 
Suosikkijoukkue
KK
Niin siis ajattelin, että siellä olisi voinut olla jonkun vähän järjestystä valvovan hipin poliisiasemaksi vitsillä maalattu kontti, josta khanaappista myydään.

Mutta raotahan vähän mysteerin verhoa, että missä maassa/kaupungissa ko. järjestely toimii? Mietin hetken joitakn jamaikoja ja intioita, mutta tulin siihen tulokseen, että tästä luultavasti tulee pitkä arvuutteluleikki, jos sille tielle lähtee.
Tähän mä en voi muuta laittaa, kun tän:





Mä en haluu tänne mitää takkutukkia.
 
Suosikkijoukkue
KK
Huh huh mikä reissu. Hyvä että tulin elävänä takaisin. Noh, noin kolme kuukautta Aasian Amsterdamissa oli kyllä ihan tarpeeksi. Tuli tänään ystävän kanssa puhetta kannabiksestä ja aloin samalla googlettamaan asiaa. Löysin ihan hyvän Ylen uutisen minkä monen tulisi lukea. Seurataan siis tilannette. Jutusta vielä sen verran, että itse tiedän esim Helsingistä missä pajautteluun ei puututa. En tiedä onko linkki jo ollut täällä, mutta tässä se on uudestaan. Kaikki te kukkahattu-sedät ja -tädit, hieman asiaa.

 

Malkkinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Sopisi paremmin varmaan toiseen ketjuun, mutta kun huumausaineen laillistamisesta on kyse, niin laitetaan tänne.

Mitäs jos nyt vaikka esim. Jussi Ahde ja Roman Eremenko olisivat kaikessa hiljaisuudessa tehneet tutkimusta ja huomaisivat, että kokaiini parantaa koronan?
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Suosikkijoukkue
KK
Ilman, että olen vielä katsonut kyseistä dokkaria, vastaan, sekä että. Nyt menen katsomaan tuon.
Juurikin näin. Ärsyttää vain näissä vs dokumenteissa se, että käytetäänhän nykyisiä lääkkeitäkin väärin. Oikein käytettynä kannabis on oikein oiva aine viihdekäyttöön, mutta toki väärinä annoksina varsinkin riskiryhmälle hyvinkin turmiollinen. Olen nähnyt ihmisiä keille kannabis, varsinkaan vahvemmat eivät todellakaan sovi ja ovat saaneet psykoottisia oireita, suht pahojalin. Miedommat annokset heillekin ok. Siksi tuo dokumentti on oikein hyvä. Ihan samalla tavalla alkoholi sopii toisille ainoastaan mietoina annoksina, kun taas isoina annoksina tulee mm väkivaltaisuutta ja vainoharhaisuutta.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Ihan kivasti meni niillä kaljoillakin!
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Huumeveikot voisitte muutenkin mennä täältä pois.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös