Pitäisikö Juha Oinoselle antaa kenkää Jatkoajan verkkolehdestä?

  • 15 376
  • 120

Oinoselle kenkää?

  • Kyllä

  • Ei


Tulokset ovat nähtävissä vain äänestämisen jälkeen.
Tila
Viestiketju on suljettu.

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Olen tuon nimen toki jonkun jutun perässä toisinaan nähnyt, mutta eipä herätä ainakaan äkkiseltään mitään fiiliksiä. Vastasin silti "Kyllä"; kaikille kenkää!
 

Spine

Jäsen
Suosikkijoukkue
Uramaton Turun Palloseura
Vaikka nuo otsikot ovatkin molempiin suuntiin melko raflaavia, niin eihän nuo kaksi hankintaa nyt noista viime kauden tehopisteistä huolimatta ole mitenkään vertailukelpoisia.

Miten eivät ole vertailukelpoisia? Ok, sentteri ja laituri sen ymmärrän. Muuten ovat kyllä vallan mainiosti vertailukelpoiset. Vai miksi ei olisi?
 

Kooki

Jäsen
Suosikkijoukkue
HC TPS
Oinosella tällä kertaa asiaa NHL pudotuspelijärjestelmästä. Onkohan tällä kaverilla yhtään mielipidettä tai kirjoitusta, joka ei aiheuta minulle verenpaineen nousua?
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Oinonen on loistava toimittaja ja kirjoittaja juuri siksi, että hän saa jengiltä verenpaineen nousemaan. Hyvä toimittaja sohii ampiaispesää ja saa aikaan keskustelua.

Mahtavaa nähdä, että Pärnäsen poistuttua Jatkiksessa on vielä joku toimittaja, joka saa jokaisella kirjoittamallaan lauseella hirveää kuhinaa aikaan.

Tästä mä tykkään.
 

Baldrick

Jäsen
Pitkän pohdinnan jälkeen vastasin "ei", koska haluan uskoa parannukseen. Olen lopettanut suurimmilta osin Jatkoajan uutisten lukemisen kyllä siitä syystä, että ne on usein turhan riitaa haastavia ja muka kärkeviä mielipiteitä, sekä varsinainen asiantunteva sisältö on jäänyt taka-alalle.

Klikkiotsikko saa olla, jotta ihmiset löytävät hyvän tekstin. Sen sijaan klikkiotsikkojen maine on nimenomaan tuhrittu sillä, että juttu on yksi väljähtänyt pieru. Näin on käynyt myös Jatkoajan verkkolehdessä. Mitä houkuttelevampi otsikko, sitä turhempi sisältö.
 

Gennadi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, R.I.P M-juna, Ketterä
Tämä kaveri on kyllä samaa sarjaa kuin hymyn toimittajat. Kirjoittaa itseselvyyksistä julistaen niitä hänen omiksi oivalluksiksi. Artikkelit täynnä disinformaatiota, menee samaan sarjaa Pietarin tehtailijoiden kanssa. Kaiken lisäksi twiittailee uustalinistisen tyyliin ja esittää olevansa myös politiikan erityisasiantuntija. No näitä oinosia on Suomi väärällänsä, toisesta korvasta sisään toisesta ulos. Olisi Juhan kannattanut olla vaan siellä sairaanhoidon parissa, sillä toimittajana miehellä ei ole mitään annettavaa, saattaa oikeat sellaiset häpeään.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Minä ainakin otan Jatkoajan toimittajien jutut samanarvoisina kuin keskustelupalstan mielipiteet. Eihän sinne kirjoita tietääkseni kukaan ammattikirjoittaja, vaan pikkuisen arvostetummat fanit joilla on ehkä kavereita ylläpidossa. Ei noilta jutuilta saa eikä voi odottaa mitään maagista ymmärryksen loistetta; erästä naista siteeratakseni ”maa ei nyt tällä kertaa järissyt”. Oikeaa ja asiantuntevaa journalismia ken kaipaa, voi kääntyä sellaisen median puoleen joka tarjoaa oikeaa ja asiantuntevaa journalismia.
 

Gennadi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, R.I.P M-juna, Ketterä
Oikeaa ja asiantuntevaa journalismia ken kaipaa, voi kääntyä sellaisen median puoleen joka tarjoaa oikeaa ja asiantuntevaa journalismia.

Diplomaattinen vastaus. Oikeaa mediaa tuskin onkaan olemassa, mutta jonkinasteista objektiivisuutta asiallinen journalismi kaipaisi silti. Jatkoaika kun ei ole mielestäni kuitenkaan MV:n tai Voiman kaltainen propagandamedia.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Diplomaattinen vastaus. Oikeaa mediaa tuskin onkaan olemassa, mutta jonkinasteista objektiivisuutta asiallinen journalismi kaipaisi silti. Jatkoaika kun ei ole mielestäni kuitenkaan MV:n tai Voiman kaltainen propagandamedia.
Edelleenkin luotan aina enemmän paperille printattuun tietoon kuin digitaaliseen. Nettiin voi kuka tahansa laittaa mitä tahansa, kuten minäkin tässä ja nyt, mutta painettu sana on aina oikoluettu ja vähintään yhden ihmisen tarkistama. Siksi tietosanakirja on parempi kuin Wikipedia. Hitaampi ehkä, mutta taatusti luotettavampi. Ja minä vanha paska ainakin arvostan luotettavuutta ohi nopeuden.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Paitsi että nythän syyllistyin jälleen kardinaalisyntiini, eli keskustelun ohjaamiseen otsikosta sivuun. Sori. Jatkakaa Oinosen kenkimistä tai kenkimättä jättämistä.

Yleisesti ottaen olen hitusen pettynyt jopa Jatkoaikaan, saati valtamediaan NHL-uutisoinnin suhteen. Oikeasti, on ihmisiä jotka mielellään lukisivat juttuja joissa ei aina mennä suomalaispelaajien kautta. Jos nyt joku suomalainen kerää mahtipinnat 0+1, ja samaan aikaan pelataan mielenkiintoinen matsi jossa ei härmän poikia ole mukana, niin kummasta tehdään pitkä juttu? No totta kai siitä korvaamattomasta kakkossyötöstä. Vaan ehkä suomalaisen mainitsemalla saa niitä pyhiä klikkauksia enämpi.
 

Gennadi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, R.I.P M-juna, Ketterä
Paitsi että nythän syyllistyin jälleen kardinaalisyntiini, eli keskustelun ohjaamiseen otsikosta sivuun. Sori. Jatkakaa Oinosen kenkimistä tai kenkimättä jättämistä.

Yleisesti ottaen olen hitusen pettynyt jopa Jatkoaikaan, saati valtamediaan NHL-uutisoinnin suhteen. Oikeasti, on ihmisiä jotka mielellään lukisivat juttuja joissa ei aina mennä suomalaispelaajien kautta. Jos nyt joku suomalainen kerää mahtipinnat 0+1, ja samaan aikaan pelataan mielenkiintoinen matsi jossa ei härmän poikia ole mukana, niin kummasta tehdään pitkä juttu? No totta kai siitä korvaamattomasta kakkossyötöstä. Vaan ehkä suomalaisen mainitsemalla saa niitä pyhiä klikkauksia enämpi.

Joo nyt mennään ohi itse Oinosen, mutta eikö sen takia juuri ole muitakin tiedon kanavia mitä kannattaa lukea? Omasta mielestäni suomalainen perisynti on uskoa Maaseudun tulevaisuuteen tai Hesariin kuin kiveen. Itse ainakin luen rivienvälistä valtakunnan suurinta päivittäisjulkaisua. Luen aamuisin Le Figaroa, Frankfurter Allgemainea ja Jyllands Postenia, yritän näiden välistä löytää sen epäabsoluuttisen totuuden.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Joo nyt mennään ohi itse Oinosen, mutta eikö sen takia juuri ole muitakin tiedon kanavia mitä kannattaa lukea? Omasta mielestäni suomalainen perisynti on uskoa Maaseudun tulevaisuuteen tai Hesariin kuin kiveen. Itse ainakin luen rivienvälistä valtakunnan suurinta päivittäisjulkaisua. Luen aamuisin Le Figaroa, Frankfurter Allgemainea ja Jyllands Postenia, yritän näiden välistä löytää sen epäabsoluuttisen totuuden.
Perkele kun olisikin noin kielitaitoinen. Mulle Figaro merkitsee lähinnä sikaria. En oikeastaan osaa lukea kuin suomeksi ja englanniksi. Ruotsalaisia tv-uutisia jos kuuntelen, niin ymmärrän jotenkuten sen mistä on kyse. Vivahteita toki en. Hufvudstadsbladet sanoo mulle suunnilleen yhtä paljon kuin JVG:n lyriikat, eli en tajua paskaakaan. Amerikkalaisia uutiskanavia seurailen harvakseltaan, koska ne ovat amerikkalaisia. Lähinnä tiedonvälitykseni maamme rajojen ulkopuolelta tulee siis brittiläisistä lähteistä. Eikä niissäkään ole hurraamista. Mutta eivät sentään ole amerikkalaisia. Jos amerikkalainen sanoisi minulle, että oletpa komea, olisi se viimeinen niitti ja repisin naamani irti.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Joo nyt mennään ohi itse Oinosen, mutta eikö sen takia juuri ole muitakin tiedon kanavia mitä kannattaa lukea? Omasta mielestäni suomalainen perisynti on uskoa Maaseudun tulevaisuuteen tai Hesariin kuin kiveen. Itse ainakin luen rivienvälistä valtakunnan suurinta päivittäisjulkaisua. Luen aamuisin Le Figaroa, Frankfurter Allgemainea ja Jyllands Postenia, yritän näiden välistä löytää sen epäabsoluuttisen totuuden.

Vähän OT:tä täältäkin, mutta luen viikkojulkaisuna New Yorkeria.

Ja asiaan: kyllä yksi Oinonen aina porukkaan mahtuu.
 

Gennadi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, R.I.P M-juna, Ketterä
Tuliko kenellekään muulle tästä mieleen sama kuin mulle?

Nuo kielet ovat tulleet puolivahingossa, asuin ranskassa, luin saksaa yliopistossa ja vaimo on puoliksi tanskalainen. Sen tähden nuo mediat ovat valikoituneet. Oinonen voisi kanssa lukea edellä mainittuja ihan objektiivisuuden takia, vaikka google translaattorilla.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Nuo kielet ovat tulleet puolivahingossa, asuin ranskassa, luin saksaa yliopistossa ja vaimo on puoliksi tanskalainen. Sen tähden nuo mediat ovat valikoituneet. Oinonen voisi kanssa lukea edellä mainittuja ihan objektiivisuuden takia, vaikka google translaattorilla.

Saksa on muuten vittumainen kieli opiskella, näin ovat opiskelijat sanoneet. Raskasta menoa. Eli täältä pikkasen kunnioitusta siihen suuntaan.

Tanskalaiset naisethan ovat aika miellyttäviä ainakin ulkonäöltään. Kukas se aitajuoksija oli jota äänestiin joskus 2015 Vuoden kesätytöksi? Pitkät aidat.

Ja mitä tulee Ranskaan niin asuisin siellä mieluusti.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Nuo kielet ovat tulleet puolivahingossa, asuin ranskassa, luin saksaa yliopistossa ja vaimo on puoliksi tanskalainen. Sen tähden nuo mediat ovat valikoituneet. Oinonen voisi kanssa lukea edellä mainittuja ihan objektiivisuuden takia, vaikka google translaattorilla.
Mulle tuli mieleen scholl, joka aikoinaan tällä palstalla hallitsi kaikki eurooppalaiset kielet, sukkuloi germaanisella kielialueella suvereenisti ja soitti poikkihuilullakin Loirin suohon. Hieno nettihahmo, sääli että keuli lopulta niin pahasti että sai häädön. Kyllä tännekin yksi teutoninen umpirasistinen, -sovinistinen, -fasistinen ja läpeensä ylemmyydentuntoinen harhamaailmassa elävä maailmannapa vielä mahtuisi. Sanottakoon schollista mitä hyvänsä (jonnet ei kai muista), oli hänen kirjoitustensa viihdearvo mittaamaton.
 

Gennadi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, R.I.P M-juna, Ketterä
Saksa on muuten vittumainen kieli opiskella, näin ovat opiskelijat sanoneet. Raskasta menoa. Eli täältä pikkasen kunnioitusta siihen suuntaan.

Tanskalaiset naisethan ovat aika miellyttäviä ainakin ulkonäöltään. Kukas se aitajuoksija oli jota äänestiin joskus 2015 Vuoden kesätytöksi? Pitkät aidat.

Ja mitä tulee Ranskaan niin asuisin siellä mieluusti.

Joo ne epäsäännöliset verbit oli tuskaa. Tai esimerkkinä verbi "soittaa" on "anrufen" ja kun sanot että soita minulle, niin "ruf Mich an". Ei mene ugrilaiselle jakeluun, toisaalta tuska on molemmin puolinen kuten Roman Schatz on tuskaillut. Siinä muuten oiva toimittaja, asiallinen hyvällä huumoritwistillä. Kuten @Evil totesi niin aihepiiri karkaa nyt, ehkä voisimme avata ketjun journalismista (ellei jo sellaista ole?)
 

Gennadi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, R.I.P M-juna, Ketterä
Mulle tuli mieleen scholl, joka aikoinaan tällä palstalla hallitsi kaikki eurooppalaiset kielet, sukkuloi germaanisella kielialueella suvereenisti ja soitti poikkihuilullakin Loirin suohon. Hieno nettihahmo, sääli että keuli lopulta niin pahasti että sai häädön. Kyllä tännekin yksi teutoninen umpirasistinen, -sovinistinen, -fasistinen ja läpeensä ylemmyydentuntoinen harhamaailmassa elävä maailmannapa vielä mahtuisi. Sanottakoon schollista mitä hyvänsä (jonnet ei kai muista), oli hänen kirjoitustensa viihdearvo mittaamaton.

Joo scholl ja @FASlapsi :en debaatit oli tämän palstan parasta antia!
 

El Gordo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
En tiedä, kuka on Juha Oinonen, tai mitä hän on kirjoittanut, tai mikä tämä Jatkoajan verkkolehti on ja mistä sen löytää, mutta ilman muuta. Kenkää vaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös