Pitäisikö avojääntaklaukset kieltää jääkiekossa?

  • 10 733
  • 80

Pitäisikö avojääntaklaukset kieltää jääkiekossa?

  • Kyllä

    Ääniä: 44 13,7%
  • Ei

    Ääniä: 278 86,3%

  • Äänestäjiä
    322

SJK10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Plääh. Pitäisikö nyrkkeilystä kieltää lyöminen? Formuloista kieltää ohittaminen?

Jääkiekko lajina muuttuisi niin radikaalisti mikäli keskialueen taklaukset kiellettäisiin, että on ihan täyttä utopiaa edes kuvitella että näin tulisi käymään.
 
Suosikkijoukkue
Reilu peli ja Putinin vastaisuus
Avojään taklaukset voisi ehkä korvata oikeudella pysäyttää kiekollinen pelaaja (tai irroittaa hänet kiekosta) torsosta ja/tai olkavarsista kahdella (ei yhdellä) kädellä kiinnipitäen.

Rangaistavaksi jäisi kiinnipidon pitkittäminen, itsetarkoituksellinen kaataminen (estäminen) tai vääränlainen (sallittujen otepintojen ulkopuolelle kohdistuva) sitominen (kampitus, väkivaltaisuus tms. soveltuva syykoodi).

Vaarana tässäkin olisi holtittomat kaatumiset (sis. korkealle nousevat luistimet), jalkojen ajautuminen törmäyskurssille ja vääntyminen, joku muu mikä?
 
Suosikkijoukkue
Reilu peli ja Putinin vastaisuus
Jaa. Kun katsoi tuota miesten salibandyn MM-finaalia, niin kyllä tämä käsitys lensi täysin romukoppaan. Fyysisyyttä oli todellakin oli ja mistään pehmeästä lajista ei voida puhua.

Mitä näihin avojään taklauksiin tulee, niin ei niitä kyllä pitäisi kieltää. Sen verran hyviä argumentteja olen kuullut taklausten säilyttämisen puolesta, että ei niitä pois voi ottaa. Lajin luonne muuttuisi aivan liikaa.

Mutta nämä kuolleesta kulmasta tulevat ja päähän kohdistuvat taklaukset pitää saada aivan minimiin. Puolen kentän vauhdilla ajettavat teloitustaklaukset myös. Tässä on vielä minun mielestäni kehittämisen varaa, vaikka parempaan suuntaan onkin menty.

Salibandyssä ohjenuorana on, että kontaktia ottaessa pitää olla palloa tavoitteleva peliasento. Eli palloa tavoitellessaan saa osua pallolliseen vastustajaan kylki kyljessä aika kovaakin.

Lajin sisällä käydään todella kovaa keskustelua "miinoittamisesta". Itse olen laji-ihmisenä sitä mieltä, että pallon kanssa juoksemalla hyväksyy ehdot. Syöttö ykköskosketuksella, niin
A. On turvassa
B. Pelaa kaunista peliä.
 

Kaukosäädin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves 365
Taklaukset pitäisi kieltää kokonaan Liigassa.

On niin vitun paskat tuomarit ja joutuvat yhdellä nopealla näkemisellä arpomaan.
 

Artyukhin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Ei. Muutenhan lajista tulisi melkein kuin ringette tai kaukalopallo. Toki kiekottomaan, päähänkohdistuvat ym. tulee kitkeä pois.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös