Pisteytys....

  • 935
  • 3

Mc Tom

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mietin, että pitäisikö muuttaa SM-liigan pisteytystä. Sillä idealla ,että jos joukkue voittaa varsinaisella peliajalla niin saisi kolme pistettä ja tappiosta ei edelleenkään mitään.
Jos joukueet eivät saa eroa toisistaan niin pelattaisi 10 min jatkoaika. Jatkoajalle selvinneet joukkueet varmistavat itselleen pisteen. Jatkoajalla voittanut joukkue saisi yhden lisäpisteen eli kaksi pistettä.

Kerrataan:
Voitto (60 min) 3 p.
Voitto (70 min) 2 p.
Tasapeli/ j.a.
tappio 1 p.
Tappio (60 min) 0 p.

Miksi näin?
Mun mielestä ei voi j.a. voitosta antaa saman verran pisteitä kun varsinaisen peliajan voitosta. Jos et pysty voittamaan normaali aikaan niin otetaan piste pois. Mut jos selviit j.a.:n täytyy siitä saada jotain...

Tää ois oikeuden mukainen systeemi?
 

PJay

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Minä olen aina ollut vähän sitä mieltä, että joka ottelussa pitäisi olla jaettavana tietty määrä pisteitä, eli näin:

- Mc Tom'in ehdotus, mutta: jatkoaika 5 min, ja tarvittaessa rankkarit, eli tasurit pois (Ruotsin malliin)

- voittajalle kaksi pistettä, häviäjälle ei mitään, tasapelistä yksi molemmille. 5 min j.a. viidellä viittä vastaan. Tämä on, ja tulee aina olemaan, se paras mahdollinen vaihtoehto


Näin ohi mennen, kysymys nykyisestä systeemistä:
Miksi sarjataulukossa on sarake jatkoaika voitoille ?:confused:
Koska siitä saa kaksi pistettä kuten norm. voitostakin, niin miksi sitä ei voi merkitä voitto-sarakkeeseen ?
Ja nykyään tappio jatkoajalla ei olekaan tappio, vaan tasapeli ?!
 

ic4u74

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
PJay
Näin ohi mennen, kysymys nykyisestä systeemistä:
Miksi sarjataulukossa on sarake jatkoaika voitoille ?:confused:
Koska siitä saa kaksi pistettä kuten norm. voitostakin, niin miksi sitä ei voi merkitä voitto-sarakkeeseen ?
Ja nykyään tappio jatkoajalla ei olekaan tappio, vaan tasapeli ?!

Ei kai tolla merkitsemistavalla ole mitään erikoista merkitystä vain kuin tilastotieteellisesti.
Ja jatkoajan tappio ei ole mielestäni tappio, kun siitä kerran saa yhden pisteen......kai??

Tiedän: melkoista pilkun viilaamista mutta tulihan nyt sanottua....
:p
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös