Pilaako sukeltelu jalkapallon?

  • 6 545
  • 60

Pilaako sukeltelu jalkapallon?

  • Kyllä

    Ääniä: 124 75,2%
  • Ei

    Ääniä: 29 17,6%
  • EOS

    Ääniä: 12 7,3%

  • Äänestäjiä
    165

KiVi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nanna Karalahti
Siinä tilanteessa Müller onnistui täydellisesti, toisin sanoen aiheutti punaisen kortin Pepelle. Ja Pepe vikisee, kun Saksa voittaa!
Olen saanut käsityksen, että ihan pelaatkin jotain lajia. Pakko kysyä, oletko koskaan pelannut mitään kavereiden kesken ilman tuomareita? Jos olet, yritätkö kusettaa kavereitasi sukeltelemalla ja rottailemalla?

[muistelu=]Parhaimmat urheiluhetkeni olen viettänyt teini-ikäisenä kavereideni kanssa sählyä hakatessa n. 6 m x 8 m:n tilassa. Kentällä kummallakin puolella kaksi plus maalivahti, peliaika 10 min, ruumiit vihelletään. Ne oli mahtavia taistoja. Siinä oppi urheilun lainalaisuudet maalivahdin suojelusta, selkään ajoista jne.; jos sinua vastaan pelataan mielestäsi liian rumasti, pelaa takaisin vähän liian rumasti. Jos sinun maalisi edustalle mennään liian kovaa, mene kaverin maalin edustalle liian kovaa.

Parhaiten opetettiin varmaankin yhtä isoa roikaletta, joka tykkäsi hakata jaloille, koukkia ja töniä (ja joka löi mailalla minulta nenän sisään). Toinen kaveri tappeli sen kanssa, kun sitä alkoi vituttaa tarpeeksi, ja minä ajoin sen ihan pystyyn oman aikani ronkkimista kuunneltuani. Kyllä se siitä oppi olemaan.

Vääntäkää kavereidenne kanssa ilman valvontaa. Kyllä se peli opettaa.[/muistelu]
 

100A

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto, Lukko, Jokerit
Olen saanut käsityksen, että ihan pelaatkin jotain lajia. Pakko kysyä, oletko koskaan pelannut mitään kavereiden kesken ilman tuomareita? Jos olet, yritätkö kusettaa kavereitasi sukeltelemalla ja rottailemalla?
Eikös tämä Kai Nu Laine ollut se tyyppi, joka taannoin hehkui kuinka oli säbäkentillä filmaamalla saanut aikaan vapareita yms yms? No, nämä ilmeisesti sarjaotteluissa kumminkin.

Olihan eilen Müllerin filmi siinä ekassa tilanteessa yököttävä, näin uskallan sanoa vaikka Saksaa kannatankin.
 

Kaiuni Alen

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, kaikki menestyksekkäät jalkapallojoukkueet
Olen saanut käsityksen, että ihan pelaatkin jotain lajia.

Kyllä, salibandya pelaan.

Pakko kysyä, oletko koskaan pelannut mitään kavereiden kesken ilman tuomareita? Jos olet, yritätkö kusettaa kavereitasi sukeltelemalla ja rottailemalla?
Kyllähän sitä on tullut pelattua kaikkea mahdollista potkupallosta sählyyn. En yritä kusettaa kavereitani sukeltelemalla tai rottailemalla, koska kyseessä on höntsäpeli. Enkä myöskään ikinä filmaa edes sarjapeleissä, koska se sattuu kieriä kovalla lattialla tai heittäytyä kohti laitaa, eikä kukaan yleensä mua riko niin että kaatuisin.

Parhaat urheiluhetkeni olen kokenut kavereideni kanssa 10x20m kentällä, molemmilla puolilla 2-3 ja maalissa vanerilevyt. Käydään yleensä n. joka toinen viikko pelailemassa ja lähes aina siinä menee koko päivä. Kesällä varmaan enemmänkin. Erään kaverin kanssa (joka on myös harrastanut aikoinaan) käydään etsimässä aikuisten firmahöntsäpelejä joihin pyydetään päästä mukaan. Nekin ovat ihan mukavia, joskus pelin tempo on hidas ja joskus kovempi kuin omissa peleissäni. Niissä tulee yleensä harrastettua pientä rottailua, jos ei itse pysy perässä ;)
 

NDT665

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Jarkko Ruutu osaa kyllä kalastella aika hyvin...

Jarkko siis kalamiehenä makaa aina rähmällään jäällä, koska hän kuuntelee jään läpi alla liikkuvien anjovis-parvien liikkeitä?
Tämä selittää hyvin paljon hänen toiminnastaan. Miten tätä ei ole aikaisemmin ajatellut?
 

Juicey

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, G
Ymmärrän jossain määrin näyttäviä kaatumisia, koska vauhdin ollessa kova menee joskus itseltäkin jalat alta varmasti koomisella tavalla. Toki tyypit on ammattilaisia ja koordinaation täytyisi olla parempi kuin työpaikkaliikuntafutarilla mutta toisaalta kun suuntaa pitäisi vaihtaa nopeasti niin välillä suoritukset voi varmasti olla luonnostaan aika akrobaattisia.

Sitten filmaaminen on eri juttu ja se pilaa jalkapallon. Kaikki näyttävät kaatumiset ei kuitenkaan ole filmaamista vaikka aika usein niputetaankin filmaamiseksi.
 

kalkkifredi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Trump 2016, IFK, Jerry Springer, Veronica
Ei pilaa. Oikealla tyylitajulla toteutettuna se tuo jopa jotain lisää itse peliin. Siinä mielessä aiemmin mainittu vertaus kiekkotappeluihin ja koodistoon on ihan osuva.

Toisaalta olisi mukava tietää, mikä mielletään sukellukseksi ja mikä rikkeen korostamiseksi. Tämänkin keskustelun kipinänä toimineissa mm-kisojen kyseenalaisissa tilanteissa argumentit löytyy niin rikkeen korostamisen, kuin sukeltamisen puolesta.
 

Squit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK ja KaMa
Vastasin ei, silla filmaaminen ei esta jalkapallon katseluani. Vai syoko joku teista pilaantunutta ruokaa? Jos joku on pilalla, niin se on kelvotonta, eli kaikki jotka vastaa "kylla", eivat seuraa jalkapalloa?

No kuitenkin onhan tuo filmaaminen jalkapallon syopa. Olen tullut vuosien varrella hiukan "vastaan" ja olen alkanut hyvaksymaan rikkomusten korostamista. Eli jos joku tulee nappikset edella, niin se on suht ok jos kaveri hiukan kierii siina (en hyvaksy kuolemia kuitenkaan). Mutta ilman riketta tapahtuvat filmaukset ovat helvetin iso ei ei. Varsinkin rankkarialueella naita nakee, kun sinne paasee kaveri pallon kanssa ja loppuu taito, niin ei muuta kuin nilkat suoriksi vaan. Kaikista eniten vituttaa, etta naita ei oikeasti jalkikateen edes kukaan sanktioi. Miksi? Muutama peli pelikieltoa heti kattelyssa naille. Ymmarran pelaajia, ne on voitontahtoisia kavereita ja talla hetkella pelaajat nussivat saantoja ja jarjestoja perseeseen tuolla touhulla. Marimekon varastollinen hamekangasta FIFA:lle, UEFA:lle ja kaikille isoille maan sisaisille kattojarjestoille.
 

Markiisi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kyllä, kierrettä ei meinaa saada millään kohilleen kun yrittää ne pirun läpyskät jalassa pistää palloa rysään.

Vakavasti ottaen, filmaamisessa aletaan varmaan pikkuhiljaa olemaan jo niillä rajoilla, että sääntökirjoihin pistetään kyseisestä toiminnasta kovemmat sanktiot ja tullaan puuttumaan yleisestikin kovemmalla kädellä. Niin paljon alkaa olla jo kovan tason matseja jotka ovat jo ihan selkeästi ratkenneet filmaukseen ja sen seurauksiin.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Josssain alasarjoissa filmaaminen on toki vielä säälittävämpää kuin MM-kisoissa. Olen aina tavannut vastustajille sanoa filmaustapauksissa, että he voivat vain nätisti pyytää, niin voidaan sitten oikeasti rapata sillä tavalla että tulee jäähy/vapaapotku ilman että tarvii filmata. Ei se niin vakavaa ole, että joku jäähy/potku noin iso asia olisi.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Ja NYT tällaista kysellään. Herätkää, sanoi jehovan todistaja.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös