Vaihdatti Junnilan.
Tämä herra vaihdatti Junttilan Hallitus | Niinistö MTV:llä: Junnila-kohu hallitukselle ”vähintään kovin kiusallinen”
Vaihdatti Junnilan.
Tämä herra vaihdatti Junttilan Hallitus | Niinistö MTV:llä: Junnila-kohu hallitukselle ”vähintään kovin kiusallinen”
Jos Orpo/hallitus olisi palkattu 4 vuoden projektiin nostaa tämä Suomen pallokerho jumbosijalta, niin riittäisikö luotto ekan kauden jälkeen näillä tuloksilla? Veikkaan että Maso Lehtoset kävisi. Koppi on menetetty jo tovi sitten ja joukkue ei juuri muuta tunnu tekevän kun vaeltavan kriisitä kriisiin. Pelikirjaan ei kyllä saa koskea eikä ketjuja muutella, kun muutamille pelaajille on paikat kokoonpanoon sementoitu.
Ei oikeasti verrokkimaihin nähden ole saatu mitään aikaan. Työllisuåyyskehitys unionin heikointa ja hallituksen toimet käytännössä heikentää vain taloutta. Ei tuota menestystä enää voi määräänsä kauempaa edellisen hallituksen piikkiin laittaa, varsinkin kun esim. Kokoomus on myös itse ollut vaatimassa mm. koronatukia ja muita velkaan johtaneita asioita.
Touhu muistuttaa Ilveksen touhuja pahimpina aikoina, kun vähän jokainen lausuu mitä sattuu tekee mitä sattuu. Mutta toisaalta, mitä voi odottaa kun hallituksessa kakkosviulua soittaa puolue, jossa kenestä tahansa voi tulla mitä sattuu.
Seurajohtokin on todennut että ulkomaalaishankintoja ei tehdä ja paree jos joukkueessa tälläkin hetkellä olevat ulkomaalaiset vaan kiltisti painuisi v*****n täältäVaan pelataanko vain väärässä, liian kovassa sarjassa. Rosterikaan ei aiheuta "hurraa huuroja", osa ei vaivaudu edes harjoituksiin.
Painetta tuli monelta suunnalta, mutta ei Purraa ole varmasti kiinnostanut Niinistön jyrähdykset vaan se, että Orpo veti tukensa pois.
Orpo veti tukensa kun presidentti Niinistö sitä varsin suoraan häneltä vaati. Kyse ei siten ollut "Orpon voimannäytöstä vaihdattessaan Junnilan" vaan Niinistön vaatimuksen toteuttamisesta.
On minusta 100 % varmaa, että pääministerinä Valtonen tai Häkkänen ei olisi vaatinut hallitustaan antamaan tuen Junnilan tekojen paljastuttua. Orpo vaati. Kyllä se nyt vaan on aika lapanen. Ikävä myöntää, varsinkin minun, joka olen Orpoa arvostanut pitkään.
Taitaa kakkosvalmentajaksi omistajan nostama tyyppi todellisuudessa pyörittää koko showta ja pääkoutsi on pelkkä sätkynukke. Pelipaikaton pelitapa ei ole vielä ihan koko joukkueen selkärankaan iskostunut.Vaan pelataanko vain väärässä, liian kovassa sarjassa. Rosterikaan ei aiheuta "hurraa huuroja", osa ei vaivaudu edes harjoituksiin.
Seurajohtokin on todennut että ulkomaalaishankintoja ei tehdä ja paree jos joukkueessa tälläkin hetkellä olevat ulkomaalaiset vaan kiltisti painuisi v*****n täältä
Viimeisimmät huhut kopin puolelta kertoo, että valmennuskieli on tästä edespäin pelkästään suomi ja toisella kotimaisella operoivat voi imee tuppee.Sinnikkäimmät kannattajat koittavat vielä vakuutella itselleen, että kun tämä kausi jaksetaan, niin ensi kaudeksi haaviin on tarttunut sellaisia vonkaleita, että oksat pois.
Vaikeaa kyllä nähdä isoa muutosta olevan tulossa ennusteluista huolimatta kun katseli tuota, että miten sekaisin Saksankin asiat tällä hetkellä on, ja hekin ampuvat itseään lisää nilkkaan vaatimalla lisää talouskuria. Teollisuus pakenee sieltäkin nyt kovaa vauhtia, ja energiassakin ovat riippuvaisia pohjoisesta sinne suuntautuvista kaapeleista, kun siinäkin keittivä itselleen sopan aikanaan. Varmasti sielläkin syyhyttäisi monia päästä venäjän kanssa taas kauppaa tekemään, ja siinä kai osasyys sille, miksi siellä nin saakelin varovaisia ollaan putte possun suututtamisessa, vaikka sekin kyllä syö Saksan uskottavuutta yhtään minkään suhteen, ja ties millaisen kriisin vielä itselleen rakentavat.No siis täysin itsestäänselvästi leikkaukset pienituloisille menevät yksi yhteen kokonaiskulutuksen pienenemisen kanssa - vähätuloisilla tulot menevät kulutukseen käytännössä kokonaisuudessaan. Eli tältä osin hallituksen toimet todellakin syventävät taantumaa. Mutta on syytä toivoa, että jonkinlainen käänne parempaan on siltikin tulossa. Vientimailla menee parempaan suuntaan ja koronalennukset vireyttävät omaakin talouttamme. Otaksuisin että hallituskauden loppu on parempaa aikaa kuin sen alku. Mutta perusongelmiemme suhteen mitään olennaista tuskin tapahtuu: kasvu jatkunee heiveröisenä ja demografia jatkaa vääjämätöntä huonontumistaan. Tähän hallitus ei puutu, osin ei pysty, osin ei halua (ainakaan yhteinäisyytensä säilyttäen). Ajelehtimisemme ja taantumisemme jatkuu.
Näen Orpon kyllä täysin erilailla kuin suurin osa täällä.
Orpo on pääministeri, kenties Suomen vaikein työpaikka. Se, että vallasta riisutut ex - ja nykyiset presidentit keräävät irtopisteitä ”tylyttämällä” hallituspuolueiden edustajia mediassa on lopulta aika helppoa verrattuna siihen mitä taitoja pääministeriltä vaaditaan.
Onhan hallitustaipaleeseen kohuja mahtunut, mutta lopulta Orpo on koko ajan pystynyt pitämään huolta hallituksen toimintakyvystä. Se on ollut lopulta hyvä. Persut eivät ole tehneet mitään isoja irtiottoja vaan ollut lopulta aika säyseä hallituskumppani toteuttamaan isoja leikkauksia, jotka ovat syöneet heidän kannatustaan. Se jos mikä on Orpolta taidonnäyte.
On toinen asia mitä mieltä on hallituksen politiikasta ja olisiko Kokoomuksen koskaan kannattanut lähteä tähän hallituspohjaan. Kun puolue-elimet niin päättivät niin Orpo on tuota laivaa luotsannut taitavammin kuin Häkkäset ja Valtoset olisivat ikinä pystyneet. Se, että olet koko ajan laittamassa persuja ruotuun tarkoittaa sitä, että hallitus ennen pitkää hajoaa. Ja se taas tarkoittaa yhtä hukattua nelivuotiskautta valtiontalouden tervehdyttämisen suhteen. Alappa neuvotella demareiden kanssa uutta hallituspohjaa kun edellinen hallitus on kaatunut. Siellä ei tasan mikään leikkaustoimi etene kun valtit olisi kaikki demareilla.
Orpo pohtii tarkkaan ne paikat missä käyttää arvovaltaansa. Joka risaukseen vaan ei voi puuttua, vaikka kuinka vituttaisi.
Media ja oppositio maalaa Orposta onnistuneesti lapasen ja lopulta hänkin menettää suosionsa ja katoaa europarlamenttiin tai jonnekin muualle palkkiovirkaan. Toivottavasti talouskasvu kerkeää tällä hallituskaudella vielä vauhtiin, jotta hänenkin tekemän työn hedelmät näkyvät konkreettisemmin kansalle. Tosin eipä se Sipilänkään julkikuvaa parantanut. Mainettaan parempi pääministeri hänkin.
Suurimpia vastuunkantajia pääministereitä vihataan ja lähinnä edustamiseen keskittyviä valtaoikeuksistaan riisuttuja presidenttejä kilvan ylistetään ja kiitellään. Näin se menee meillä Suomessa.
Orpon johtajuudesta yksi ajatus. Hän on selvästi persoonana hyvin erilainen kuin edeltäjänsä, siitä ei varmaan ole kenelläkään erilaista näkemystä. Mutta jos mietitään näiden kahden pääministerin kykyä johtaa hallitusta, niin en muista, että Marinin hallitus olisi kertaakaan saanut presidentiltä nuhteita toiminnastaan. Muistanko väärin? Nyt kokoomuslainen presidentti on joutunut jo kahdesti puuttumaan tilanteeseen, joissa molemmissa on selvästi ollut kysymys johtajuudesta tai sen puutteesta. Toisessa katsottiin läpi sormien rasistista möykkäämistä (eikä tapauksen jälkihoitona syntynyt projektikaan ollut mikään johtamistaidon mestarinäyte) ja toisessa taas oli kyse sooloilusta ja tiedon pimittämisestä ulkopolitiikan osalta.
Liikaa on Orpoa kritisoitu myös siitä, että miten hän tai Kokoomus ei pysty pitämään niitä persuja kurissa. Samalla tavalla ne on aina ennenkin hallitukset tehneet yhteistyötä keskenään ja siellä on ennenkin katsottu läpi sormien sitä, jos ne apupuolueet jotain hölmöilevät tai kohuja aiheuttavat, sillä ei sitä ennenkään ole pääministeri halunnut koskaan lähteä kovinkaan helpolla sitä hallitusta horjuttamaan tai ottamaan sitä riskiä, että varsinkin joku toinen iso hallituspuolue alkaisi uhkailemaan sillä hallituksen kaatamisella ja riskinä olisivat ne uudet vaalit, joissa taas ministerien pestit menisivät jakoon aina pääministerin pestiä myöten ja hyvinkin todennäköisesti ne uudet vaalit saattaisi hyvinkin voittaa joku muu puolue, kun se vallassa oleva hallitus- ja pääministeripuolue.
Mä olen sun kanssa samoilla linjoilla Orposta pääministerinä, mutta tosiaan taidetaan kuulua ihan Suomenkin mittakaavassa vähemmistöön..
Minä luulen, että Kokoomus saisi helpostikin pidettyä persut kurissa. Minä myös luulen, että Kokoomus saisi helposti SDP:n kanssa uuden hallituksen aikaiseksi, jos siihen päädyttäisiin.
Kokoomus ei vain halua "pistää persuja kuriin" ja hajottaa hallitusta. Kokoomukselle sopii nykyinen meininkin paljon paremmin. Epäilemättä Kokoomuksessakaan ei ilahduta näistä töräyksistä, mutta ne nähdään pienempänä pahana kuin yhteistyö demarien kanssa, jolloin uudistusten läpivienti on hankalampaa.
Nyt neljä vuotta uudistetaan ja kestetään osumat, 2023 sitten muovaamaan sinipunaa höystettynä Vihreillä (jos Kokoomus PM-puolue) ja aletaan uudistusten pohjalle rakentaa uutta.
Mä olen myös yksi niistä harvoista, jotka näkevät Petteri Orpon eri tavalla, kun mitä suurin osa kirjoittajista täällä näkee. Mun mielestäni Orpo on hoitanut pääministerin pestiään ihan hyvin, eikä ole edes aiheuttanut mitään suurempia kohuja koko virassaoloaikanaan, toisin kun edeltäjänsä.
Liikaa on Orpoa kritisoitu myös siitä, että miten hän tai Kokoomus ei pysty pitämään niitä persuja kurissa. Samalla tavalla ne on aina ennenkin hallitukset tehneet yhteistyötä keskenään ja siellä on ennenkin katsottu läpi sormien sitä, jos ne apupuolueet jotain hölmöilevät tai kohuja aiheuttavat, sillä ei sitä ennenkään ole pääministeri halunnut koskaan lähteä kovinkaan helpolla sitä hallitusta horjuttamaan tai ottamaan sitä riskiä, että varsinkin joku toinen iso hallituspuolue alkaisi uhkailemaan sillä hallituksen kaatamisella ja riskinä olisivat ne uudet vaalit, joissa taas ministerien pestit menisivät jakoon aina pääministerin pestiä myöten ja hyvinkin todennäköisesti ne uudet vaalit saattaisi hyvinkin voittaa joku muu puolue, kun se vallassa oleva hallitus- ja pääministeripuolue.
Jos nyt tämä hallitus kaatuisi ja uudet vaalit tulisivat, niin itse äänestäisin ainakin sitä Kokoomusta yhä uudestaan, koska mulla ei ole valittamista tämän hallituksen toiminnasta.
Mä olen sun kanssa samoilla linjoilla Orposta pääministerinä, mutta tosiaan taidetaan kuulua ihan Suomenkin mittakaavassa vähemmistöön..
Minä luulen, että Kokoomus saisi helpostikin pidettyä persut kurissa. Minä myös luulen, että Kokoomus saisi helposti SDP:n kanssa uuden hallituksen aikaiseksi, jos siihen päädyttäisiin.
Kokoomus ei vain halua "pistää persuja kuriin" ja hajottaa hallitusta. Kokoomukselle sopii nykyinen meininkin paljon paremmin. Epäilemättä Kokoomuksessakaan ei ilahduta näistä töräyksistä, mutta ne nähdään pienempänä pahana kuin yhteistyö demarien kanssa, jolloin uudistusten läpivienti on hankalampaa.
Nyt neljä vuotta uudistetaan ja kestetään osumat, 2023 sitten muovaamaan sinipunaa höystettynä Vihreillä (jos Kokoomus PM-puolue) ja aletaan uudistusten pohjalle rakentaa uutta.
No mutta ei hätää, Orpo on eri mieltä:Että sai elää nämäkin ajat ja nähdä Suomen kaikkien aikojen (sodan- ja rauhanajan) huonoimman hallituksen.
Valtiovarainministeri Purra: Hallitus on luopunut keskeisestä taloustavoitteesta
Valtiovarainministeri Riikka Purran mukaan yhden prosentin alijäämätavoite ei ole enää voimassa. Sen sijaan hallitus pyrkii vakauttamaan julkisen talouden velkasuhteen.yle.fi
Kokoomuksessa varsinkin tiedetään se, että kovissa säästökuureissa muunlaista puoluekokoonpanoa ei oikein voi saada. SDP ei suostu leikkauksiin, Vasemmistoliitto ei sitäkään vähää, ja Keskusta konttasi 10-11% kannatuksessa eduskuntavaalien aikaa, ja sieltä vihjailtiin oppositioon jäämisellä jo ennen vaaleja. Vieläkin Keskusta hakee itseään, ja varovainen irtiotto vasemmistosta jatkuu edelleen. Suurin osa ulostuloista on kuitenkin hieman hallitusta kritisoiva, kuten tapana politiikassa on.
Että sai elää nämäkin ajat ja nähdä Suomen kaikkien aikojen (sodan- ja rauhanajan) huonoimman hallituksen.
Valtiovarainministeri Purra: Hallitus on luopunut keskeisestä taloustavoitteesta
Valtiovarainministeri Riikka Purran mukaan yhden prosentin alijäämätavoite ei ole enää voimassa. Sen sijaan hallitus pyrkii vakauttamaan julkisen talouden velkasuhteen.yle.fi
Mikäs tässä nykyisessä hallituksessa on muka sitten niin kovin huonoa? Mä ainakin olen itse nykyiseen hallitukseen oikein tyytyväinen, sillä eivät ole mielestäni tehneet mitään erityisen suuria virheitä.
Oletettavasti ovat samaa mieltä siitä, että ovat erimieltä. Hyvin toimii.No mutta ei hätää, Orpo on eri mieltä:
Velkaantuminen | Purra: Hallitus on luopunut tärkeästä taloustavoitteestaan – Orpo: Ei ole
Pääministerin mukaan hallitusohjelman alijäämätavoite on yhä voimassa. Valtiovarainministerin mukaan ei.www.hs.fi
Kumpi on oikeassa, ota sitten tuosta selvää. Mutta aikakin Orpon hallituksella on yhtenäinen viestintä hallussa.
Tuo on kuin paraskin parisuhde. Aina akka kälättää suulla suuremmalla ja ukko mielestään hienosti rauhoittaa tilannetta.Oletettavasti ovat samaa mieltä siitä, että ovat erimieltä. Hyvin toimii.