Kun kirjoittelee kateellisena ja katkerana ”ihmispoloista” tarkoittaen hyväpalkkaisia erikoisosaajia - joita tämä maa muuten tarvitsee saadakseen verotuloja joilla kustannetaan tukien varassa elävien tulot - niin lienee oletettavaa, ettei saa kysymyksiinsä miellyttäviä vastauksia.
Jos se lääkärin palkka on niin hyvä, niin miksei ulkomailta tänne oikein tulvi lääkäreitä rikastumaan?
Miksi sä aina luulet ihmisten olevan katkeria, ja sillä kierrät jatkuvasti vastauksen. Ihmispololla tarkoitan tässä tapauksessa niin typerää ihmistä, että ei on jäänyt täydellisesti jummin ajatukseen, jossa mikään palkka ei koskaan ole riittävästi itselle, ja yleensä juurikin muut saavat tassa aivan liikaa.
Eli ihmispolo on sellainen, joka ei koskaan koe tulevansa tarpeeksi hyvin toimeen ja kitisee aamusta iltamyöhään sitä samaa vierttä, jossa kaikki muut elelevät niilä "mun rahoilla", ja eivät koskaan osaa katsoa sitä summaa joka itselle jää, vaan ainoastaan sitä joka itseltä menee. Se on jotenkin niin väsynyttä laulua jo ettei oikein uskoisikaan.
Itse kun en omaa sellaista taloususkontoa ollenkaan, niin en osaa nähdä järjestelmän olevan millään muota täydellinen, ja toisaalta olen riittävän typerä uskoakseni siihen, että ei maailmasta toiminta lopu, vaikkei joku saakaan millin vuosipalkkaa.
Nykyään eletään vain äärilaidoissa, ja jos ei uskontona ole vain se markkinatalous ja kasvavat tuloerot, niin silloin on aina kommunisti ja venäjän ystävä. Nähdäkseni tässä kuitnekin on aikas monta vaihtoehtoa välissäkin, ettei tarvitse aina asettua äärilaitoihin.
Mutta siis aidosti olen kiinnostunut siitä, että kun tiedän kuitnekin oikeasti olevan ihmisiä joihin tuo ihmispolo terminä sopisi paremmin, niin onhan se jotenkin koomista kun aivan helvetillisen hyvin toimeentulevat ihmiset istuvat sittenkin kitisemässä yötä päivää siitä, kun eivät saa vieläkin enemmän, ja siksi sii kovin haluaisin tietää, että mikä se määrä fyffeä sitten lopulta on mikä riittäisi että kitinä veroista ja pienestä palkasta loppuisi.
Itse kun nyt valitettavasti omaan sillä tavalla paskamaisen luonteen, joka arvostaa ihan kaikkea tehtyä työtä, ja koenkin että ihan jokainen ansaitsisi työstään palkan jolla voi tulla toimeen ja saada kivoja juttuja elämäänsä. Ja kun jossakin menee kuitenkin se raja, jossa ei oikein voi sanoa, että on juurikan lissä sellaisia välttämättömyyksiä joita ihminen juurikaan tarvitsee, niin voisiko jossakin kohtaa vain kokea kiitollisuuttakin siitä kelvollisesta palkasta, kun kuitenkn tietää, että varsin moni voi huonosti, ja osin juuri siksi, että hänelle ei enää riitä jaettavaa, koska toine nyt vaan tarvitsee aina vielä vähän enemmän.
Joten sovitaanko että sinä sitten olet katkera (jos siis tällä kortilla pelataan ja kierretään vastaamasta mitään älyllistä) kaikille joiden koet olevan katkeria koska eivät näe talouden ideologista sisältöä yhtäläisenä kanssasi, vaan ajattelee kuitenkin olevan mahdollista rakentaa vielä nykysitäkin enemmän tasa-arvoismepi toimintaympäristö, jossa rahakin liikuu paremmin ja palvelee siten vielä nähtyäkin paremmin sitä markkinatalouttakin, kun on kysyntää paljon laajemmalla rintamalla, ja samalla tukeinkin tarve vähenisi.