Itse olen alkanut tykkäämään Orposta puoluejohtajana ja pääministerinä koko ajan enemmän. Hän on kyllä äärimmäisen taitava löytämään sen kutsumansa ”voittavan joukkueen”. Kyllähän Kokoomuksella on puolueista ihan ylivoimaisesti laajin kärki. Kokoomuksesta on lähes kokonaan hävinnyt liberaali-konservatiivi ristiveto. Mediassa ei ole mitään vuotoja tai nokittelua demarityyliin. On vain Kokoomus, yksi joukkue.
Hallituksessa hän osaa taitavasti toisaalta pitää omien puolta, mutta kuitenkin tuomita esim Rydmanin toiminnan ovelasti - ei voisi olla meillä ministerinä. Samaan aikaan kuitenkin kehua, että ministerinä toiminut hyvin. Hallitus on hyvin yhtenäinen edelleen,mitä ei kyllä etukäteen olisi uskonut. Ei ole näkynyt mitään viime hallituksen tapaista sisäistä nokittelua mihinkään suuntaan. Siellä on kuitenkin persut mukana, joten tätä voi pitää hienona saavutuksena.
Hienosti myös piti päänsä valitessaan Stubbin presidenttiehdokkaaksi ja laittoi puolueessa suositun kukkopoika Häkkäsenkin ruotuun.
Pääministeri Petteri Orpo (kok) ei lämpene Annika Saarikon sinipunamulta-ajatukselle.
www.iltalehti.fi
Tässä antaa hyvin Saarikolle kyytiä:
– Kokoomus on lähtökohtaisesti valmis yhteistyöhön kaikkien kanssa, mutta tietenkin se riippuu puolueen linjasta. Minä en tällä hetkellä tiedä, mikä on keskustan linja.
– Väistyvä puheenjohtaja (Saarikko) lähti haukkumalla kokoomuksen. Odotan, että uusi puheenjohtaja ottaa ohjat käsiinsä ja katsotaan, millainen on keskustan linja.
Ihan ääneen hymähdin kun oli niin hyvä kuitti.
Minun puolestani jatkakoon vielä pitkään Kokoomuksen puheenjohtajana, laittakoon vaikka ennätyksen uusiksi, joka on 12 vuotta.
Äärimmäisen monipuolinen johtaja. Paljon mainettaan parempi. Ei mikään upottava tekijä vaan yhteistyöpoliitikko ja ammattimies.