Viestin lähetti dana77
Minä olen asiaa miettinyt viimeksi Coloradon ja Minnesota-sarjan ketjussa, jolloin Hejdukin pisteiden teko loppui kuin seinään kun Forsberg sijoitettiin Sakicin viereen. Tätä ei pidä tulkita niin, ettei Hejduk olisi hyvä pelaaja, mutta Forsberg on maailman paras monipuolisuutensa ansiosta.
Niin, ja samalla tavalla Hejduk ja Tanquay alkoivat paukutella pisteitä liukuhihnalta, kun heidät siirrettiin runkosarjassa Sakicin laidoilta Foppan ketjuun. Tätä taas ei pidä tulkita siten, että Barnaby-Joe olisi jotenkin huono sentteri. Itse asiassa sanat "huono" ja Sakic viihtyvät aika huonosti samassa lauseessa. Ei ole tainnut vaan Joe olla aivan parhaimmillaan tällä kaudella.
Täytyy valitettavasti myöntää, että Peter Forsberg on tällä hetkellä maailman paras pelaaja. Vaikeaa se tosin on, kuten suosikkijoukkueeni lukemallakin voitte arvata. Forsbergin erottaa muista NHL:n supertähdistä nimenomaan hänen kykynsä pelata äärimmäisen kovaa. Mies on kuin hieman isompi ja fyysisempi versio Saku Koivusta. Molemmilla huikea pelisilmä ja syötöt, muttei mikään legendaarinen laukaus. Liike on Sakulla hieman vilkkaampaa, joka isossa kaukalossa voi tehdä hänestä jopa Forsbergia paremman, makuasioita kuitenkin.
Foppan "silmä silmästä -tyyli" on sitten kantanut veronsa lukuisten loukkaantumisten muodossa, kuten Sakullakin. Tämä kausi taisi olla ensimmäinen ehjä pitkään pitkään aikaan. Joten hienoa saada seurata Foppan peliä täällä vanhalla mantereella, kun hän pääsee eroon jet lagista, ja saa jalkansa toden teolla liikkeelle.
P.S: Forsbergin lisäksi ruotsalaispelaajista kunnioitan vain Niklas Lidströmiä, joka (valitettavasti) on mielestäni kiekkomaailman paras puolustaja. Ja Markus Näslund on aika lähellä parasta laituria... voi perkl, helv.. ##%¤**!!!