Pesiskausi 2021

  • 329 297
  • 2 276

Theofilus

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Pientä pesäpallohuumaa havaittavissa Tampereella kun 1500 lippua meni tunnissa. Nimimerkillä Hidas. Täytyy toivoa, että pelit vielä jatkuvat. Välieriä varten pitää sitten olla paremmin hereillä.

Olisi ollut mielenkiintoista tietää, montako lippua olisi myyty jos olisi rajattomasti tilaa.

Kannattaa olla vielä hereillä lippujen suhteen, ovat IG:n perusteella laittaneet lisäkatsomoihin lippuja myyntiin mutta kauppasivusto on ilmeisesti alhaalla.

Itse olin kaukaa viisas ja kun mahdollisuus oli, niin menin heti pelin jälkeen päivystämään Mansen nettikauppaan ja sain lipun huomiselle.
 

Saksipotku

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Vahinko tässä on se, että alkaa jo muu elämä kärsiä tässä syksyn pesäpallokuplassa. Itse matsit kun katsoo, lehdistöt, somet, foorumit jne. koluaa läpi, niin kyllähän tuossa kivasti päivä vierähtää.

Kieltämättä, vaikka tavallaan harmittaa, kun kaikki puolivälieräparit pelataan samoina päivinä niin on se vaan hyväkin, sillä on tämä seuraaminen tosiaan niin pirun aikaavievää hommaa. Aina vielä kun ajattelee, että nyt taitaa tämä matsi mennä nopeammin niin eikös sieltä ala räpylä vuotamaan ja vähintään supervuorosta haetaan ratkaisua. On siinä muijalle välillä selittelemistä, että miksi koko ilta menee tämän touhun seuraamiseen. Toisaalta olen kuitenkin huomannut seuraavani näitä matseja nykyisin huomattavasti intensiivisemmin ja suuremmalla intohimolla kuin melkein mitä tahansa urheilua. Se kertoo lajin hienoudesta aika paljon.

Huomenna kameroiden luulisi olevan Sotkamossa, sillä vaikka Manse-IPV on kiinnostava niin kyllä tuo nyt haisee sen verran vahvasti 2-0 voitolle, että ennemmin Jymyn ja Mailan väännössä tuo kamerat tulisi olla. Kyllä tuo tämäniltainen vielä vituttaa, kun molemmat matsit kolmen tunnin katsomisen jälkeen kääntyivät niukasti omaan makuun väärinpäin. Vähän olin jo suunnitellut tekeväni muuta huomenna, mutta toisaalta mikäs sen parempaa kuin pesiskupla.
 

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
Kieltämättä, vaikka tavallaan harmittaa, kun kaikki puolivälieräparit pelataan samoina päivinä niin on se vaan hyväkin, sillä on tämä seuraaminen tosiaan niin pirun aikaavievää hommaa. Aina vielä kun ajattelee, että nyt taitaa tämä matsi mennä nopeammin niin eikös sieltä ala räpylä vuotamaan ja vähintään supervuorosta haetaan ratkaisua. On siinä muijalle välillä selittelemistä, että miksi koko ilta menee tämän touhun seuraamiseen. Toisaalta olen kuitenkin huomannut seuraavani näitä matseja nykyisin huomattavasti intensiivisemmin ja suuremmalla intohimolla kuin melkein mitä tahansa urheilua. Se kertoo lajin hienoudesta aika paljon.

Huomenna kameroiden luulisi olevan Sotkamossa, sillä vaikka Manse-IPV on kiinnostava niin kyllä tuo nyt haisee sen verran vahvasti 2-0 voitolle, että ennemmin Jymyn ja Mailan väännössä tuo kamerat tulisi olla. Kyllä tuo tämäniltainen vielä vituttaa, kun molemmat matsit kolmen tunnin katsomisen jälkeen kääntyivät niukasti omaan makuun väärinpäin. Vähän olin jo suunnitellut tekeväni muuta huomenna, mutta toisaalta mikäs sen parempaa kuin pesiskupla.
Minusta ilmoittivat jo, että Sotkamossa ovat.
 

friikki otus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Tänään olisi sitten ratkaisun paikkoja tarjolla. Ei ole ainakaan tämä Sotkamo-joensuu sarja jättänyt ketään kylmäksi, vaikka eilen meinasi vilu tulla. Mutta pelin jälkeen olikin aika lämmin fiilis.

No sarja on vielä pahasti kesken Hiukasta pitäisi vielä voitto kairata. Kahdesti on päästy yrittämään, mutta ei ole vielä onnistunut. Paha sanoa kumpi on vahvoilla tänään. Jymy rakentaa tilannetta yksi kerrallaan ja välillä sieltä löytyy sitten läpilyöntejäkin. JoMa taas elää läpilyönneistä tulevan hurmoksen turvin. Ulkopeli on molemmilla sopivan sekaista. Mielenkiintoinen ilta tulossa ja toivottavasti sarjan arvoinen matsi tulee. Eikä niin että toinen ylikävelee toisen helposti.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Risa

zet

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anssi Ritari
Pelinjohtajalla oli paikka tuossa viedä peliä, kun vastustaja on juuri antanut kaksi juoksua. Väliaho ei taas kerran saa palloa kiinni ja joukkueen kausi on katkolla. Kentällä on 1-3 tilanne ja sinulla on toinen lyöjätykki käyttämättä, joka vähillä tilanteilla on lyönyt miestä kotiin. Koko ottelun hallinta on omalla joukkueella, mitä teet? Pudotat intensiteetin nolliin, annat vastustajalle aikaa kasata ajatukset, laitat omankin joukkueen seisoskelemaan ja kopittelemaan. Sen sijaan että pidät intensiteetin ylhäällä ja joukkueen kiinni pelissä.

Mitä teki Pennanen kun Niilo sössi syöksykopin? Laittoi heti merkkiä päälle, vaikka olisi voinut hyvin rauhoittaa peliä, kun oma joukkue oli saanut hyvän lähdön sisävuoroon. Ei siinä annettu Jymylle aikaa tai armoa. Jymy ei tilannetta pystynyt käsittelemään ja tulos oli tämä. Laitoin itse television 2-3 tilanteessa kiinni, kun lopputuloksen näki siinä kohtaa.

Jos tilanne olisi ollut 0-5, niin olisit voinut antaa vastustajan kärsiä ulkokentällä, mutta tuossa tilanteessa Jymyllä olisi ollut mahdollisuus iskeä täysillä päälle ja Komulainen valitsi prosenttipallon. Aivan väärässä tilanteessa. Omakin joukkue pääsi kaarella pohtimaan tulevia välieriä.

Lammasmainen ratkaisu.
En tiedä miksi puolustelen Komulaista, mutta tämä on taas niitä tilanteita että pelinjohtaja ei voi onnistua, tekisi mitä tekisi. Kurikan hölmöily kolmosellahan tuon painostuksen katkaisi, eikä Komulaisen peluutus. Miten olisit itse peluuttanut tilanteen sen jälkeen kun Niemen yllätysotolla Sotkamo oli mennyt 0-3 -johtoon?
 

Diablo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Urheilullisesti avoimet sarjat
Oliko Jymy käyttänyt jo aikalisän tuohon neljännen tasoittavaan mennessä.
JOS ei, niin ulkovuoron aikana sitäkin olisi voinut miettiä yhtenä vaihtoehtona katkaisemaan paine ja rauhoittelemaan omia joukkoja.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Risa

haepis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tuomarit, KooKoo, Red Wings
Komulainen maksaa kovia oppirahoja tuosta helvetin ärsyttävästä kukkoilustaan. Voi olla, että kotona tulee pieni palaute siitä, mitä se todellinen voittajanluonne pitää sisällään. Minkälainen oli muuten nuori Jani Komulainen kentällä? Vanhempana ainakin taisi olla eleetön ratkaisija, joka antoi tekojen puhua puolestaan.

Hyvä huomio muuten Meriläisen Mikolta tuosta Tirkkosen syöksystä kakkoselle:


 

Grainger

Jäsen
Suosikkijoukkue
La Decimoquarta
Komulainen maksaa kovia oppirahoja tuosta helvetin ärsyttävästä kukkoilustaan.

Samaahan harrastaa muun muassa maailman paras Valtteri Luoma. Sillä erotuksella, että maailman paras Valtteri Luoma ei ollut alaikäisenä Suomen mestari. Eikä itse asiassa ole sitä vielä 23-vuotiaanakaan.

Onko Luoma eri asia, koska Kopla?
 

NaPa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Metsurit
Samaahan harrastaa muun muassa maailman paras Valtteri Luoma. Sillä erotuksella, että maailman paras Valtteri Luoma ei ollut alaikäisenä Suomen mestari. Eikä itse asiassa ole sitä vielä 23-vuotiaanakaan.

Onko Luoma eri asia, koska Kopla?

Ai että ne helvetin ylimieliset räpylääntaputtelut ym. provot Jymyn suuntaan viime syksyn finaaleissa. Niin vastenmielistä kuin sitä olikin katsoa niin jälkikäteen ajateltuna….No, en sano mitään.

No, nuoret kukot on innoissaan, ymmärtäähän senkin.
 

haepis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tuomarit, KooKoo, Red Wings
Samaahan harrastaa muun muassa maailman paras Valtteri Luoma. Sillä erotuksella, että maailman paras Valtteri Luoma ei ollut alaikäisenä Suomen mestari. Eikä itse asiassa ole sitä vielä 23-vuotiaanakaan.

Onko Luoma eri asia, koska Kopla?
Ei tietenkään ole eri asia. Olenko jossain väittänyt niin? Olenko myöskään sanonut, että Valtteri Luoma on maailman paras? Yksi maailman parhaista ulkopelaajista kyllä, mutta sitä tuskin kukaan kieltää. Oletko eri mieltä tuosta Komulaisen eilisestä toiminnasta? Vaikka maskotti on dorka ja provosoi, niin voittaja ei aloita tämän kanssa suukopua.

Arvostan urheilussa eleetöntä dominanssia.
 

Päätykiekko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikki vakavasti otettavat organisaatiot.
Kannattaa olla vielä hereillä lippujen suhteen, ovat IG:n perusteella laittaneet lisäkatsomoihin lippuja myyntiin mutta kauppasivusto on ilmeisesti alhaalla.

Itse olin kaukaa viisas ja kun mahdollisuus oli, niin menin heti pelin jälkeen päivystämään Mansen nettikauppaan ja sain lipun huomiselle.

Minä sain nyt aamulla lipun peliin. Sittenkin pääsee peli paikoille! Toivottavasti on hyvä tunnelma ja laadukas peli.
 

Grainger

Jäsen
Suosikkijoukkue
La Decimoquarta
Oletko eri mieltä tuosta Komulaisen eilisestä toiminnasta? Vaikka maskotti on dorka ja provosoi, niin voittaja ei aloita tämän kanssa suukopua.

En ole. Tosin en usko, että maskotin paikka on vierasjoukkueen pelinjohtajan vieressä vittuilla vierasjoukkueen lukkarille. Tätä tosin Kerubilla on harjoitettu niin pitkään kuin kenttä on ollut olemassa.

Siinä olet oikeassa, että Aapon olisi syytä keskittyä olennaiseen, mutta luultavasti olisin vastaavassa tilanteessa itsekin kysynyt maskotilta, että missä tämän kultamitali on. Olettaen, että naamarin takana ei ole Juha Puhtimäki.

Valtteri Luoma on täydellinen vasta esimerkki, sillä kyseessä on myös samanlainen kukkopoika. @NaPa mainitsikin jo viime syksyn ja taputtelut Jymyn suuntaan. Oppirahoja nuo kukkopojat tosin usein maksavat, jotkut enemmän ja jotkut vähemmän. Itse tykkään vittuuntua Luoman tuuletuksista, sillä tunteet kuuluvat pesäpalloon. Myös ikävät tunteet. Ja onhan se sitten nautinnollisempaa voittaa jakso Luoman epäonnistuneen kopinnoston jälkeen.
 

Risa

Jäsen
Suosikkijoukkue
SoJy vuodesta-61, Jokerit 1972-2013; 2022, Україна
Oliko Jymy käyttänyt jo aikalisän tuohon neljännen tasoittavaan mennessä.
JOS ei, niin ulkovuoron aikana sitäkin olisi voinut miettiä yhtenä vaihtoehtona katkaisemaan paine ja rauhoittelemaan omia joukkoja.
Tämä! Kun nähtiin mihin suuntaan lumipallo alkaa pyöriä (2-3 tilanne) olisi kyllä mielestäni pitänyt ottaa aikalisä ja rauhoitella pelaajia. No helppo täältä sanoa, mutta tätä mieltä olin jo live-tilanteessa...
 

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
Siistiä nähdä tänään tuota Jymyn ja JoMan sarjaa myös.

Sotkamo on historiassa juuri näissä paikoissa ollut lukuisia kertoja äärimmäisen tyly vastustaja, ja vielä kun pelaavat kotikentällään, niin minulle he ovat ennakkosuosikkeja tähän matsiin.

Roope Korhonen. Ei tarvi muuta sanoa.
 

Diablo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Urheilullisesti avoimet sarjat
Oletko eri mieltä tuosta Komulaisen eilisestä toiminnasta? Vaikka maskotti on dorka ja provosoi, niin voittaja ei aloita tämän kanssa suukopua.
Missä kohdin tallennetta tämä? Kiitos! Meni eilen ohi, kun seurasin enemmän toista peliä.
 

Hagi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Oma veikkaus on, että Jymy menee jatkoon. Pappa jatkaa kovaa virettään ja lyö 1+6 tähän matsiin.
Sääennuste näyttää Sotkamoon todella koleaa, vaikuttanee sisäpeliin negatiivisesti. TV-ruutuun kelpaisi pilvinen sää, niin erottaa pallon.
 

Il Gladiatore

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, AS Roma
Aapo Komulaisella ja (ainakin ensimmäisen puolivälierän perusteella) Kalle Kuosmasella on iso tarve ollut kyllä yrittää tavalla tai toisella lähteä tuolle provosoinnin linjalle. Hyviä nuoria poikia toki pelaamaan mutta ei niitä natsoja vielä ole kyllä ihan noin överiksi tuota hommaa vetää. Toki ikää ja kokemusta kun kertyy niin varmaan rauhottuukin. En niin hyvin persoonina tiedä että onko kuinka luontaista ja vaikuttaako peliin. Komulainen lautasella on paljon rauhallisempi kuin mitä sisällä tuo riehuminen.

Old-Schoolia tässä olen itsekin että vähäeleinen dominanssi voittaa yltiöpalttisen kekkuloinnin. Roopen tyyli ja meriitit kohtaavat loistavasti.
 

Blackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Veikkasin ennen sarjan alkua Joensuun jatkoonmenoa 3-2 ja jos eivät pysty käyttämään eilisestä kiristä saamaansa momentumia, niin eivät kyllä ansaitsekaan jatkopaikkaa siinä tapauksessa. Jotenkin jäänyt sellainen tunne sarjasta, että Sotkamo on aavistuksen ollut niskan päällä (välilllä tätä paria vilkuillen), mutta Joensuu on väkisin kairannut itsensä takaisin mukaan voittotaisteluihin ja pariin voittoonkin. Hyvä homma se, että tämän päivän puolivälieräparien voittajat kohtaavat välierissä, niin kummallakaan ei ole mitään lepoetua toiseen verrattuna siihen sarjaan lähdettäessä. Sen verran kova pelitahti.
 

DAF

Jäsen
Suosikkijoukkue
se kolmikirjaiminen. PISTI PALLON MAALIIN
Siistiä nähdä tänään tuota Jymyn ja JoMan sarjaa myös.

Sotkamo on historiassa juuri näissä paikoissa ollut lukuisia kertoja äärimmäisen tyly vastustaja, ja vielä kun pelaavat kotikentällään, niin minulle he ovat ennakkosuosikkeja tähän matsiin.

Roope Korhonen. Ei tarvi muuta sanoa.

Realistisesti SoJy tietenkin on suosikki tässä. Kuitenkin, kuitenkin, JoMan kasvojenpesu loppukaudesta on ollut melkoista eivätkä päät Penin aikana ole painuneet kovissakaan tilanteissa samaan tapaan kuin Doksan ollessa viuhkassa. Todella jännä nähdä tämä matsi, jossa kuitenkin painetila on huomattavasti enemmän kotijoukkueella.
 

Mazaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Karsinnat
Eilen IPV oli jo noin 80% todennäköisyydellä välierissä kotarin Jussilan lyöntivuoron kohdalla ja Jymy yli 90% todennäköisyydellä välierissä 2J4T alkaessa.

Silti tänään pelataan molemmissa sarjoissa.

Elämme mielenkiintoisia aikoja.
 

Rara

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Hyvä homma se, että tämän päivän puolivälieräparien voittajat kohtaavat välierissä, niin kummallakaan ei ole mitään lepoetua toiseen verrattuna siihen sarjaan lähdettäessä. Sen verran kova pelitahti.

Tämä siis näin jos Manse menee jatkoon. Jos IPV jatkaa, niin välieriin tulee Veto-IPV ja KPL-Jymy/JoMa.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Risa

friikki otus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Jees tilanne tsekattu. Voisihan tuo maskottikin tuosta painua v*****n provosoimasta kesken pelin, lähes kentän puolella.

Näin Joensuun kannattajana olen samaa mieltä. Vetää vähän turhan överiksi. Eilen joutui Nupponen repimään kerran pois kentältä, kun vähän turhan lähelle peliä hyppäsi. Piirun verran rauhallisemmin, niin on hyvä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös