Perussuomalaiset

  • 5 291 851
  • 42 224

Höylä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Luulen, että Halla-Aho osaa tilastotieteen alkeet oikein hyvin.
Jossain oli juttua, että esim. vihreiden äänestäjistä korkeakoulututkinnon suorittaneita oli 59% ja persujen äänestäjistä oli vastaavia noin 10%.
Itse korkeakoulututkinnon suoritteena täytyy sanoa, että yliopistoissa - joissa lähtökohtaisesti on keskimäärin enemmän vihreitä kuin persuja - opiskelijat ovat keskivertoa huumorintajuttomia kokemukseni mukaan. Pinnallinen mukahauska huumori naurattaa, mutta sitten kun mennään astetta syvemmälle ja mustan huumorin puolelle, niin ollaan silmät pyöreinä järkytyksestä, ja mennään kotiin kasviskeiton ääreen järkyttyneinä pohtien kuinka ilmastonmuutos tuhoaa meidät kaikki ja persut ovat mukana tuhoamassa maapalloa.

Että sinällään vaikka henkilö olisikin suorittanut korkeakoulututkinnon, ei tarkoita sitä, ettäkö hän olisi myös sosiaalisesti älykäs tilannehuumorin kautta. Tästä syystä johtuen itselleni aiheuttaa lähesomaan aina myötähäpeää se, kun näen ihmisten pöyristyvän persulaisten huumorista ottamatta itse enempää kantaa siihen, oliko Mäenpää letkautus hauska tai ei - nokkela se oli joka tapauksessa eikä kaikista vitseistä tarvitse tykätä.
 

Lert

Jäsen
Suosikkijoukkue
Manchester United, TPS
Ja tynkkynen siellä salissa jatkaa omaa uhriutumistaan...

Todella vastenmielistä
 

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC, maapisteet, Captain Conker
Zoidberg: "Halla-aho tarkoitti, että vihervasemmisto käy heti kimppuun jos joku on eri mieltä"
Jur: "Sulle kaikki on vihervasemmistoa, jos ne on eri mieltä. Kerro mulle, että miten vihervasemmisto epäreilusti kiusaa? Minua ärsyttää, että tämä PS:n perseily on yritetty spinnata siihen, että "äärisuvaitsevainen vihervasemmisto ajojahtaa". Hyvät pointit muka hukkuu muutamaan nostoon ja mieltä ei saa olla."
Hauntedshores: "Tvitterissä löytyy vaikka mitä! En lähde niitä erittelemään, mutta usein eri mieltä oleva henkilö jyrätään tviitterissä matalaksi!"

Kiljuva lauma osoittaa vääräoppisen ja se poltetaan roviolla. Mistään ei saa puhua. Sensuuri ja sanammapaus. Ei just nyt oo hienotunteisuutta antaa esimerkkejä, mutta tuhansia täysin relevantteja löytyy kyllä. Eti ite!



Autojen polttaminen on helvetin väsynyttä larppaamista ja idioottien touhuja ihan aina, tietenkin. Se on sitä sakeaa päätyä, sillä ei typerästi toimivat vatipäät ole pelkästään yhden porukan yksinoikeus. Niitä on ihan tasan joka ryhmässä (yst. terv. asiakaspalv.) ja tietyissä joukoissa sakeus tiivistyy.
Samoin mestan vessojen tukkimiset jne jne. on kyllä väsynyttä touhua. Urpoilu ja vandalismi eivät ole mitään tapoja vaikuttaa, fo' sho. Mä en muutenkaan ole tajunnut näiden anti-establishment -hippien tarvetta tulla tukkimaan vessoja. Se on kirjaimellisesti paska protesti. Lapsellinen, väärin ohjattu ja ihan 15-vuotiaan ajatusmaailma aktivismista.

Toki nuo eivät ole "internetissä epäreilusti kimppuun käymistä", vaan tosielämän idiotismia.

Mutta sitten kun tullaan tuohon festaripuoleen... Niin. Hankalaa.

Mä olen viettänyt nyt riemastuttavan kymmenminuuttisen tutustuen Sielunvihollisen herkkiin lyriikoihin (Bandcamp) ja... kyllä sitä varmaan itsekin tulisi läheteltyä porilaisiin baareihin viestiä, että: "Mitäs helvettiä? Teillä on sitten kreikkalainen Kultainen Aamunkoitto (Wikipedia)-puolueen edustaja ja "Tarttukaa toimeen / Aseisiin / Enää emme seuraa sivusta / kun Allahin äpärät raiskaavat / Suomineitoa"-bändi lauteilla? Mitä ihmeen iltamaa te olette järjestämässä ja onko tämä ok nyt sitten?"

Tää on nyt vähän kaksijakoinen juttu. Ymmärrettävästi vituttaa, jos oma festari vedetään alta. Mutta samaan aikaan jos noin kovaa settiä tuo lauteille, niin kannattanee varmistaa että järjestävä paikka edes tavallaan ymmärtää, että mitä on tulossa.
Lähinnä yritän sanoa, että ymmärrän esimerkin. Mutta tuo Gong ilmoitti ymmärtääkseni itse, että: " jatkossa tarkistamme huolellisemmin artistien taustat myös niissä tapahtumissa, joissa Gongin tila on vuokrattu talon ulkopuolisille tapahtumajärjestäjille."

Hassu muuten tuo turkusaatanalle-pamfletin: "Kuitenkin bändiä on syytetty ”islamofobiseksi”, ”rasistiseksi” sekä ”natsistiseksi” vaikka vain muutamia sanoja muuttamalla lyriikoiden luonne muuttuisi ns. peruskauraksi black metalin tematiikassa." Tykkään tuosta verbaaliakrobatiasta.

Mä olen itse muutamia paskoja räppi-iltamia järjestänyt. Yhdessä oli alunperin suunnitteilla erään artistin toimesta sellainen taideprojektipläjäys, että oli pakko kieltää kaveria tuomasta alter-egoaan lavalle. Olin suht varma, että jos "Lastenmakaaja-Tommi" (taiteilijanimi valitettavasti ei muutettu) olisi alkuperäisen performanssibiisinsä lavalla stripannut, niin olisivat tulevat iltamat loppuneet kuin seinään. Jostain kumman syystä. Koska kyllä bookkaajalla on aina vastuu tietää että mihin nyt laitetaan mitäkin.

**

Ihan vaikka ketään ei kiinnosta, niin mä olen silti sitä mieltä, että täällä ei ole mitään "Sinä et saa sanoa"-liikettä sivistyneistössä tai muuallakaan. Se on vain kovasti sotkettu siihen "Mitä ihmettä sinä juuri sanoit"-keskusteluun, joka kummasti nousee aina välillä esiin joidenkin sanomisten jälkeen.
Sananvapaus ja vastuu sanomisistaan. Niiden ero kannattaisi ensin selvittää. Tämä ihan yleisesti ei-kelleen.

Ihan asiaa puhut. Ja sehän on se pointti että me luotettiin siihen notta noita voisi katsoa ns. järjen kanssa. Eli paikalle ei ollut tulossa kreikkalaista natsia tahi laulettu natsiylistyksiä. Islamin kritisointi nyt on samalla viivalla muiden uskontojen kritisoinnin kanssa mun mielestä, eli vapaata riistaa.

Mutta, kukaanhan meistä ei ole tuonne oikealle edes kallellaan, enemmän vasemmalle varmaan kaikki tahi mahdollisimman epäpoliittisia. Samapa tuo toisaalta. Kohuista opittu ja opittu myös se että siihen ihmisten loogiseen ajatteluun ei kannata luottaa.
 

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers

Liitteet

  • IMG_8304.jpg
    IMG_8304.jpg
    59,5 KB · kertaa luettu: 380

Laitela

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa ja sen vaarallinen YV, Bratislavan taika
Kestän esim. itse kiroilua ja solvaamista ilman mitään ongelmaa, ei siinä mitään. Mutta sitten kun masinoidaan massiivisia kampanjoita sähköpostitse työnantajalle ja asiakkaille, että se ja se on natsi, koska oli tykkännyt erään biisin musiikivideosta Youtubesssa. Että, jollette irtisano tätä työntekijää, niin astetutte natsien puolelle. Ja kyseisellä bändillä ei ole mitään tekemistä äärioikeiston kanssa.

Mutta sellaistahan se on nykyään vasemmiston kanssa. "Ei kiroiltu, kyseenalaistettiin vaan vähän, silleen asiallisesti".
Tämänkin takia minua ihmetyttää, miksi pitää jakaa kaikki asiat Twitterissä, Facessa, tai muissa sosiaalisissa medioissa, esim. että on töissä tietyssä paikassa. No autappa armias jos tosiaan tykkäät jostain "väärästä" asiasta, niin se on lokakampanja niskassa. Toki jotkin työnantajathan vaativat(?), että pitää olla tili ainakin jossain todistetusti, mutten ymmärrä mitä sen kummempaa hyötyä työnantaja saa siitä, onko työntekijä vaikkapa Facebookissa vai eikö ole. Nämä asiat pitäisi ehdottomasti pitää erillään toisistaan.
 
Viimeksi muokattu:

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Itse korkeakoulututkinnon suoritteena täytyy sanoa, että yliopistoissa - joissa lähtökohtaisesti on keskimäärin enemmän vihreitä kuin persuja - opiskelijat ovat keskivertoa huumorintajuttomia kokemukseni mukaan. Pinnallinen mukahauska huumori naurattaa, mutta sitten kun mennään astetta syvemmälle ja mustan huumorin puolelle, niin ollaan silmät pyöreinä järkytyksestä, ja mennään kotiin kasviskeiton ääreen järkyttyneinä pohtien kuinka ilmastonmuutos tuhoaa meidät kaikki ja persut ovat mukana tuhoamassa maapalloa.

Että sinällään vaikka henkilö olisikin suorittanut korkeakoulututkinnon, ei tarkoita sitä, ettäkö hän olisi myös sosiaalisesti älykäs tilannehuumorin kautta. Tästä syystä johtuen itselleni aiheuttaa lähesomaan aina myötähäpeää se, kun näen ihmisten pöyristyvän persulaisten huumorista ottamatta itse enempää kantaa siihen, oliko Mäenpää letkautus hauska tai ei
Näin korkeakoulututkinnon suorittaneena minun on vaikea nähdä, että se että joku on käynyt jonkun koulun tai että hän olisi vähän lahjakkaampi kouluhommissa vähentäisi hänen sosiaalista älykkyyttään. Kaikki eivät tietenkään ole huumorintajuisia tai ymmärrä mustaa huumoria, mutta siitä ollaan vielä aika helvetin kaukana siitä että kouluja käymättömät olisivat huumorintajuisempia tai sosiaalisesti älykkäitä.

Toinen juttu sitten on että sillä ei ole mitään merkitystä onko Mäenpään lausunto hauska tai osuva. Se on varsin pätevä syy paheksua, että kansanedustaja syyllistyy potentiaaliseen kiihottamiseen kansanryhmää vastaan eduskunnassa.
 

Maukka187

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Florida Panthers, Koovee, FC Haka, NHL
Pointtina on se että black metal tuppaa olemaan melko uskonto vastaista musiikkia ja väkivalta sekä sodankäynti ovat molemmat yleisiä teemoja. Niiden näyttäminen kontekstista irroitettuna näyttää tietysti pahalta. Ja tässä tapauksessa kontekstissa ei ole kyse niinkään siitä onko lause erotettu edellisestä vaan laajemmasta kulttuurisesta kontekstista.
Tunnen nämä kuviot aika hyvin ja tuossahan ei ollut kyse vain uskonnonvastaisuudesta. Sielunvihollinenhan soitti mm. Hitlerin syntymäpäivänä järjestetyissä äärioikeistokekkereissä. Muutenkin kyseiselle ukolle annettiin mahdollisuus irtisanoutua rasismista, mutta tämä ei käynyt ja työsopimus purettiin yhteisymmärryksessä.
 

teppana

Jäsen
Itse korkeakoulututkinnon suoritteena täytyy sanoa, että yliopistoissa - joissa lähtökohtaisesti on keskimäärin enemmän vihreitä kuin persuja - opiskelijat ovat keskivertoa huumorintajuttomia kokemukseni mukaan. Pinnallinen mukahauska huumori naurattaa, mutta sitten kun mennään astetta syvemmälle ja mustan huumorin puolelle, niin ollaan silmät pyöreinä järkytyksestä, ja mennään kotiin kasviskeiton ääreen järkyttyneinä pohtien kuinka ilmastonmuutos tuhoaa meidät kaikki ja persut ovat mukana tuhoamassa maapalloa.

Että sinällään vaikka henkilö olisikin suorittanut korkeakoulututkinnon, ei tarkoita sitä, ettäkö hän olisi myös sosiaalisesti älykäs tilannehuumorin kautta. Tästä syystä johtuen itselleni aiheuttaa lähesomaan aina myötähäpeää se, kun näen ihmisten pöyristyvän persulaisten huumorista ottamatta itse enempää kantaa siihen, oliko Mäenpää letkautus hauska tai ei - nokkela se oli joka tapauksessa eikä kaikista vitseistä tarvitse tykätä.

No en kyllä itse tätä osaa allekirjoittaa. Ihan samanlaista synkkää huumoria sitä viljeltiin yliopistossa kuin nyt töissä duunareiden kanssa.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Tunnen nämä kuviot aika hyvin ja tuossahan ei ollut kyse vain uskonnonvastaisuudesta. Sielunvihollinenhan soitti mm. Hitlerin syntymäpäivänä järjestetyissä äärioikeistokekkereissä. Muutenkin kyseiselle ukolle annettiin mahdollisuus irtisanoutua rasismista, mutta tämä ei käynyt ja työsopimus purettiin yhteisymmärryksessä.
Joo mutta kyseistä kohtaa lainaamalla ei voi todeta onko kyseessä normaali uskonnonvastaisuus vai ei. Sitten tuo muu toiminta on minusta tuomittavaa ja kertoo aika paljon yhtyeestä. Sielunvihollinen kyllä tekee sen jonkin asteisen puolustelun aika hankalaksi. Enkä edes kuuntele kyseistä yhtyettä.
 
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Varjotuuli
Tunnen nämä kuviot aika hyvin ja tuossahan ei ollut kyse vain uskonnonvastaisuudesta. Sielunvihollinenhan soitti mm. Hitlerin syntymäpäivänä järjestetyissä äärioikeistokekkereissä. Muutenkin kyseiselle ukolle annettiin mahdollisuus irtisanoutua rasismista, mutta tämä ei käynyt ja työsopimus purettiin yhteisymmärryksessä.

Minä tunnen nämä kuviot myös aika hyvin ja julkinen irtisanoutuminen mistä tahansa moraaliin liittyvistä syytöksistä, kuten nyt tässä tapauksessa jostain rasismikytköksistä, olisi ollut vastaan kaikkea sitä mitä black metal edustaa. Levykauppa X taipui Varisverkoston ja muiden Antifa-kommareiden painostuksen alla ja lopputulos oli... niin, itse asiassa hyvinkin pitkälti juuri sitä mistä tässä nyt keskustellaan. Sananvapaus hävisi. Siinä samassa sananvapautta rajoittamalla rajoitettiin myös esittävää taidetta.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Minä tunnen nämä kuviot myös aika hyvin ja julkinen irtisanoutuminen mistä tahansa moraaliin liittyvistä syytöksistä, kuten nyt tässä tapauksessa jostain rasismikytköksistä, olisi ollut vastaan kaikkea sitä mitä black metal edustaa. Levykauppa X taipui Varisverkoston ja muiden Antifa-kommareiden painostuksen alla ja lopputulos oli... niin, itse asiassa hyvinkin pitkälti juuri sitä mistä tässä nyt keskustellaan. Sananvapaus hävisi. Siinä samassa sananvapautta rajoittamalla rajoitettiin myös esittävää taidetta.

Jos työntekijän toiminta vahingoittaa yritystä, on aika luonnollista että yritys reagoi siihen
 

Jurvanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Äsät!
Mutta, jos nyt puhutaan siitä twiitistä jonka minäkin olen nähnyt, niin eihän se ollut edes PS:n tai sen edustajan twiitti?

Perussuomalaiset Nuoret oli lähettäjä, että ei ihan verrattavissa kyläkommariin (toki nuorisojärjestö on aina se "raflaavien kannanottojen" ajatushautomo). Toni Jalonen (joka tuon sitten hassutteli) kuului puolueeseen ja oli juuri saanut PS:ltä mitalin työstään. Olikos nuorten varapuheenjohtaja? En jaksa googlettaa.
Jalonenhan on näitä "pepesammakko vaalikuvituksessa"-ehdokkaita ollut Satakunnan ammattikorkeassa ja muutenkin ollut aina aika... persoonallinen näiden ulostulojensa kanssa ainakin netissä.
Kuten monien muidenkin kanssa (Hankamäki, Hakkarainen, Huhtasaari, Turtiainen, about puolet kunnallispoliitikoista...), niin potentiaali idiotismiin oli varmaankin tiedossa ja se ei ollut ihan nolla. Ja sitten läikähti yli.
Sen jälkeen Tontsa sitten julistautui Virossa fasistiksi ja tuli vähän juttuja koko nuorisojärjestön kanssa ja PS lopetti koko paskan. Ja vei Jaloselta jäsenyyden(?).

Löysin netistä tuon alkuperäisen viestin jalaitan sen tähän liitteeksi.
Kun tuossa olisi ollut niin monta miljoonaa tapaa tehdä tuo "paremmin". Samaa viestiähän tuo yleensä aina näillä on että matut kaappiin ja sillai, mutta ainakin se verhotaan paremmin. Kaksi hymyilevää ihmistä ei meinaan ole se vittumaisin tulevaisuus minkä itse keksin. Siksi viesti oli poikkeuksellisen tyhmä jopa T. Jalosen standardeilla.

Mutta siis ihan vain, että ei se valtavaa aasinsiltaa vaadi yhdistämään tuota.

Mutta nuorisojärjestö hajoitettiin. Ei edusta linjaa, vaan oli valitettava ylilyönti.
 

Liitteet

  • Perussuomalaiset_nuoret-1024x734.png
    Perussuomalaiset_nuoret-1024x734.png
    423,6 KB · kertaa luettu: 191

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Lasketaanko noihin kiihottuneisiin myös ne laitavasemmiston henkilöt, jotka ovat sankoin joukoin kiihottuneet tilanteesta?

Kiihottaminen, ei kiihottuminen. Kiihottuminen on luvallista oikealla ja vasemmalla. Saat kiihottua vaikka herneistä, polkupyöristä, ulkomaalaisista, suomalaisista, paistinpannuista, ihonväristä, korvista, kielestä, vasemmistosta, kuvitellusta tai aidosta, oikeistosta, saappaista tai eduskunnan puhujakorokkeesta ja hyväntekeväisyydestä. Sitten taas kiihottaminen voi osoittautua lakia rikkovaksi.
 

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Minä tunnen nämä kuviot myös aika hyvin ja julkinen irtisanoutuminen mistä tahansa moraaliin liittyvistä syytöksistä, kuten nyt tässä tapauksessa jostain rasismikytköksistä, olisi ollut vastaan kaikkea sitä mitä black metal edustaa. Levykauppa X taipui Varisverkoston ja muiden Antifa-kommareiden painostuksen alla ja lopputulos oli... niin, itse asiassa hyvinkin pitkälti juuri sitä mistä tässä nyt keskustellaan. Sananvapaus hävisi. Siinä samassa sananvapautta rajoittamalla rajoitettiin myös esittävää taidetta.

Miten sananvapaus tuossa hävisi? Hänhän nimenomaan sai sanoa asiansa kenenkään estämättä, kuten meistä kaikki muutkin. Se mitä sanomisista seuraa, on toinen kysymys, mutta vapaushan usein edellyttää jonkunlaista vastuuta. Jos sananvapautta ei olisi, joku muu arvioisi, mitä voi sanoa. Nyt se on arvioitava itse ja sehän on joillekin välillä vaikeaa.
 

444

Jäsen
Miten sananvapaus tuossa hävisi? Hänhän nimenomaan sai sanoa asiansa kenenkään estämättä, kuten meistä kaikki muutkin. Se mitä sanomisista seuraa, on toinen kysymys, mutta vapaushan usein edellyttää jonkunlaista vastuuta. Jos sananvapautta ei olisi, joku muu arvioisi, mitä voi sanoa. Nyt se on arvioitava itse ja sehän on joillekin välillä vaikeaa.
Persuilla pitää olla sananvapaus ilman vastuuta sanomisistaan. Kaikilla muilla se menee toisin.
 

Mostal0

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Miten sananvapaus tuossa hävisi? Hänhän nimenomaan sai sanoa asiansa kenenkään estämättä, kuten meistä kaikki muutkin. Se mitä sanomisista seuraa, on toinen kysymys, mutta vapaushan usein edellyttää jonkunlaista vastuuta. Jos sananvapautta ei olisi, joku muu arvioisi, mitä voi sanoa. Nyt se on arvioitava itse ja sehän on joillekin välillä vaikeaa.
Ja kaiken lisäksi taisi mennä niin, että sopimus purettiin ihan yhteisymmärryksessä, eli mitään potkuja ei annettu.
 

Blackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Jos työntekijän toiminta vahingoittaa yritystä, on aika luonnollista että yritys reagoi siihen
Joillekin riittää toisen osapuolen työnantajalle raportoimiseen vaan se, että tämä on eri mieltä jostain kuin itse. Vastenmielinen piirre sosiaalisessa mediassa. Kyllä yksityishenkilönä pitää saada kertoa mielipiteensä, kunhan ei mitään kaasutuksia ja uuneja kannata, eli pysyy lain sallimissa rajoissa.
 

Kilgore Trout

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Perussuomalaisten Juha Mäenpää, jonka syytesuojan purkamisesta nyt on keskusteltu, toimii myös piiripäällikkönä Suomen Sisussa, joka eilen alkoi vaatia suomalaisten yliopistojen ja koulujen "puhdistamista":

"Yliopistot ja koulujärjestelmät on puhdistettava epäkansallisesta vaikutuksesta, media on laitettava palvelemaan kansallisia tarkoitusperiä ja valtiollisten instituutioiden toimintatavat päivitettävä."


Siellähän on muitakin persuja: mm. Jenna Simula ja Mauri Peltokangas yhdessä Mäenpään kanssa halltuksessa ("käräjillä").

Olisikohan palstapersuilla tietoa, ketkä kaikki suunnitellaan ammuttaviksi? Tarkoitan niiden lisäksi, jotka ovat ulkomaalaisia tai sellaisia suomalaisia, joilla on keskimääräistä enemmän pigmenttiä ihossaan. Tällainen lista varmaan on jo tehty.
"puhdistettava" -sanalla on varsin epämiellyttävä kaiku noin historiallisesti...
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Tpip

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Olisikohan palstapersuilla tietoa, ketkä kaikki suunnitellaan ammuttaviksi? Tarkoitan niiden lisäksi, jotka ovat ulkomaalaisia tai sellaisia suomalaisia, joilla on keskimääräistä enemmän pigmenttiä ihossaan. Tällainen lista varmaan on jo tehty.
Erityisesti Ville Rydmanin, Kimmo Kapasen ja Jari Litmasen kohtalo kiinnostaisi.
 

Zoidberg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi 2019
Persuilla pitää olla sananvapaus ilman vastuuta sanomisistaan. Kaikilla muilla se menee toisin.
Tämä olisi sama asia jos sanoisi lapselle, että hänellä olisi vapaus olla ulkona yhdeksään asti, mutta vastuu olla kotona kuitenkin jo kuudelta.

Suurin piirtein noin twiittasi suuresti arvostamaltani toimittaja Ivan Puopolo. Tässäkin asiassa Puopolo osui hyvin naulan kantaan.
 
Malliesimerkki perussuomalaisten retoriikasta: äskettäin Ville Tavio kertoi täysistunnossa Eskimon ja Uncle Ben'sin nimenmuutosten olevan vihervasemmiston keksintöä.

Mielenkiintoinen ajatus että suomalainen(?) vihervasemmisto ohjailisi amerikkalaista yritysjättiä jonka liikevaihto taitaa olla yli puolet Suomen budjetista.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös