Perhostutkijat, herätys talven horroksesta!

• 1 012
  • 3

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit

>>>> Olis kiva saada vähän lisäinfoa. Onko tuo kuva otettu Suomessa? Jos on, niin minä olen ainakin aivan äimänä. Perhosen rakenteesta ja muodosta päätellen se voisi olla mittariperhosten sukuun kuuluva (tai voihan se olla myös jokin kehrääjä), mutta jos se kuvan oikeassa alalaidassa näkyvä käsi on AIKUISEN ihmisen handu, niin onpas kyseessa aika muhkea perhonen ollakseen mittari! Joku yöeläjä se varmasti kuitenkin on, tuskin tuon näköinen päivällä lentelee. Ai niin, muistuttaa myös ulkomuodoltaan ja varsinkin kooltaan suomessa pimeinä syyskuun öinä lentävältä siniritariyökköseltä. Tosin tämä siniritariyökkönen on väritylseltään huomattavasti harmaampi.
Niin, että mysteeriksi tuo ötökkä jäi minulle....

Duvel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turun Puuhasteluseura
Re: Re: Perhostutkijat, herätys talven horroksesta!

Niin, eihän tuo kuva ole Suomesta, vaan Meksikosta, vanhan Mayakaupungin, Coban raunioalueella sijaitsevasta luolasta. Kuvassa näkyvä käsi on omani, eli 28 vuotiaan Miehen käsi:D

ps. Haettiin luolasta(pimeästä) sateen suojaa ja meinattiin paskoa housuihimme, kun näimme kyseisen otuksen päänkorkeudella hämähäkinseitin päällä - sieltä kun löytyy sellaisia mukavia veitikoita, kuin lintuhämähäkkejä ja tarantelloja!

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
t4 hei...

Jaaha, että Mehikosta asti. No, se selittää otuksen valtavan koon. Sielläpäin maailmaa kun ötökät ovat vähän toisissa mittasuhteissa kuin Suomessa.

Itse en ole Meksikoon koskaan päässyt käymään, mutta suuria ötököitä olen kerran elämässäni päässyt ihmettelemään Australian reissulla. Siellä nimittäin eräänä iltana päätin katsastaa, mitä tapahtuu kun laittaa metsän reunaan kirkkaan elohopealampun ja lampun taakse virittää ison valkoisen lakanan.
Ja kyllä todella rupeskin tapahtumaan! Lampun ympärillä pörräsi jatkuvasti sellaisia suuriä kiitäjäperhosia, joilla oli keskiruumis paksu kuin HK:n nakki. Suurin shokki tuli kuitenkin silloin, kun siihen lakanalle pörähti sellainen reilun suolakurkun kokoinen killtävänsininen koppakuoriainen! Siihen en uskaltanut koskea tikullakaan...

Muuten jossakin Etelä-Amerikan maassa elää sellainenkin ihmetys, kuin VERTA IMEVÄ perhonen. Sen nimi on sopivasti vampyyrikiitäjä. Sillä ei ole piikkiä jolla se imisi, vaan sillä on pienet leuat joilla se rikkoo esim. ulkona yöllä olelvien lehmien ihoa korvan juuresta.... ja lipittää sitten sitä verta...

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy