Perhe ja sen merkitys

• 1 023
  • 2

Baldrick

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pimeä Aitio
Miten pidätte yhteyttä sukuunne jne? Kuinka tärkeä perhe ja suku teille on?

Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Reilu peli ja Putinin vastaisuus
Sairastuin leukemiaan kuusi vuotta sitten. Ainoa asia, jota silloin kaduin, oli se että olin päästänyt itseni etääntymään perheestäni. Välissä ei ollut mitään "ongelmia". Vain kilometrejä, töitä, salibandya ja vaimon huomattavasti suurempi tarve olla sukunsa kanssa tekemisissä.

No, suku ei ollut etääntynyt minusta. Minulla kävi sairaalassa enemmän vieraita kuin paikkakuntalaisilla. On myös jotenkin mahtipontista kun on ihan aito veriveli kantasoluluovutuksen kautta.

Tämän jälkeen olen yrittänyt parannella tapojani. Joskus tulee soiteltuakin. Yritän löytää pieniä hetkiä kohtaamisiin. Vanhemmillani poikkeilen yötä silloin tällöin. Velipoikien kanssa yhteisissä harrasteissa satunnaisesti.

Nyt tuntuu, että ihan sopivasti on löytynyt kontaktia. Olen varma, että jos joskus vapautuisin vankilasta (no se rikoskin on vielä tekemättä), portilla minua odottaisi ihmisiä jotka haluaisivat tukea minua. Tämä, vähän absurdi ajatusleikki lohduttaa suuresti maailmassa, jossa yksinäisyys on valitettavan yleistä. Minä en tule jäämään maailmassa täysin yksin. Ikinä.

Se saa tuntemaan olevansa etuoikeutettu.

Viimeksi muokattu:

Stonewall

Jäsen
Suosikkijoukkue
RoKi
Omia perheyhteyksiäni on leimannut se, että olen ollut monta vuotta (parin vuoden pätkissä) ulkomailla. Etäisemmänkin suvun nuorempaan väkeen on helpompaa pitää yhteyttä tietotekniikan keinoin, mutta osa vanhoista jääristä ei suostu edes älypuhelinta ostamaan, tietokoneesta nyt puhumattakaan, joten osaan yhteydenpito on siten katkennut ulkomailla ollessa. Toisaalta kotimaisemissa ollessani tykkään kyllä päivittää kuulumisia, käydä silloin tällöin kylässä jne. Omia vanhempia pyrin näkemään n.kerran viikossa oli asiaa tai ei, aina kun kerran samalla paikkakunnalla olemme. Tarvittaessa useammin. Omaan ainoastaan yhden veljen, jonka kanssa emme ole kauhean tiheään yhteydessä muuten, mutta pyrimme kuitenkin näkemään muutaman kerran vuodessa, jolloin tapaamisiin varataan jonkin verran enemmän aikaa.
Samaan tapaan vaimollani on yksi veli, joka vielä asuu pysyvästi ulkomailla. Yhteydenpito on muuten satunnaista, mutta muutaman kerran vuodessa vietetään sitten aikaa "livenä".
Itse en pidä tästä nykyajan tuottamasta yhteisöllisyyden katoamisesta. Itselläkin oli nuorena aika, jolloin kaverisuhteet olivat varmasti täkeämpiä kuin sukulaissuhteet, mutta iän myötä ajatukset ovat muuttuneet. Kaverit kun vaihtuvat, mutta suku on pysyvää. Jos olisi mahdollista, niin ostaisin mielelläni rivitalon pätkän, johon sekä omat että vaimoni vanhemmat voisivat asettua asumaan seinänaapureiksi, pärjäisimme varmasti. Heidän ei tarvisi lähteä vanhoinakaan vanhainkotiin, ja itse saisin ammentaa heidän elämänkokemuksestaan (jota olen ruvennut arvostamaan kokoajan enemmän ja enemmän) ja toistaiseksi vielä lastenhoitoapuakin tarvittaessa. Vaan eipä taida tapahtua, kun ei ole edes varmuutta missä päin maailmanlaitaa itsekään jatkossa tallustan.

Mutta noin periaatteessa mitään perhettä tärkeämpää ei ole olemassa.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy