Pelottaako sinua koronavirus?

  • 3 762
  • 39

Pelottaako?


  • Äänestäjiä
    83

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Omasta puolesta ei hirveästi pelota, mutta vanhempien puolesta vähän jopa pelottaa. Ei ollut tuollaista vaihtoehtoa, joten en äänestänyt.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Omasta puolesta ei hirveästi pelota, mutta vanhempien puolesta vähän jopa pelottaa. Ei ollut tuollaista vaihtoehtoa, joten en äänestänyt.

Sama täällä.

Oma fiilikseni on, että puhtaasti tilastojen mukaan ajateltuna olisi varsin epätodennäköistä, että kuolisin tautiin. Eikä tuo teho-osastolle joutuminenkaan erityisen todennäköistä ole. Mutta kyllä nuo oirekuvaukset ovat sen verran rankkoja, että en voi mitenkään sanoa ottavani tautia välinpitämättömästi.

Koen myös pientä pelkoa siitä, miten pahat taloudelliset seuraukset tästä vielä tulee kannettavaksi. Se voi olla yllättävän rumaa katsottavaa. Silti tuo on sivuseikka. Ja hyvin paljon pienempi sivuseikka on se, että nyt ollaan poikkeusoloissa ja tänä vuonna on turha suunnitella mitään erityistä kesälomalle.

Lähipiirissä on niin paljon riskiryhmäläisiä, että heidän kohtaloaan pelkään enemmän kuin omaani. Tilastot ovat sen osalta niin selvät.
 

Murkula

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maajoukkueet,Tappara,NY Rangers,Juniori- SaPKo
Naapurissa asuu 70 vuotias sokeritautinen isäukko ja seuraavassa talossa sattuu asumaan munuaisen vaihdon läpi käynyt 70 vuotias eno.
Näiden puolesta tavallaan vähän jännää, mutta toisaalta molemmat ovat hyvin eristäytyneet tänne perähikiän metsään enkä edes itse käy kummankaan lähellä.

En todellakaan pelkää tätä tautia mutta sanotaanko että suhtaudun vähän kuin myrskyävällä järvellä liikkumiseen eli tiedostan sen riskin ja siksi toimin tarkasti ymmärtäen että ei ole ihan se ja sama miten huseeraa.
 

Via Dolorosa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Minulla on puolisentoista vuotta ollut erittäin pahoja hengitysvaikeuksia, joita on yritetty saada kuriin avaavalla piipulla, kortisonisuihkeilla sekä jollain kortisonipillereillä. Toistaiseksi apu on ollut hyvin vaihtelevaa, eli toisinaan nämä minun oireet ovat hallinnassa ja toisinaan taas eivät, vaikka vetäisin buventolia kuin karkkia. Sain helmikuussa vihdoin lähetteen työterveydestä keuhkopolille, jossa tätä olisi pitänyt tutkia tarkkaan. Nyt vallitsevassa maailmantilanteessa en usko saavani kutsua tutkimuksiin pitkään aikaan.

Pelottaako? Ei varsinaisesti. Mietityttääkö? Ehkä vähän. Puhelin eilen emännykselle, että mitähän tässä pitäisi tehdä, kun oireeni ovat jälleen pahenemaan päin ja hengittäminen on varmasti tarpeeksi vaikeaa jo ilman koronaakin. Hän on minusta selkeästi huolissaan, mutta totesin olevan hänen kiusanaan vielä monen monta vuotta.

En halua kuitenkaan antaa pelolle valtaa, enkä todellakaan ole sitä tekemässäkään. Kuuppa siinä sekoaisi, jos liikaa miettisi mahdollisia ja mahdottomia. Riskiryhmässä ollaan, mutta yksi korona ei kyllä tule minua nujertamaan.
 

Rekka Pinne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Vancouver Canucks
En pelkää itseni puolesta, mutta isovanhemmat kaikki kuuluvat riskiryhmään joten heidän puolesta hieman jännittää. Henkilökohtaisessa elämässä on muutenkin ollut nyt vaikeampaa, joten en oikein osaa sanoa pelottaako tämä virus itsessään niin paljon, vaan se miten tämä tulee vaikuttamaan mm. talouteen ja täten työttömyyteen, joka väistämättä nostaa itsemurhalukuja.
Omakin jaksaminen on todella koetuksella enismmäistä kertaa elämässä. Kuten sanoin henkilökohtaisessa elämässä, tarkemmin sanoen perhe-elämässä on nyt ongelmia ja on se myös pakko todeta, että kauden loppuminen on vasta viime päivinä alkanut oikeasti vituttamaan, koska tuntuu kuin jotain oleellista puuttuisi elämästä. Myöskin etäopiskelu on raskaampaa, kuin normiopiskelu ja kun ei saa mennä mihinkään niin kyllä sekin oikeasti alentaa mielialaa.

Talousvaikutukset tässä eniten pelottaa ja se jos joku lähipiiristä masentuu esim. työttömyyden takia ja tekee itsemurhan. Tietääkseni suvussa ei ole melkein yhtään itsemurhaa tehty tässä n. 50 vuoden aikana, joten on vissiin tupattu näistä lamoista sun muista kriiseistä hyvin selviämään.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Isä kuoli jo. Mutsi on 74 jos vielä elää. Kai se elää, ehkä sisko olisi ilmoittanut jos ei enää elä. Mutsin kanssa juttelin viimeksi 2005, siskon 2006. Meillä ollaan sukurakkaita.

Tämä siksi, että monet näyttävät olevan vanhemmistaan huolissaan. Ehkä heillä on hyvät vanhemmat sitten. Minun äitini on sekoitus Julmia Juonista, Josef Mengeleä, raastinrautaa ja Maria Veitolaa. Hänen hymynsä hapattaa vedenkin. Toivon ihan vilpittömästi, että korona tappaisi akan pois täältä happea tuhlaamasta.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Joo ei mullakaan mutsi ole mitään stobea velkaa että sitä nyt yhtäkkiä yllättäen pitäisi miettiä. Eikä yhdellä tuopilla nyt muutenkaan olis mitään väliä.
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Vitutttaa koko saatanan virus. Vittu mun tekisi mieli heittää se saatanan lepakonsyöjä ruotsinlaivalta suoraan keskelle merta

Eikös se virus lähtenyt muurahaiskävyn syönnistä eikä lepakon?

No eniwei, koronavirus ei varsinaisesti pelota mutta huolestuttaa mihin tämä Suomen ja maailmantilanne tulee kääntymään. Omilla toimilla voi hidastaa viruksen saamista mutta pelkäänpä, että lopulta se tulee kiertämään läpi suurimman osan suomalaisista. Osa kärsii pienenä köhänä ja osa joutuu sairaalahoitoon. Pieni osa tulee myös valitettavasti kuolemaan.
 

Alligator

Jäsen
Suosikkijoukkue
Cleveland Crusaders, Phoenix Roadrunners
Ei kyllä pelota juurikaan, eikä onneksi tarvitse pelätä edes lähisukulaisten puolesta kun kaikki on terveitä, eikä vanhemmatkaan ole vasta kun 50-vuotiaita. Mutsia, kavereita tai muita sukulaisia en tosin nyt ole näkemässä hetkeen, kun olen sairaalassa töissä mistä hyvin todennäköisesti saatan itsekin tartunnan saada, eikä viitsi mahdollista tartuntaa levitellä.
 

Hera80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Vaikka hallitus antoi pelolle vallan ja eristi uusimaan muusta suomesta polkien samalla meidän kaikkien uusimaalaisten ihmisoikeuksia, niin itse en tohdi antaa pelolle sijaa. Sen toki totean, että terve kunnioitus tuota koronanpirua kohtaan on kasvanut ja olen hyvin tarkka siitä mitä teen missäkin ja esim. olen tyystin lopettanut nenänkaivuun.
 

Rocco

Jäsen
Enemmän tässä ärsyttää se, miten kova meteli aikanaan on nostettu mm. sikainfluenssasta, SARS:sta, Dengue:sta jne. Taudithan eivät juuri levinneet minnekään, tai siis levisivät mutta eivät olleet mitään toimenpiteitä aiheuttavia, vaikka kovasti näistä meteliä pidettiin. Jotenkin alkuun tästäkin tuli sellainen turhanpäiväisen uutisen tuntu taas kerran. Ei tämä nyt sinänsä pelota, mutta tämä taudinkuva on jotenkin arveluttava. Oireet tulee päivässä tai kahdessa viikossa, tai ei välttämättä ollenkaan. Se tässä on se kaikkein V-mäisin asia.
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Kai tässä pitäisi hieman jännittää ainakin, kun alkaa tuota ikää olla jo sen verran...
Toisaalta - asun täällä v---n periferiassa, jonne ei eksy edes helluntai- ja/tai lestadioloisetkaan, ei edes vahingossa, joten ainakin satunnaisten kävijöiden puolesta saadaan emännän kanssa tehdä etätöitä ihan rauhassa. Kaupassa- ym. käynnit kylillä ovat harvoja ja harkittuja, mutta lienevät suurin riskitekijä tällä hetkellä - aika vaatimaton sekin riski, kun ei hölmöile.

Pikkuisen kuitenkin pistää v---ttamaan, kun on vaimon synttärimatka jo varattuja ja maksettu tuonne reilun kuukauden päähän - taitaapi jäädä reissu haaveeksi tällä kertaa...
 
K

Kiekkokatsoja

Ei pelota, mutta huolestuttaa. Ja lähinnä riskiryhmään kuuluvien läheisten puolesta.

Itselläkin voisi koronasta tulla rankempi sairastelu. Löytyy yksi melko tuore perussairaus, ja jotain pientä vanhaa terveydellistä perusjuttua. Jä nämä voivat liittyä hengityksen haittoihin, kuten koronalla on olut tapana iskeä. Ei pelota, mutta mietityttää toisinaan.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:

Hera80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Nyt on mieleni vallannut pelko ja viimeisen kahden viikon aikana olen sairastunut kymmenen kertaa koronaan.

-Hera80-
pelkuripukki
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös