Pelipaidat

  • 394 902
  • 1 460

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
Tämä on täysin epä-älyllistä keskustelua, kun kyse on kaksi ottelua kestävästä Halloween-jaksosta. NHL:stä lähtien joukkueet pukeutuvat eri väreihin erilaisina teemapäivänä ja tuskin nyt kenellekään tulee isona yllätyksenä, että tätä matkitaan myös Euroopassa. Jokereiden logoa (ja värejä) on historian saatossa muutettu niin moneen kertaan, että tällaisen pienen veivailun voi ottaa vaika throwbackina ysärille.
"Luit pointtini selkeästi väärin, mikä ei ole sinänsä mikään synti, sillä puhuin ajasta, jolloin et vielä palstaa käyttänyt" --> tällaiset nyt ovat aivan saman kategorian "henkilökohtaisuuksia".
Emmäätiiä. Käy lukemassa niitä aikalaisviestejä sieltä kesältä 2013. Siellä on aivan läjäpäin niitä mielipiteitä, joissa pienintäkään logon muokkausta ei hyväksytä. Jengi oli aika herkkänä aiheesta. Ja kuten sanottu, mua ei hetkauta tämä asia...

Sen sijaan nämä hakemalla haetut Jokerihaukut ovat nimenomaan väsyneitä. Samaa kategoriaa oli se "sellaiset fanit kuin seura" heitto, jota en nyt laiskuuttani jaksa sanantarkasti kaivaa esiin.
Niinno, jos väsyneistä läpistä puhutaan, niin tällaiset öhö öhö, Ertsi piti parit välivuodet lätkästä -tyyppiset heitot ovat ihan silkkaa torkkua.

Edit. Mutta antaa mun puolesta olla. Rumat paidat, sillä hyvä. Mä jatkan nyt tiki-baariin. Saa nähdä onko siellä "väärä" paita katossa.
 

pappi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kyllä ne paidat olivat todella rumat. Miksi piti hyvä sininen väri muutenkin vaihtaa. Kaiken lisäksi vielä logoon olii koskettu jota en ymmärrä ollenkaan.
 

ketjuruletti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Chillatkaa. En näistä logoasioista ole jaksanut sen enempää riemastua enää sen jälkeen kun TPS:llä oli käytössä se vaakaraitalogo, julleilla oli tähtilogo ja jostain Italiastako vai mistä kopioitu kissalogo, ja meillä oli se oma suipponaamalogo ysärin lopulla.

Elämä jatkuu.
 

Titaani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
Halloween-paita minusta komea ja hieno idea. Ehkä ensi vuonna Jokerit tai jokin liigajoukkue tekee roosanauha.paidat.

Samaa mieltä, paita on minusta hieno, kuten koko peliasu salmiakkikuvioineen. Värimaailmasta tuli Flyers ja KooKoo mieleen. En nyt jaksaisi pahoittaa mieltä siitä, että yhteen tai kahteen peliin on logoa hieman muokattu teeman mukaisesti.

Tai sitten olisivat pistäneet paitaan tribuuttimielessä sen "Nikerit" -logon, jolla pelattiin pari kautta. Eikös siitä ole jo sen 20 vuotta aikaa, juhlan paikka siis. Se olisi ollut valmiiksi perinteistä logoa vihaisemman ja häijymmän näköinen. Varmaan yksin mielipiteeni kanssa, mutta haluaisin vielä nähdä sen logon esimerkiksi kolmospaidassa tai sitten jossain yksittäisessä teemaottelussa.
 

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Viesti johtanut pelikieltoon
Halloween-paidat olivat erittäin tyylikkäät ja kaiken kruunasi vihainen Narri. Höllätkää nyt pipoa. Nää on vain kahden pelin ajan teemapaidat.

eli koskemaan väreihin ja logoonsa.
Värithän ei ole koskaan ennen onneksi vaihtuneet.

Sulla ei taida olla mitään muuta kirjoitettavaa kun pelkkää negaa tänne? Vaikka koitat miten hakea sisältöä elämääsi ja pahaan oloosi etsimällä jokaisesta asiasta paskaa, et tee sillä kun itsesi naurettavaksi. Jaksat toistaa miten kaikki on nykyisin ihan sama, mutta silti jaksat nähdä vaivaa pönkittääksesi omaa agendaa. Kuka näin tekee? Yksinäinen rotta tai aikuinen koulukiusaaja.. Ja ei, se että äiti sanoo sun olevan hyvä jätkä, ei tee susta sen parempaa. Mahdat olla suosittu kaveri siviilissä. "Lähdetään kaljalle", "VG: Mennään vaan. Ai, en mä voi juoda tätä kaljaa, ku tämän tuopin haalistumisprosentti on ylittänyt lukeman 15."Nainen" tulee iskemään VG:tä, mitä VG vastaa? "Olen pahoillani. Kuun asento on kolme astetta liian luoteessa saadakseni erektiota, mutta voisimme mennä äidin luo leipomaan, mutta vain jos tuotteet ovat luomuja ja ilmastovapaita. En siedä jos nämä pullat eivät ole kasvaneet takapihallani"

Pidin @Cobol ia hieman samanlaisena tapauksena ennen, mutta nyt käsitykseni hänestä on muuttunut. Hyvää analysoivaa tekstiä, eikä pelkkää paskan etsimistä aiheesta kun aiheesta.

Modeille tiedoksi. Tämä oli suunniteltu hyökkäys ja otan kakkuni vastaan ilomielin. Perusteluita ei tarvinne laittaa.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
Värithän ei ole koskaan ennen onneksi vaihtuneet.
Kyllä tämäkin näkökulma tuotiin tuolloin esille monta kertaa, ei sillä. Mutta kuten sanottu, niiden kuuden vuoden takaisten keskustelujen vertailu nykypäivän tilanteeseen voi olla ihan kiinnostavaa.

Pidin @Cobol ia hieman samanlaisena tapauksena ennen, mutta nyt käsitykseni hänestä on muuttunut. Hyvää analysoivaa tekstiä, eikä pelkkää paskan etsimistä aiheesta kun aiheesta.
Kuten olen vaikka kuinka monta kertaa sanonut, minua ei enää kiinnosta Jokerit pelillisesti, vaan vain poliittisena ilmiönä. Jossei kiinnosta lukea, ei tarvitse lukea. Minä, mutta varsinkin Cobol on tuottanut tälle palstalle todella paljon kriittistä näkökulmaa nimenomaan poliittisen toiminnan suhteen. Toki on muitakin kritiikin kohteita, kuten nyt tämä pelipaita-asia, joka ei siis edelleenkään ole minulle mikään henkilökohtainen kipupiste. Huomaan kyllä, että täällä tietyille nimimerkeille on vaikeaa pysyä vakaana jos kirjoitan tänne mitä tahansa kriittistä, mikä on kyllä vaikeaa käsittää. Miksette laita blokkiin? Kirjoitan tänne nykyään tosi vähän ja jatkossakin 99% pelkkää poliittista kritiikkiä yms. huomioita Jokereiden touhuista.

Noin muuten pakko kehaista: olipa hauskaa ja älykästä!
 

ejs

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tulikos se 'maailman paras' sininen kaudelle 1997 - 98, ensimmäiselle Areenakaudelle? Ainakin mulle se tuli vähän 'out of the blue' (heh heh). Se nyt vaan oli päätös, että näin mennään. Oliko Narreja ikinä sitä ennen nähty tummansinisissä? Tai sinisissä yleensäkään?

Toki tuosta muodostuu jo melko pitkä traditio, mutta jostain sekin alkoi. Lähtökohtaisesti musta väri on enemmän rock kuin sininen, joten miksi muutos ei olisi mahdollinen? Jokereissa Hjalliksen poistuminen ja Kurrin tulo tilalle on kuitenkin massiivinen muutos. Mua myös miellyttää se, että väri on tuollainen grafiitinmusta, ei mikään umpimusta

Ja jättäkää nyt jo tuo 'tikusta asiaa' logon muutoksista itkeminen. Ei se miksikään muutu! Edes sen 'nikerit' -logon ei ollut tarkoitus korvata perinteistä logoa, ainoastaan tulla rinnalle. Logoasiassa ja nimessä Jokerit on ollut harvinaisen linjakas Suomen ja maailman mittakaavassa. On hienoa, että logo on niin tunnistettava ja graafisesti vahva, että siitä voi helposti tehdä aika isojakin stailauksia ja silti on selvää, mistä on kyse.
 

McMulligan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Sinisessä ja mustassa on se käänteentekevä ero, että sininen on kautta aikain ollut Jokereitten värikartassa mukana, kun taas musta on täysin uusi elementti, millä ei ole minkäänlaista historiaa Jokereissa. Musta myös profiloituu tehokkaasti vanhojen isojen kilpakumppaneiden Kärppien ja TPS:n imagoon. Sen lisäksi musta nyt vain sattuu olemaan helvetin mielikuvitukseton väri, jos haluat uusia urheilujoukkueen brändiä. Varsinkin jos pitkään tunnuksena ollut väri on ollut jossain hienon ja erinomaisen välimaastossa, missä ei ole ollut yhtään mitään korjaamisen tarvetta. Tuossa tehdään vain muutosta muutoksen takia sen sijaan, että siinä tuotaisiin jotain uutta, toimivaa ja hienoa vanhan ja kuluneen tilalle. Ja kun muutos tehdään vielä täysin tyylittömästi todella ankealla ja sekavalla pelipaitadesignilla, jota vielä höystetään kauden aikana jollain ihmeen halloween-narri-itkee teemalla, niin metsään mennään niin että rytisee Kiinassa asti.

Ei jatkoon.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
Oliko Narreja ikinä sitä ennen nähty tummansinisissä? Tai sinisissä yleensäkään?
Oli. 1960-luvusta en ole ihan varma, silloin peliasu oli kait pääasiassa valkoinen. Todennäköisesti myös sininen oli mukana. Siitä lähtien sininen on aina ollut Jokereiden pelipaidan värikartassa mukana ennen ysäridynastiaa. 70-luvulla tuli myös se punainen paita, jonka logon suipot olivat siniset ja keltaiset. Sitten Selänteen superkaudella paidat olivat sinivihreät. 2000-luvullahan sinisen sävy muuttui tummemmaksi kun päätettiin ottaa mallia Floridasta...
 

aquanqua

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Pakko kysyä, että onko keskustelu Jokereiden sinisten paitojen historiasta jonkinlainen vitsi? Jokereilla oli sininen pelipaita 60-luvun lopulta 80-luvun loppupuoliskolle. Ettekö Te rakkaat veljet ole tutustuneet oman(?) seuranne historiaan?
 

Jody Ejaz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tuo Halloween asu oli kokonaisuutena todella tyylikäs.

Ainoa asia josta en hirveästi loppujenlopuksi pitänyt oli tuo logon "vihainen" ilme; näytti jotenkin hassulta. Logon olisi voinut vain kääntää sellaisenaan noihin halloween väreihin.

Jos mustalla on pakko jatkaa ensi kaudella, tuosta halloween paidasta voisi muokata tyylikkäämmän kotipelipaidan verrattuna nykyiseen.
Salmiakkikuvioon joka toiseksi salmiakiksi punainen ja keltainen väri ja nimet ja numerot kirkkaankeltaisella että erottuu mustan seasta.
 

ketjuruletti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Pakko kysyä, että onko keskustelu Jokereiden sinisten paitojen historiasta jonkinlainen vitsi? Jokereilla oli sininen pelipaita 60-luvun lopulta 80-luvun loppupuoliskolle. Ettekö Te rakkaat veljet ole tutustuneet oman(?) seuranne historiaan?
Tämän linkin takaa löytyy noita wanhoja paitoja

On sinistä, punaista, vihreä hivuttautui pikkuhiljaa sinisen rinnalle, sinivihreästä vihreäviolettiin. Logokin oli jo 1980-luvulla muokattu. Kaikenlaista.
 

Hevi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Halloween asu oli tyylikäs ja hyväksyn logoineen teema-asuksi. Vaikkakin paidasta tuli ekana KooKoo mieleen.

Mutta onhan tuo punakeltainen asu hieno tällä kaudella ja mustaankin tottuu peli peliltä. Hieman on vielä sitä sinistä paitaa ikävä.
 

ejs

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Pakko kysyä, että onko keskustelu Jokereiden sinisten paitojen historiasta jonkinlainen vitsi? Jokereilla oli sininen pelipaita 60-luvun lopulta 80-luvun loppupuoliskolle. Ettekö Te rakkaat veljet ole tutustuneet oman(?) seuranne historiaan?

No joo, seison korjattuna tästä asiasta, kiitos. Taas nähtiin, että uudemmat muistot ohittavat aika tehokkaasti vanhemmat.
 

Lapa7

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit,Detroit,Caps,Espoo,HJK,Arsenal,Ferrari
Toivottavasti ensi kaudella tulee siniset paidat takaisin ja samat vieras kun joskus 2013 mutta tuskin.
 

ketjuruletti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Toivottavasti ensi kaudella tulee siniset paidat takaisin ja samat vieras kun joskus 2013 mutta tuskin.
En tiedä miten hyvin nuo uudet paidat ovat menneet kaupaksi. Minun silmääni hallilla ei hirveästi liiku faneja musta paita päällä. Parempi olisi jos jengi malttaisi olla ostamatta. Mikään ei tietenkään takaa, etteikö seuraavat paidat voisi olla (vielä?) rumempia.
 

Lapa7

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit,Detroit,Caps,Espoo,HJK,Arsenal,Ferrari
Samat siniset mitkä ennenkin hihoissa se punakeltanen niin kaikki hyvin. Ja vieraissa valkoinen hihoissa punakeltainen.
 

DonTirri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Stadilaiset jengit sarjasta ja lajista riippumatta
En tiedä miten hyvin nuo uudet paidat ovat menneet kaupaksi. Minun silmääni hallilla ei hirveästi liiku faneja musta paita päällä. Parempi olisi jos jengi malttaisi olla ostamatta. Mikään ei tietenkään takaa, etteikö seuraavat paidat voisi olla (vielä?) rumempia.
Allekirjottaneelta löytyy. Pakon edessä. Pitkään mietin uuden hommaamista ko edellinen alko 17v käytön jälkeen nuhjaantua. Odotin liian pitkään niin ei ollu vaihtoehtoa.
 

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mikähän siinä on, et harkkapaidat tehdään aina tyylikkäimmäksi? Varmasti tulee palautetta toimistollekkin aina harkkapaitojen hienoudesta, niin miks niitä ei voi käyttää runkosarjassa?
 

spertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mä os
En tiedä miten hyvin nuo uudet paidat ovat menneet kaupaksi. Minun silmääni hallilla ei hirveästi liiku faneja musta paita päällä. Parempi olisi jos jengi malttaisi olla ostamatta. Mikään ei tietenkään takaa, etteikö seuraavat paidat voisi olla (vielä?) rumempia.
Mun oli pakko ostaa Mäksän tribuuttipelistä se keltainen alkulämmittelyissä ollut "game worn" paita. Oli Reginillä käytössä lämmössä, ja toimii itellä viikonloppupeleissä päällä. Muuten mennään vanhalla valkoisella divaripaidalla.
 

Filatovi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit & TS
Moikka,

Tämä on aika long shot, mutta taloyhtiömme verkkokellariin murtauduttiin 24-25.11. välisenä yönä ja mun kellarista vietiin Jokereiden sininen Game Worn-kotipaita muistaakseni kaudelta 04-05 tai 05-06, Arto Koiviston nimellä ja numerolla 15.

Minulla on kotona jossain aitoustdistus paitaan, tunnistettavaksi sen tekee ainakin rinnassa oleva iso OP:n logo.

Narkkari myi paitaa jo torissa saman yön aikana ja vaikka sain seuraavana iltana kyseisen hapentuhlaajan narautettua, ei paitaa löytynyt kotietsinnässä.

Jos sattuu vastaan/näette jossain myynnissä/tuttu on juuri ostanut, niin laittakaa viestiä. Paidalla itselle tunnearvoa, kun sen joskus 17-vuotiaana kesätyörahoilla ostanut.
 

YamahaGPR

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Moikka,

Tämä on aika long shot, mutta taloyhtiömme verkkokellariin murtauduttiin 24-25.11. välisenä yönä ja mun kellarista vietiin Jokereiden sininen Game Worn-kotipaita muistaakseni kaudelta 04-05 tai 05-06, Arto Koiviston nimellä ja numerolla 15.

Minulla on kotona jossain aitoustdistus paitaan, tunnistettavaksi sen tekee ainakin rinnassa oleva iso OP:n logo.

Narkkari myi paitaa jo torissa saman yön aikana ja vaikka sain seuraavana iltana kyseisen hapentuhlaajan narautettua, ei paitaa löytynyt kotietsinnässä.

Jos sattuu vastaan/näette jossain myynnissä/tuttu on juuri ostanut, niin laittakaa viestiä. Paidalla itselle tunnearvoa, kun sen joskus 17-vuotiaana kesätyörahoilla ostanut.

No, pidetään tietty peukkuja kaikki että paita löytyy.

Jos se on Torin kautta jo myyty niin pitäisi olla Poliisille "peace of cake" selvittää kuka ostaja on ollut (vaikkakin ostaja tietysti täysin tietämätön että varastettu paita kyseessä).

Mitä tästä opimme? No, laatu säilyttää arvonsa!
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös