Peliesitykset kaudella 2020–2021

  • 189 758
  • 1 643

Don Sputnik

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Liverpool
Jumankekka toka vierasvoitto putkeen ja hyvällä esityksellä, mistä nyt tuulee?! Maalien max määrä tuntuu edelleen kyllä olevan tuo kolme, mutta nyt se on riittänyt. Uudet kaverit ovat mielestäni piristäneet touhua. Erholtz on ollut pirteä yllätys hyvällä liikkeellään ja ei ole huono ollut Juusolakaan.
 

Zamppaaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Anteeksi vieraisiin pöytiin huutelu. Onneksi olkoon voitosta, SaiPa ansaitsi sen tänään, mutta pakko on myös todeta, että peli oli todella huono, paras peli mitä olen saipalta nähnyt pitkään aikaan, se riitti IFK: n kauden heikoimman esityksen voittoon. Saipalta ei mitään pois, mutta kyllä pelin lopputulokseen eniten vaikutti se että IFK ei antanut itsestään mitään
 

Machulda

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Anteeksi vieraisiin pöytiin huutelu. Onneksi olkoon voitosta, SaiPa ansaitsi sen tänään, mutta pakko on myös todeta, että peli oli todella huono, paras peli mitä olen saipalta nähnyt pitkään aikaan, se riitti IFK: n kauden heikoimman esityksen voittoon. Saipalta ei mitään pois, mutta kyllä pelin lopputulokseen eniten vaikutti se että IFK ei antanut itsestään mitään
Tämä on aika perus vastaus kun SaiPa voittaa jonkun ns. isomman. He pelaavat silloin ehkä kauden huonoimman pelinsä. Itse sanoisin, että Hifk oli ehkä aavistuksen vaisu, mutta SaiPa myöskin omalla hyvällä tekemisellään vaikutti siihen, että Hifk näytti ns. huonolta. SaiPalta yksi kauden tasapainoisimmista vieraspeleistä.
 

Läts

Jäsen
Suosikkijoukkue
Saimaan Pallo
Tämä on aika perus vastaus kun SaiPa voittaa jonkun ns. isomman. He pelaavat silloin ehkä kauden huonoimman pelinsä. Itse sanoisin, että Hifk oli ehkä aavistuksen vaisu, mutta SaiPa myöskin omalla hyvällä tekemisellään vaikutti siihen, että Hifk näytti ns. huonolta. SaiPalta yksi kauden tasapainoisimmista vieraspeleistä.
5v5 pelissä SaiPa blokkas hifkiltä pääsyn parhaille maalipaikoille ja ylivoimalla hifk ei saanu sisää. Ei noi SaiPan maalit millää helpolla tullu, suoraviivaista maalille ajoa ne oli ja silloin kun sinne kiekon kanssa pääsee voi maalikin tulla. Vähän onnea, hyvä maalivahtipeli ja tiivis puolustus. Ei mielestäni hifk ollut mitenkään huono, SaiPa ei vaan tehnyt isompia merkkausvirheitä ja hifk ei päässyt huippupaikoille.
 

Spac

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sarı ve siyah, HIFK, Ketterä
Kyllähän SaiPakin on kotonaan lukuisia kertoja taantunut heikomman vastustajan tasolle ja sitten hävinnyt sen matsin, koska ei vaan lähde. Ne syö kannattajaa tuollaiset kompuroinnit rotan lailla, jos muuten yleensä on ollut hyvä draivi päällä.

IFK-leirissä on otettu ilmeisen raskaasti kotitappio SaiPalle. Eikös siellä ole tahkottu hurjaa pistesaldoa tyhjille katsomoille? Kai se on hyvä hävitä välillä ja vielä sellaiselle, jonka kanssa ei nyt ihan samoista sijoista taistella. SaiPa tarvitsi kyllä pisteitä enemmän kuin IFK, koska viivan paremmalle puolelle on vain päästävä.
 

17Kovalchuk

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa & kahvakiekko
Hieno voitto SaiPalta, omasta inhokki joukkueestani. Onneksi SaiPan hylätty maali ei ratkaissut peliä. Itse olen varma siitä jos tilanne olisi ollut toisinpäin niin maali olisi hyväksytty. Viimeksi HPK sai kokea saman vääryyden 6.2 pelatussa ottelussa Hifkiä kohtaan. Tuomaritoiminta kentällä eikä tilannehuoneesa ei ole tasapuolista, pienet seurat saa usein kärsiä siitä.

Jaa joku uskoo oikeasti tähän pienten seurojen sorsimiseen. No, mistä kukakin mielenrauhaa saa.
 

Meikä83

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Calgary
Itse en tuohon sorsimiseen niinkään usko tilannehuoneen osalta. Isoja seuroja vastaan "normaalissa" tuomarityöskentelyssä voi sen sijaan ollakin eroja ja valitettavasti yleensä isomman joukkueen tai sarjataulukossa paremmin sijoittuneen hyväksi. Olisi silti todella mukava kuulla syy maalin hylkäämiseen. Oliko se käsimaaliteoria vain Mertarannan omia satuiluja vai jopa totta? Samoin olisi kiva kuulla perustelut Kärpät - TPS pelin Kestnerin maalin hylkäämiseen.

Sitten enempi peluuttamiseen liittyvää asiaa. Olisin Tomekin odottanut jatkavan tänäänkin maalilla. Mielestäni Westerholmille on aivan viime peleissä yksi helppo mennyt per peli ja toisaalta Tomek ollut taas parhaimmillaan. Joka tapauksessa tällä kaudella muutoin maalivahtipeli on ollut joukkueen vahvuus eli sikäli posia sinne osastolle.
 

krk607

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Malaga CF, Uusi Refla
Niinhän sitä sanotaan, että voittavaa maalivahtia ei saa vaihtaa. Tosin tässä nimenomaisessa tapauksessa valinta on minun mielestäni hyvä. Tomekilla on hyvä putki päällä, joten turha syöttää häntä susille. Lukko järjestää murskajaiset mitä todennäköisemmin, joten Nickelle paikka näyttää sitä isoa hauista. Lisäksi Tomek on niin moneen kertaan jo syötetty niille edellämainituille susille, että Nicken vuoro välissä.
 

Mctavish85

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
SaiPa on ainakin aiemmin käyttänyt sellaista systeemiä maalivahtien peluuttamisesta että veskarit saavat tietää hyvissä ajoin ennen viikon otteluita että missä matsissa aloittavat. Tästä joskus myös Westerholm mainitsi jossakin haastattelussa. Kuulemma hyvä systeemi kun tietää hyvissä ajoin mihin matsiin voi alkaa keskittymään. Ehkä nyt oli sovittu jo etukäteen kumpi veskari aloittaa missäkin matsissa ja tätä ei nyt haluttu lähteä muuttamaan ottelutuloksesta huolimatta.
 

Läts

Jäsen
Suosikkijoukkue
Saimaan Pallo
Itse en tuohon sorsimiseen niinkään usko tilannehuoneen osalta. Isoja seuroja vastaan "normaalissa" tuomarityöskentelyssä voi sen sijaan ollakin eroja ja valitettavasti yleensä isomman joukkueen tai sarjataulukossa paremmin sijoittuneen hyväksi. Olisi silti todella mukava kuulla syy maalin hylkäämiseen. Oliko se käsimaaliteoria vain Mertarannan omia satuiluja vai jopa totta? Samoin olisi kiva kuulla perustelut Kärpät - TPS pelin Kestnerin maalin hylkäämiseen.
Kestnerin maalin hylkäys kai liittyi siihen että tepsin pelaaja seisoi maalivahdin alueella maskissa ja esti maalivahdin tulon riittävästi vastaan. Näin sanottiin ainakin. Mäntykiven maalin hylkäämistä tukevaa videopätkää en ole nähnyt. Päätös oli niin nopea että joku selkeä näyttö hylkäyksestä luulisi olevan.
 

juice71

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
5v5 pelissä SaiPa blokkas hifkiltä pääsyn parhaille maalipaikoille ja ylivoimalla hifk ei saanu sisää. Ei noi SaiPan maalit millää helpolla tullu, suoraviivaista maalille ajoa ne oli ja silloin kun sinne kiekon kanssa pääsee voi maalikin tulla. Vähän onnea, hyvä maalivahtipeli ja tiivis puolustus. Ei mielestäni hifk ollut mitenkään huono, SaiPa ei vaan tehnyt isompia merkkausvirheitä ja hifk ei päässyt huippupaikoille.
HIFK oli melko hengetön, ja kun Lundell on poissa niin muusta porukasta ei nouse sellaista dominanssia kuin parhaimmillaan. Olihan siellä HIFKin pyörityksen hetkiä kahdessa ensimmäisessä erässä, mutta kun ei tullut onnistumisia niin uskokin hiipui. SaiPa teki just sitä mitä pitää eli taisteli ja tylsistytti vihun terää.
 

redpecka

Jäsen
Mäntykiven maalin hylkäämistä tukevaa videopätkää en ole nähnyt. Päätös oli niin nopea että joku selkeä näyttö hylkäyksestä luulisi olevan.
Minusta näytti melko selkeältä potkumaalilta kun katselin koosteesta. Kummallista jos muut pitävät sitä Mertarantaa myöten väärintuomittuna, tai normaaliahan se itseasiassa on, en minä aina noita sääntötulkintoja ymmärrä enkä lähde väittelemään. Pääasia kumminkin hieno voitto neljään puoleen vuoteen Nordikselta ja Hifki jäi jälleen alle kuuden maalin.
 

anthax

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Ketterä
Minusta näytti melko selkeältä potkumaalilta kun katselin koosteesta. Kummallista jos muut pitävät sitä Mertarantaa myöten väärintuomittuna, tai normaaliahan se itseasiassa on, en minä aina noita sääntötulkintoja ymmärrä enkä lähde väittelemään. Pääasia kumminkin hieno voitto neljään puoleen vuoteen Nordikselta ja Hifki jäi jälleen alle kuuden maalin.

Toisaalta maali hylättiin ilmeisesti käsimaalina. Myös Mäntykivi sanoi itse pelin jälkeen haastattelussa, että taisi osua käteen vaikkakin tahattomasti. Aika erikoinen tuomio kuitenkin.
 

Läts

Jäsen
Suosikkijoukkue
Saimaan Pallo
SaiPalla tänää pienempi kerroin kuin eilen. Ehkä Lukko on siis helpompi vastus kuin Hifk. Tämän pitäisi siis olla läpihuutojuttu (hymiö)
 

Reinhart

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Montreal Canadiens
Toisaalta maali hylättiin ilmeisesti käsimaalina. Myös Mäntykivi sanoi itse pelin jälkeen haastattelussa, että taisi osua käteen vaikkakin tahattomasti. Aika erikoinen tuomio kuitenkin.
Sääntökirjan mukaan maalia ei hyväksytä jos sitä ei tehdä mailalla - esim. käsiohjaus on syy hylätä maali. Toisaalta jos ei ole ollut ohjausliikettä niin maali pitäisi hyväksyä että hieman tulkintaa siinä tuomareiden tulee tehdä vaikka kiekko maaliin kädestä menisi.

"Maalia ei hyväksytä, jos hyökkäävä kenttäpelaaja potkaisee, heittää, lyö tai muuten ohjaa kiekon maaliin jollakin kehonsa osalla tai muulla tavoin kuin mailallaan, vaikka kiekko edelleen osuisikin alkuperäisen kosketuksen jälkeen johonkin pelaajaan tai tuomariin."
 

anthax

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Ketterä
Sääntökirjan mukaan maalia ei hyväksytä jos sitä ei tehdä mailalla - esim. käsiohjaus on syy hylätä maali. Toisaalta jos ei ole ollut ohjausliikettä niin maali pitäisi hyväksyä että hieman tulkintaa siinä tuomareiden tulee tehdä vaikka kiekko maaliin kädestä menisi.

"Maalia ei hyväksytä, jos hyökkäävä kenttäpelaaja potkaisee, heittää, lyö tai muuten ohjaa kiekon maaliin jollakin kehonsa osalla tai muulla tavoin kuin mailallaan, vaikka kiekko edelleen osuisikin alkuperäisen kosketuksen jälkeen johonkin pelaajaan tai tuomariin."

Joo vihkoon meni. Meinasin vaan, että todella hankala tuosta oli nähdä mitään.
 

redpecka

Jäsen
Toisaalta maali hylättiin ilmeisesti käsimaalina. Myös Mäntykivi sanoi itse pelin jälkeen haastattelussa, että taisi osua käteen vaikkakin tahattomasti. Aika erikoinen tuomio kuitenkin.
Ok, katsoin nyt uudestaan tuon, eli sitten vissiin tuon "potkun" jälkeen ottaa vielä osumaa hanskaan ja muuttaa suuntaa. Onneksi ei peli kaatunut tähän. Mäntykivellä ollut epäonnea maalinteon kanssa, mutta kyllä se varmaan tästä. Tänään taas uusi mahdollisuus.
 

Spitfire

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, SJS
Omaan silmään tuo eilinen hylkäys oli entisen joutsenolaisen maailmanmestarin sanoin aika fiftysixty tilanne. Mäntykivi kaiketi yrittää ohjata kiekon mailanvarrella sisään, mutta epäonnisesti osuu hanskaan. Joku toinen tuomari olisi voinut tulkita ettei ollut ohjaustarkoitusta vaan kimposi ja hyväksyisi maalin. Itse olin kuitenkin eilisen tuomarin kanssa samaa mieltä, että hylkäys oli parempi ratkaisu.
 

Tuen Vety

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jussi Markkanen
Jaa joku uskoo oikeasti tähän pienten seurojen sorsimiseen. No, mistä kukakin mielenrauhaa saa.
HIFK pystyy lähettämään erotuomarien ja tilannehuoneen pikkujouluihin laatikkotolkulla KOFFin tuotteita. SaiPan yhteistyökumppaneilta irtoaa vastaaviin juhliin pieni tuubi Erikeeperin lennokkiliimaa. Tässä tulos.
 

Läts

Jäsen
Suosikkijoukkue
Saimaan Pallo
Toi ykkösylivoima ei toimi ku jätkät on niin kaukana toisistaan, että jäävät yksin aina kiekon kanssa. Ei voi olla noi vaikeeta saada tuota vähän tiiviimmäks ja apuja lähemmäs.
 

Kuntz

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Mitä on tapahtunut Mäntykivelle? Pelirohkeus ja jalat kehittyi viikossa vuoden edestä. Erholtz on myös erinomainen. Ylivoima on vieläkin tukkoista, mutta onhan tämä nyt pari viimeisintä peliä ollut jo ihan eri näköistä kuin vielä hetki sitten.
 

anthax

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Ketterä
Nyt se kuuluisa, tällä pelillä häviö ei harmita. Voitto olis kiva, mutta eiköhän niitäkin tule, kun näin pelaa Lukkoa paskempia vastaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös