Pelicans kaudella 2019–2020

  • 557 323
  • 2 489

egar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, AC Milan, FC Lahti
Eihän tuossa JMA teilannut Taavia, lähinnä vaan kertoi että eihän tuollaista kukaan halua nähdä?
Kyllä Taavi itsekin tietää että okei nyt meni huonosti tämä taklaus, eikä siinä olisi Mäntylän tarvinnut olla kuin about 30cm lähempänä laitaa niin taklaus olisi ollut hyvä ja kova niitti. Ja jos Mäntylä olisi huomannut taklauksen tulevan, olisi pystynyt ottamaan paremmin sen vastaan.
JMA mielestäni vaan toteaa, ihan oikein, että olipa ikävä tilanne, eikä mielellään näkisi tuollaista.
Eri asia olisi ollut jos olisi alkanut jotain heittämään että "Taavin pitäisi katsoa vähän miten taklaa" tms.

Kärpäsestä härkänen, aiheesta saa sanoa ja kuten täällä palstalla joskus joku sanoi, niin ammattimiesten on osattava ottaa vastaan kritiikkiä myös omilta. Kyllä Taavi tietää miten meni ja tajuaa miksi JMA tuollaista sanoo, vaikkakin olen samaa mieltä että lehti ei ollut oikea paikka tuolle nyt, mutta silti. Kohu laantuu ja karavaani kulkee, enkä usko että Aaltonen siksi näitä heittäisi että toinen jalka olisi jo junassa muualle.

Mäntylän sanoin: Eteenpäin.
 

Waltrex

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Eiköhän tuo Kärpissä loppukaudella pellaile, tai sitten käyttänee sopparista löytyvän ulkomaanpykälän. Kehonkieli Tapparaa vastaan antoi jo viitteitä siitä ettei kauden loppuun asti tule täällä viihtymään. Toivotaan toki, että saataisiin Juhis pitää ja joukkueen kurssi kääntyisi piakkoin...

Mikä helvetin kehonkieli Aaltosesta muka huokuu? Kaveri pelaa pitkästä aikaa oikeasti logolle rinnassa. Karvaa ja ottaa ekat luistelupotkut täysillä. Selkeästi joukkueen valovoimaisin pelaaja tällä kaudella. En nyt allekirjoita tota kommenttia ollenkaan.
 

Wenzel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahden Pelikanat
Eri asia olisi ollut jos olisi alkanut jotain heittämään että "Taavin pitäisi katsoa vähän miten taklaa" tms.
"Taavi on taklaaja, mutta sitten tietenkin välillä pitäisi miettiä." En susta tiedä, mutta itse kyllä ymmärrän tuon nimenomaan niin, että "Taavin pitäisi katsoa vähän miten taklaa".

Mutta ei siinä, ymmärrettävää toki että tällaisellekin omaan pesään kusemiselle löytyy ymmärtäjänsä ja jotka hymyillen tällaisen hyväksyvät. Kai se kuuluu tähän muuttuvaan kiekkokulttuuriin sitten, ja itse ole niin vanhoihin kaavoihin kangistunut, että en siedä tuollaista joukkuekaverin julkista nöyryyttämistä tuollaisessa tapauksessa, kuten en tuota omalle valmentajalle naureskeluakaan.
 
Suosikkijoukkue
Pelicans
Mikä helvetin kehonkieli Aaltosesta muka huokuu? Kaveri pelaa pitkästä aikaa oikeasti logolle rinnassa. Karvaa ja ottaa ekat luistelupotkut täysillä. Selkeästi joukkueen valovoimaisin pelaaja tällä kaudella. En nyt allekirjoita tota kommenttia ollenkaan.
Puhuin muutamasta edellisestä ja Tappara matsista. Koko kauden otannalla ei mitään valittamista Juhiksen tekemisessä tai kehonkielessä...
 

Jarnan Rysty

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Kuusi peliä kakkua Vartiaiselle. 5+1 kurinpitohistoriasta. Mäntylä itse sai lokakuussa koblizekin lanaamisesta 4+3 ottelua eli 4+1 olisi ollut oikea tuomio periaatteessa. Mutta peli sinne tänne hyvinkin linjan mukainen tuomio.
 
Suosikkijoukkue
Pelicans, Karhubasket KEspoo sekä Crocodiles
Jos vituttaa, niin varmaan voisi tehdä asian eteen itsekin jotain, eikä vain katsella polvet suorina sivusta. Sitä on ollut Juhamatin peli viime aikoina.
Juhis on luonnonlapsi....läänintaiteilija. Jos ei kynä piirtele eikä peli kulje niin tähän mennään.
Vai olisko Juhis enempi Nemon miehiä?
 

Raúl

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Kohta ainoa mahdollinen suunta on ylöspäin. Niin surkeaa toi pelaaminen on.

Eikö tätä samaa ole jo puhuttu viikkotolkulla, mutta syöksykierre on vain pahentunut.

Tämä kausi on Pelicansin historian pahin lässähdys odotuksiin nähden. Ei edes se, että hävitään, mutta miten hävitään...
 

laituri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hockey Reipas, Charlestown Chiefs
Olin väärässä, lounassetelit on liikaa Heleniukselle. Voidaan laittaa ulos. Tappio ei ole Rikun vika, mutta mitään käyttöä ei ole.
 

Jägen_pelsut

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Nupe päävalmentajaksi!! Olis taas mies penkin takana eikä mikään wellihousu.
pelaajat ei kunnioita nyt valmentajaa, puolustus pelaaminen on mennyt Wellingin aikana alamäkeen.
 

Tounaii

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Nupe päävalmentajaksi!! Olis taas mies penkin takana eikä mikään wellihousu.
pelaajat ei kunnioita nyt valmentajaa, puolustus pelaaminen on mennyt Wellingin aikana alamäkeen.

Kuinka niin?
Tämä "wellihousu", voi luoja minkä nimen keksitkään, on nimenomaan selkeyttänyt peliä, joukkue syöttelee paljon fiksummin paineen alta pois.
Henkinen puoli sielä nyt kusee ja se ei joko ole Wellingin vahvuus tai sitten hän ei nyt tähän lyhyeen aikaan ole saanut käännettyä joukkueen suuntaa.
Pelissä itsessään on kuitenkin nähtävissä selviä valon pilkahduksia, kunhan vaan saadaan selkäranka kestämään ne vastustajan ekat maalit.

Nyt myös kun mainitsen surkean puolustuspelaamisemme, niin ketkäs sielä tällä hetkellä häärää ja ketkä ovat saikulla?

Mun mielestä Welling on yksinkertaistanut tuota peliä ja omana mutuiluna antanut pelaajille hieman vapauksia pelitavallisesti.
Alivoima on myös paljon aktiivisempaa kun aikasemmin tuntui, että se oli hirveän passiivista.

Onhan sielä myös hyökkäyksetkin alkaneet ihan nätisti toimimaan, tullaan ajoittain aika vauhdillakin vastustajan päätyyn, lähinnä viimeistely ollut nyt se murheen kryyni.

Mulla on hyvä fiba et tää tulee toimimaan vielä.
 

Bobby

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Kuinka niin?
Tämä "wellihousu", voi luoja minkä nimen keksitkään, on nimenomaan selkeyttänyt peliä, joukkue syöttelee paljon fiksummin paineen alta pois.
Henkinen puoli sielä nyt kusee ja se ei joko ole Wellingin vahvuus tai sitten hän ei nyt tähän lyhyeen aikaan ole saanut käännettyä joukkueen suuntaa.
Pelissä itsessään on kuitenkin nähtävissä selviä valon pilkahduksia, kunhan vaan saadaan selkäranka kestämään ne vastustajan ekat maalit.

Nyt myös kun mainitsen surkean puolustuspelaamisemme, niin ketkäs sielä tällä hetkellä häärää ja ketkä ovat saikulla?

Mun mielestä Welling on yksinkertaistanut tuota peliä ja omana mutuiluna antanut pelaajille hieman vapauksia pelitavallisesti.
Alivoima on myös paljon aktiivisempaa kun aikasemmin tuntui, että se oli hirveän passiivista.

Onhan sielä myös hyökkäyksetkin alkaneet ihan nätisti toimimaan, tullaan ajoittain aika vauhdillakin vastustajan päätyyn, lähinnä viimeistely ollut nyt se murheen kryyni.

Mulla on hyvä fiba et tää tulee toimimaan vielä.

Tuskin tää toimimaan tulee, mutta muu tekstisi osuu naulan kantaan.
 

Jägen_pelsut

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Kuinka niin?
Tämä "wellihousu", voi luoja minkä nimen keksitkään, on nimenomaan selkeyttänyt peliä, joukkue syöttelee paljon fiksummin paineen alta pois.
Henkinen puoli sielä nyt kusee ja se ei joko ole Wellingin vahvuus tai sitten hän ei nyt tähän lyhyeen aikaan ole saanut käännettyä joukkueen suuntaa.
Pelissä itsessään on kuitenkin nähtävissä selviä valon pilkahduksia, kunhan vaan saadaan selkäranka kestämään ne vastustajan ekat maalit.

Nyt myös kun mainitsen surkean puolustuspelaamisemme, niin ketkäs sielä tällä hetkellä häärää ja ketkä ovat saikulla?

Mun mielestä Welling on yksinkertaistanut tuota peliä ja omana mutuiluna antanut pelaajille hieman vapauksia pelitavallisesti.
Alivoima on myös paljon aktiivisempaa kun aikasemmin tuntui, että se oli hirveän passiivista.

Onhan sielä myös hyökkäyksetkin alkaneet ihan nätisti toimimaan, tullaan ajoittain aika vauhdillakin vastustajan päätyyn, lähinnä viimeistely ollut nyt se murheen kryyni.

Mulla on hyvä fiba et tää tulee toimimaan vielä.

Totta joukkue syöttelee enemmän paineen alta pois ja tämä on aiheuttanut neljä maalia kolmeen peliin. Voi vee kun on huippu juttu!!!! Kuka mahtaa auttaa siinä henkisessä puolessa, onko siinä valmentajalla mitään osaa ja arpaa? Hei mä voin vastata kyllä on. Ei valmentaja kaikkea voi antaa, mutta hyvät valmentajat kasvattaa pelaajan henkistä puolta, esim Nupe Antti Niemen kanssa.

Pelitavallisesti on munkin mielestä antanut vapauksia, joten posia siitä. Onko hyökkäys parantunut Wellingin myötä vai sen takia kun saatiin tulehdus(Nemo) pois? Näin esim.kävi Ilveksessä (Pelsut koki Myrrän koston ensimmäisenä muistaakseni) ja hyökkäys rupesi toimimaan helvetin hyvin. Voisiko valon pilkahdukset johtua vain tästä syystä?

Mielelläni kuulisin sisäpiirintietoa pitääkö pelaajat wellingiä ”äijänä” ja luottavatko he häneen.
Mun puolesta Welling saa vetää vaikka loppu kauden, ei ole multa pois. itse en usko wellingin saavan tuota jengiä 10 parhaan sakkiin, koska on liian köykäinen valmentaja ykköseksi.
 

Tounaii

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Totta joukkue syöttelee enemmän paineen alta pois ja tämä on aiheuttanut neljä maalia kolmeen peliin. Voi vee kun on huippu juttu!!!! Kuka mahtaa auttaa siinä henkisessä puolessa, onko siinä valmentajalla mitään osaa ja arpaa? Hei mä voin vastata kyllä on. Ei valmentaja kaikkea voi antaa, mutta hyvät valmentajat kasvattaa pelaajan henkistä puolta, esim Nupe Antti Niemen kanssa.

Pelitavallisesti on munkin mielestä antanut vapauksia, joten posia siitä. Onko hyökkäys parantunut Wellingin myötä vai sen takia kun saatiin tulehdus(Nemo) pois? Näin esim.kävi Ilveksessä (Pelsut koki Myrrän koston ensimmäisenä muistaakseni) ja hyökkäys rupesi toimimaan helvetin hyvin. Voisiko valon pilkahdukset johtua vain tästä syystä?

Mielelläni kuulisin sisäpiirintietoa pitääkö pelaajat wellingiä ”äijänä” ja luottavatko he häneen.
Mun puolesta Welling saa vetää vaikka loppu kauden, ei ole multa pois. itse en usko wellingin saavan tuota jengiä 10 parhaan sakkiin, koska on liian köykäinen valmentaja ykköseksi.

Kyllähän noita hasseja on tapahtunut aikalailla, mutta Wellingin aikana tuntuu, että niitä tulee usein heti silloin kun joukkue on kokenut takaiskun.
Muissa tapauksissa oon itse sitä mieltä, että ollaan saatu ihan mukavasti kiekkoa liikkeelle paineen alta.
Tottakai mielipiteitä ja näkemyksiä on monia, mutta oma henkilökohtainen mielipide on se, että Wellingin puheet hintalapuista yms, ovat täysin oikeita, joukkue alkaa hätäilemään takaiskun tullessa, sitten päästään näihin harhasyöttöihin ja tuntuu, ettei joukkue oikein saa rauhotettua sitä omaa peliään tässä vaiheessa.
Tollasta kun esiintyy pelissä, niin vastustaja ihan varmasti haistaa veren ja nostaa painetta juuri siinä kohtaa niin paljon, että meillä ei sitten enään Tolvasen edesottamukset riitä pitämään joukkuetta mukana pelissä.
Joukkue kaipaa vahvistuksia pakkipuolelle ja ehdottomasti se kaipaisi jotain Kousan tapaista kaveria, joka toimisi henkisenä johtajana sielä niin neuvojensa, esimerkkinsä kuin läsnäolonsakkin puolesta.
Mä en nyt jotenkaan ole meinaan vakuuttunut Jaakolasta tai edes Juhiksesta, että heiltä saataisiin tarpeeksi paljon sitä johtajuutta.
Hanusta en uskalla olla oikein mitään mieltä, että millainen henkinen tuki hän on joukkueelle.

Oli miten oli, niin joukkueen ongelmat ovat suuret, ne ovat kestäneet kauan ja sielä on varmasti hyvin haastavia ongelmia niin pelaajiston henkisellä puolella, kuin sitten pelaajien keskinäisen arvostuksen ja motivaation suhteen.
Siinä on valmentajalla melkoinen tontti saada rullat pyörimään.

Tämä sisäpiiritieto olisi kyllä kiva, mutta uskon että Wellingin tilanne on kutakuinkin sellainen, että hänen pitää todistaa itsensä joukkueelle.
 
Suosikkijoukkue
Pelicans
Sport hiipinyt RD:n johdolla jo 5 pisteen päähän pelin vähemmän pelanneena, TPS nousee voitollansa 2 pisteen päähän. Näinköhän sitä pidetään jumbosijaa hallussa jo ensi viikon jälkeen?
 

Jägen_pelsut

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Sport hiipinyt RD:n johdolla jo 5 pisteen päähän pelin vähemmän pelanneena, TPS nousee voitollansa 2 pisteen päähän. Näinköhän sitä pidetään jumbosijaa hallussa jo ensi viikon jälkeen?
Olin juuri tulossa kirjoittamaan samaa, muut kohentaa peliään, RD on saanut kovia päänahkoja nyt jo ja itseluottamuksen kuntoon Sportissa.
 

Lahtitar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Peliitat, HC Giants
Psyykkinen valmennus voisi auttaa henkisen takalukon avaamisessa ja voisi auttaa tiettyjen tilanteiden käsittelyssä. Kannattaisiko Pelicansin palkata psyykkinen valmentaja pelaajia ja valmennusta auttamaan.
 

Brett

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Peliitat, kehä-III:n ulkopuolinen Suomi
Sport hiipinyt RD:n johdolla jo 5 pisteen päähän pelin vähemmän pelanneena, TPS nousee voitollansa 2 pisteen päähän. Näinköhän sitä pidetään jumbosijaa hallussa jo ensi viikon jälkeen?
Veikkaanpa noilla tuloksilla (eli TPS ja Sport ottivatkin vielä pisteitä tällä kaudella), että nyt on sen jumbosijan aika meille. Otteluohjelmaa ja viime pelejä nähneenä ei oikein mikään viittaa voitolliseen otteluun lähiaikoina. 1 piste vielä tänä vuonna voisi olla kairattavissa, jos suunta kääntyy täysin.
 

Rademoottori

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liigan tippumuspelit
Mielestäni tästä pelaajistosta näkyy kauttaaltaan silkka taitovaje. Puolustajien pelaaminen on lisäksi vielä oma lukunsa. En näe apuja kallonkutistajasta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös