Pelicansin CHL-taival

  • 21 218
  • 51

lahts

Jäsen
Suosikkijoukkue
La’Hest
Pakkohan kai tälle on oma topic avata. Onhan tässä tietty omat riskinsä, mutta enemmän näen tämän vaikuttavan monin tavoin positiivisena vetovoimana Pelsujen suuntaan.

Kunhan arvonnat on suoritettu, niin varmaan alkaa ulkomaille suuntautuvan pelimatkan kohdesuunnittelu omalta kohdalta, jos vain sopiva matkakohde osuu kohdalle ja miksi ei osuisi.

Kotipelitkin toki kiinnostaa ja melko isolla varmuudella paikanpäällä (kuten lähes aina liigapeleissäkin).
 
Suosikkijoukkue
Turkoosi kevät 2024, Dallas Stars, Leksands IF
Itse olen ainakin tosi innoissani CHL:ään pääsystä! Tämmöiset kansainväliset pelit ovat olleet Pelsu-fanille vuosien saatossa harvinaista herkkua ja kuten jo sanottu, pääsy Euroopan suurimpaan kansainväliseen seurajoukkueiden kiekkoturnaukseen varmasti lisää myös imua joukkueeseen. Ja ainakin itselleni CHL lisää kiinnostusta usein niin "pakkopullamaiseen" harjoituskauteen. Pakko se on kai hommata CMore elokuussa ainakin kuukaudeksi...
 

surfa

Jäsen
Ihan puhtaan itsekkäästi ajatellen, tää on ihan kuningasjuttu. Jos vaikka pääsis pelin tai pari katsomaan ilman matkustamista jumalan selän taakse suomeen. Eli kyllä, ilman muuta katsomaan.

Vielä kun arpaonni olis myötä niin matkaakaan ei olisi kuin alle 200km.
 

Jarnan Rysty

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Tosi nasta juttu. Saa hyvät ja kovat treenipelit kauden alle ja jos menestyykin vahingossa niin kukkaro kiittää. Tuskin se kuorma on niin suuri loppupeleissä ja saadaan uudenlaista kiekkokulttuuria lahteen.
 
Suosikkijoukkue
Turkoosi kevät 2024, Dallas Stars, Leksands IF
No niin.. Puolen tunnin sisällä tiedetään millaiseen alkulohkoon päädytään. Striimi on auki ja sormet syyhyää jo jännityksestä.
 

Jarnan Rysty

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Lasaunne, Minsk ja Trinec sieltä sitten saatiin. Siinähän on ihan mahdollista jopa jatkoon mennä. E-lohko taisi olla ennakkoon ehkä kovin. Pelicans tosiaan D lohkossa.
 

lahts

Jäsen
Suosikkijoukkue
La’Hest
Joo siinähän ne sitten. CZE/SUI reissu vois kiinnostaa.
 

Liitteet

  • B1A7E998-7E32-46E1-856D-F98738B0A61A.jpeg
    B1A7E998-7E32-46E1-856D-F98738B0A61A.jpeg
    285,3 KB · kertaa luettu: 506
Suosikkijoukkue
Turkoosi kevät 2024, Dallas Stars, Leksands IF
Pelicans päätyi tosiaan lohkoon D. Muut joukkueet lohkossamme:
Yunost Minsk (BLR)
Lausanne HC (SUI)
Oceláři Třinec (CZE)

Yhtään ruotsalaista jengiä ei osunut samaan lohkoon, mikä tietää hyvää jatkoonpääsymahdollisuuksille. Třinec on tosiaan hallitseva Tsekin mestari, mutta jollain tapaa mieluummin mä heidät silti otan samaan lohkoon kuin Frölundan tai Bernin.
 

Arsi Haakana

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahen Pelicans
29.8 - 16.10 pelataan alkulohkot, tarkemmat päivät selviää myöhemmin.

Viime kauden CHL:ssä 1-2 ja 3-4 kierrokset pelattiin kahden pelin viikkoina (To-Su) joista toinen osui viikonloppuun.
Kierrokset 5 ja 6 pelattiin arkena.

Odotuksissa siis varmaan jotain tällaista.
 

HOOLIGAN_

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avtomobilist, SUOMI, 1923 (1897)
Kyllä Pelicansillakin kova lohko on, itse pidän Trinecia lohkon jopa selvästi kovimpana joukkueena. Alustavasti Lausanne ja Pelicans taistelee toisesta jatkopaikasta.
 

HaZekki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahen Pelicans,Suomi
Kova lohko tosissaan sekä myös hyvin mielenkiintoinen. Kyllähän toi Lausennen rosteri (EP scouttauksella) näyttää ennakkoon kovimmalta jengiltä. Muutama kova kärkiukko ja muutes puolustuksesta löytyy vanha tuttu, Junland.

Mutta tosiaan sitten alempien ketjujen pelaajaajat onkin näitä Sveitsiläisiä "noubadeja"

Hyvä lohko ja hyvin vaikea ennustaa, joten pelit sitten näyttää päästäänkö tosta vielä pudotus peleihin. Itse otan tämän CHL seikkailun hyvin positiivisin mielin vastaan.
 
Viimeksi muokattu:

HOOLIGAN_

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avtomobilist, SUOMI, 1923 (1897)
Vahva suositus muuten Trinecin pikkukaupungille jos CHL-matkailu kiinnostaa. Hieno halli ja kaupungissa/kylässä ystävällisiä ihmisiä vaikka eihän itse kaupungissa paljon mitään olekaan. Aikanaan JYPin CHL-välierää ja pari päivää tuli Trinecissä oltua/käytyä. Junalla pääsee myös Puolan puolelle nopeasti tai toki myös taksilla ja nehän ei tuolla maksa tunnetusti mitään.
 

Turkoosisalpa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Vahva suositus muuten Trinecin pikkukaupungille jos CHL-matkailu kiinnostaa. Hieno halli ja kaupungissa/kylässä ystävällisiä ihmisiä vaikka eihän itse kaupungissa paljon mitään olekaan. Aikanaan JYPin CHL-välierää ja pari päivää tuli Trinecissä oltua/käytyä. Junalla pääsee myös Puolan puolelle nopeasti tai toki myös taksilla ja nehän ei tuolla maksa tunnetusti mitään.
Miten matkasit tuonne? Lensitkö Krakovaan, Ostravaan vai Prahaan? Miten matka jatkui siitä?
 

HOOLIGAN_

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avtomobilist, SUOMI, 1923 (1897)
Miten matkasit tuonne? Lensitkö Krakovaan, Ostravaan vai Prahaan? Miten matka jatkui siitä?
Prahaan lennettiin ja itseasiassa eka yö myös yövyttiin, seuraavana aamuna junalla trineciin jossa oltiin sitten myös pari yötä. Juna muistaakseni kesti noin nelisen tuntia, mutta hyvässä seurassa aika meni kuin siivillä.
 

Iin Taikuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahen Pelicans
Pelicans avaa CHL -taipaleensa kahdella kotiottelulla elo- ja syyskuun vaihteessa. 30.8 startataan Trineciä vastaan ja 1.9 Iskulle saapuu Lausanne. Molemmat matsit alkavat Suomen aikaa klo. 19.00.

Tässä vielä alkulohkon otteluohjelma Pelicansin osalta:
https://www.championshockeyleague.c...sxo5WwUcGEdUUmv6rcD2ZIzynbE#select_schedule=0

Edit. Näköjään linkki heittää koko otteluohjelmaan, joten joukkue pitää valita erikseen scrollaamalla vasemmalle kohtaan ”By Team”.
 

lahts

Jäsen
Suosikkijoukkue
La’Hest
Kotiotteluista tasan viikko eteenpäin eli perjantai 6.9 tsekeissä ja sunnuntai 8.9 sveitsissä matsit. Kiinnostaa todella.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: aave

Jari66

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Ukraina
Viimeksi muokattu:

Tshekki77

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, HJK, Maajoukkue (lajista riippumatta)
Vakavasti harkinnassa oli. Matkan hinta Pelicansin kautta kuitenkin 855-1070 euroa, joka ihan liikaa ainakin minulle. Ehkä sitten omatoimisesti (väittäisin, että selviää puolet halvemmalla).

Herra jestas! Ite oon pari kertaa käyny CHL reissuilla, enkä kyllä muista läheskään tuollaisia summia matkoista maksaneeni. Toisaalta oli omatoimimatkailua ja kaveri oli hereillä lentojen ja muiden suhteen suht ajoissa. Jotenkin sellainen muistikuva, että sekä Sveitsiin, että Tanska/Saksa komboissa päästiin molemmilla kerroilla alle 400€ matkojen ja majoitusten suhteen (per naamari).
 

lahts

Jäsen
Suosikkijoukkue
La’Hest
Lennot varattu. Omatoimi reissuna tehdään koska keskitysleirit on nähty.
Jotenkin siirtymä pitää hoitaa Krakovasta—> hallille ja takaisin. Ja hotelleja varmaan löytyy.
Niin ja liput matsiin;)
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös