Mahollisuuksia olisi taas ollut parempaan
Yksi piste olikin juuri se mitä ansaittiin ratkaisuhetkien munattomuudesta. Ylivoimassa ei mitään ideaa, kiekkoa kierrätetään takakolmiossa ja sitten kun vihdoinkin uskalletaan laukaista niin maalilla on 1-3-tilanne vastustajan hyväksi. Suoraan syötöstä on turha odottaa. Matikainen hei, oisko aika ruveta sitä yyveetä harjottelemaan kun kerran pelit niissä pitkälle ratkaistaan? Koivunenkin vaan haastattelussa mumisee et ei me nyt sitä sillee erityisemmin olla reenattu, ja sen kyllä huomaa sokea mummokin.
Jäi mieleen eräskin ylivoima sisäänvienti; Kakko kuljettaa kiekko ylöspäin keskellä, ei syötä ja muut neljä pelaajaa jähmettyvät vastustajan siniselle -> Ekku lähtee riplailemaan jotain aivan omaa kuviota ja menettää kiekon sinisen päällä, tuloksena todella vaarallinen suunnanmuutos. Käsittämätöntä, käsittämätöntä...
Harvemmin lähden kovasti kritisoimaan joukkueen otteita, mutta näiden tiettyjen pelitilanteiden jälkeen ei voi muuta enää tehdä. Ylivoima sentään pitäisi tämän kaltaisella joukkueella olla se missä otteluita ratkaistaan jos ratkaistaan, mutta tällä hetkellä koko ylivoima on täysin luokatonta roiskimista. Plussat sentään Matikaiselle toisen mainostauon herättelystä.
Muuten taistellaan helvetin hyvin niukista tappioista huolimatta ja jätkät on täydellä asenteella mukana. Itse ainakin olen siihen puoleen todella tyytyväinen, mutta lisäpisteiden hankinta kaatuu kuin korttitalo erinäiseen sössimiseen. Hemmetti kun tähän taisteluun saataisiin avuksi omalla tasollaan olevat hyökkäyksen johtajat. Koivuselta ja Jämseniltä tuttua ala-arvoisuutta, Toke Saarisestakaan ei taas pariin peliin ole lainelautaan enempää näkynyt ja Hannus enemmän tai vähemmän puolitehoinen. Paska homma, mutta siitä on vain lähdettävä parantamaan.
Nupe antoi taas mahdollisuuden pisteille pääsyyn mahtavalla pelillään ja Widingin odotettu avausmaali ja muutenkin hyvät otteet näkivät päivänvalon.
Salosesta jäi mieleen taiturimainen kuljetus ja aloitusvoitot.
Näkee että valmennuskin luottaa tärkeissä aloituksissa täysin Saloseen, sen verran hyvin on niitä kaivanut.
Hannus ei tosiaan pelannut pelin aikana vaihtoakaan. Hirvosen jälkeen olisi ilmeisesti tullut seuraavaa rankkaria vetämään, siihen malliin verrytteli vaihtoaition edessä.
Viestin lähetti Miguel
- Rankkarikisa nosti jopa yllättävän vähän tunteita pintaan, ainakin minulla. Olen entistä jyrkemmin käytäntöä vastaan.
Sama. Toivottavasti ei joudu toista vuotta katselemaan samaa. On sentään kysymys joukkuepelistä.
Voutilainen pisti nätin maalin. Allekirjoittaneelle se ei tosin tullut yllätyksenä sillä tiesin (arvasin) Voutilaisen yrittävän juuri tuota kikkaa.
Ringbomilta huutelusta huolimatta ihan kohtuullinen suoritus. Aina sattuu joukkoon muutamia virheitä oli viheltämässä kuka tahansa.
Loppujen lopuksi piste sentään saatiin ja taisteltiin hienosti koko maan kiekkoyleisön edessä.